Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guilty Gear X2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kivaa oli, juu :)
West vielä mukaan ensi kerralla, niin on vielä kivempaa.

Johnnylla sait kyllä aikaan aika ikävää jälkeä niillä ilma-comboillasi. Ky sai rankaisua jokaisesta virheestä, jonka tein, ja kaiken kukkuraksi näytin monta malliesimerkkiä siitä kuinka burstia ei pidä käyttää :P
Chippillä oli sentään vielä liikkuvuutensa ansiosta jonkinlaiset mahdollisuudet pysytellä poissa Johnnyn miekan tieltä. Mutta kyllä se siitä huolimatta nähtiin taas, että muutama miekan sivallus Johnnylta, niin Chippi on helisemässä damagen kanssa ^_^'''

Pitää koittaa parantaa myös Testament- ja Venom-peliäni seuraavaan tapaamiseen mennessä.

PS. Ja mitä Evoon tulee, niin ei taida pari VUOTTAKAAN riittää minun osaltani ;D
GGX2 kun on kuitenkin se minun ensisijainen beat'em-up -pelini. Muut eivät enää niin kiinnosta, vaikka olen nekin laadukkaiksi havainnut.
 
No eihän nuo combot vielä olleet edes pahoja..
Mutta silti onnistuin ilmacomboissa HUOMATTAVAN paljon paremmin kuin RN2:ssa. Varmuutta lisää, plus että alan pikkuhiljaa oppia hahmojen liikkeitä ja blokata ja vastahyökätä oikein.

Kunhan saan FRC:t ja mist cancelit comboihin mukaan niin sitten alkaa helistä..

Treenaa toki testamenttia ja venomia niin Johnny saa helpompia maalitauluja! :)

Ja mitä Mezatte sanoi boss-inon voittamisesta, en ole edelleenkään päässyt storymoodia läpi Johnnyllä, viime kerralla sieltä tuli tosin boss-dizzy joka levitoi ruudun laidasta toiseen 0.1:ssa sekunnissa ym. muuta kivaa. noin tunnin yrittämisen jälkeen yleensä luovutan. Ongelma on lähinnä että boss-vastus recoveraa lifeä nopeammin kuin ehdin sitä viedä, plus että sieltä tulee niitä raivostuttavia supereita joiden pääasiallinen ongelma on että pomo ehtii recoverata lifeä n. 20% niiden aikana.

Eilen illalla nykäisin Storymoodin läpi faustilla ja SE OLI TAAS KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HELPPOA! Outoa.


- Manji

"HEALTH STATUS: NORMAL. FINAL COMBAT STATUS: READY!"
 
Jep, Chipp on kyllä ihana niitä vastaan jotka eivät osaa Chippiä vastaan pelata. :D

Mutta jos vastaan tulee kunnon Pote, niin Chipp on vähän niinkuin "one-hit-kill" tilanteessa koko ajan. Ei ole kivaa. Luulisi että nopea hahmo olisi huomattavassa edussa...Mut ei väkisin :D

Helmikuussa nähdään sitten. Reenausta...reenausta.
Tai sitten koulua. Koulua. Koulua.:(
 
Mukavaa että pääsitte yhdessä pelailemaan, vielä Westi mukaan niin pidot paranee. Toivottavasti pystytte pitämään enemmänkin teidän "miittejänne".

Sanovat kuulemma että Johnnylle tuottaa vaikeuksia Chipp, Ky ja Slayer eniten. En ole koskaan pelannut keskitasoista Kytä tai Slayeria vastaan Johnnylla. Chippiä vastaan kylläkin, ikävän vaikea match up tuntuu olevan mutta aika harvoinpa sen olen hävinnyt.

