Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guilty Gear X2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Miksi muuten Mez et laita ihan normaalia linkkiä kuten me muut?

- Manji

Yleisesti ottaen tuota hotlinkingiä paheksutaan, siis varsinkin jos joiltain forumeilta niitä laitetaan.
Varsinkin Japanilaiset ovat tässä asiassa todella, todella jyrkkiä ja saattavat vetää pois videot sivulta.
En tiedä mitkä kaikkien sivujen webmasterit eivät siitä pidä, yleensä Japanilaiset vain, niin olen ottanut tavaksi postata nuo tuolla tavalla kaiken varalta.

Esimerkiksi, Gamecombosiin tuli hyvin paljon valituksia Japanilaisilta webmastereilta kun hotlinkitettiin videoita tai sivuja, useimmat ottivat videot pois sivulta ilman mitään kysymättä, toiset taas siirsivät ne jonnekin ja kerrottiin vain niille joiden oli tarkoitus saada niitä videoita (yleisesti ottaen muille Japanilaisille, "kysykää mailitse url ja passu"-tyyliin).
Tuo kun ilmeisesti lisää bandwithin rasitusta (tai varastamista, tai mitä nyt onkaan, luultavasti tiedätte paremmin) tai jotain vastaavaa, niin sen takia he eivät tykkää siitä.

Nykyisin Gamecombosissa on todella tiukka tämä säännös, no hotlinking, tässä juuri vähän aikaa sitten eräs henkilö hotlinkitteli vaikka häntä erityisesti kiellettiin tekemästä niin.
Loppujenlopuksi hän tajusi ja lopetti homman.
Tässä on pari quotee siitä mitä kyseiselle henkilölle sanoivat moderaattori ja eräs toinen henkilö:

"...but you shouldn't direct link...cause that's stealing bandwidth and it could make the host drop the person's service or just close the account..."
"You shouldn't do direct hotlinks... that puts us to blame for bandwidth sucking because the owner of the site can see where the hits he gets refer from. Basically its just not good nettiquette to direct hotlink into japanese sites without permission."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Onko tuo ymmärrettävä siten että suosittelet pelaamaan Solilla? Kun nimittäin sanoit Johnnyn yhteydessä että se ei ole oikein hyvä aloittelijahahmo. Jos ei johnny niin kuka ja miksi? Varsinkin jos hahmot "eivät ole tasapainoisia" niin ketkä nyt sitten olisivat sitä top tieriä?


- ManjiMaru

Anjilla on aika helppo aloittaa. Suhteellisen helpot kombot ja setupit, ja melkein pakko opetella liikkumaan myös super jumpilla, ja osa komboista vaatii super jumpin...

Toisin sanoen Anjilla oppii perusteet ehkä kaikkein nopeimmin.
Mutta kannattaa kysyä Meziltä enemmän kaikesta strategioihin liittyvistä asioista.

Top Tier: Eddie, Millia, Slayer, ja se Solikin taitaa olla aika korkealla. Zappaa sanotaan low tieriksi, en kyllä ymmärrä miksi. Ja en ole varmasti ainoa.
Parempi silti varmistaa asia Meziltä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Anjilla on aika helppo aloittaa. Suhteellisen helpot kombot ja setupit, ja melkein pakko opetella liikkumaan myös super jumpilla, ja osa komboista vaatii super jumpin...

Toisin sanoen Anjilla oppii perusteet ehkä kaikkein nopeimmin.
Mutta kannattaa kysyä Meziltä enemmän kaikesta strategioihin liittyvistä asioista.

En nyt tiedä minkä takia vedit tuon messun tuolta jostain esiin näin pitkän ajan päästä. Varsinkin kun aihe oli jo periaatteessa loppuunkäsitelty.

Minkäköhän takia suosittelet Anjia? Nyt juuri kun olet itse sillä alkanut pelaamaan... :p

Ja tuohon lisätäkseni, Anjin useimmat setupit ovat helppoja, mutta löytyy sieltä pari todella vaikeaa trappiakin.
Sen lisäksi jump-installin käyttö tulee olemaan helppoa ja hyödyllistä Anjilla, hänen todella hyvän superjumpinsa ansiosta.
Anji on erittäin liikkuvainen hahmo, liikkumiskyky on parempaa kuin monella muulla, sekä tuo superjump on aivan mahtava, se yhdistettynä j.Diin, ja saat kaikki airdash/jump pokerit tiputettua aina. Autoguard movet lisäävät myös Anjin scrubit-tykkää-pisteitä, niitäkin pitää vain osata käyttää oikeissa tilanteissa.

Anjin huono puoli on vain että mies on vähän liiankin helppo... valitettavasti ei ole mitään erikoista syvällisyyttä, taktiikoissa tai missään. Kun hänet kutakuinkin oppii, on periaatteessa päässyt maximipotentiaaliin hänellä.

Eli toisinsanoen erittäin hyvä ja helppo aloittelijanhahmo, josta valitettavasti ei löydy mitään oikein syvällistä, tai erikoisempia taktiikoita.
Joku GCCssä on postannut tälläisen jutun noiden aloittelijahahmon suhteen:

"Testament = excellent beginner's character. His wakeup games and combos are all very simplistic and easy to pick up; you should be able to dust most average players with only a day or two of practice.

