Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Näyttää kyllä upealta. Tuota peliä ei varmaan voi mitenkään saada pyörimään 60fps nykykonsoleilla surkean prosessorin takia. Vaikka PS5 Prossa on todella tehokas näytönohjain, niin prosessori siinä on edelleen sama vanha nuhapumppu.

Jep, tämähän se on (mikä on oikeasti outo suunnitteluvalinta tuolle konsolille), eli koska peli on huhun mukaan CPU-riippuvainen, ei tule pyörimään Pro:lla varmaan sen ihmeemmin.

Peli näytti todella hienolta, mutta framerate oli kyllä todella karu. Etenkin toimintavetoiseen peliin.

Kaikkea kivaa ovat kyllä leiponeet peliin tutkittavan maailman puolesta, Miami näytti ihan itseltään, lisäksi vilahtivat ainakin Evergladesin rämeet ja ilmeisesti Homesteadin ajorata (GTA-feikkiversioina, siis).

Oli siinä nyt sentään hiukan enemmän sellaistakin. Se Franklinin crackiin hurahtanut naispuolinen serkku mm., ja sitten Franklin ja hänen bestis, jonka nimeä en nyt muista, niin heillä oli keskenään vähän väliä tuon tyylistä läppää. Ja oli sitä muistaakseni jossain aika ajoin muuallakin. Mutta juu, toki San Andreasissa vielä paljon enemmän.
Aika vähäistä kuitenkin. Kuitenkin kolme päähenkilöä täysin erilaisissa elämäntilanteissa, eli aikalailla jokaiselle jotakin.

Aika vähäistä kuitenkin. Kuitenkin kolme päähenkilöä täysin erilaisissa elämäntilanteissa, eli aikalailla jokaiselle jotakin.
Juu, ei se minuakaan itsessään häirinnyt, että Franklinin porukoissa oli sitten tuon kaltaista läppää. Ihan hauskoja tyyppejä olivat pääsääntöisesti. Itselleni se Trevor alkoi sitä vastoin ärsyttää. Oli omaan makuuni liian häiriintynyt tyyppi. Tiedän, että moni on nimenomaan tykännyt siitä Trevorin sekoilusta ja särmästä, mutta itselleni se vaan meni jossain vaiheessa yli, ja alkoi sitten pidempään jatkuessaan lähinnä ärsyttää.

Tämä on ensimmäinen GTA missä Dan Houser ei ole kirjoittajatiimissä, saapa nähdä että kuinka paljon tuo tulee lopulta vaikuttamaan, hänen kynästään taisi tulla aika kärkästä tekstiä.

En nyt toista, mitä täällä on trailerista jo sanottu. Sen verran vaan, että hyvältä näytttää ja viimeistään tässä vaiheessa voidaan unohtaa puheet, että peli näyttää vaan joltain GTAV modilta.

Ainoa napinan aihe on, että olisivat voineet näyttää tehtäviä hieman monipuolisemmin. Nyt nähtiin pari tehtävää, jonka rakenne oli hyvinkin tuttu aikaisemmista peleistä. Mennään jonnekin ja sitten tapahtuu joku odottamaton käänne, jonka jälkeen räiskitään tie ulos. Uskon kyllä, että peli sisältää mitä erilaisempia tehtäviä, mutta tästä trailerista ei sellaisesta kuvaa saanut.

Ei traileri juuri innostusta nostanut, joskaan ei sitä laskenutkaan. Peli on edelleen ostolistalla, mutta ei tarvetta ostaa vielä tämän vuoden puolella. Se ketuttaa edelleen, että fyysistä painosta ei saada. Olisi niin kiva saada tähän kokoelmaan uusi tulokas.

20260828_095516.jpg

Viimeksi muokattu:
Oli siinä nyt sentään hiukan enemmän sellaistakin. Se Franklinin crackiin hurahtanut naispuolinen serkku mm., ja sitten Franklin ja hänen bestis, jonka nimeä en nyt muista, niin heillä oli keskenään vähän väliä tuon tyylistä läppää. Ja oli sitä muistaakseni jossain aika ajoin muuallakin. Mutta juu, toki San Andreasissa vielä paljon enemmän.
Nojoo, Lamarin kanssa oli jonkun verran semmosta läppää. Mutta aika vähän koko pelin mittakaavassa.

Tässäkään tuskin on sellaista ihan hirveästi.

Siis mitä, oonko nyt yksin tän asian kanssa mutta tuo netflix pätkä ei näyttäny miltään 30fps, niitä pelejä tulee pelattua ja silmät voi pahoin sen sotkun takia, oliko tätä editoitu että se näytti joltain 50fps tyyliin??
Täytyy panttaa vielä ostosta ihan viimehetkiin jos tästä tulis joku performance prolle. Kiittäisin luojaa jos mun silmät ei reagois tähän 30fps niin vahvasti kuten näköjään muilla..

Siis mitä, oonko nyt yksin tän asian kanssa mutta tuo netflix pätkä ei näyttäny miltään 30fps, niitä pelejä tulee pelattua ja silmät voi pahoin sen sotkun takia, oliko rätä editoitu että se näytti joltain 50fps tyyliin??
Täytyy panttaa vielä ostosta ihan viimehetkiin jos tästä tulis joku performance prolle. Kiittäisin luojaa jos mun silmät ei reagois tähän 30fps niin vahvasti kuten näköjään muilla..
Kyllä se omaan silmään näytti juuri 30fps olevan. Liikkeet ehkä sen verran hidastempoisia, että näytti silti sulavalta, mutta selvä 30fps.

