Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GRID Legends

Otin eilen illalla testit myös Xbox-versiosta. Tällä kertaa vaikein Legend -vaikeustaso heti päälle. Muuten edellisen viestin plussat ja miinukset pysyy aikalailla muuttumattomana, mutta nyt tekoälyä vastaan oli välillä jopa ihan hauska ajaa. Legend tasolla jokaista kisaa ei voittanutkaan ihan tuosta noin vaan, ja uratilan "sijoitu 10 parhaan joukkoon" on paljon realistisempi tavoite. Edelleen siellä on nähtävissä tekoälyttömyyttä, kuten täysin selittämättömiä spinnauksia ja oudoissa paikoissa jarruttelua, mutta nyt sentään vauhtia on tarpeeksi. Muutaman kerran AI-kuski, jopa blokkasi ajolinjaa. Ajoin uratilaa sen viisi vai kuusi kisaa. Niin pitkälle kuin kokeiluversio antoi pelata. Maistui yllättävän hyvältä.

Kävin sitten vilkaisemassa mitä muuta peli tarjoaa, niin siellähän on vielä toinen kokonainen yksinpeli odottamassa tämän tarinallisen uratilan ulkopuolella. Sellainen perinteisempi aja nämä kisat läpi -tyyppinen. Sen lisäksi pystyy itse luomaan erilaisia kisoja, niin että saa määrittää autoluokan, radan jne. Näitä voi mennä sitten ajelemaan netin puolelle.

Autolista nosti myös hieman hymynkaretta, kun näki ikonisia Touring autoja oikein roppakaupalla. Siellä on muun muassa sellaisia helmiä kuin
  • Alfa Romeo 155 TS
  • Audi A4 quattro
  • BMW M3 Touring Car
  • Renault Laguna Touring Car
  • Volvo 850 Estate Touring Car
Skylinejäkin oli useampia ja vuoden 2006 Fernando Alonson mestaruuteen vienyt F1 auto Renault R26 tekee paluun. Mitsubishi Lancer Evolutionin time attack versiot näyttivät kaikkine levikkeineen aika härskeiltä.

Kyllä tässä paljon on potentiaalia. Jos ei tekoälyn hölmöilyitä lasketa mukaan, niin parannusta on tapahtunut oikeastaan kaikilta osin edelliseen osaan verrattuna. En tiedä viitsiikö ihan täyteen hintaan ostaa, mutta menee kyllä hankintaan viimeistään ensimmäisistä vähänkään paremmista alennuksista.
 
Täällä omat eiliset fiilikset PC version osalta. Ei ne tosin eroa tänne kirjoittamastani mitenkään, niin jos ei maistu vähän blääh fiilikset pelistä ni ei kannata edes katsoa. :D
 
Pienenä vinkkinä, kannattaa ottaa ajolinjojen ja jarrutuslinjojen merkinnät pois päältä. Tämän tyyppisessä rälläyksessä nuo avustimet tappaa täysin koko pelin idean. Ajovirheitä tulee ilman noita huomattavasti enemmän, mikä on vaan hyvä asia näin helpon ohjauksen kanssa. Samoin pieniä kolhuja vastustajien kanssa tulee enemmän, joten vastustajien agressio myös kasvaa ja kilvoitteluun tulee toimintaa enemmän.

Itse pelaan nyt toiseksi vaikeimmalla vaikeusasteella ilman mitään ajoapuja ja ajolinja/jarrumerkintöjä. Noin toimii mielestäni oikein hyvin.

Rattia en ole vielä kokeillut, mutta tulee kyllä kokeiltua jossain vaiheessa.
 
Nyt ois Xbox storessa pienellä alennuksella 48.99€. Jokohan pitäs ostaa kun on Forza 5 koluttu aikalailla.
 
