Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Norjassa pitää alkaa laskemaan oikeen tosissaan koska panee koska jos lapsi syntyy julkaisupäivänä saa ilmaisen pelin.

Vanha viesti mut pakko tarttua ku en aiemmin oo huomannut. Meillä ois neljännen lapsen laskettu aika marraskuun 17. että pitänee lähteä Norjaan reissuun marraskuussa heh heh.

Edit. kuukausi korjattu vielä

Juuri rupesi alkuviikolla ärsyttämään kesällä esitettyjen uusien pelien laatu ja todellinen kiinnostavuus, joten katselin GTA VI materiaalia uudestaan ja olihan se aivan eri planeetalta. Kiva, että että jo ensi viikolla saadaan lisää tietoa hinnoista ja varmaan traileria + uusia asioita.

Marraskuulle ei toki vielä ole itsellä mikään kiire, sen verran hauskaa on mm. Crimson Desertin parissa. Itsellä hype GTA VI:stä on sopivalla hauskalla ja realistisella tasolla. Se on kiva vaan, että peli kiinnostaa. Jännä kuitenkin nähdä miten käy odotusten sitten, kun itse pääsee pelaamaan. 13 vuotta edellisestä uudesta GTA-pelistä on pitkä aika.

Muistan vielä, kun ensimmäinen parin tunnin sessio yömyynnistä haetun GTA V:n parissa ei ollut niin ihmeellinen. Toki sen jälkeen sitten peli parissa vietetty aika oli iloista ja ihmeellistä, GTA V enemmän kuin lunasti odotukset. Se on vielä tänä päivänäkin sellainen mittatikku mitä ei muut kaupunki pelit ole ylittäneet. Maaseudulla pelin ikä näkyy vähän enemmän.

Itselle parasta auto+musaa+mielenkiintoinen pelimaailma ja huikeat fiilikset. Se koko muu peli tulee vielä siihen plussana päälle GTA-pelisarjassa. :cool:

Mä en malta odottaa sitä itkun määrää, kun peli lopulta julkaistaan. Luulenpa, että monilla on kovin epärealistiset odotukset tätä kohtaan.

Jos nyt saisivat edes jollain tasolla kiinnostavan tarinan aikaiseksi, sulavan pelattavuuden (ml. valikot) ja maailman jonka tutkiminen palkitaan niin uskoisin viihtyväni tämän kanssa paremmin kuin edellisten. Vitosessa näistä puuttui oikeastaan kaikki. Vice City taitaapi olla viimeisin minkä olen pelannut läpi asti.

Mä en malta odottaa sitä itkun määrää, kun peli lopulta julkaistaan. Luulenpa, että monilla on kovin epärealistiset odotukset tätä kohtaan.

Jos nyt saisivat edes jollain tasolla kiinnostavan tarinan aikaiseksi, sulavan pelattavuuden (ml. valikot) ja maailman jonka tutkiminen palkitaan niin uskoisin viihtyväni tämän kanssa paremmin kuin edellisten. Vitosessa näistä puuttui oikeastaan kaikki. Vice City taitaapi olla viimeisin minkä olen pelannut läpi asti.
Itselläni on ihan samat ajatukset. Vielä on jäänyt itselläni näkemättä aidosti loppuun asti kiiinnostavat tarinat ylipäätään Rockstarin peleissä. Siis ihan oikeasti on hyvin keskinkertaisia tai jopa epäkiinnostavia olleet melkeinpä kaikkien heidän peliensä tarinat. Samaan tapaan en ole juurikaan hahmoistakaan pitänyt. Tämä on johtanut siihen, että noita pääkampanjoita on tullut todella jäitä poltellen pelattua, ja esim. GTAV:n kampanjan läpipelaaminen kesti varmaan kymmenisen vuotta yhteensä. Toki välissä oli välillä muutaman vuodenkin tauko, kun ei vaan ottanut mitenkään otteeseensa tuo pelin päätarina. RDR2 on edelleen kesken muutaman kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen. Ihan samat ongelmat - tarina ja hahmot eivät saa pidettyä otteessaan, eikä pelimaailmakaan ole ollenkaan niin kiinnostava minulle, kuin moni tuntuu hehkuttavan.

Itse en ole pelannut loppuun asti kuin RDR1:n, GTA IV:n ja GTAV:n kaikista Rockstarin peleistä, joten kai tuo RDR1 on minulle paras heidän peleistään. GTAIV:ssä oli ihan kamalan tönkkö pelattavuus, mikä häiritsi siinä eniten. Graafinen ilme ei oikein silmääni miellyttänyt, vaikkakin tarina ja hahmot olivat siinä pelissä jopa hetkittäin aika hyviä. Lisärit olivat myös yllättävänkin hyviä tarinoidensa ja tapahtumiensa pohjalta. Harmi vaan, että pelattavuus oli aika kuraa.