Other good beginner's characters are Sol, Ky, Axl, Baiken, and Anji. Most of these characters have some very basic tactics at the beginner's level that you can pick up easily. Aside from Anji, they all offer much more to learn and accomplish as your skill increases (not that Anji is a scrubby character, he's just limited, IMO)."

Axlia en kyllä käsitä, en tiedä yhtään mitään helppoa basic tacticsia hänelle. Yhden freimin Rensengeki FRCkin on poissa kysymyksestä.
Lisäisin itse tuonne kuitenkin vielä Jamin, ja ehkäpä Potemkinin myös.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Top Tier: Eddie, Millia, Slayer, ja se Solikin taitaa olla aika korkealla. Zappaa sanotaan low tieriksi, en kyllä ymmärrä miksi. Ja en ole varmasti ainoa.
Parempi silti varmistaa asia Meziltä.

Edelleenkään se Sol ei ole siellä korkealla.
Viimeksi kuulemani/lukemani tieri puheet olivat:
TT: Slayer, Eddie, Millia, Faust tuossa järjestyksessä.
LT: Zappa, May
Loput Mid Tiereita.
Zappaa en näe low tierina, eikä useimmat muutkaan... mutta ilmeisesti osasyynä tuohon luokitukseen oli ainakin se randomness. Nykyään Japanilaisetkin jopa alkavat oppimaan Zappan oikein kunnolla (omasta mielestäni hän on hyvin, hyvin vaikea hahmo oppia) niin on noita Zappa pelaajia alkanut siellä päin ilmestymään, sellaisia Zappoja jotka pärjäävät siis todella hyvin.
Tästäkin on jo aikaa, enkä tiedä onko järkevää keskustella tästä asiasta, kun useimmiten se on jo todistettu että voit voittaa low tierilla top tierin.
Reloadissa vielä enemmän, ne twiikkasivat noita hahmoja sen verran että noiden tier listingien ei pitäisi enään pahemmin pitää paikkaansa.
Jos nyt olen oikein käsittänyt, eivät he ole saaneetkaan määriteltyä Reloadiin tiereita, ainakaan vielä (luultavasti ei koskaan pelin elossaolon aikana). Jokainen sai omaa "shittiänsä" ja top tier hahmoja heikennettiin (Eddieltä tiputettiin aika paljon pois ja tehtiin jäynää mini-Eddien kanssa).

Mutta joo, ManjiMaru, pelaa sillä hahmolla kenellä haluat. Jos olisit aloittanut Venomilla tai Eddiellä, niin olisin voinut sanoa kyllä jotain enemmän, mutta Johnnylla on ihan hyvä myös aloittaa, vaatii vain vähän enemmän harjoittelua ja alussa ei "pärjää" niin hyvin kuin voisi helpommilla hahmoilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte

Mutta joo, ManjiMaru, pelaa sillä hahmolla kenellä haluat. Jos olisit aloittanut Venomilla tai Eddiellä, niin olisin voinut sanoa kyllä jotain enemmän, mutta Johnnylla on ihan hyvä myös aloittaa, vaatii vain vähän enemmän harjoittelua ja alussa ei "pärjää" niin hyvin kuin voisi helpommilla hahmoilla.

Niin, parhaiten sitä varmasti pärjäisi jos saisi treenata. Mulla on edelleen oikeastaan nolla GGX2 kaksinpeliä alla koska en laske rautanyrkin rävellyksiäni mukaan. Ja kun ei tule kaksinpelattua ei oikeastaan tule treenattuakaan.

Siitäpä aasinsiltaa, West, oletko sä vielä olemassa? Voisi nimittäin katsoa jos voisi pelaa kaksinpeliä jonain iltana..


- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Niin, parhaiten sitä varmasti pärjäisi jos saisi treenata. Mulla on edelleen oikeastaan nolla GGX2 kaksinpeliä alla koska en laske rautanyrkin rävellyksiäni mukaan. Ja kun ei tule kaksinpelattua ei oikeastaan tule treenattuakaan.

Siitäpä aasinsiltaa, West, oletko sä vielä olemassa? Voisi nimittäin katsoa jos voisi pelaa kaksinpeliä jonain iltana..


- ManjiMaru

Juu, ehkäpä kannattaa yrittää westiä tavoittaa ja kaksin hakata, siinä oppii käytännön asioita. Practicessa se menee pelkästään combojen harjoitteluun ja enemmän "teoriapohjaiseksi", kun kaksin taas oppii suhteellisen nopeasti liikkumisen ja muuta "syvällistä".
Tietokonetta vastaan taas... hmm... sitä olematonta tekoälyä vastaan taas ei opi mitään ja jos oppii niin se on AI-abuse taktiikoita. Tietokoneen älykkäät taktiikatkin ovat niin hyviä... cpu Sol 3xGunflame, Bandit Revolver, cpu Testament 3xc.HS, Grave Digger, cpu Axl 3xs.D.

Vaikeintahan on löytää joku toinen jonka kanssa pelata, on kuitenkin niin pieni tuo pelaajapohja täällä GGX2ssa... Mutta jos yhdenkin kiinnostuneen saisi mätkimään niin se riittäisi aivan hyvin ja antaisi hyvää treeniä.
Yksi hyvä puoli on kuitenkin jos pääsee osallistumaan tuohon Gatheringiin, siellä kun on paljon pelaajia ja puolet "aloittelijoita", niin pääsee treenaamaan hyvin.
Tarkoituksenahan ei ole yrittää vain voittaa siellä, vaan oppia uutta. Siinä viikonlopussa kyllä saa aika merkittävää treeniä, varsinkin kun siellä on vähän kokeneempia pelaajia neuvomassa strategiaa (minä, Tsiisus ja pari muuta).