Tuli taas kokeiltua tätä ja päivitysten myötä peli onkin muuttunut yllättävän paljon. Varsinkin ajomalli on muuttunut huomattavasti paremmaksi. Peli on itseasiassa nyt hämmentävän hyvä ja koukuttava. Toimii padilla sekä ratilla vieläpä mainiosti.:)
 
Sellainen tärkeä vinkki teille, jotka haluatte pelata kaikki sarjat 100% läpi, ostakaa niitä sponsoreita ja tehkää niistä ne vaadittavat tehtävät. Ite tätä pelannut jo 80 tuntia enkä ole vieläkään saanut viimeistä pääsarjaa urassa auki. Kyllä saa tahkota. Tein sellaisen virheen, että yhden formulan takia en saa viimeistä pääsarjaa auki, ja nyt joutuu pirusti grindaamaan, että on rahaa avata sponsori jossa on formulaan vaadittavat tehtävät.

Hyvää tässä PS5 on ulkonäkö, joka näyttää hienolta. Ajettavuudesta myös plussaa, erityisesti driftaus on jopa kivaa mikä on harvinaista peleissä. Joissain kisoissa auton matkamittari bugaa, ei kerry kilometrit. AI kuskit on välillä todellä törkeitä, kuin pelaajat jossain GT7 Onlinessa. Ajetaan surutta kylkeen/kiilataan niin että ite lentää nurmikolle tai päin kallioo.

Kokonaisuutena oikein hyvä autopeli. Koukuttaa ajamaan aina vaan lisää. 8,5/10
Tarinan dlc paketteja odotellessa.
 
Ai, tälle oli oma ketjunsa. Kokeilin jokin aika sitten Grid Legendsin 10 tunnin kokeiluversiota ja se oli tosi iso pettymys verrattuna Gridin uusintaversioon, joka on edelleen hyvä peli ja yksi parhaista keveistä rata-autoiluista. En tiedä, oliko kokeiluversio jotenkin sitten rampautettu, mutta kaikki osa-alueet olivat huonompia ja peli poistuikin nopeasti viemästä tilaa. Nyt kun se tulee EA playn valikoimaan, pitää vielä kokeilla kertaalleen. Voisin ostaa jopa pelin lisärit, jos se yhtään alkaisi kiinnostamaan, koska hyviä autopelejä ei ole tosiaankaan liikaa.
 
Tietääkö joku mitä tuossa Kompass sponsori tehtävässä seconds spent near drafting oikein pitää tehdä?
 
Itse olen tästä tykännyt sellaisena mukavan kevyenä ja viihteellisenä autopelinä silloin tällöin pelattavaksi. Vähän helppo tosiaan tuo perusvaikeustaso, mutta ei se haittaa, pelaan kuitenkin sillä ja saan sellaista rentoa voimafantasiaa toteuttaa siinä. Vaikeita pelejä on ihan riittävästi tullut tahkottua, joten mennään vaikeustasolla mikä on valmiiksi annettuna.

Jonkin sortin miinuksen pelistä joudun antamaan tuosta tarinasta, jossa on kyllä vähän liian usein sellaisia kunnon facepalmia aiheuttavia kohtauksia ja juttuja. Näköjään on pitänyt miehet ja naiset laittaa samaa sarjaa ajamaan tasaväkisinä kaikin puolin. Tällaista väkisin ympättyä keinotekoista tasa-arvoa en sinänsä kannata, vaikka en tietenkään perusteetonta eriarvoisuutta kannata sukupuolten välillä, kuten en kyllä muutenkaan ihmisten välillä.