Se erinomaisuus ja huikeus näissä peleissä on edelleen minulla näkemättä ja kokematta, ja erittäin maltillisesti suhtaudun tulevaan kutoseenkin. Toki kai se jossain vaiheessa tulee hankittua. Mihinkään kovaan julkkarihintaan tuskin kuitenkaan.

Itselläni on ihan samat ajatukset. Vielä on jäänyt itselläni näkemättä aidosti loppuun asti kiiinnostavat tarinat ylipäätään Rockstarin peleissä. Siis ihan oikeasti on hyvin keskinkertaisia tai jopa epäkiinnostavia olleet melkeinpä kaikkien heidän peliensä tarinat. Samaan tapaan en ole juurikaan hahmoistakaan pitänyt. Tämä on johtanut siihen, että noita pääkampanjoita on tullut todella jäitä poltellen pelattua, ja esim. GTAV:n kampanjan läpipelaaminen kesti varmaan kymmenisen vuotta yhteensä. Toki välissä oli välillä muutaman vuodenkin tauko, kun ei vaan ottanut mitenkään otteeseensa tuo pelin päätarina. RDR2 on edelleen kesken muutaman kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen. Ihan samat ongelmat - tarina ja hahmot eivät saa pidettyä otteessaan, eikä pelimaailmakaan ole ollenkaan niin kiinnostava minulle, kuin moni tuntuu hehkuttavan.

Itse en ole pelannut loppuun asti kuin RDR1:n, GTA IV:n ja GTAV:n kaikista Rockstarin peleistä, joten kai tuo RDR1 on minulle paras heidän peleistään. GTAIV:ssä oli ihan kamalan tönkkö pelattavuus, mikä häiritsi siinä eniten. Graafinen ilme ei oikein silmääni miellyttänyt, vaikkakin tarina ja hahmot olivat siinä pelissä jopa hetkittäin aika hyviä. Lisärit olivat myös yllättävänkin hyviä tarinoidensa ja tapahtumiensa pohjalta. Harmi vaan, että pelattavuus oli aika kuraa.

Se erinomaisuus ja huikeus näissä peleissä on edelleen minulla näkemättä ja kokematta, ja erittäin maltillisesti suhtaudun tulevaan kutoseenkin. Toki kai se jossain vaiheessa tulee hankittua. Mihinkään kovaan julkkarihintaan tuskin kuitenkaan.
RDR2 pelimaailmasta tykkäsin, kun siellä tuli niitä random kohtaamisia (en nyt muista miksi niitä kutsuttiin) hahmojen kanssa, mutta tarina eteni aivan liian hitaasti. Tämä GTA 6 taas kiinnostaa tuon pelimaailman takia ja ei ole mitenkään kovia odotuksia tarinan suhteen ja jospa ne tällä kertaa saisivat sen tönkköyden pois ohjattavuudesta :)

Voin jo nyt sanoa että tarina tulee olemaan tylsä. Periaatteessa ei varmaan kummempaa tarinaa olekaan kuin että on nuo kaksi rakastavaisia jotka tekee rikoksia. Onneksi se tarina ollut sivuseikka eikä niin tärkeä aina itsellä GTA peleissä.

Mun mielestä vitosen tarina oli ehkä paras koko sarjassa ja kyllähän maailman tutkimen palkittiin niillä random kohtaamisilla.
Siellähän oli esim se vanhempi pariskunta joka tonki julkkisten roskiksia jotta sai jotain siihen liittyvää omaan hyllyyn ja se tyyppi joka oli menossa naimisiin, mutta sillä oli "hieman" mennyt villiksi edellinen ilta ja se oli kalsarit jalassa köytettynä sähkötolppaan sekä paljon, paljon muuta.

Pelattavuus on kyllä se osa-alue joka kaipaa ison parannuksen, mutta eiköhän tässä ole se sama kankea ohjaus joka oli vitosessa ja rdr2:ssa.
Jälkimmäisen kohdalla kriitikot vaan ylisti kuinka se on realistinen kun Arthurilla on raskaat vaatteet ja aseet ja minä mutisen arvostelua katsoessa, että mun hento bikineihin pukeutunut nainen gta onlinessa ohjautuu täysin samalla tavalla.
Se oli perus rockstar ohjaus eikä mitään muuta.

