Itselläni on ihan samat ajatukset. Vielä on jäänyt itselläni näkemättä aidosti loppuun asti kiiinnostavat tarinat ylipäätään Rockstarin peleissä. Siis ihan oikeasti on hyvin keskinkertaisia tai jopa epäkiinnostavia olleet melkeinpä kaikkien heidän peliensä tarinat. Samaan tapaan en ole juurikaan hahmoistakaan pitänyt. Tämä on johtanut siihen, että noita pääkampanjoita on tullut todella jäitä poltellen pelattua, ja esim. GTAV:n kampanjan läpipelaaminen kesti varmaan kymmenisen vuotta yhteensä. Toki välissä oli välillä muutaman vuodenkin tauko, kun ei vaan ottanut mitenkään otteeseensa tuo pelin päätarina. RDR2 on edelleen kesken muutaman kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen. Ihan samat ongelmat - tarina ja hahmot eivät saa pidettyä otteessaan, eikä pelimaailmakaan ole ollenkaan niin kiinnostava minulle, kuin moni tuntuu hehkuttavan.
Itse en ole pelannut loppuun asti kuin RDR1:n, GTA IV:n ja GTAV:n kaikista Rockstarin peleistä, joten kai tuo RDR1 on minulle paras heidän peleistään. GTAIV:ssä oli ihan kamalan tönkkö pelattavuus, mikä häiritsi siinä eniten. Graafinen ilme ei oikein silmääni miellyttänyt, vaikkakin tarina ja hahmot olivat siinä pelissä jopa hetkittäin aika hyviä. Lisärit olivat myös yllättävänkin hyviä tarinoidensa ja tapahtumiensa pohjalta. Harmi vaan, että pelattavuus oli aika kuraa.
Se erinomaisuus ja huikeus näissä peleissä on edelleen minulla näkemättä ja kokematta, ja erittäin maltillisesti suhtaudun tulevaan kutoseenkin. Toki kai se jossain vaiheessa tulee hankittua. Mihinkään kovaan julkkarihintaan tuskin kuitenkaan.