Tätä väkisin ympättyä tasa-arvoa nyt tulee joka tuutista joka tapauksessa, joten kyllä tuota uraa tässäkin siitä huolimatta olen pelannut, mutta kyllä nuo oikean elämän realiteetteihin nähden muka kovin tasaväkisen kilpailuasetelmat sukupuolten välillä aika huvittavina näyttäytyvät. Aika vähissä kun ovat oikean elämän formuloissa ja rallissa naiskuljettajat olleet, saatikka, että olisivat ne äärimmäisen harvat noissa sarjoissa pikaisesti käväisseet naiskuljettajat mitenkään pärjänneet. Tämä on ylipäätään kilpaurheiluun liittyvä karu fakta, että sukupuolten välillä on pärjäämiseen liittyviä fyysisiä seikkoja, jotka aiheuttavat tarpeen sille, että miehille ja naisille on kuitenkin omat sarjansa. Eli aikamoisessa fantasiamaailmassa ollaan pelissä, jossa miehet ja naiset aivan tosissaan kisailevat tasaisesti korkean tason autourheilusarjan (tai minkään muunkaan urheilusarjan) voitoista. Toki fantasiamaailmoissahan peleissä nyt muutenkin usein ollaan, joten se tästä valituksesta tällä erää. Siis kaiken kaikkiaan olen kuitenkin aika paljonkin pelistä pitänyt. Erityisplussaa pitää antaa grafiikasta ja yleisilmeestä muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Otin pelin testiin 10h kokeilusta, mutta näemmä tuli passiin sopivasti, olin jo ostamassa levyä kun parilla kympillä olisi saanut. Ärsyttävän bugin huomasin, mutta joidenkin autojen ekassa kisassa auton kilometrit ei ala kertymään mikä vaaditaan tuohon viimeseen kisaan koska pitää saada upgrade stage 2, vähän ärsyttävä bugi ja peli ollut kauan ulkona eikä korjattuna vielä.. Toki en tiedä onko uusi bugi, mutta joutuu enemmän grindaa koska tokassa kisassa kilsat alkaa autolle kertymään.

Vähän myös nauratti, että kun huomasin et mulla oli yhessa kisassa 20sec kaulaa toisena tulevaan ja vimosella suoralla toka olikin yhtäkkiä 7sec päässä musta... Hardilla tuntuu semi helpolta tää peli kyllä..
 
Viimeksi muokattu:
Tämä nyt Game Passissa.
Voi olla bugi, tai sitten sponsori-tehtävä on suoriutunut sopivasti ja auto avautunut käyttöön, jolloin kilometrit alkavat vasta kertymään.
Pelissä ollut aikalailla noita bugeja, mutta nyt näyttäisi suuriosa saatu jo korjattua.

Grid on kyllä yllättävän koukuttava ja mukavaa viihdettä ja nyt taas nettikisoissakin enempi pelaajia.
 
Voi olla bugi, tai sitten sponsori-tehtävä on suoriutunut sopivasti ja auto avautunut käyttöön, jolloin kilometrit alkavat vasta kertymään.
Pelissä ollut aikalailla noita bugeja, mutta nyt näyttäisi suuriosa saatu jo korjattua.

Grid on kyllä yllättävän koukuttava ja mukavaa viihdettä ja nyt taas nettikisoissakin enempi pelaajia.
Eikun ihan näissä alkupään semi-pro rookie kisoissa ensimmäinen kisa sillä ajoneuvolla mikä siinä on. Tuossa näkyy kun kilometri mittari lähtee pyörimään ja bugisesti menee takasin nollaan ja pysyy siinä. Sponsori jutuista en tiedä..
 
Kokeilin peliä nyt uudestaan, kun se tuli Game Passiin ja nyt se tuntuu paljon hauskemmalta. Ajomalli ei ehkä ole suosikkini ja 120 fps moodi kannattaa ottaa pois käytöstä, koska se saa pelin näyttämään suttuiselta, mutta muuten peli on mukavaa viihdettä. Erityinen kunniamaininta hienosta musiikista, joka on oikeastaan se syy miksi jaksoin pelata eteenpäin, vaikka aluksi peli tuntui vain huonommalla versiolta edellisestä Gridistä. Moninpelissä olen ajanut vain botteja vastaan, ei taida kukaan muu pelata moninpeliä. Tarina ei ole kovin kiinnostava.
 
