Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Hahaa! kokeilin treenata taas vähästä aikaa ja sain kuningasajatuksen määritellä P+K+S omaksi napikseen.. Vaikutus oli järisyttävä, one-hit ensenga RC:llä ilmacombossa ja IAD, RC, air dash lähti melkein heti...
Itse en tuota shortcut button mappingia käytä, koska omasta mielestäni se on vähän huijauksenkaltaista. Tuo normaali RC nyt ei kyllä ole mikään hirveän vaikea, pienellä harjoittelulla se lähtee. Mutta FRC on the other hand...
Etkös sinä pelaa stickillä? Siinähän on suhteellisen helppo RCtä ilmankin shortcutteja? Ainakin jenkit (ne jotka siis tuota käyttävät) valittavat että jos olisi sticki he eivät käyttäisi shortcutteja...
Mutta siis pidän tuota saman asiana kuin Roboky, Kliff ja Justice. Yleisimmissä konsoliturnauksissa shortcutit ja nuo erikoishahmot kielletään, eikä ole mahdollista arcadeturnauksissakaan olla shortcutteja (tosin eipä tuota tarvikaan, myös omastanikin mielestä RCaaminen on stickillä hyvin helppoa, ettei siihen shortcutteja tarvitse).
Älä siis käsitä väärin, jokainen käyttää sitä mitä haluaa, itse vaan en oikein pidä ajatuksesta, varsinkaan stickistä puhuttaessa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Miten muuten on noiden hahmojen painojen laita, onko GGX2:ssa jokainen hahmo omanlaisensa vai riittääkö ajatella vain muutamaa "painoluokkaa" ilmacomboissa ym. (esim. VF:ssä on käytännössä neljä, eli heavy, mid, light, Aoi).
Melkein jokaisen hahmon painoluokka on erilainen, sen lisäksi, jos et ole vielä huomannut, jokaisella on oma ruumiinrakenne "kaatumis/lentoanimaatiossa" joka vaikuttaa hyvin paljon comboihin (esim. Pote painaa paljon, mutta siihen osuu melkein mikä tahansa combo ilmassakin koska se on yleisestikin niin iso). Johnny taas on todella painava ja ilmassalentämisanimaatio on ihan melkein vaakasuora (mikä tekee vaikeaksi häneen osumisen), Ky:lla sama, mutta hän on vain pienempi ja kevyempi.
Useimmille hahmoille täytyy kehittää oma combo tai "oma versio" jostain tietystä sarjasta.
En nyt muista ihan tasantarkkaan noita painoluokkia, mutta Bridget, Baiken, Millia ovat kevyeimpiä.
Dizzy ja Potemkin ovat sellaisia joihin osuvat melkein mitkä tahansa combot, Dizzyyn varsinkin, hän kun on niin iso (kaatumis/lentoanimaatiossaan) ja vielä kevyemmästä päästä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Minulla nimittäin on välillä vaikeuksia saada ilmacombo osumaan 6K:n jälkeen kun recovery on päällä trainingissä, äsken kokeilin Baikenia vastaan ja f+K, j.K, j.S, jc -> tähän kohtaan hyytyy. Nimenomaan Baikenilla, se taitaa olla sieltä kevyemmästä päästä ja floattaa korkeammalle?
Oletko ihan varma? Mä sain ainakin f+K, j.K, j.S, JC, j.S, j.D, Ensenga combon perille Baikeniin kun kokeilin... :/
Ymmärtäisin jos et saisi edes ensimmäistä iskua ilmacombossa perille, kun Baiken floattaa niin korkealle että tuo ilmacombostartteri on vaikea saada osumaan ennen techiä... mutta tuossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Luin muuten gamecombosin foorumeilta mielipiteitä #reloadedista ja kuulemma Johnny on raiskattu ihan täysin. Mikä on mielipiteesi Mez?
- ManjiMaru
Sekin on että miten sen ottaa. Johnny menetti c.S - s.HS chainin, koska c.Sstä tehtiin alasisku... ei se ole kyllä mikään hirveä menetys. Menetys kuitenkin, mutta jos c.Sstä tuli alasisku, niin se kyllä hyvittää tuota aika paljon.