Jos westi ei mitään vastaa, niin lähetäpäs hänelle vaikkapa privaattiviestiä. Itse vähän aikaa sitten juttelin westin kanssa ja sanoi että on kiireitä niin ei aina ehdi näitä forumeita hirveän tarkasti lukea.
Ihan hienoa jos pääsette kaksin vähän pelailemaan.
 
He.. kyllähän täällä elossa ollaan. Enpä ole viime aikoina paljon GG2X:ää pelannut, enkä silloinkaan mitenkään lukenut faq:eja tai muita. Eli kaikki osaamiseni menee ihan pers-tuntumalle :) Liikkeet kyllä osaan, komboja en monta. ( Ei ainakaan "virallisia" )
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
He.. kyllähän täällä elossa ollaan. Enpä ole viime aikoina paljon GG2X:ää pelannut, enkä silloinkaan mitenkään lukenut faq:eja tai muita. Eli kaikki osaamiseni menee ihan pers-tuntumalle :) Liikkeet kyllä osaan, komboja en monta. ( Ei ainakaan "virallisia" )

Heh.. Kuulostaa just hyvältä. Meikäläisenkin combo-osaaminen on heikoissa kantimissa mutta heti kun saan motivaatiota hommaan (kaksinpelin muodossa) niin sitten nähdään..

Luuletko muuten että pääset sitten lokakuussa pelaamaan mun luo? Voisi VF:n lomassa pelailla tai sitten ihan joku arki-ilta.

- ManjiMaru
 
Hahaa! kokeilin treenata taas vähästä aikaa ja sain kuningasajatuksen määritellä P+K+S omaksi napikseen.. Vaikutus oli järisyttävä, one-hit ensenga RC:llä ilmacombossa ja IAD, RC, air dash lähti melkein heti... (muuten, aikaisemmin kun ihmettelin miten sen air dashin tuohon saa, en ollut tajunnut että ensenga pitää RC:ata)

Miten muuten on noiden hahmojen painojen laita, onko GGX2:ssa jokainen hahmo omanlaisensa vai riittääkö ajatella vain muutamaa "painoluokkaa" ilmacomboissa ym. (esim. VF:ssä on käytännössä neljä, eli heavy, mid, light, Aoi).

Minulla nimittäin on välillä vaikeuksia saada ilmacombo osumaan 6K:n jälkeen kun recovery on päällä trainingissä, äsken kokeilin Baikenia vastaan ja f+K, j.K, j.S, jc -> tähän kohtaan usein hyytyy. Nimenomaan Baikenilla, se taitaa olla sieltä kevyemmästä päästä ja floattaa korkeammalle?

Niin, ja minähän siis puhun koko ajan vain Johnnystä...

Luin muuten gamecombosin foorumeilta mielipiteitä #reloadedista ja kuulemma Johnny on raiskattu ihan täysin. Mikä on mielipiteesi Mez?

Edit:
Hihii (käkättää maanisesti).. s.K, c.H, RC, 6K, j.K, j.S, jc, j.K, j.S, j.D, ensenga = 243...

Tämähän vie kohta mukanaan.. :D

- ManjiMaru

ps. tyhmä kysymys, X2:n lifebar on varmaan 400 pts?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Hahaa! kokeilin treenata taas vähästä aikaa ja sain kuningasajatuksen määritellä P+K+S omaksi napikseen.. Vaikutus oli järisyttävä, one-hit ensenga RC:llä ilmacombossa ja IAD, RC, air dash lähti melkein heti...

Itse en tuota shortcut button mappingia käytä, koska omasta mielestäni se on vähän huijauksenkaltaista. Tuo normaali RC nyt ei kyllä ole mikään hirveän vaikea, pienellä harjoittelulla se lähtee. Mutta FRC on the other hand...
Etkös sinä pelaa stickillä? Siinähän on suhteellisen helppo RCtä ilmankin shortcutteja? Ainakin jenkit (ne jotka siis tuota käyttävät) valittavat että jos olisi sticki he eivät käyttäisi shortcutteja...
Mutta siis pidän tuota saman asiana kuin Roboky, Kliff ja Justice. Yleisimmissä konsoliturnauksissa shortcutit ja nuo erikoishahmot kielletään, eikä ole mahdollista arcadeturnauksissakaan olla shortcutteja (tosin eipä tuota tarvikaan, myös omastanikin mielestä RCaaminen on stickillä hyvin helppoa, ettei siihen shortcutteja tarvitse).

Älä siis käsitä väärin, jokainen käyttää sitä mitä haluaa, itse vaan en oikein pidä ajatuksesta, varsinkaan stickistä puhuttaessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Miten muuten on noiden hahmojen painojen laita, onko GGX2:ssa jokainen hahmo omanlaisensa vai riittääkö ajatella vain muutamaa "painoluokkaa" ilmacomboissa ym. (esim. VF:ssä on käytännössä neljä, eli heavy, mid, light, Aoi).

Melkein jokaisen hahmon painoluokka on erilainen, sen lisäksi, jos et ole vielä huomannut, jokaisella on oma ruumiinrakenne "kaatumis/lentoanimaatiossa" joka vaikuttaa hyvin paljon comboihin (esim. Pote painaa paljon, mutta siihen osuu melkein mikä tahansa combo ilmassakin koska se on yleisestikin niin iso). Johnny taas on todella painava ja ilmassalentämisanimaatio on ihan melkein vaakasuora (mikä tekee vaikeaksi häneen osumisen), Ky:lla sama, mutta hän on vain pienempi ja kevyempi.