RDR2 pelimaailmasta tykkäsin, kun siellä tuli niitä random kohtaamisia (en nyt muista miksi niitä kutsuttiin) hahmojen kanssa, mutta tarina eteni aivan liian hitaasti. Tämä GTA 6 taas kiinnostaa tuon pelimaailman takia ja ei ole mitenkään kovia odotuksia tarinan suhteen ja jospa ne tällä kertaa saisivat sen tönkköyden pois ohjattavuudesta :)
Kieltämättä itsellänikin kohdistuvat GTAVI:ssa odotukset erityisesti pelimaailmaan. Trailereiden perusteella on varsin näyttävää menoa. Toki pelattavuuden pitää olla kunnossa, jotta alan itse lopulta pelistä innostua.

Itsellä ei ole mitään odotuksia tätä peliä kohtaan, kuten ei aikaisempiakaan. Joten tiedän että tulen yllättymään positiivisesti. :D

Vielä 5kk... Mielenkiinnolla odotan että kerättäviä juttuja pelissä on. Veikkaan että tyyliin tuhat pulun karvaa haettava ympäri mappia :D

Viimeksi muokattu:
Vihdoinki. Mahtavaa. Tosin itsellä pieni pelko että pitääköhän ennakkotilauksen suhteen olla kuinka nopee/onnekas että saa haluamansa version...

Minun mielestäni on hienoa, että Grand Theft Auto VI:n ympärillä on näin paljon innostusta. Pelialalla on viime vuosina puhuttu paljon irtisanomisista, studioiden sulkemisista ja muista ongelmista, joten välillä on mukava nähdä peli, joka saa lähes koko harrastajakunnan odottamaan julkaisuaan.

Odotan peliä itsekin, mutta en ehkä aivan samalla hypetasolla kuin monet muut. Red Dead Redemption 2 jäi minulta aikoinaan kesken, koska sen tarina ei vain jaksanut pitää otteessaan. Tiedän kyllä, että olen tämän mielipiteen kanssa aika pienessä vähemmistössä.

Rockstarille on kuitenkin annettava tunnustusta siitä, miten se osaa rakentaa odotusta peliensä ympärille. Jos pelkkä kansikuva tai pieni tiedonmurunen kerää hetkessä miljoonia katselukertoja ja käynnistää valtavan keskustelun, niin harva studio pystyy samaan.

Minun mielestäni on hienoa, että Grand Theft Auto VI:n ympärillä on näin paljon innostusta. Pelialalla on viime vuosina puhuttu paljon irtisanomisista, studioiden sulkemisista ja muista ongelmista, joten välillä on mukava nähdä peli, joka saa lähes koko harrastajakunnan odottamaan julkaisuaan.

Odotan peliä itsekin, mutta en ehkä aivan samalla hypetasolla kuin monet muut. Red Dead Redemption 2 jäi minulta aikoinaan kesken, koska sen tarina ei vain jaksanut pitää otteessaan. Tiedän kyllä, että olen tämän mielipiteen kanssa aika pienessä vähemmistössä.

Rockstarille on kuitenkin annettava tunnustusta siitä, miten se osaa rakentaa odotusta peliensä ympärille. Jos pelkkä kansikuva tai pieni tiedonmurunen kerää hetkessä miljoonia katselukertoja ja käynnistää valtavan keskustelun, niin harva studio pystyy samaan.
Sitten se yksi peli syö muiden pelien myyntiä ja tulee enemmän irtisanomisia.

Itselle kaikki isommat GTA-sarjan pelit kolmososasta asti ovat aina olleet 'mestariteoksia'. Jokainen on tuonut jotain uutta ja ihmeellistä, ollut sitä kautta alan merkkiteos. Hetkeäkään en epäile etteikö tämä tekisi samaa, mutta en siltikään maalaile mitään tarkkoja odotuksia, vaan lähden marraskuussa sitten ihan puhtaalta pöydältä tämän kimppuun. Katsotaan, mitä se uusi ja ihmeellinen sitten pitää sisällään.

Toki toivon kuulevani pelissä upean musiikkiraidan täynnä rock-klassikkoja ja näkeväni upean pelimaailman. Toivon kaupungissa olevan paljon eläväisyyttä ja 'siellä olemisen tuntua'. Toivon näkeväni paljon erilaisia minipelejä, kuten esimerkiksi GTA: San Andreaksessa oli aikanaan, aktiviteetteja GTA 4:n tapaan ja niin edelleen. Isommin ja paremmin tehtynä kuin koskaan ennen. Kaikkea tuskin voidaan saada, koska käytössä olevan teknologian rajat tulevat kuitenkin jossain kohtaa vastaan, joten en pety, jos ihan kaikkea emme pääse näkemään ja kokemaan. Toivottavasti myös tarina ja hahmot ovat 'samaistuttavia', eikä liian yli vedettyjä.

Pientä hypeä on täälläkin, mutta en odota mahdottomuuksia. Vaikka kyseessä onkin GTA, niin lopulta sekin on 'vain videopeli'.

Ylös Bottom