Kannattaa kuitenkin muistaa että vaikka maa-Ensenga on Johnnylla yksiä vaadituimmista asioista, ei se silti ole ylivoimaisen paras. Syynä on se, että maa-Ensenga täytyy kaikkia, paitsi pari poikkeusta, vastaan tehdä tietyltä etäisyydeltä. Siltä etäisyydeltä ei ole mitään muuta alas osuvaa liikettä Johnnylla kuin qcf+S. Jos ei vastustaja tietää ettei ole 2 levelin fineria, ei hänellä ole mitään pelättävää ja voi blokata pystyssä melkein kokoajan... joten se jää Johnny pelaajan kontolle yrittää muunlaista offensea, kuten pistää pressure pystyyn MCllä, dashata->throwata tai tic-throwata.
Ettei tosiaan tule niitä yllätyksiä "toihan blokkaa mun maa-Ensengan joka kerta". Niitä kuuluu heitellä harvoin ja sellaisiin vihollisiin jotka tosiaan kyykistelevät siellä paljolti ajasta. Etenkin MCllä saa sekoitettua pään ja pääsee nopeasti oikealle etäisyydelle josta tehdä Ensenga. Tämä toimii useimmiten varsinkin jos on lvl 2 finer.

Kirjoittanut Veib joskus kauan aikaa sitten
Ja sitten vielä tämä tällainen. CH 6H, MC, s.S(f), 236K_S (lvl 2) RC, dash, 6H, jc, jne. Minä olen nyt tunnin yrittänyt ja luovutan (tällä erää). Tuohon kirjoittamaani asti se sujuu, mutta ilmakomboa varten vastustaja on liian kaukana. Kahdesti sain j.K:n osumaan, mutta ei sen enempää, j.S menee yli. Kokeiles Mezatte sitä joskus kun viitsit, että ryssinkö minä siinä nyt jotain (liian hidas MC tjsp.) vai eikö se tosiaan onnistu liian pitkän matkan takia.

En ollut tätä aikasemmin huomannutkaan, nyt vasta kun selailin vanhoja posteja.
Tuo combo työntää vastustajaa liian kauas (6H yleisestikin ottaen), periaatteessa se toimii jos ilmacombon muuntaa j.P, j.K, j.S JC j.S, Ensengaksi.

CH 6HS MC 6HS, qcf+K (lv2) RC, dash 6HS JC j.P, j.K, j.S JC j.S, Ensenga - 406 damagea Soliin 65 guard gaugella (en jaksanut testata puhtaalla counterhitillä)
CH 6HS MC 6HS, qcf+K (lv2) RC, dash 6HS, 632146HS - 409, 65 gg
CH 6HS, coin, 6HS, qcf+K (lv2) RC, dash 6HS, 632146HS - 410, 65 gg
CH s.HS, coin, 6HS, qcf+K (lv2) RC, dash 6HS JC j.P, j.K, j.S JC j.S, Ensenga - 385, 65 gg

Noista on miljoona eri variaatiota kyllä, sanotaan nyt esimerkkinä vaikka:
CH 6HS, coin, 6HS, qcf+K (lv2) RC, dash 6K JC j.S JC j.S, j.HS, j.D, Ensenga - 398, 65 gg
Sekä myös Divine Blade muunnokset.

Manji: niissä storyissä tulee eri hahmoilla eri vastustajat, joillain ei tule boss-vastustajia ollenkaan. En tiedä Faustista kylläkään, siitä on pitkä aika kun ne kaikki vedin läpi.

Mijo alkanut pelailemaan Testalla ja Venomilla? Mtäääh?! ;)

Itse aion tämän kuukauden harjoitella rankasti, pitää saada kaikki onnistumaan täydellisesti. Minähän en ruotsalaisille tule häviämään! :D
Ja niitä on tällä hetkellä tulossa sitten neljä, tai siis, heidän tulemisensahan ei ole varmaa, mutta ilmoittautuneita on nyt kasaantunut neljä.
Täytyy varmaan järjestää jonkinmoinen Suomi vs Ruotsi 4on4 tiimiturnaus Gatheringissa, haha.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Itse aion tämän kuukauden harjoitella rankasti, pitää saada kaikki onnistumaan täydellisesti.

