Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Historic -sarja

Vastaus: GT5 Historic -sarja

Tiä sitte kuinka hyvin jengi osaa ulkoa nämä kaikki radat, jos riittää, että tulee paikalle ja 'ummikkona' päästelee palkintopalleille jne :eek:

Tai sitten omat kuskinlahjat eivät vain ole lähelläkään samaa tasoa. Omalla kohdalla vaatii kyllä pientä reenaamista ja hyvien ajolinjojen hakua ennakkoon, että kisassa pystyy pitämään suunnilleen saman vauhdin alusta loppuun.

Minen ossaa vielä mittään ulkoa, mitä nyt A-spec Professionalin loppuun mennessä on muutaman kerran tuota eilistäkin ajanut (ensimmäisen onnistuneen testikierroksen jälkeen sain säätämällä ja opettelmalla ajamaan ~5sek kierrosajasta pois, siltikin jään nuista huippuajoista yli 3sek)

Yksinäistähän tuolla hännillä on, kun on vähän turhan turpakii-me-ollaan-pro -linjalle karannut tää sarja?

Jonkunakönen semiorganisoitunut sundaycuppi-sarja sunnuntai-iltaan olis kyllä melkeen parasta viihdettä, kun ei oikeen muullon ole aikaa...
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

(ensimmäisen onnistuneen testikierroksen jälkeen sain säätämällä ja opettelmalla ajamaan ~5sek kierrosajasta pois, siltikin jään nuista huippuajoista yli 3sek)

Yksinäistähän tuolla hännillä on, kun on vähän turhan turpakii-me-ollaan-pro -linjalle karannut tää sarja?

Itse uhrasin nyt hetken tuon auton säätämiseen, koska takana tätä ennen tosiaan yksi kisa tuolla autolla, ja siihen en käytännössä säätänyt autoa laisinkaan. Parin kierroksen harjoittelulla lähti itsellänikin melko lailla ~5s kierrosajasta pois, ja viimeisen ~1.5s sain pois joko säätämällä tai sitten toistolla. Toisaalta yritin hakea myös säätöjä jotka kuluttaisi renkaita mahdollisimman vähän. Nopein kierros taisi aika-ajossa/harjoittelussa olla siinä 1.50.3xx, eli joka tapauksessa kärjen vauhtiin jäi vielä kolme sekunttia, eli aika kaukana oltiin.

Hidastuksia katsellessa huomasi kyllä lisäksi että ajolinjat oli aika erillaiset itselläni ja terävimmällä kärjellä. Siinä missä itse menin mutkat mahdollisimman sisältä, niin melkein näytti siltä että nopeammin pääsi jos ei ottanut ihan niin läheltä sisälinjaa(?)

Jos jollain on vinkkejä siihen mitä tuon säätämisen suhteen pitäisi yrittää ottaa huomioon, niin otan ainakin itse ihan mielenkiinnolla vastan. Itse sain omilla säädöillä auton mielestäni toimimaan kohtuu hyvin hitaissa mutkissa, mutta tuossa radassa on muutama noita nopeita mutkia joissa auto tosiaan puski aika voimakkaasti ja kulutti näin ollen myös renkaita.

Ohessa jousituksen säädöt. Noiden lisäksi LSD asetukset tais olla "default" tilassa, ja downforce puolella edessä täydet, takana 40 (muistaakseni).

Näillä säädöillä renkaat tosiaan "riitti" rauhallisella ajolla koko kisan, mutta "hauskuus" oli ehkä hieman kateissa... :(

Näytä liitetiedosto 6570
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Itseä ainakin harmittaa koko rengaskulutus. Se olis ihan ok, jos bensa vaikuttaisi sen verran, että stintin loppua kohti kierrosajat paranisi. Masentaa vaan tommonen säästely ja vauhdin hidastuminen. En tiedä pitäiskö olla racing hardit kaikille pakotettuna ja 2 pakollista stoppia, tai jotain. Softeilla kaikilla autoilla ihme säästelyä ja kärvistelyä. Kukaan ei nauti ajamisesta. Stopitkin on aivan liian pitkiä. Lyhyet stopit, kestävämmät renkaat ja bensan vaikutus suuremmaksi ja imuapu pitäisi vähentää 95% nykyisestä, niin kisoista tulis mielenkiintoisia kaikille.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

ite en kyl harjotellu tuoho kisaa yhtää senku radalle vaa ja näki saman tie et sekka oltii melkee nopeimpaa aikaa peräs:D
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Kun ei kerran allekirjoittaneelta löydy lahjoja, niin on pakko harjoitella. Enkä silti osaa... ;)

Tiedä sitten olisiko hieman pidemmät kisat parempia, silloin olisi käytännössä pakko käydä vähintään kerran varikolla. Ja osan meistä ehkä pariinkin otteeseen. Aika-ajo-satunnais-generaattorin osuutta voisi hyvinkin pudottaa, ja siirtää siitä säästyvän ajan itse kisaan. Tietty erot kärkeen varmaan kasvaa, mutta ehkä sinne keskivaiheille saisi aikaan ihan hyvää vääntöä.