Useimmille hahmoille täytyy kehittää oma combo tai "oma versio" jostain tietystä sarjasta.

En nyt muista ihan tasantarkkaan noita painoluokkia, mutta Bridget, Baiken, Millia ovat kevyeimpiä.
Dizzy ja Potemkin ovat sellaisia joihin osuvat melkein mitkä tahansa combot, Dizzyyn varsinkin, hän kun on niin iso (kaatumis/lentoanimaatiossaan) ja vielä kevyemmästä päästä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Minulla nimittäin on välillä vaikeuksia saada ilmacombo osumaan 6K:n jälkeen kun recovery on päällä trainingissä, äsken kokeilin Baikenia vastaan ja f+K, j.K, j.S, jc -> tähän kohtaan hyytyy. Nimenomaan Baikenilla, se taitaa olla sieltä kevyemmästä päästä ja floattaa korkeammalle?

Oletko ihan varma? Mä sain ainakin f+K, j.K, j.S, JC, j.S, j.D, Ensenga combon perille Baikeniin kun kokeilin... :/
Ymmärtäisin jos et saisi edes ensimmäistä iskua ilmacombossa perille, kun Baiken floattaa niin korkealle että tuo ilmacombostartteri on vaikea saada osumaan ennen techiä... mutta tuossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Luin muuten gamecombosin foorumeilta mielipiteitä #reloadedista ja kuulemma Johnny on raiskattu ihan täysin. Mikä on mielipiteesi Mez?

- ManjiMaru

Sekin on että miten sen ottaa. Johnny menetti c.S - s.HS chainin, koska c.Sstä tehtiin alasisku... ei se ole kyllä mikään hirveä menetys. Menetys kuitenkin, mutta jos c.Sstä tuli alasisku, niin se kyllä hyvittää tuota aika paljon.
Johnnyn raiskaamisesta en nyt tiedä, ne vain nostivat damagen proratea sen heiton jälkeen. Hahmon arsenaali painottuu hyvin paljon tuohon heittoon, mutta nykyisin ei siitä ole mitään muuta kannattavaa tehdä kuin pistää kolikko (joka pistettäisiin X2ssakin jos on ykköslevelillä). Ei niin hirveän paha asia, kyllä tuosta heitosta edelleenkin sitä damagea saa perille, ja nurkassa edelleen one-hit Ensenga ja mist trap.

Mist cancellia hidastettiin, ei enään yhtä devastating kuin X2ssa. No tuo on oikeastaan paha asia, mutta mitä olen seurannut, niin ei se niin paljoa näytä vaikuttavan että se häiritsisi pressurea tai offensea. Johnny pelaajat pystyvät #Reloadissakin tekemään CH MC chaineja.

Mist finer K nopeutettu, osuu kauemmaksi. Mist finer P nopeutettu. Mitä tuohon voi sanoa, ihan hyvä asia.
Mist stancessa dashi. Tuo on omasta mielestäni loppujenlopuksi aika hyödytön, no tottakai, onhan se dashi ja pystyy perääntyyn tai eteneen ihan hyvin. Mutta useimmat kuitenkin cancellaavat Mist Stancen, koska tuossa on aivan samanlainen viive kuin MC -> dash. Vaikuttaa aika hyödyttömältä, en ole nähnyt vielä ainakaan mitään vakuuttavaa työskentelyä sen avulla. Sen lisäksi se on aika huonon näköinen, efektitön "warppaus" vähän matkan päähän, joka näyttää enemmänkin bugilta pelissä kuin siltä.

Standing K hidastettu, joitain muita iskuja nopeutettu. No, tämä ainakin heikentää minun peliäni Johnnylla, koska s.K on yleisimmin käyttämäni aloitusisku. Heikentää joitain airliftereiden käyttöä, tosin nopeutettu s.S(f) ja s.HS kyllä toimivat sen sijaan.

Yleistä damagea vähennetty. No, Johnnylla oli muutenkin kyllä sitä damagea aivan älyttömästi joistain sarjoista (toisista taas ei), hänellä on vieläkin jäljellä ne megadamage yhdistelmät (mm. Ensenga RC jatkot...) että ei se ole oikeastaan heikentänyt häntä niin pahasti. Johnnylta löytyy vieläkin pätäkkää tekemään älytöntä damagea, vielä älyttömämpää guard mittarin kanssa (ja Johnnylla onnistuu aika usein nostamaan sitä jonkinverran).

Johnnylle on tullut kohtuullisen paljon uusia comboja, nopeuden muutosten ansiosta. DP+S, S FRC tulee käyttöön comboissa paremmin nykyisin (tulee myös X2ssakin, mutta nyt paljon paremmin ja ehkä vähän helpommin).

Omasta mielestäni Johnnya heikennettiin, muttei raiskattu. Hän sai uusia juttuja ja nopeutta joihinkin jo hyviin liikkeisiinsä.
He saivat nyt vielä enemmänkin Johnnystä expertti hahmon, ehkä kuitenkin hieman vielä vaikeampi aloittelijoille nykyään.
#Reloadin takia on Japanissakin taas alkanut kiinnostus kasvamaan Johnnya kohtaan, ja mitä olen hänestä nähnyt, ei se todellakaan näytä raiskatulta, oikeastaan enemmänkin vahvemmalta/tasapainoisemmalta.

