Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Historic -sarja

Vastaus: GT5 Historic -sarja

Pitäisikö tämä ottaa käyttöön täälläkin?

Varikkosuora.org • katso viestiketjua - LUE: Reilunpelin säännöt!


EDIT: Ai pitikö tuo osallistuminen vahvistaa vielä? No mukana tietysti olen niinkuin ja aluksi sanoin.

Voidaan hyvinkin käyttää noita ohjeita, mutta en uskalla suoraan kopioida niitä aloitusviestiin, jos varikkosuoran kavereilla on sitä jotain vastaan

Oiskos ok että sovitaan ettei tahalleen oiota. Jos joku näkee kisassa että toinen toistuvasti kisassa oikoo shikaaneja nii ilmottaa siitä sitten täälä ja tuomaristo tarkistaa uusinnasta että miten asia on. Jos joku tosiaankin on sitten tahalleen oikonut ni sille annetaan vaikka muutaman sekunnin aikasakko mikä lisätään kisan lopputuloksiin.

Edelleen peräänkuulutan sitä jos jollain olisi tuossa Heat2 lohkossa aikaa olla mukana sen verran, että saataisiin reply ja lopputulokset valmiiksi.
Samalla joku ystävällinen voisi tulla kaveriksi vetämään ja pohtimaan sarjan asioita.
Sanktioista sen verran, että törkeä ja tahallinen oikominen tässä sarjassa ei ole missään nimessä suotavaa. Tässä ei ole kyse mistään maailmanmestaruudesta vaan olemme täällä pitämässä hauskaa reilunpelin hengessä.
Penalttia tulee aivan varmasti, jos ja kun sellainen vastaan tulee. Joko aikasakkoa tai pisteiden menetyksiä.

Meinaako se penaltyä jos esim. ajaa pitkäksi ja sit ei pääsekkää enää hiekalta radalle niin nopsaa? Oon ihmetellykki et miten oon joutunu johonki juoksuhiekkaan ku joskus menny mutka pitkäksi ja yrittäny takasi radalle.

Pelin asetuksista saa päälle option jossa sepelille jouduttuaan kahlaa siinä "juoksuhiekassa" tai sitten tulee vain pikkuisen luisteltua hiekkakasassa.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Toki apuja ovi rajoittaa. Kaikkia paitsi abs:ää voi rajoittaa mielensä mukaan.


Sitten vielä:

Mites monzassa meinataan oikomisia valvoa? Voi surutta nimittäin vetää shikaanit suoraksi.

Tossa kun Monzaa oon nyt treenannut time trialissa,niin sanoisin,että on aika vaikea tuomita kisan jälkeen kuka on oikaissut liikaa shikaanit ja onko se tahallista vai ei.Jos tämä rata on kisoissa mukana,niin eiköhän ole selvintä,että shikaanit ja muutkin mutkat ajetaan nopeimmalla mahdollisella tavalla miten pelin tekijät ovat sen mahdollistaneet(ei tule ainakaan itkua kisan jälkeen kuka oikaisi ja mitenkä paljon).Tähän mennessä time trialissa paras (valkoinen) aikani ratilla väännettynä 1:43.825...
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Vahvistan myös osallistumiseni. Minkäslaisia aikoja tuolla Monzassa on porukka ajanut? Itellä paras taitaa olla jotain 1.45.1 :( (ajettu ilman oikomista, eli vähintään toisen puolen renkaat asfaltilla)
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

sais jo ton ratin huollost nii sais parempii aikoi jotenki tuntuu et mones mutkas olis parannettavaa ku kaasu on oikeestaa on/off tol padil mut näköjää tuollaki kerkee johonki ees:D säätöjä oon ettinyt oikeestaa tänää mut ei oikee oo löytäny parempaa suuntaa ainakaa yhtää mut onneks täs on n. viikko aikaa treenaa:D
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Jos tämä rata on kisoissa mukana,niin eiköhän ole selvintä,että shikaanit ja muutkin mutkat ajetaan nopeimmalla mahdollisella tavalla miten pelin tekijät ovat sen mahdollistaneet(ei tule ainakaan itkua kisan jälkeen kuka oikaisi ja mitenkä paljon).

No tuohan olisi ihan tyhmää. Monza kuuluu ajaa monzan tavalla, tuli oikomisesta rankkua tai ei. Eihän siinä olisi järkeä jos sallittaisiin shikaaneitten suoraan ajaminen.

EDELLEEN tuo 2 rengasta radalla olisi hyvä


EDIT: Bilrix voit lisätä aloituspostiin, ei haittaa varikkosuoran jehuja
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

BilriX
Minä voin tulla hjelppailemaan noissa Heat 1:n asioissa. Ei hirveesti kyl vastaavasta hommasta kokemusta löydy, mut any way, vapaaehtoinen kuiteskin olen.
Merkkaatko mun auton numeroksi #23, olen laittanut se jo johonkin viestiin muttet ole vissiin huomannut sitä.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Pystyykö Monzassa heikka pöllyten oikeen helvatisti oikaisemaan ,että aika olisi jotain 10sec kovempi? Vai onko tässä kyse jostain pienestä oikasusta? Tapahtuuko tässä harjotusajossa isoja oikaisuja?

Jos tämä rata (Monza) on kisoissa mukana,niin eiköhän ole selvintä,että shikaanit ja muutkin mutkat ajetaan nopeimmalla mahdollisella tavalla miten pelin tekijät ovat sen mahdollistaneet.

