Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grandia III [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grandia III [Hype]

Square Enix on ilmoittanut julkaisevansa Grandia III -roolipelin PlayStation 2:lle Pohjois-Amerikassa ensi helmikuussa.

Jenkkisivut: http://na.square-enix.com/games/grandia3/

Tässä vielä pressitiedotteen teksti:
Square Enix, Inc., the publisher of Square Enix interactive entertainment products in North America, announced today that GRANDIA® III will be released stateside in February. Exclusively for the PlayStation®2 computer entertainment system, GRANDIA III draws gamers into a wondrous world with an innovative battle system and uplifting story about the freedom in controlling one's own destiny.

"In all of our games, we want the player to be left with an overwhelmingly positive feeling that they can achieve anything they desire in life. In GRANDIA III while there is strong conflict in everyone's lives, those who are strong will overcome it," said Hidenobu Takahashi, Director for GRANDIA III.

"Another great element in GRANDIA III is the battle system. We're really proud of what we were able to achieve utilizing the command wheel; the battle system can be very complex but is very easy to learn," said Katsunori Saito, Game Arts Producer for Grandia III. "The combination of the story, fast-paced battle system and beautiful environment will prove to be an extremely enjoyable adventure."

Story
Yuki has idolized the legendary pilot Schmidt since he was a young boy and has been trying to build his own ever since. Loving the freedom of flight, he dreams of one day leaving his small island and reaching the mainland.

In the woods not far away, Alfina rides alone on a horse-drawn carriage. She is a Communicator, one of the few who can speak with the Guardians, gods that protect the world. She is hurrying to a temple to take the place of her brother, Emelious. Resentment of his obligated duty as a Communicator has turned Emelious into a cruel and violent being filled with hate.

Fate will bring together Yuki and Alfina just as the world is about to fall apart.

Features

* Romp through vibrant and colorful fantasy locales and natural environments
* Stunning cinematic sequences are animated by hand without the use of motion capture
* Scan surroundings to look for search points or treasure chests
* Ply the skies by plane to journey from one place to another
* Use your sword in the "random encounter free" field to destroy objects or stun enemies before attacking
* Seamless transition from field screen to battles with over-the-top animations
* Semi real-time battle system allows for fast paced action and strategizing with a Command Wheel breaks the RPG mold of typical command text windows
* Perform and link up Aerial Combo attacks for massive damage
* Multiple auto-battle settings for each character dictate fighting strategy, in addition, utilize the Strategy Advice System for tips during critical moments in battle
* Control conversation flow during special event scenes.
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Kuulostaa ainakin paperilla hyvältä. Ainakin lentokoneilla lentely voisi olla kivaa, jos se vain toteutettaisiin siten, että se tuntuu tosiaan lentämiseltä, eikä kuten JRPG-peleissä yleensä, että vain liikutetaan ilmalaivaa maailmankartalla.

"* Seamless transition from field screen to battles with over-the-top animations" -juttu nähtiin kyllä jo SNESin Chrono Triggerissäkin ;-)

Helmikuussa siis Jenkeissä... Euroopassa sitten varmaan loppuvuodesta.
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Kuulostaa ihan kivalta. Grandian sarjan ehdottomasti paras puoli on helvetin addiktiivinen taistelusysteemi, niin hauskaa pelata! Aiemmat Grandiat on myös kärsinyt monista huonoista puolista mm. tarinat olleet varsin heikkoja, ei kiinnostaa, ei. Kenttäsuunnittelu on niin perseestä: metsä 1 -> metsä 2 -> metsä 3 -> pomo ja sama tahti jatkuu. Ja lopuksi dubit, ei helvetti mitä tuubaa! Onneksi viihdyttävä taistelusysteemi kompensoi huonot puolet oikein kunnolla, muuten Grandia olisi täyssusi. Toivottavasti ylipitkät summon-taiat voisi skipata...

EDIT: Grandia Extreme, tää vasta täyssusi on. Game Artsilta todellakin mennyt puurot ja vellit sekaisin...