Aika lähelle toi veikkaus lifebarista, 420.

Yksikään hahmo ei pysty tappamaan toista täysistä hipareista vaikka olisi täydet tensionit (guard mittari normaali siis, enemmän niin johan pystyy).
Paitsi Raou :eek:

Ketä vastaan sä ton combon sait, nopea testaus ja ei ainakaan Baikenia vastaan tuu noin paljoa...?
Paras minkä tosta otin oli s.K, c.H RC f+K, j.S JC j.S, j.H, j.D, Ensenga(2), 230.

Yleensä kannattaa ottaa s.Ksta vain sweeppi -> kolikko, jos on ykköslevelillä. Ellei tietenkin tiedä että tuo combo osuu ja tappaa vastustajan tai ainakin tekee todella pahaa jälkeä.
Ainakin näin suosittelen. :)
 
Eipä tuo c.H RC f+HS, JC, IA-Ensengakaan mikään huono vaihtoehto ole. 201 damagea Baikeniin kolmella hitillä.
Vaatii vain pakostakin nurkan.
Damagea tulee 199 jos ensimmäinen isku on s.K, jolloin se taitaa vaatia ihan vieressä olemista nurkassa.

c.HS CHna tekee staggerin, joten siitä saa RCn jälkeen melkein mitä tahansa.
Kätevä väline, yleensä käytetään juuri tuota CHta ongittaessa... se kun on ihan nopeakin (en muista frame dataa kylläkään).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Itse en tuota shortcut button mappingia käytä, koska omasta mielestäni se on vähän huijauksenkaltaista. Tuo normaali RC nyt ei kyllä ole mikään hirveän vaikea, pienellä harjoittelulla se lähtee. Mutta FRC on the other hand...
Etkös sinä pelaa stickillä? Siinähän on suhteellisen helppo RCtä ilmankin shortcutteja? Ainakin jenkit (ne jotka siis tuota käyttävät) valittavat että jos olisi sticki he eivät käyttäisi shortcutteja...
Mutta siis pidän tuota saman asiana kuin Roboky, Kliff ja Justice. Yleisimmissä konsoliturnauksissa shortcutit ja nuo erikoishahmot kielletään, eikä ole mahdollista arcadeturnauksissakaan olla shortcutteja (tosin eipä tuota tarvikaan, myös omastanikin mielestä RCaaminen on stickillä hyvin helppoa, ettei siihen shortcutteja tarvitse).



Joo, tiesin että sä et tykkäisi ajatuksesta mutta minun sormeni ei vielä taivu kunnolla viiden napin kanssa ja saapahan ainakin jotain comboja tehtyä. Kyllä minä jonkun ajan päästä nuo ilman shortcuttejakin saanen. Tuleepahan ensin opeteltua combojen ajoitus.


Ketä vastaan sä ton combon sait, nopea testaus ja ei ainakaan Baikenia vastaan tuu noin paljoa...?
Paras minkä tosta otin oli s.K, c.H RC f+K, j.S JC j.S, j.H, j.D, Ensenga(2), 230.

Yleensä kannattaa ottaa s.Ksta vain sweeppi -> kolikko, jos on ykköslevelillä. Ellei tietenkin tiedä että tuo combo osuu ja tappaa vastustajan tai ainakin tekee todella pahaa jälkeä.
Ainakin näin suosittelen. :)

Taisi olla chippiä tai venomia vastaan muistaakseni. Damagemittarissa luki kyllä 243 mutta en ole tasan varma millä combolla.

Yritin kyllä s.K, c.H, RC, f+K, j.K, j.S, JC j.K, j.S, j.D, Ensenga(2)

mutta en ole varma tuliko j.D:tä ennen mikä isku. Onko siihen mahdollista ympätä vielä j.H isku j.S:n ja j.D:n väliin? Tai j.S:n paikalle?

Noi kolikkotaktiikat on mulle vielä melko tuntemattomia. Kun ehdin pitänee opetella kolikkolooppi..

Tarkistan tuon combon kun ehdin mutta nyt gotta go.

Niin siitä Baikenista, en minä sitä ettei jc-combot ole mahdollisia vaan sitä etten juuri nyt pystynyt niihin. Ajoitus tuntui tosi tiukalta tai jotain.

- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Joo, tiesin että sä et tykkäisi ajatuksesta mutta minun sormeni ei vielä taivu kunnolla viiden napin kanssa ja saapahan ainakin jotain comboja tehtyä. Kyllä minä jonkun ajan päästä nuo ilman shortcuttejakin saanen. Tuleepahan ensin opeteltua combojen ajoitus.

Juu...
Itseasiassa sä vaikutat sellaiselta tyypiltä joka myös haluaa mennä sen "oikean" tai "vaikeamman" tien kautta nuo jutut. :)
En tiedä pitääkö tuo paikkansa, mutta jotenkin olen sellaisen "tosi-pelaaja" kuvan saanut susta.
Enkä tarkoita tuolla siis että RCn buttonmapping olisi jotenkin väärä tie, en vain pidä siitä ja lasken sen enemmänkin "huijaamiseksi". Se kun ei ole mahdotonta kuitenkaan onnistua perusmenetelmin (ne ketkä eivät edes harjoittele ottavat sen "helpon" reitin).

