Katselinpa minäkin nyt kunnolla tuon gameplaypätkän. Varsinaista hypeä minulla ei peliä kohtaan ollut, eikä sitä syntynyt nytkään, mutta kyllä kiinnostus nousi vähintään kohtalaiselle tasolle.
Isoin yllätys itselle oli se, miltä peli näyttää. Jos nyt tosiaan tuo video on ihan perus pleikkavitosella tallennettu, niin on kyllä Rockstar onnistunut repimään viimeisetkin piilotetut tehon rippeet nykyisistä ikääntyvistä konsoleista. Toisaalta muistan, että olihan edellinenkin GTA yllättävän hyvän näköinen peli ilmestyessään, kun otti sen aikaiset vehkeet huomioon. Lähinnä hämmästyttää se, että pelissä on massiivinen, tiheään täytetty hiekkalaatikko ilman latausruutuja tutkittavaksi, ja yksityiskohtia ja silmäkarkkia näkyy kuitenkin kaikissa tekstuureissa, objekteissa ja efekteissä olevan enemmän kuin muiden AAA-pelien kohdalla on edes rajatuimmissa putkijuoksuissa. Jokusen olin aiemmin nähnyt vuodettuja pätkiä, jotka näytti graafisesti olevan aika lähellä sellaista GTA5 tasoa. Nyt esitellyssä uudemmassa buildissa ollaan paljon vakuuttavammalla tasolla.
Hyvältä näyttää, ja tuotantoarvoissa ollaan siis selkeästi ihan eri paikassa kuin oikeastaan millään muulla pelillä voisi olla. Varmuudella tietää jo, että sieltä on tulossa sellainen tapaus, joita ei satu pelialalla kuin kerran vuosikymmeneen, jos niinkään usein. Missä se minun hypeni sitten viipyilee? Noh, en osaa varsinaisesti itsekään sanoa. Viimeisin kerta, kun itse olen oikeasti ollut kovissa hypeissäni pelistä, oli silloin kun GTA V oli tuloillaan. Tarkoitan siis, että edeltävinä öinä ei saanut nukuttua, ja koko ajan pyöri vain mielessä että milloin pääsisi pelaamaan. Sitä samanlaista ei nyt vaan ole tämän kohdalla iskenyt.
Tällä haavaa, sanoisin että saatan ostaa julkaisussa. Toisaalta saatan olla ostamattakin. Ennakkotilaamaan en lähde. Ehkä isoimpana valituksen aiheena minulla on se, että peli on käytännössä täysdigitaalinen jopa fyysisenä. Nyt kun jo osaan aika varmuudella sanoa, että online ei kiinnostele, ja tämäntyypin pelin myisin mieluiten eteenpäin heti läpäisyn jälkeen. Nyt sitäkään ei pysty tekemään.
Katsellaan ja palaillaan. Backlogia riittää minulla varmaan nytkin jo sinne GTAVII julkaisuun asti, niin ei tämän oston kanssa suoranaista kiirettä ole.