Niin muuten sinänsä vähän ikävä ajankohtahan tämä on kun maanantaina alkaa juuri se ainoa kuukausi kun minä en ole kotona pelaamassa 24/7. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veib
Niin muuten sinänsä vähän ikävä ajankohtahan tämä on kun maanantaina alkaa juuri se ainoa kuukausi kun minä en ole kotona pelaamassa 24/7. :)

No ei se mitään. Minä voin harjoitella puolestasi sitäkin enemmän.
Sitten harjoittelua vaan aina kun pystyt, ja ennen Gatheringiin lähtöä kunnon treenit päälle (jos siis tulet). ;)
 
Uuh. Onkohan se keskitason Chipp minä? :D
No ei vaan. Käväsin eilen Kalevispetkella pelaamassa ja reenasin jonkun verran. Nyt pitäsi onnistua pompottelemaan Potemkinia Gamman jälkeen. Mutta jeesus että oli touchi kateissa. Ei oikein oikein tiger knee-dragonpunchit onnistuneet millään. Tai superjumpit, tuli yleensä 2369K...

Niin joo, Kale on innostunut Jamista, muttei oikein osaa sillä vielä kunnolla. Toistaa aika usein 236HS/S.

Yritin sitten hieman reenauttaa Kyta ja Jamia, mutta perusasioiden opetteluun se meni sitten. Ainakin Kale tajusi FD ilmaheiton, näytti jopa muutaman kerran onnistuvankin siinä (tosin practice, ja hypin Jamillä toistaen j.2K)