Siitä vain, että hyvä on alussa käyttää tuota, se vain voi vähän mennä sitten sellaiseksi "en saa tuota ilman shortcuttia tehtyä, joten en nyt harjoittelekaan ilman sitä". Tosin, mies on VF-ultimate painallussarjat guruutta, niin veikkaisinpa että nuo eivät tuota vaikeuksia ja ne helposti opit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Taisi olla chippiä tai venomia vastaan muistaakseni. Damagemittarissa luki kyllä 243 mutta en ole tasan varma millä combolla.

Yritin kyllä s.K, c.H, RC, f+K, j.K, j.S, JC j.K, j.S, j.D, Ensenga(2)

mutta en ole varma tuliko j.D:tä ennen mikä isku. Onko siihen mahdollista ympätä vielä j.H isku j.S:n ja j.D:n väliin? Tai j.S:n paikalle?

Juu, Chippiä vastaan näyttää mulla 244, taisi olla sitten se.
Chippi kyllä tykkää noista iskuista, sen takia omasta mielestäni pelin vaikeimpia hahmoja, täytyy pelata niin varmasti ja varovasti...

Hmm, tarkoitatko tuota toista Ensengan hittiä? Se ensimmäinen isku onkin parempi jäädä pois siitä, lisää vain combomittaria, eli vähentää damagea ja tekee itsessään vain 5 damagea (alle kymmenen ainakin).
Eli ilman sitä toista hittiä Ensenga tekee enemmän damagea, mulla tuli se vain nopealla yrittämällä nurkassa.
Mitä lähempänä olet vastustajaa, ja jos se ei ole liian korkealla tai alhaalla, niin saat kummatkin iskut osumaan. Tuolla sun combolla ei voi sitä toista iskua saada osumaan kai moneenkaan (en tiedä saako keneenkään).
Siinä ensimmäisessä iskussa ei ole muuta erikoista kuin että se on untechable, joten combo f+K, j.K, j.S, JC, j.S, j.H, j.D, Ensenga(1) RC, pudottaa vastustajan maahan jolloin saat tehtyä varman 214Pn. Eli tuo on silloin mist trap setup.

Riippuen hahmon ruumiinrakenteesta, combon aloittamiskorkeudesta ja painosta, pystyt tekemään j.K, j.S JC j.S, j.H, j.D, Ensenga - combon, joka tekee enemmän vauriota kuin tuo K, S JC K, S - combo (f+K launcherista, j.HS versioinen 208 ja tuo KSKS 195, Chippiin).
Aika tarkkaa, mutta sen korkeuden alkaa oppimaan sitten.
Chippiin ja Testamentiin tuo onnistuu ainakin aivan varmasti f+Kn jälkeen, Baikeniin taas tarvitsee jättää ensimmäinen j.K pois, eli f+K, j.S JC j.S, j.H, j.D, Ensenga.
Baikeniin ei myöskään toimi tuo j.KSKSD, Ensenga versioinen, liian kevyt, sitä täytyy muuttaa hieman.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Noi kolikkotaktiikat on mulle vielä melko tuntemattomia. Kun ehdin pitänee opetella kolikkolooppi..

Tarkistan tuon combon kun ehdin mutta nyt gotta go.

Niin siitä Baikenista, en minä sitä ettei jc-combot ole mahdollisia vaan sitä etten juuri nyt pystynyt niihin. Ajoitus tuntui tosi tiukalta tai jotain.

- ManjiMaru

Johnnyn pääarsenaali on juuri mist finer ja kolikot, muistaa vaan yrittää saada jokaisesta tilanteesta se kolikko perille että pääsee 2lvl. OTGna, heiton jälkeen (ellei toinen kuole ilmacomboon heiton jälkeen). Sen lisäksi tuo kolikko on ihan hyvä pressurena, combottaa sen gatlingin jälkeen niin vastustajalla on hyvin vaikeaa liikkua mihinkään, jos siis tietenkin olet ykköslevelillä.
Kolmoslevelille yrittäminen on turhaa, kovat damaget (paremmat, tai ainakin vähintään samalle tasolle, pääsee 2lvl mist finer jatkoista, ellei, niin saa ainakin varman kolikon OTGna), mutta techi mahdollisuus.
2lvl ei tech mahdollisuutta, voi reliftata sen jälkeen, nurkassa P-Finer looppi 2lvl:llä.
2lvlistä saa myös hyviä RC jatkoja/comboja.

236K/S RC dash, f+HS JC IA Ensenga/ilmacombo/onehit Ensenga setup.
Painavempiin hahmoihin (Johnny, Anji, Sol, Venom, Dizzy, Pote ainakin); 236K/S RC dash, (s.K,) s.H, DP+S, S FRC, j.K, j.S, j.D, Ensenga (riippuen hahmosta, ajoituksesta ja iskuista voi tulla myös one hit Ensenga). Tuo on ehkä vähän liian vaikea vielä, muttei haittaa harjoitella sitä.