Otin pelin testiin 10h kokeilusta, mutta näemmä tuli passiin sopivasti, olin jo ostamassa levyä kun parilla kympillä olisi saanut. Ärsyttävän bugin huomasin, mutta joidenkin autojen ekassa kisassa auton kilometrit ei ala kertymään mikä vaaditaan tuohon viimeseen kisaan koska pitää saada upgrade stage 2, vähän ärsyttävä bugi ja peli ollut kauan ulkona eikä korjattuna vielä.. Toki en tiedä onko uusi bugi, mutta joutuu enemmän grindaa koska tokassa kisassa kilsat alkaa autolle kertymään.

Vähän myös nauratti, että kun huomasin et mulla oli yhessa kisassa 20sec kaulaa toisena tulevaan ja vimosella suoralla toka olikin yhtäkkiä 7sec päässä musta... Hardilla tuntuu semi helpolta tää peli kyllä..
Olen ajanut 80 tuntia urakisoja PS5 ja siinä myös joissain autoissa bugi ettei matkamittari toimi. Vaihdoin toiseen saman luokan autoon jossa taas toimi niin mulla ei ainakaan ole PS5 versiossa tuo tullut etenemisen esteeksi.
 
100h pelaamisen jälkeen peli päätti nollata uratilan prosentit ja sponsori saavutukset. Autot, kisat ja sijoitukset näkyy tarkemmalla tutkaamisella, mutta hivenen työläästi ja ärsyttävästi joutuu nyt hakemaan jo avattuja kisoja.:mad:
 
  • Wow
Reactions: rap
Kyllä tämä Grid Legends oli kaikin puolin huonompi sittenkin kuin 2019 Grid. Päristelin nyt tarinan loppuun ja ihan kiva se oli mutta siihen se sisältö sitten huipentuikin. Peli oli Hard vaikeustasolla aivan lapsellisen helppo ja kaasuttelin yleensä monta sekuntia muiden edellä vaikka en erityisesti edes yrittänyt ajaa hyvin. Mieleen jäi hyvät musiikit, jotka sitten saatanallisena juonenkäänteenä muutettiin viimeisessä kisassa kuuntelukelvottomaksi roskaksi niin, että teki mieli itkeä. Juoni ei ollut erityisen kiinnostava. Uramoodi on huonompi kuin edellisessä osassa, joten en keksi mitään syytä jatkaa pelaamista. Tulikin muistin virkistämiseksi pelattua tänään tuota 2019 Gridiä ja se on edelleen ihan kunnollista menoa.
 
Tuli tämäkin aloitettua ja tarina oli läpi ennen lounasta. Tykkäsin kyllä vaikka videota olisi mun puolesta saanut olla enemmänkin.
Ihan tälleen hauskana faktana Ravenwestin omistaja Ryan McKane oli pelaajan hahmo ps2:n race driverissa. Sitä en kyllä tiedä miks mä tuollaisen asian muistin.

Ajettavuus oli ratin kanssa varsin jees ja ainakin vielä ainoa valittamisen aihe oli se tarinan drift kisa jossa ei meinannut millään saada auton perää alta.
Vaikka vedät käsijarrusta kesken mutkan niin auto haluaa usein mennä vaan suoraan ja vaikka kuinka koitat heitellä sitä puolelta toiselle niin sillä vaan on aivan liikaa pitoa.
Sain mä siinä silti miljoona pistettä kerättyä, mutta ei sitä driftaukseksi voi kutsua mitenkään.

Tarina tuli ajettua hardilla ja olihan se aika helppo ja uran aloitin sitten expertilla ja sillä onkin saanut ajaa jo tosissaan ja gt4 luokan elimination kisassa ykkösenä ollut veteli 6 sekuntia nopeampia kierroksia autolla jota mä en voi edes valita. Aika reilua.
Kaikki tarinaan liittyvät saavutukset jäi saamatta kun en muistanut laittaa verkkopiuhaa kiinni kun aloitin pelaamaan.
Yleensä saavutukset on kyllä putkahtaneet siinä vaiheessa kun peliä pelaa seuraavaksi nettiyhteyden kanssa, mutta ei näköjään tällä kertaa.
 
Ylös Bottom