Johnnyn raiskaamisesta en nyt tiedä, ne vain nostivat damagen proratea sen heiton jälkeen. Hahmon arsenaali painottuu hyvin paljon tuohon heittoon, mutta nykyisin ei siitä ole mitään muuta kannattavaa tehdä kuin pistää kolikko (joka pistettäisiin X2ssakin jos on ykköslevelillä). Ei niin hirveän paha asia, kyllä tuosta heitosta edelleenkin sitä damagea saa perille, ja nurkassa edelleen one-hit Ensenga ja mist trap.
Mist cancellia hidastettiin, ei enään yhtä devastating kuin X2ssa. No tuo on oikeastaan paha asia, mutta mitä olen seurannut, niin ei se niin paljoa näytä vaikuttavan että se häiritsisi pressurea tai offensea. Johnny pelaajat pystyvät #Reloadissakin tekemään CH MC chaineja.
Mist finer K nopeutettu, osuu kauemmaksi. Mist finer P nopeutettu. Mitä tuohon voi sanoa, ihan hyvä asia.
Mist stancessa dashi. Tuo on omasta mielestäni loppujenlopuksi aika hyödytön, no tottakai, onhan se dashi ja pystyy perääntyyn tai eteneen ihan hyvin. Mutta useimmat kuitenkin cancellaavat Mist Stancen, koska tuossa on aivan samanlainen viive kuin MC -> dash. Vaikuttaa aika hyödyttömältä, en ole nähnyt vielä ainakaan mitään vakuuttavaa työskentelyä sen avulla. Sen lisäksi se on aika huonon näköinen, efektitön "warppaus" vähän matkan päähän, joka näyttää enemmänkin bugilta pelissä kuin siltä.
Standing K hidastettu, joitain muita iskuja nopeutettu. No, tämä ainakin heikentää minun peliäni Johnnylla, koska s.K on yleisimmin käyttämäni aloitusisku. Heikentää joitain airliftereiden käyttöä, tosin nopeutettu s.S(f) ja s.HS kyllä toimivat sen sijaan.
Yleistä damagea vähennetty. No, Johnnylla oli muutenkin kyllä sitä damagea aivan älyttömästi joistain sarjoista (toisista taas ei), hänellä on vieläkin jäljellä ne megadamage yhdistelmät (mm. Ensenga RC jatkot...) että ei se ole oikeastaan heikentänyt häntä niin pahasti. Johnnylta löytyy vieläkin pätäkkää tekemään älytöntä damagea, vielä älyttömämpää guard mittarin kanssa (ja Johnnylla onnistuu aika usein nostamaan sitä jonkinverran).
Johnnylle on tullut kohtuullisen paljon uusia comboja, nopeuden muutosten ansiosta. DP+S, S FRC tulee käyttöön comboissa paremmin nykyisin (tulee myös X2ssakin, mutta nyt paljon paremmin ja ehkä vähän helpommin).
Omasta mielestäni Johnnya heikennettiin, muttei raiskattu. Hän sai uusia juttuja ja nopeutta joihinkin jo hyviin liikkeisiinsä.
He saivat nyt vielä enemmänkin Johnnystä expertti hahmon, ehkä kuitenkin hieman vielä vaikeampi aloittelijoille nykyään.
#Reloadin takia on Japanissakin taas alkanut kiinnostus kasvamaan Johnnya kohtaan, ja mitä olen hänestä nähnyt, ei se todellakaan näytä raiskatulta, oikeastaan enemmänkin vahvemmalta/tasapainoisemmalta.
Aika lähelle toi veikkaus lifebarista, 420.
Yksikään hahmo ei pysty tappamaan toista täysistä hipareista vaikka olisi täydet tensionit (guard mittari normaali siis, enemmän niin johan pystyy).
Paitsi Raou
Ketä vastaan sä ton combon sait, nopea testaus ja ei ainakaan Baikenia vastaan tuu noin paljoa...?
Paras minkä tosta otin oli s.K, c.H RC f+K, j.S JC j.S, j.H, j.D, Ensenga(2), 230.
Yleensä kannattaa ottaa s.Ksta vain sweeppi -> kolikko, jos on ykköslevelillä. Ellei tietenkin tiedä että tuo combo osuu ja tappaa vastustajan tai ainakin tekee todella pahaa jälkeä.
Ainakin näin suosittelen.