No, mulla ainakaan tuo Baiken-JC-combo-juttu ei tuottanut mitenkään erikoisia vaikeuksia, jospa viivästytit liikaa ilma JCta? Ainakin siltä se tässä näyttäisi.
Enkä tarkoittanut että olisit pitänyt JC comboja mahdottomina, mutta siis varmistin vain että ei siinä minulla ole mitään erikoista.
Tosin f+K -> ilmaisku on aika tarkka ajoitus myös, täytyy lähteä melkein heti hyppyyn ja lyödä aivan heti. Sitä vain sanoin, että tuossa voisi tulla enemmän vaikeuksia, ainakin minulla tulee. Siinä kai tarkempi ajoitus. :)

EDIT: Luin tän oman viestini... se on ihan sekainen... sori...
Jos et jostain saa selvää tai selittänyt sekaisesti, niin kysykää.
:/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jepulis, Chippiä vastaan sain minäkin 244. Lisäksi se Ensengan toinen hitti jää usein tosiaan pois. Luulen että useassa yrittämässä mulla jäi sieltä välistä joku isku pois jolloin ensengasta osui molemmat iskut ja näin minulle jäi mielikuva että ne molemmat ensengan iskut on mahdollista saada osumaan. Ainakin ilman j.D:tä ensengasta saa molemmat hitit?

Venomia vastaan lämä taisi muuten jäädä alle 200:n...

Ja siitä shortcutista, eipä se kovin kummoinen juttu ollutkaan siis tehdä ilman shortcuttia, kun vaivauduin yrittämään. Ihan helposti sujui.

Tuo vain kuvastaa mun tapaani opetella asioita:
Kun ym. combossa piti opetella sekä ajoitus että painamaan kolme nappia samaan aikaan, tein shortcutin ja poistin vaatimuksen napeista ja opettelin pelkästään ajoituksen ensin. Sitten kun ajoitus on hanskassa poistan shortcutin ja opettelin painamaan kolme nappia yhtäaikaa... Näin pääsin todennäköisesti nopeammin lopputulokseen..

Minulla muuten oli yhdessä vaiheessa vaikeuksia saada f+K:n jälkeen hyppy + j.K yleensä osumaan lainkaan ennen vastustajan air recoveryä. Nyt se sujuu (ainakin kohtalaisesti) ja tuollaiset ajoituskysymykset kyllä tulee hallintaan kun jaksaa tahkota hetken aikaa.

Muutaman kerran Venomia vastaan vahingossa taisin muuten saada s.K, s.H, RC, f+K, jne tai s.K, f+H, RC, f+K, jne. Kuulostaako mahdolliselta?

Onko noilla neutraalilla s.H:lla ja f+H:lla muuten mitään eroa?

- ManjiMaru

ps. Hahaa, olen saanut sinut käyttämään f-notaatiota!

pps. Voisitkin sanoa mitä kannattaisi tehdä sitten kun vastustajalla on misti päällä. Havaitsin muuten itsekin että mainitsemani ilmacombon voi lopettaa ainakin RC:aamalla 1-hit ensengaan, jolloin luulisi että mistin saa heitettyä. Mielestäni kuitenkin se onnistuu vain nurkassa koska muuten ensenga viskaa vastustajan liian kauas.

EDIT: Viitsitkö poistaa sigustasi ainakin tuon "viestin kirjoitti alunperin X" kohdan. Eiköhän tyyppi ole saanut rangaistusta tarpeeksi.. Mua rupeaa nolottamaan tyypin puolesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Jepulis, Chippiä vastaan sain minäkin 244. Lisäksi se Ensengan toinen hitti jää usein tosiaan pois. Luulen että useassa yrittämässä mulla jäi sieltä välistä joku isku pois jolloin ensengasta osui molemmat iskut ja näin minulle jäi mielikuva että ne molemmat ensengan iskut on mahdollista saada osumaan. Ainakin ilman j.D:tä ensengasta saa molemmat hitit?

Riippuu etäisyydestä ja hieman korkeudestakin vastustajaan, jos j.Dtä aikaisemmat iskut riittävät työntämään sinut tai vastustajan tietylle etäisyydelle toisistanne, niin ei osu molemmat hitit.

Toisella hitillä, tai siis ensimmäisellä, ei ole mitään väliä, sen on parempi jäädäkin pois, vähentää vain damagea.
Ellet tietenkin halua ja aio RCta sitä unrecoverable hittiä, jolloin katsot jonkin damagea tekevän version ilmacombosta, mutta josta edelleenkin onnistuu tulemaan 2 hitin Ensenga. Tai sitten vain yksinkertainen pieni combo ja Ensenga.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Minulla muuten oli yhdessä vaiheessa vaikeuksia saada f+K:n jälkeen hyppy + j.K yleensä osumaan lainkaan ennen vastustajan air recoveryä. Nyt se sujuu (ainakin kohtalaisesti) ja tuollaiset ajoituskysymykset kyllä tulee hallintaan kun jaksaa tahkota hetken aikaa.

Juu tuohon oli, ainakin minulla, vaikea aluksi tottua, varsinkin kevyempiä vihollisia vastaan (jolloin täytyy ilmaisku tehdä heti kun lähtee hyppyyn).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Muutaman kerran Venomia vastaan vahingossa taisin muuten saada s.K, s.H, RC, f+K, jne tai s.K, f+H, RC, f+K, jne. Kuulostaako mahdolliselta?

s.K, s.H RC f+K toimii aivan varmasti, s.K, f+H ei combotu, s.S(f), f+H combottuu kyykyssä olevaan vastustajaan tai CHna, ei kylläkään mihinkään muuhun.
f+H RC f+K toimii täydellisesti, f+H MC f+K toimii CHna.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Onko noilla neutraalilla s.H:lla ja f+H:lla muuten mitään eroa?