Mijo sanoi:
Helmikuussa siis Jenkeissä... Euroopassa sitten varmaan loppuvuodesta.
Maaliskuun ensimmäinen?
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Ai, maaliskuulleko menee? Luin kyllä, että "February" tuosta lainatusta uutistekstistä.
Tai ehkä minulta on sitten mennyt jotain ohi :P
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Mijo sanoi:
Ai, maaliskuulleko menee? Luin kyllä, että "February" tuosta lainatusta uutistekstistä.
Tai ehkä minulta on sitten mennyt jotain ohi :P
Muutama päivä sitten Square-Enix vahvisti uudelleen Grandia 3 julkaisua jenkeissä, helmikuun puolessa välissä. Pientä lisäystä jenkkiin mm. bonuspomo ja muutama sivutehtävä. 2:lle levylle peli ängetään, mikä ei tarkoita että 80 tuntia peliaika on luvassa, veikkaan sinne 40 tuntiin mennään ja loput FMV:tä. Mitä tule eurojulkaisuun, todennäköisesti vuoden loppuun mennessä, DQ julkaistaan huhtikuussa täällä.
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Kyseinen peli sai aika rumat arvostelut ign:ltä, en odottanut pelin saavan noin huonoa pisteitä. 8 paikkeille arvioin, 7,6 IGN antoi. Näyttää siltä Grandia 3:sta ei löydy muuta hyvää kuin taistelusysteemi ja loput tuubaa mm. tarina, hahmot, kenttäsuunnittelu. Turhan lyhyt peli, 25-30 tuntia 2 levylle...
MIkä sit vie niin paljon tilaa? Puolet peleistä FMV:tä? Alkaa kuulostaa sikaa säkissä.

Pexi sanoi:
Muutama päivä sitten Square-Enix vahvisti uudelleen Grandia 3 julkaisua jenkeissä, helmikuun puolessa välissä. Pientä lisäystä jenkkiin mm. bonuspomo ja muutama sivutehtävä. 2:lle levylle peli ängetään, mikä ei tarkoita että 80 tuntia peliaika on luvassa, veikkaan sinne 40 tuntiin mennään ja loput FMV:tä. Mitä tule eurojulkaisuun, todennäköisesti vuoden loppuun mennessä, DQ julkaistaan huhtikuussa täällä.
Taisi bonukset olla läppiä.
 
Vastaus: Täyssusi

Grandia 3 läpi. Pelin läpäisyyn meni lähes 38 tuntia, taisteluun varmaan meni ainakin 25 tuntia tai siihen suuntaan, kaikki viholliset tapoin joka alueella (level upin takia). Välianimaatiota on rutkasti. Ei oikeastaan paljon pelattavaa.
Taistelu on ehdottomasti pelin vahvin puoli, ilmakombot tuovat pientä hauskuutta peliin muuten peli on kokonaisuudessa täyssusi.

Tarina
Grandian sarjassa tarinat ovat olleet aina heikkoja, suorastaan rutiköyhiä ja juustomaisia, Grandia ei ole päässyt typerästä "rakkaus on vastaus kaikkiin ongelmiin" teemasta. Pelattuani 1/4 pelistä en pysynyt mukana tarinasta enää, enkä viitsinyt ymmärtää.

Hahmot
Hahmosuunnittelut surkeita, hahmoissa ei ole personaalisuutta, dubit suorastaan kammottavia improvisaatioineen! Älä anna muutaman kuvan hämätä pelin grafiikasta, graffa on lähes sama tasoa kuin Grandia 2:ssa, hahmot pikkasen muovisempia.

Kenttäsuunnittelu
Kenttäsuunnittelu on sitä huonoa Game Artsia. Ekat kentät on ihan jees, sen jälkeen kaikki menee ihan alamäkeen. Kentissä ei ole mitään yksityiskohtia, taustat ovat rumia. Luolat typerän sokkelomaisia ja etenee suoraviivaisesti: kulje ympäri kunnes löydät kytkimen jotta ovi aukea ja kyseistä temppua toistetaan kunnes luola päättyy. Pelattuani 1/2 pelistä luolat otti raskaasti voimille ja alkoi kehittyä mulle luolafobio grandiasta, ahdistavaa!
Kylät ja kaupungit lähinnä rekvisiitta, tarinaan ei ole mitään tekemistä. Vieraileminen taloissa voi jättää väliin, sieltä ei löydy mitään, eikä liity peliinkään. Laiskuudessa taas huomaa. Yhdessä "suurkaupungissa" Game Arts päätti laiskotella ja lisäsi muutama taloon jonne pääsee, loput muihin ovat lukittuja. Ei tunnu interaktiiviselta, ei.