Varmaan ihan mielenkiintoinen vaihtoehto tosiaan olisi tuo hard-renkaat kaikille. Tai F1 tyyliin pakko käyttää kisan aikana sekä softeja että hardeja... :cool:

Vähänlaisesti kisoja ajelleena on pakko kysyä että kuluttaako tämä camaro noita renkaita enemmän kuin muut autot vai ihan samalla lailla? Tottakai jos auto kuluttaa renkaita vähemmän, niin tulee varmaan ajettua agressiivisemmin (=> sama lopputulos). Mutta nyt tosiaan oli agressiivisuus aika kaukana viime kisassa...
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Kun ei kerran allekirjoittaneelta löydy lahjoja, niin on pakko harjoitella. Enkä silti osaa... ;)

Tiedä sitten olisiko hieman pidemmät kisat parempia, silloin olisi käytännössä pakko käydä vähintään kerran varikolla. Ja osan meistä ehkä pariinkin otteeseen. Aika-ajo-satunnais-generaattorin osuutta voisi hyvinkin pudottaa, ja siirtää siitä säästyvän ajan itse kisaan. Tietty erot kärkeen varmaan kasvaa, mutta ehkä sinne keskivaiheille saisi aikaan ihan hyvää vääntöä.

Varmaan ihan mielenkiintoinen vaihtoehto tosiaan olisi tuo hard-renkaat kaikille. Tai F1 tyyliin pakko käyttää kisan aikana sekä softeja että hardeja... :cool:

Vähänlaisesti kisoja ajelleena on pakko kysyä että kuluttaako tämä camaro noita renkaita enemmän kuin muut autot vai ihan samalla lailla? Tottakai jos auto kuluttaa renkaita vähemmän, niin tulee varmaan ajettua agressiivisemmin (=> sama lopputulos). Mutta nyt tosiaan oli agressiivisuus aika kaukana viime kisassa...

Itse olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että ajettaisi joka viikko kaksi 10 kierroksen lähtöä Touring Car sarjan tyyliin. Toisessa lähdössä olisi käännetty lähtöjärjestys eli ensimmäisen lähdön voittaja lähtee viimeisenä jne. Pitkät kisat kun alkavat tuntua aika tylsiltä, niissä kun kaikki tapahtumat sijoittuvat lähinnä pariin ensimmäiseen kierrokseen.

Ehdottelen näitä sääntömuutoksia lähinnä sen takia, kun täällä alkaa muutkin kuskit kyllästyä näihin kisoihin.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Itse olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että ajettaisi joka viikko kaksi 10 kierroksen lähtöä Touring Car sarjan tyyliin. Toisessa lähdössä olisi käännetty lähtöjärjestys eli ensimmäisen lähdön voittaja lähtee viimeisenä jne. Pitkät kisat kun alkavat tuntua aika tylsiltä, niissä kun kaikki tapahtumat sijoittuvat lähinnä pariin ensimmäiseen kierrokseen.

Ehdottelen näitä sääntömuutoksia lähinnä sen takia, kun täällä alkaa muutkin kuskit kyllästyä näihin kisoihin.

Kuulostaa ihan hyvältä. Tarjoaakohan tuo GT5 mitään kikkailua tuon lähtöjärjestyksen määrittelemiseen?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Esimmäisessä kilpailussa: Fastest first.
Toinen kilpailu: Previous positions last race.

Noinhan se toimisi.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Tuo kaksi lyhyttä kisaa olisi ainakin minun mielestäni parempi järjestely, edellämainituista syistä johtuen.

Jos tuo toteutetaan, niin ehdotan kuitenkin, että toisesta lähdöstä ei saisi yhtä paljon pisteitä kuin ensimmäisestä. Kymmenen kierrosta on kuitenkin kohtuu lyhyt matka, joten ehkä noin saataisiin vähän oikeudenmukaisemmat pistetaulukot..
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

joo o ikävä kyl sanoo mut joudun jättämää sarjan kun TAAS ratti kärähti eiköhä oo viisaint pyytää rahat takas ja ostaa joku g25?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

joo o ikävä kyl sanoo mut joudun jättämää sarjan kun TAAS ratti kärähti eiköhä oo viisaint pyytää rahat takas ja ostaa joku g25?

JES! No ei nyt sentään... Harmi kun hyvä ajaja lähtee joten nyt joutuu itse keskittymään noihin kierrosaikoihin jatkossa. :( Mikä ratti kärähti?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

driving force gt... olin just harjottelee seuraavan kisan rataa ja yht äkkii ei tapahtunu ratissa mitää ratti meni tosi jäykäks ja se oli sit siinä...nooh jos ens kautee sit taas mukaa:( tai sit pelaa ohjaimella loppu kisat mut ei oikee oo inspiraatiota..
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Jättäydyn pois tästä 2 kaudesta. Ei oikein tuolla camarolla jaksa enää ajaa.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Pitää nyt myös jättäytyä sarjasta pois, kun ei tuo päivitys oikein korjannut sitä "ylisuuren" tallennus tiedoston ongelmaa, vaan hävitti kaikki autot ja paljon muuta.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Niin paljo jääny porukkaa pois sarjasta että onkohan tässä enään kukaan ajelemassa tänään?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Tärkeempää se ajaminen, mietitään pisteitä later...

Pian kattomaan miten se uus päivitys toimii....
 
Ylös Bottom