Itse komppaan turismoa jos kyse on vain jostain pienestä "oikaisusta" mitä tapahtuu esim. tuossa videossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Testailin shikaanien härskiä oikomista ja aika (valkoinen) heti 1:42.737...En itsekään kannata missään tapauksessa oikomisia,mutta niiden jälkikäteen tulkinta on varmasti todella työlästä.Ehkä tämä ei ole paras mahdollinen kisarata,koska etua saa noin paljon "vihreätä" asfalttia käyttämällä...
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

3.20 kohaslla tuossa videossa mun mielestä oikastaa jo silleen et vois antaa rangaistuksen
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Onkos se transmission max 280km/h sääntö edelleen käytössä kun ei siitä aloitusviestissä ole mitään?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Perhana! Onko tämä jo täynnä? Joko on kohta riittävästi varalla olijoita Heat3:sta varten? :)

Itse siis erittäin mielelläni myös liittyisin mukaan. Auton nro vaikka käyttäjätunnuksen mukaan, eli oopp99 ja #99.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Onkos se transmission max 280km/h sääntö edelleen käytössä kun ei siitä aloitusviestissä ole mitään?

Ei ole voimassa, kun tuokaan asetus ei tässä pelissä toimi :)

Hetken olen radalla ajelemassa jos kiinnostaa reenata. Monza ratana.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Näillä pääsee pikaisesti koittamaan noita säätöjä. Aika perus ohjeet.

VAIHTEISTO

Rajoitin ottaa kiinni suurimmalla vaihteella
Pidennä välityksiä ja säädä muut vaihteet sen mukaan

Kierrokset eivät ole punaisella viimeisellä vaihteella pisimmän suoran lopussa
Lyhennä välityksiä vaihdetta ja säädä muut vaihteet sen mukaan

JARRUT

Eturenkaat lukkiutuu jarrutuksessa
Säädä brake bias:sia taaksepäin (rear)

Takarenkaat lukkiutuu jarrutuksessa
Säädä brake bias:sia eteenpäin (front)

FRONT TOE IN/OUT

Kurviin sisäänmeno hankalaa
Lisääedestä toea (negatiivista arvoa)

Etupää on epävakaa suorilla
Vähennä edestä toea (negatiivista arvoa)

REAR TOE IN/OUT

Lisää nopeutta suorille
Vähennä edestä toea

Takapää on epävakaa suorilla
Lisää edestä toea

FRONT ANTI ROLL BAR

Epätarkka ohjaus hitaissa kurveissa
Lisää edestä ARB:tä

Tarvitset lisää pitoa hitaissa kurveissa
Vähennä edestä ARB:tä

REAR ANTI ROLL BAR

Auto aliohjaa hitaissa kurveissa
Lisää takaa ARB:tä

Auto yliohjaa hitaissa kurveissa
Vähennä takaa ARB:tä

SPRINGS

Auto on pehmeä ja kontrolli on epäherkkää
Jäykennä edestä ja takaa springsejä

Auto on liian levoton ja pitoa yleisesti vähän
Pehmennä edestä ja takaa springsejä

SPRINGS (CAR BALANCE)

Auto yleisesti aliohjaa
Jäykennä takaa springsejä tai pehmennä edestä springsejä

Auto yleisesti yliohjaa
Jäykennä edestä springsejä tai pehmennä takaa springsejä

SHOCK ABSORBERS BUMP/REBOUND SLOW

Painonsiirto on liian nopea ja pito katoaa
Jäykennä sekä edestä ja takaa

Painonsiirto on liian hidas ja auto on levoton kurveissa
Pehmennä sekä edestä ja takaa

Auto aliohjaa sisäänmenoissa ja ulostuloissa
Jäykennä takaa tai pehmennä edestä

Auto yliohjaa sisäänmenoissa ja ulostuloissa
Jäykennä edestä tai pehmennä takaa

SHOCK ABSORBERS BUMP/REBOUND FAST

Pomppuinen rata, alusta ei pysy mukana ja pito katoaa pompuissa
Jäykennä sekä edestä ja takaa

Auto hyppää pomppujen yli ja pito katoaa
Pehmennä sekä edestä ja takaa

Auto aliohjaa pompuissa
Jäykennä takaa tai pehmennä edestä

Auto yliohjaa pompuissa
Jäykennä edestä tai pehmennä takaa

Tänhän vois heittää tonne GT5 yhteisön foorumeille threadilla Tuning for dummies mistä tuunauksen mahtavaan maailmaan vois hakea vinkkejä sellaiset ensikertalaiset kuin minäkin :D

Yks mitä tuossa vielä kaipaisin on tuo LSD:n selittäminen
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Vahvistan osallistumiseni tähän sarjaan o/

Ja jos Heat 1:n tarvitaan vielä apumiestä niin voisin tulla siihen, eli vaikka pisteidenlaskua ja noita replayden tarkistamisia ja muuta pientä voisin hoitaa.
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Voisin myös ilmottautua ainakin alustavasti mukaan jos mahtuu vielä, kun tuo autokin tuli eilen hommattua ja viritettyä tappiin, rm tosin puuttuu vielä, mutta eiköhän senkin tässä viikon aikana ehdi vielä hankkimaan. Eli ablas ja numeroksi #86.
Sopiiko tuonne harjoitus sessioihin tulla ajelemaan, vaikka viralliseen kilpailuun ei pääsisikään enää mukaan?
 
Vastaus: GT5 Historic -sarja

Nyt oli tullut päivitys peliin jossa on mukana mekaaniset vauriot. Otetaanko sarjaan mukaan?
 
Ylös Bottom