En nyt tiedä mitä oikein tarkoitat, onhan niillä paljonkin eroa, f+H enemmän thrust, osuu kauemmaksi, hitaampi ja tekee reilusti enemmän damagea.
Ellei tuossa ole lipsahdusta käynyt ja tarkoitat s.H ja b+H, joilla ei ole mitään eroa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
ps. Hahaa, olen saanut sinut käyttämään f-notaatiota!

Ehei, kyllä minä tuota tuossa aikaisemminkin olen käyttänyt, en yleensä kirjoita sitä noihin thrust attackeihin (pelkkiä forward-motion liikkeitä). Erikoisliikkeissä on sitten eri ja noissa sarjoissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
pps. Voisitkin sanoa mitä kannattaisi tehdä sitten kun vastustajalla on misti päällä. Havaitsin muuten itsekin että mainitsemani ilmacombon voi lopettaa ainakin RC:aamalla 1-hit ensengaan, jolloin luulisi että mistin saa heitettyä. Mielestäni kuitenkin se onnistuu vain nurkassa koska muuten ensenga viskaa vastustajan liian kauas.

Useimmiten kyllä, tai ainakin lähellä nurkkaa. Hyvin korkealla, hyvin kevyttä vihollista vastaan taas voi ehtiä maassakin DP+Saan lähelle ja mistaamaan.

Siis tuo mist tekee mist finerista unblockablen. Siinä on sitten guessing game että mitä vastustaja tekee nousuun, pystytkö pitämään hänet paikallaan ettei hän pääse pakoon varmaa (luultavasti 2lvlin) mist fineria.
Useimmiten nousu kannattaa peittää Johnnylla s.K tai c.Pllä (eli iskeä niin että vastustaja joutuu nousemaan siihen).
Baikenia vastaan ei kannata hirveästi nousu pressurea tehdä, muuta kuin nopeasti palautuvilla liikkeillä, jolloin hän ei pysty guard counteeraan.
Muut voivat noista selvitä jollain kuolemattomuusframeliikkeellä, joten se jää sun mind/guessing gameksi että recoveraako vastustaja liikkeellä, normaalilla iskulla vai ei millään ja yrittää vain paeta.
 
No nyt olen saanut kolikkoloopinkin tehtyä (ainakin dummy-vastustajaan) f+P:llä..

Onko mitään syytä olla käyttämättä level ykkösellä kolikottamiseen comboa s.K, s.S, sweep, kolikko ? Siis onko hahmoja jota vastaan se ei toimi, mä olen laiska..

Seuraavaksi treeniin IAD, RC -combot..

Nuo animaatiot s.H:lla ja f+H:lla on melko samanlaiset, siitä hämäännykseni johtui.. f+H:ssa Johnny vain astuu pidemmälle.

- ManjiMaru
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
No nyt olen saanut kolikkoloopinkin tehtyä (ainakin dummy-vastustajaan) f+P:llä...

Juu, sitten vain oppii löytämään ne paikat mistä pääsee tuohon nurkka-kolikkoloopiin.
Esimerkiksi keskellä kenttää, CH f+K, relift f+H, 236P RC dash, dash (nurkassa), s.K, s.H, kolikko, 236P ->.
Lähellä nurkkaa voi tietenkin heittää reliftiksi s.Kn sijaan f+H, kun senkin ehtii ja tekee enemmän damagea (jos siis et ole keskellä kenttää vaan lähempänä nurkkaa).
Heitostahan myös saa kolikkoloopin nurkassa, nurkkaa päin vain heittää. Johnnyn prorate ei ole mikään suuri heitosta, joten hänellä saa tuolla loopilla ihan siedettävää damagea. Tietenkään, jos vastustaja ei hirveän heikoilla ole, niin ei myöskään kannata siihen tuhlata sitä 3-4 kolikkoa kuitenkaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Onko mitään syytä olla käyttämättä level ykkösellä kolikottamiseen comboa s.K, s.S, sweep, kolikko ? Siis onko hahmoja jota vastaan se ei toimi, mä olen laiska...

Toimii jokaista vastaan, OTGna osuu tuo kolikko aina jokatapauksessa, siis sweep(1). Huonona puolena voidaan mainita se että sinun täytyy olla hyvin lähellä tehdäksesi tuo combo, joitakin vastaan se ihan lähelle pääseminen voi olla ongelma, eli suosittelen katsomaan millä etäisyydellä olet ja tekemään kauempaa s.K, sweep(1), kolikon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Tietenkään, jos vastustaja ei hirveän heikoilla ole, niin ei myöskään kannata siihen tuhlata sitä 3-4 kolikkoa kuitenkaan.
Eikös tuosta loopista kuitenkin saa tensionia..

Toimii jokaista vastaan, OTGna osuu tuo kolikko aina jokatapauksessa, siis sweep(1). Huonona puolena voidaan mainita se että sinun täytyy olla hyvin lähellä tehdäksesi tuo combo, joitakin vastaan se ihan lähelle pääseminen voi olla ongelma, eli suosittelen katsomaan millä etäisyydellä olet ja tekemään kauempaa s.K, sweep(1), kolikon.


OTG=on the ground?
Olen havainnut että etäisyydestä riippuen kolikko on pirun vaikea saada osumaan (menee ohi jos on liian lähellä tai liian kaukana) joten katsoin paremmaksi miettiä comboja joissa kolikko osuu aina..

- ManjiMaru
 
Ylös Bottom