Hirviösuunnittelu
Kaikille Grandian pelien pelanneille, viholliset muista Grandiasta ovat "tulleet" takaisin. Heidän lisäksi ehkä alle 20 uutta hirviötä:eek:
Nyt tosiaan mättää ja oikein pahasti Game Artsilta!
Vaihtelevuutta ei tosiaan ole. Jokaiselta alueelta löytyy 3-5 hirviövalikoimaa ja jatkuvat taistelut samojen naamojen suorastaan itkettää kyseistä pelaaja. Pelin edetessä tulee "erilainen hirviö, eri väreissä!"

Musiikki
Säveltäjä Noriyuki Iwadaren ehdottomasti huonoin teos! Grandia 1 oli hyvää musaa, muistaakseni. Musat ovat umpisurkeita, mm. aavikkokylässä soiva "käärmeen hypnotisoiva piperrys" raastaa hermoja!

Taistelut
Ilmakombot ovat ainoa uusia lisäyksiä ja samalla poistettiin hahmojen vapaa siirtyvyys, et enää pysty siirtää hahmoa pois vaara-alueesta taistelun aikana. Riippuu onnesta minne hahmot kipittävät. Hyökkäystaialla ei tee oikeastaan mitään kunnes puolet pelistä on vedetty. Vanhat taiat edellisestä Grandiasta ovat esillä.
Mana-munat ja techit ovat uudistettuja: vanhassa piti techit päivittää erikoiskolikoilla, uudessä pitää käyttää mahdollisimman paljon kunnes techi päivittyy. Taikoja voi ostaa kaupoista tai löytää mana-munista, jotka pitää rikkoa, jotta taikaa saa. Mana-munia voi yhdistellä vahvemmaksi.
Techi-kirjoja voi myös purkaa mm. hirvön taian imeminen ja saa samalla MP:tä palautettua.

Ilmakombosta, siinä ei taitoa tarvita, hahmojen ajoitus pitää nappaa. Näin suoritetaan ilmakombo: hirviö valmiina hyökkäämään (action mittarin alueella), pelaaja keskeyttää hirviön aikeet "critical" osumalla hyökkäystilanteessa lennättää hirviön ilmaan ja toisen hahmon vuoro hyökkäysvuorossa, hahmo alkaa kombottaa ilmassa. Kombo voi jatkua sen jälkeen jos toisella hahmolla on hyökkäysvuoro. ilmakombo voi periaatteessa vetää 3 kertaa (4 hahmoa, yksi pitää laukaista hirviön ylös ilmaan)

Ainoa hyvä asia pelistä, myös edellisessä peleissä, on ruokapöydän ääressä keskustelu. Personaalisuutta peliin. Pelin lopputarinaan Game Artsia olisi voinut panostaa jotain edes...

Loppusana: Haluan onnitella Game Artsia vuoden 2006 paskimmasta pelistä. Enempää en jaksa peliä kritisoida, saanut tarpeeksi. Peli on täyssusi! Kertakäyttöpeli.
Tehkää itsellene palvelus ja välttäkää Grandia 3 kuin ruttoa! Hankkikaa ehdottomasti Dragon Quest 8, aivan fantastinen peli! Ette tule pettymään peliin.
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Pidin Grandia 3:sta aika paljonkin. Nimenomaan pelisysteemin takia. Oli hauskaa...! Valitan, Pexi, että käytit 38 tuntia elämästäsi vuoden paskimpaan peliin. Itse käytin 40.
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Jotain Grandia 3 hyvää toi. Pelin tunnari In the Sky, j-rock laulaja Miz vokaalin takana. Ei napannut englanninkielen versio, mut japanin versio oli yllättävän hyvä. Kuriositeettina metsästin kyseisen laulajan pitkäsoittoa. Olin lähes myyty, yllättävän hyviä j-rock kappaleita pitkäsoitosta löytyi. Harvemmin kuuntelen j-rockia, viimeisin taisi The Brilliant Greenin Winter Album.

Jpn - eng -käännökset toimivat erittäin erittäin harvoin, lähes ei koskaan. Surullisen kuuluisa Kingdom Heartsin tunnari Simple and Clean:eek: Hikaru Utadalta meni uskottavuus, kyseiseltä henkilöltä tulee tunnari KH2:een, muistaakseni Passion
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Pexi sanoi:
Jpn - eng -käännökset toimivat erittäin erittäin harvoin, lähes ei koskaan. Surullisen kuuluisa Kingdom Heartsin tunnari Simple and Clean:eek: Hikaru Utadalta meni uskottavuus, kyseiseltä henkilöltä tulee tunnari KH2:een, muistaakseni Passion
Surullisenkuuluisa? Heh. Käsittääkseni Simple & Clean on erittäin suosittu kappale. Negatiivisia kommentteja kuulee lähinnä niiltä, jotka eivät voi sietää kappaleen jumputtavaa J-poppia.