Kyllä se omaan silmään näytti juuri 30fps olevan. Liikkeet ehkä sen verran hidastempoisia, että näytti silti sulavalta, mutta selvä 30fps.
No jos se näyttää tuolta kun pelaat ni sulava on kyllä, esim lucia kaupassa ni liikkeessä näät ne ketsuppipullot ja tekstiäkin, näin ei tapahdu ikinä 30fps peleissä, oon nyt täysin hämilläni tästä

Edit: mulla ei ollu pelin optimointi päällä, nyt näyttää 30fps, saatan pelaa tän siis truemotion päällä että saan sen 60fps pienellä input lagilla johon sitte totun, näyttää niin paljon paremmalta motion huijaus päällä

Edit: mulla ei ollu pelin optimointi päällä, nyt näyttää 30fps, saatan pelaa tän siis truemotion päällä että saan sen 60fps pienellä input lagilla johon sitte totun, näyttää niin paljon paremmalta motion huijaus päällä

Moni on muuallakin tuntunut harhautuvan tästä, eli ovat katsoneet ton Netflixin pätkän telkkarin siloittelumoodi päällä. Jos tuon katsoo vaikka ns. movie-moodissa niin näkee frameraten todellisuuden.

Jep, ite poistik just Crimson Desertin koneelta, kun ei vaan lähtenyt. Haluaisin tykätä mutta ei sitten vaan uponnut niin olkoot. :)
Kuulun johki kulttiin vissiin ku nää kaikki (ds, crimson, gta) olleet ihan huippupelejä :D
Moni on muuallakin tuntunut harhautuvan tästä, eli ovat katsoneet ton Netflixin pätkän telkkarin siloittelumoodi päällä. Jos tuon katsoo vaikka ns. movie-moodissa niin näkee frameraten todellisuuden.
Joo uskon, laitoin pelimoodin ni näin todellisuuden, aivan tajuton ero ja nyt grafiikka suttautuu liikkeessä et vain suht paikallaa ollessaa näkee hienot tekstuurit.

Kuulun johki kulttiin vissiin ku nää kaikki (ds, crimson, gta) olleet ihan huippupelejä :D

Joo uskon, laitoin pelimoodin ni näin todellisuuden, aivan tajuton ero ja nyt grafiikka suttautuu liikkeessä et vain suht paikallaa ollessaa näkee hienot tekstuurit.
Et suinkaan! Varmasti hyviä pelejä, kun osuu vaan omaan makuun. :)

Nyt sitten vaan kaikki silmiään totutteleen. Eli kaikki pelit pelataan GTA6 julkaisuun asti 30fps moodissa niin on silmä tottunut ja saa sit kaiken irti tuosta. Itse väänsin just Forza Horizon 6 quatily moodiin :D Diablo 4 sama juttu. Extreme keinot käyttöön jos olet todellinen GTA fani

Nyt sitten vaan kaikki silmiään totutteleen. Eli kaikki pelit pelataan GTA6 julkaisuun asti 30fps moodissa niin on silmä tottunut ja saa sit kaiken irti tuosta. Itse väänsin just Forza Horizon 6 quatily moodiin :D Diablo 4 sama juttu. Extreme keinot käyttöön jos olet todellinen GTA fani

Ei tuolla ole mitään väliä kun jokainen 30fps ei todellakaan tunnu tai näytä samalta.
Esim mä olen pelannut forza horizonit aina 30fps moodissa, koska niissä motion blur ja muut on tehty hyvin.
Sitten taas vaikka star wars outlaws oli ihan pelikelvoton kun kuva näyttää nykivän todella pahasti kun kääntää kameraa.

Siis eilinen pätkä sai aikaiseksi itselläni sen, että ensimmäistä kertaa sitten San Andreaksen, odotan GTA:ta.

Mitä tulee tuohon 30fps, itseäni se ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Kun tuntuu etten hahmota onko joku peli 30 vai 60. Tiedän vain että tuo näytti jumalattoman hyvältä. :D

Olen ymmärtänyt ettei ole pakko huoltaa parisuhdetta. Toki voi jos haluaa ja kai siitä jotain bonuksia saa. Voisi ainakin kuvitella. :D

Tuskin se deittailu on pakollista. Varmaan menee samalla lailla kuin GTA IV:ssa. Eli luuria voi lyödä korvaa ja jatkaa vaan omien juttujen tekemistä. Itse en ainakaan laita tikkuakaan ristiin minkään virtuaaliparisuhteen ylläpitämiseen.
IGN mukaan toi parisuhde on aika tärkeässä osassa ja miten sitä hoitaa vaikuttaa pelin lopputapahtumiin jollain lailla. Narratiivisesti pelin voi läpäistä vaikka tuohon ei panosta koska juoni sen sallii mutta se miten se sitten vaikuttaa on tietty mysteeri. Sitä parisuhdetta pitää sitten pitää yllä esim tekemässä yhdessä ryöstokeikkoja, käymällä pariskuntana aktiviteeteissa. Jos vaikka Jasonilla seikkailee niin Lucia laittelee viestiä että tules treffeille, muista lukita ovi yöksi kun tulee kotii jne.

Noi jatkuvat mankumiset oli IV:ssä rasittavia. Nyt jos tässä sitten on vaikka niin että saa paskan lopun jos ei pidä parisuhdetta yllä niin helvetin kuustoista.

Olihan toi tehtävärakenne kanssa aika vanhentunutta tosiaan. Rockstarin peleissä on ollu jo pitkään toi ennalta-arvattava kuvio.

Ylös Bottom