Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?
Pieni visuaalinen ero saattaa olla nimeltään 2 x multisampling anti-aliasing vs. 2 x quincunx anti-aliasing. Quincunx on Nvidian piireillä käytetty kikka, joka tekee kuvasta rahtusen pehmeämmän näköisen kuin multisampling, mutta ei ole juuri sen raskaampi toteuttaa. Joidenkin mielestä quincunxin jälki on luonnollisemman näköistä, toiset pitävät multisamplingin terävyydestä.
Pikseleiden määrässä molemmat ovat ilmeisesti perus-HD:n tasoisia. Xbox 360:n osalta resoluutio on jo vahvistettu. Olisi ehkä mahdollista, että PS3-version pehmeys johtuisi sub-HD-resoluutiosta + vahvasta anti-aliasoinnista kuten vaikkapa Metal Gear Onlinessa, mutta tuskin näin on. Eiköhän molemmissa kuvan piirtotapa ole suunniteltu mahdollisimman samanlaiseksi.
Joka tapauksessa erot eivät ole edes sitä luokkaa kuin edellisissä GTA-peleissä Playstation 2:lla ja Xboxilla, joten käytännössä asialla lienee enemmän merkitystä pikkuhousuihin tarttuville sotapojille kuin pelaajille. Konsoleiden erityyppiset vahvuudet ja heikkoudet huomioiden lopputulos on molemmilla melkolailla mainio. Siitä huolimatta tekniikaltaan "maksimimaalista" versiota kaipaava saa odottaa vielä jonkin aikaa.
Jos konsoleiden yleiset ominaisuudet (kuten käyntiääni) eivät paina vaakakupissa, henkilökohtaisesti valkkaisin sen version, jota kaverit pelaavat verkossa. Se on kaikissa nettipelin sisältävissä peliostoksissa oleellinen, jos ei oleellisin, tekijä. Xboxilla olisi tietysti myös Guide-chat, jos haluaa lörpötellä kaverin kanssa ja jakaa kokemuksia yksinpelin aikana. Ladattavasta sisällöstä on paha sanoa juuta eikä jaata, mutta Rockstar leikittelee kaatavansa Xbox Liven, joten aivan mitätöntä (tai ilmaista) se ei voi olla.
Pieni visuaalinen ero saattaa olla nimeltään 2 x multisampling anti-aliasing vs. 2 x quincunx anti-aliasing. Quincunx on Nvidian piireillä käytetty kikka, joka tekee kuvasta rahtusen pehmeämmän näköisen kuin multisampling, mutta ei ole juuri sen raskaampi toteuttaa. Joidenkin mielestä quincunxin jälki on luonnollisemman näköistä, toiset pitävät multisamplingin terävyydestä.
Pikseleiden määrässä molemmat ovat ilmeisesti perus-HD:n tasoisia. Xbox 360:n osalta resoluutio on jo vahvistettu. Olisi ehkä mahdollista, että PS3-version pehmeys johtuisi sub-HD-resoluutiosta + vahvasta anti-aliasoinnista kuten vaikkapa Metal Gear Onlinessa, mutta tuskin näin on. Eiköhän molemmissa kuvan piirtotapa ole suunniteltu mahdollisimman samanlaiseksi.
Joka tapauksessa erot eivät ole edes sitä luokkaa kuin edellisissä GTA-peleissä Playstation 2:lla ja Xboxilla, joten käytännössä asialla lienee enemmän merkitystä pikkuhousuihin tarttuville sotapojille kuin pelaajille. Konsoleiden erityyppiset vahvuudet ja heikkoudet huomioiden lopputulos on molemmilla melkolailla mainio. Siitä huolimatta tekniikaltaan "maksimimaalista" versiota kaipaava saa odottaa vielä jonkin aikaa.
Jos konsoleiden yleiset ominaisuudet (kuten käyntiääni) eivät paina vaakakupissa, henkilökohtaisesti valkkaisin sen version, jota kaverit pelaavat verkossa. Se on kaikissa nettipelin sisältävissä peliostoksissa oleellinen, jos ei oleellisin, tekijä. Xboxilla olisi tietysti myös Guide-chat, jos haluaa lörpötellä kaverin kanssa ja jakaa kokemuksia yksinpelin aikana. Ladattavasta sisällöstä on paha sanoa juuta eikä jaata, mutta Rockstar leikittelee kaatavansa Xbox Liven, joten aivan mitätöntä (tai ilmaista) se ei voi olla.