Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Huoh. Minusta Lucian luonne menee ihan yksiin sen kanssa, minkä taustaisena (joku latino tms.) itse hahmoa pidän ja sen kautta Jason käyttäytyy ihan just niinku tuossa kohtaa valkoisen heteroukon kannattaakin/olettaakin jos tuollaisen muijan kaveriksi on lähtenyt. :D

Itse asiassa ihan itsekin olen todistanut vastaavia pariskuntia tosielämässä: nainen voimakastahtoinen (tai miten sen haluaakaan ilmaista) ja mies rauhallinen. Tosin ihan suomalaisia on olleet. Varmaan joku woke oli heidätkin rooleihinsa ohjannut.
Tietysti suomalaisille ainoat kokemukset latinoista on lähinnä tv-sarjoista ja leffoista, mutta - voi olla itse olen liian woke - ei kai rodusta tai etnisestä taustasta voi päätellä jonkun luonnetta?

Huoh. Minusta Lucian luonne menee ihan yksiin sen kanssa, minkä taustaisena (joku latino tms.) itse hahmoa pidän ja sen kautta Jason käyttäytyy ihan just niinku tuossa kohtaa valkoisen heteroukon kannattaakin/olettaakin jos tuollaisen muijan kaveriksi on lähtenyt. :D

Itse asiassa ihan itsekin olen todistanut vastaavia pariskuntia tosielämässä: nainen voimakastahtoinen (tai miten sen haluaakaan ilmaista) ja mies rauhallinen. Tosin ihan suomalaisia on olleet. Varmaan joku woke oli heidätkin rooleihinsa ohjannut.
Tässä on tulossa itselle ihan hauska pelitapa näiden hahmojen kanssa, Lucialla ärähdetää joka helvetin vinoilusta niin ku temperamenttisen lattarin kuuluu ja Jasonilla ollaan sellanen hiljanen ja passiivinen suomalainen juntti jolle on ihan sama kunnes ottaa muutaman :D

Tässä on tulossa itselle ihan hauska pelitapa näiden hahmojen kanssa, Lucialla ärähdetää joka helvetin vinoilusta niin ku temperamenttisen lattarin kuuluu ja Jasonilla ollaan sellanen hiljanen ja passiivinen suomalainen juntti jolle on ihan sama kunnes ottaa muutaman :D
Veikkaan et Jason saattaa ollakki sellane et kokee jonkun kasvutarinan tai sit vaa joku laukasee jonkun John Wick vaihteen ja äijäst tulee kone.

Tietysti suomalaisille ainoat kokemukset latinoista on lähinnä tv-sarjoista ja leffoista, mutta - voi olla itse olen liian woke - ei kai rodusta tai etnisestä taustasta voi päätellä jonkun luonnetta?
Olet ihan oikeassa mutta minä uskon että etnisellä taustalla on merkitystä vaikka se ei ihmistä automaattisesti mihinkään lokeroon asetakaan. Enkä siis ketään sovittaisi tietynlaiseksi ilman muuta tietoa mutta tässä on nyt pari traileria nähty, jonka perusteella tällaisen stereotyyppisen lokeroinnin voi ihan hyvin mielestäni tehdä. Varsinkin kun ottaa huomioon että Rockstar usein tarkoituksella tekee hahmoista enemmän tai vähemmän stereotyyppisiä.

Eli paljolti tässä on nyt myös kiinni siitä että puhutaan oikeasta elämästä vai pysytäänkö tässä fiktiossa, jolloin nuo leffojen ja sarjojen stereotypiat toimii yhtä vähän tai paljon kuin muussakin fiktiossa.

Plus että oma viesti oli lopulta se, ettei vauhdikkaampi tai voimakkaampi nainen ole - tai pitäisi olla - mikään ihme tai wokea. Nuo taustat ja muut oli lähinnä alleviivausta siihen, miten tietynlaisia hahmoja aina myös on totuttukin näkemään räväköissä rooleissa, kuten mielestäni nytkin.

Plus minusta stereotypiat pitää aika usein paikkansa (ja syntyvät jostain) vaikka en niiden mukaan lähtökohtaisesti ikinä menekään ja "vihaan" lokerointia yms.

Veikkaan et Jason saattaa ollakki sellane et kokee jonkun kasvutarinan tai sit vaa joku laukasee jonkun John Wick vaihteen ja äijäst tulee kone.
Hiljaisimmat tyypithän voi nimenomaan olla niitä, jotka tositilanteessa säilyttää toimintakyvyn niin, että on se "konein" tyyppi. Miksi riehua jos ei ole vielä tarvetta? En itsekään jaksa asioihin panostaa sen enempää energiaa kuin ne tarvitsevat ja jos ihmisen luonnekin on sellainen ettei jaksa "hillua" turhista, niin ei se tarkoita etteikö tarvittaessa löytyisi energiaa myös toimintaan.

Ylös Bottom