Faustilla pelailin sitten enemmän, ja jeesus sehän on hauska mies, kun alkaa tuo j.2K(FDC), j.K -->jne variaatiot ilmakomboon onnistumaan. Älytöntä damagea niin helpolla... Voisi varmaan ruveta pelaamaan Faustilla kun se ei niin älytöntä näppäinhallintaa vaadi. Pitäisi varmaan sanoa tuo Tebullekkin!:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Uuh. Onkohan se keskitason Chipp minä? :D
Kyllä on. Oikeastaan ottaisin tuon aika imarteluna, varsinkin kun me ollaan yleisesti aivan sukkia. ;)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Nyt pitäsi onnistua pompottelemaan Potemkinia Gamman jälkeen. Mutta jeesus että oli touchi kateissa. Ei oikein oikein tiger knee-dragonpunchit onnistuneet millään. Tai superjumpit, tuli yleensä 2369K...
6P, s.S(c), s.HS tai s.S(c), 6P, s.HS?
Potee vastaan pitäis kyllä olla todella helppo tehdä JIkin.
Mutta eihän sinulla ole koskaan onnistunutkaan TK DPt, joten ihmettelen että miksi sitä harjoittelet kun se on aivan merkityksetön (liikkeestä ei ole mitään hyötyä, RCnkin jälkeen siinä on vastustaja edussa vaikka se onkin lvl 5).
Eikä Chippillä ole kyllä 236K liikettä, muuta kuin resshou ja sekin tulee vain jatkona. Ellet sitten tarkoita että tuli refleksillä aina j.K vahingossa kun yritit vain SJa, mikä on aikas kyllä jo paha ongelma jos saa sanoa. :D
Tietenkin, ehtiihän Chipp kuitenkin palautumaan aikasesta j.Ksta helpostikin, sen jälkeen Kamentenshin mixupit (FDC j.2K) ja homma luistaa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Niin joo, Kale on innostunut Jamista, muttei oikein osaa sillä vielä kunnolla. Toistaa aika usein 236HS/S.
Se on se klassinen, kaikki aloittelijat sitä toistavat ja enemmän kun sillä pärjää jotain muuta kokematonta vastaan. En nyt kyllä tiedä Jamin liikkeistä, tai oikeastaan muista, niin paljoa, mutta epäilisin tuon olevan se dash orb hyökkäys?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Yritin sitten hieman reenauttaa Kyta ja Jamia, mutta perusasioiden opetteluun se meni sitten. Ainakin Kale tajusi FD ilmaheiton, näytti jopa muutaman kerran onnistuvankin siinä (tosin practice, ja hypin Jamillä toistaen j.2K)
FDC ilmaheitto on kyllä aika merkityksetöntä opettaa alussa... varsinkin kun monet hahmoista eivät tarvitse ilmaheittoja niin paljon tai pysty niitä erikoisemmin käyttämään muuta kuin trappisetuppiensa jälkeen (Ky ainakin sellainen, Jamkin aika pitkälti).
Ensiksi kannattaisi varmaan opetella ne setupit ja muutenkin ilmaheittelemään ihan normaalisti, ennenkuin FDCtä opettamaan, vaikka hyvähän se on tietää.
Sanoisin että Johnny, Potemkin, Anji, Chipp, Eddie, Dizzy ja Ino, ehkä myös hyvin pitkälti Baiken, Bridget, Faust ja Slayer, pystyvät käyttämään hyvin tai tarvitsevat ilmaheittoja pelissään (syinä hyvät hyppyabilityt tai korkeat/nopeat superjumpit, sekä myös lisänä trapit). Loput hahmoista tilanteen mukaan tai trappisetupeissa.
Nämä ovat tietenkin omasta mielestäni ja omien havaintojeni mukaan.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Faustilla pelailin sitten enemmän, ja jeesus sehän on hauska mies, kun alkaa tuo j.2K(FDC), j.K -->jne variaatiot ilmakomboon onnistumaan. Älytöntä damagea niin helpolla... Voisi varmaan ruveta pelaamaan Faustilla kun se ei niin älytöntä näppäinhallintaa vaadi. Pitäisi varmaan sanoa tuo Tebullekkin!:D
Ei Faust älytöntä näppäinhallintaa vaadikaan, mutta kutakuinkin samanverran kuin Chipp. FDC j.2K on vaikea, etenkin kun se täytyy tehdä oikealta etäisyydeltä jotta j.K osuisi (tietenkin voi käyttää hämynä ja lyödäkin alas). c.K JChen se trappi eniten tarkoitettu koska siinä blokataan jo alas valmiiksi, vaihtoehtona c.K(3), c.P, c.S, c.D JC jne. tämä on näet ihan combo... pelottava mixup tosiaan. Muutenkin j.2K FDC on hienon näköinen jupituskeino ja hämäävä korkeallakin ilmassa, tai airdashissa jne.
Mutta ihan samallatavalla kuin Chippilläkin, ei Faustillakaan voi rämpyttää tai olla reagoimatta vastustajaan, muuten epäonnistuu jutuissaan.
Ja Tebulle on aivan hyödytöntä mainita mitään kun ei se auta, mies kun ei onnistu comboissakaan vielä tai halua edes harjoitella. ;D
 
Jep, imarreltu olen!
Mutta joo, se 236S/HS on tosiaan dash orb...

Ja reliftasin poten (toisaalta viime hetken lifti pitäisi vielä opetella)
About puolessavälissä
s.K,s.S(c), HS etc...
no siinä tosin on se 85% prorate...ei kiva.
Mut saa ainakin pistettyä shurikenin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Ja reliftasin poten (toisaalta viime hetken lifti pitäisi vielä opetella)
About puolessavälissä
s.K,s.S(c), HS etc...
no siinä tosin on se 85% prorate...ei kiva.
Mut saa ainakin pistettyä shurikenin...