Voisin sanoa yhden jpn-eng -käännöksen, jossa englanninkielinen on jopa paljon parempi kuin alkuperäisversio. Kiss Me Goodbye FFXII:sta.

Lataa & katso ensin täältä löytyvä traileri KLIX, jonka taustalla kuuluu KMG englanninkielisenä.

Kuuntele sitten Jeux-Francen sivuilta löytyvää japaninkielistä versiota.

Ihan kivoja kappaleita molemmat, mutta jotenkin japsi-version sanojen rytmitys on pielessä, tai ainakin se kuulostaa kömpelömmältä kuin englanniksi.

KH2:een tulee tosiaan taas Hikarulta kappale. Se on japaniksi Passion, englanniksi Sactuary. Japaninkielisestä versiosta pidän suunnattomasti, mutta Sanctuaryä ei voi vielä kuulla missään (lukuunottamatta pikkupätkää, joka kuuluu surkealaatuisessa trailerissa, josta ei saa kunnolla selvää).
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Passion on hemmetin hyvä biisi mielestäni. PSP:n musalistalla ensimmäisenä. Olen tosin kuunnellut sen jo kyllästykseen asti.:) Hikaru Utada on mainio laulaja, songwriteri ja oikea jaw-dropper. Harmi, että on jo naimisissa yli kymmenen vuoden vanhemman miehen kanssa, nimittäin ohjaaja Kazuyaki Kiriya, joka ohjasi mm. elokuvan Casshern.

Oletteko nähneet "Hikkin" pelaavan Tetristä?! :D

Palatkseen topikkiin, Grandia 3:sen tunnari ei ole mieleeni.
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

danholo sanoi:
Oletteko nähneet "Hikkin" pelaavan Tetristä?! :D
Sori OT, mutta tyttöhän osaa pelata. :eek:

Taitoa löytyy paljon enemmän kuin minulla Tetriksessä. Hikaruhan on ihan pro. Olisin luullut, että "Hikki" vain kiljuisi avuttomana. :D
 
Vastaus: Grandia III [Hype]

Tarkoitin alunperin "pakolla käännettyä" jpn-eng teoksia. Hikari (Simple and Clean) oli
lohkaisu Hikkin "Deep River" albumilta. eng-jpn käännöksistä ei ole toiminut Snake Eater-tunnari MGS3:sta.
Maskuliinin ääntä biisissä soi, äänessä on naispuolinen jazz-vokalisti Akiko Wada. Snake Eater
tehtiin alunperin englanninkielelle ja sen jälkeen käännettiin japaniksi, aivan kuraa.
Final Fantasy 12:n tunnarista, kuuntelin previkan enkunkielestä jokin aika sit, viime viikolla japaninkielisen musavideon,
ei napannu.

Pientä offtopicia:
Hikki on (oli) hyvä laulaja kokonaisuudessa. Hyvä ääni, rustasi hyviä biisejä, hyvä esiintyjä.
First Love *hands down* on ehdottomasti paras popballadi Hikkiltä. Ikimuistoinen biisi, joka säilyy vielä sydämessä.
Kertakaikkiaan kaunis biisi! Tie ei ole aina ruusuinen, kyllähän Hikkiltä tuubaa tullu, kyseinen neitokainen yritti läpimurtoa jenkkien markkinoille
julkaisemalla täysusialbumin "Exodus". Hikki harrastaa itsensämainostamista hip hop-tyylii a la Japaneezy! Lähes kaikki biisit umpisurkeita, mut Exodus 04 kuunneltava.
Voi olla et olen tottunut kuuntelemaan Hikkiä japaninkielellä, mut Exoduksessa biisit ei kuulosta hikkimäiseltä.

Kazuaki Kiriya (meriittinä musa- ja mainosvideo-ohjaus) esiteos Casshern, ja toivottavasti samalla vika teos. Sen verran tuubaa leffa oli.
Juonessa ei ollut mitään tolkkua, ylipitkä, taistelukohtaukset kuin katsoisi musavideota. Visuaalisuudesta, aivan järkyttävän kaunis fantasiamaailma
leffan budjetiksi ja "yllättävän" hyvää japanin cgi-teollisuudelta (Hollywoodin verrattuna vielä lastenkengissä).
Köyhdyin 6 festareilla, vieläkin kaduttaa et kävin kattoo kyseistä leffaa.
 
Ylös Bottom