Ei ole periaatteessa muuta kuin kaksi korkeutta, ensimmäinen on impact-korkeus ja toinen on tippumiskorkeus ennen techiä, eli viime hetken lifti tulee tästä. Viime hetken liftiin vain pari iskua lisää. Suosittelisin kyllä oikeastaan s.S(c), f+P/s.S(f), s.HS reliftiin, kutakuinkin saman nopeuksinen kuin s.K ja parempi palautuminen. Eikä proratea.
Viime hetken lifti periaatteessa s.S(c), s.S(f), c.S, s.HS tai sitten korvaa ensimmäinen s.S c.P:llä tai s.P:llä.
Melkein kaikissa Chipp vs Pote matseissa mitkä olen nähnyt, käytetään c.HS JI teleport comboa Gamman jälkeen... suosittelisin sitä treenaamaan siis.

Shuriken kannattaa laittaa ilmacombon päätteeksi, vastustaja kun joutuu melkeinpä blokkaamaan sen vielä kun lopetat ilmacombon j.D:n (ja teet sen jälkeen shurikenin). Vähemmän damagea kuin j.HS-DP+S lopetus, mutta vähemmän mobiileja vastustajia vastaan pitää hyvän pressuren. Joutuvat jokatapauksessa blokkaamaan tai imemään sen, saattavat selvitäkin, mutta eivät voi techata ja hyökätä vastaan.
Esimerkkicombo: Gamma, s.S(c), s.S(f), c.S, s.HS JC j.P, j.Kx3 JC j.Kx4 JC j.K, j.K, j.D - shuriken.
Esimerkkicombo2: Gamma, s.P (JI), s.S(c), c.HS, HS-teleport, j.P, j.K... jne. j.D - shuriken.
 
Mezatte, oletko kuulolla? Näyttää siltä että pääsen lähtemään Absolutioniin, ja lisäksi: Daigo Umeharan osallistuminen Absoon on varmistettu..

Keskustellaan tästä Arcticin puolella jos sopii..

Tässä abson etusivu:
http://www.ullysis.com/news/
 
Vastaus: Guilty Gear X2

Come Alive!

Guilty Fantasy on tekemäni sprite sarjakuva, jonka jaksoin vihdoin uppia nettiin. Lisää tulossa!

Kappale 1
Sivu 1: http://i24.photobucket.com/albums/c44/ZHDRA/GF001/Page1.jpg
Sivu 2: http://i24.photobucket.com/albums/c44/ZHDRA/GF001/Page2.jpg
Sivu 3: http://i24.photobucket.com/albums/c44/ZHDRA/GF001/Page3.jpg
Sivu 4: http://i24.photobucket.com/albums/c44/ZHDRA/GF001/Page4.jpg
Sivu 5: http://i24.photobucket.com/albums/c44/ZHDRA/GF001/Page5.jpg

Kommentoikaa niin tiedän mikä tuossa on hyvää ja mikä huonoa.
 
Vastaus: Guilty Gear X2

Helkkari, Sol on tosiaan spiky-headed jerk.

Ihan hauska sarjis. Jättäisit vain nuo isot alku- ja lopetuskuvat pois, niin olisi parempi. Ne vievät vain turhaa tilaa tuollaisina.

Kun nyt tuli puhe GG-sprite -sarjakuvista, niin "Holy Zen" on myös ihan hauska:
http://holyzen.pixelatedempire.net/archive.php
 
Vastaus: Guilty Gear X2

Mijo sanoi:
Ihan hauska sarjis. Jättäisit vain nuo isot alku- ja lopetuskuvat pois, niin olisi parempi. Ne vievät vain turhaa tilaa tuollaisina.
Tiedän että ne ovat turhia, mutta kun tuli yksi paneeli liikaa ja ilman noita turhia täytteitä vikalle sivulle olisi jäänyt vain yksi paneeli. Yritän jatkossa laskea etukäteen montako paneelia tulee ettei tarttis laittaa täytettä.

Toisaalta, extra materiaali rules.

EDIT:

Kappale 2
Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3

Lisäsin sekaan vähän omaa "settiä". Tylsähän tämä olisi jos siinä ei olisi mitään omaa materiaalia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom