Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guilty Gear X2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veib
Mezatte, millä hahmoilla te sielläpäin pelaatte?

Itse voisin sanoa että pystyn MELKEIN kaikilla pelaamaan kohtuullisen hyvin. Ainoat joilla ei sujuisi ollenkaan, mutta tietäisin kuitenkin basicit, mitä yrittää tehdä ja miten vastata useimpiin tilanteisiin, olisivat Ino, Millia, May, Bridget, Slayer ja Chipp... oikeastaan Faustikin... ja Axl.
Muut ovat kohtuullisella tasolla.

Tsiisus, kuten olen maininnutkin ja hänkin sen juuri paljasti, pelaa pääasiallisesti Chippillä, kohtalaisella I-nolla(ei mitään chanceja oppiakaan tuota, jos et pysty vetämään chemical lovea mistä tahansa... se kun on I-non main loop device), sanoisin myös että hän osaa pelata kohtuullisen hyvin Faustilla ja Dizzyllä (Dizzy GGXssä yhtenä mainina oli), jos liiallisia turhia virheitä ei lasketa.

Sen lisäksi täällä on parikin sellaista random sillointällöin pelaavaa tyyppiä (jotka gatheringissä varmasti tapaisi), pelaavat vain aniharvoin eivätkä oikein harjoittelekaan... minä ja Tsiisus oikeastaan ainoat jotka yrittävät parantaa taitojaan.

Yksi Testament pelaaja, Venom/Zappa pelaaja ja Faust/Zato pelaaja. Pelaavat todella harvoin, tasokin on sen mukaista... Zappa/Venom pelaaja on ihan hyvä.
No, ainakin he ovat osallistumassa gatheringiin, siellä pelaavat aika varmasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Itseasiassa Mezin main on Sol, ja "kakkoshahmoina" tulee Baiken, Pote, ja periaatteessa Mez on aika jees Venomilla.
Johnny vähän jääny hieman vähemmälle verrattuna GGX:ään.

Mistä sä ton Poten repäsit? :)
Zatollakin periaatteessa pelaan enemmän nykyisin.
Venomilla osaa perusloopit, niin sillä pärjää useimpia nyyppä/scrubeja vastaan.
Ja joo, Johnny on jäänyt enemmän teoriapohjaiseksi, osaksi sen takia etten onnistunut vielä jokin aikaa sitten melkein ollenkaan maa-Ensengaa.
Nyt se on alkanut sujumaan, niin saas nähdä...

Saa vielä Mez sanoo itse korjauksen jos meni mettään, mut meillä o ollu kaksi tai kolme Chipp vs Chipp-matsia joskus vuonna 3...
Ja ne on olllut ainoat kerrat kun Mez on pelannu Chippillä (kauhee muoto... mikä toi olikaan, adessiivi?) ihmeistä vastaan...as far as I remember.
Konetta se on kiusannut jonkin verran.
Ja perukset olen oppinut Meziltä, toisaalta en pelaa vieläkään kovin oikein taktisesti...

Ja muistatko miten ne on kaikki CvsC matsit on päättynyt? Sun voittoos...
Chippi on mulla teoriapohjainen hahmo, siitä kyllä tietää ihan liikaa, mutta sitten ei osaa käyttää sitä ollenkaan.
Tietäminen on kuitenkin hyvästä, pystyy neuvomaan enemmän.

Ja pitäis oppia että Chipp on heikko, kun high risk - low reward-taktiikka ei toimi kenelläkään muullakaan (ehkä Potella hieman), niin vielä vähemmän se toimii Chippillä.

Ja tekisi hyvää kokeilla skillejään vähän muitakin vastaan.
Ainakin välillä Mezii rupee umm "tympäännyttään" aina samoja pelaajia vastaan pelaaminen, kun loppujen lopuksi kaikki kangistuu aina jonkin verran kaavoihin, ja nehän me tiedetään aika hyvin kun ollaan pelattu vastakkain vuodesta joo-o...

Sekin ottaa päähän, kun näkee että on pelaajia, mutta kukaan niistä ei ole kiinnostunut pelaamaan kunnolla, saatika sitten treenaamaan.

Eikä se ole oikeastaan samoja pelaajia vastaan pelaaminen, mikä tympäännyttää, vaan uusien taktiikoiden puuttuminen ja samaa hahmoa vastaan... mikään ei muutu.

Btw onko "mr. Anemic" käynyt pelaileen missään vaiheessa, vai onko sillä uudet kuviot?

Hmm... virkistä muistiani, kenestä mr. Anemicista puhumme?

No potetus revin siitä että, tota, sä kiusaat sillä väkee aika ilkeesti, tosin pote on aika killeri Chippiä vastaan jos Chipp-pelaaja ei varo.

Mut mun mielestä haltsaat suurimman osan setupeista jees, samoin kuin Potemikinin pressuren. Tai sit se on vaan kiinni mind gamesta.

Kumminkin pelaat Potemkinilla useammin kuin Zatolla. Ainakin ennen pelasit. Ja mulla oli edes pienet mahkut sun Eddiee vastaan.

Ah...saadaan vähän edes vaihtelua tohon Sol vs Chippiin sitten...
Jos maaensenga vaan tosiaan onnaa. Sulla homma on vai ruvennu onnaan kun oot pitäny periaatteessa taukoo =P
Meitsi kun on vielä "blokataan-kaikki-alhaalta-mies" (eihän täs oo overheadeja...)...

Itseasiassa niitä CvsC matseja taitaa olla neljä.
...woo...
Mut voitit ainakin 1 mul on ainakin 3.

Pitäis tosiaan vähän ajatella välillä, eikä vain tehdä 6P...

Mr. anemic =
(vinkki:
interests: pillu)

Muistakko kun puhuttiin M.U.G.E.N:sta?

Siinä linkki-kinkki.

...Ainiinjoo...pelaan jonkun verran myös Kylla...
Mites se nyt muka unhoittu...:confused:

Btw. Vois tänä perjantaina (tai vklpna) tulla nyt oikeasti poikkeen kun ei olla menossa savustamaan itseämme by mr.Hammar mökille.
Oltiin viimeksi sunnuntakin siellä.

No potetus revin siitä että, tota, sä kiusaat sillä väkee aika ilkeesti, tosin pote on aika killeri Chippiä vastaan jos Chipp-pelaaja ei varo.

Ai ihanks tosi? En usko.

Ah...saadaan vähän edes vaihtelua tohon Sol vs Chippiin sitten...
Jos maaensenga vaan tosiaan onnaa. Sulla homma on vai ruvennu onnaan kun oot pitäny periaatteessa taukoo =P
Meitsi kun on vielä "blokataan-kaikki-alhaalta-mies" (eihän täs oo overheadeja...)...

Mites siihen oikeastaan vaihtelua tulee? Kun mä olen ennenkin pelannut sua vastaan useimmiten eri hahmoilla kun Solilla.

Itseasiassa niitä CvsC matseja taitaa olla neljä.
...woo...
Mut voitit ainakin 1 mul on ainakin 3.

Niinhän se pitääkin olla, Chippi kun on sun main hahmos ja itse en paljoakaan pelaa tuolla.

Pitäis tosiaan vähän ajatella välillä, eikä vain tehdä 6P...

Ehkä aika paljonkin.

Mr. anemic =
(vinkki:
interests: pillu)

Aijaa joo...
Ei, luuletko että se nyt kävisi täällä pelaamassa?
Muutenkin se lähti nyt sivariin maanantaina, että enpä usko hirveästi osallistuvan.
Gatheringiin sanoi ainakin tulevansa.

Niinpä. Pelaamista vois vähän parantaa.

Mistä huppis sai sen paikan btw?
Tampereelta?
Onko sil edes viikonloput vapaita?

Äh, kirjasto sulujettaaa...gtg.
Katsellaan.

-Riski-

Ei sillä mitään paikkaa kai vielä ole, se meni vasta sinne sivarikeskukseen hesaan.

Ja onhan sillä viikonloput vapaita, muttei se silti varmaankaan meille tule. Vaikka tuliskin niin ei se silti pelais.

Hmm...
Eikös Muazen ollut tossa Lapinniemessä koulutuksessa Grandpa Cthulhun kans? ( vai oliko se ehkäpä Lapinlahti...eipä tainnut olla, mut varmistus...)

äh menee vähän off topic...
:mad: <---itselleni

Täytyy pakottaa Huppumies taas pelaan. Jotenkin, et se edes vähän kiinnostuis koko jutskasta, saattais sit sekin pärjätä tournees. Voi olla sillä vähän touchi kateissa kun ei ole pelannut vielä pidempään aikaan kuin minä.

Ois ainakin joku pelaamassa koko ajan sua vastaan, tiedän että mulla ainakin loppuu inspis about 40 lossin jälkeen. Mut se palautuu taas ihan vitun nopeesti, et jos jompikumpi niistä ottais matsia edes hetken ajan et ehdin vetää hermosauhut/syödä; homma toimii.
Ja Muazen ei naksahda sua vastaan...ainakaan niin pahasti.

Jos vaikka nyt lauantaiksi kutsuttais Muazenkin niin Huppis vois hakata sitä ja mua
(ettei sillä menisi hermot häviämiseen, sais ainakin touchia takas jonkin verran, tai jotain, toisaalta jollakulla menisi aivan varmaan sitten)
Mut saatais pitkästä aikaa edes pieni mättö...

Mut toisaalta niiden tulosta EI olisi mitään takeita.
Voitais järjestää jokin "jätkien ilta" niin sais vitun hyvän tekosyyn taas saada nekin paikalle.

Jos soittelis sille i kväll ja kyselis et mites ois villi seksi...
Tjsp.

Pärkkele kun on niin paljon tekemistä, pitäis reenata GGX2, UO, lukea, käydä peleissä, hoitaa taas kerran himas asiat kun muari sekos.

No kuolkoon se himaan, pelaaminen kunniaan.:p

Toi kiroilu kuulostaa aika kauheelta, mut parhaiten taitaa saada sanottua sanottavansa sillä.

... Lapinniemessä ... Lapinlahti...

Lapinjärvi. :)
Minä menen sinne tammikuussa, paperit tuli just eilen.

Mutta. Olen pelannut GGX2:a viimeiset kaksi viikkoa jotain 10 h joka päivä. Ja sen lisäksi lukenut Gamecombosin foorumeita niin maan pirusti ja imutellut videoita (vasta 700 megaa). Tämä on ehdottomasti koviten iskenyt peli sitten Chrono Triggerin vuonna 97 (joo, tiedän että se ilmestyi 95 mutta minä hommasin vasta tuolloin).

Ylläolevasta voimme päätellä, että minulla ei ole elämää.

Just tuli otettua pieni sessio tuossa Tsiisuksen kanssa... matsit meni about 21-0. Vähän ruosteessa tuo Tsiisus oli, mutta eiköhän se siitä... huomenna ehkä aikeissa ottaa jonkinverran lisää. :)

Mutta. Olen pelannut GGX2:a viimeiset kaksi viikkoa jotain 10 h joka päivä. Ja sen lisäksi lukenut Gamecombosin foorumeita niin maan pirusti ja imutellut videoita (vasta 700 megaa). Tämä on ehdottomasti koviten iskenyt peli sitten Chrono Triggerin vuonna 97 (joo, tiedän että se ilmestyi 95 mutta minä hommasin vasta tuolloin).

Sen takia mä niin haluaisinkin että sä pystyisit osallistumaan gatheringiin, intoa riittää ja pystyisit olemaan todella kova uhka mulle. :)

Tsiisuksella on mahdollisuudet voittaa kyllä, kuten myös yhdellä muulla henkilöllä (en tiedä kuinka kova tuo nykyisin on, mutta se on vetänyt oikein kunnon treenit ja käynyt gccssä katselemassa noita stratteja todella paljon). Ei nyt mitään ylimalkaista itsekehua, mutta siltä se nyt vähän näyttää, useimpien "pelitason" kuitenkin tiedän.

Tosin, jos totta puhutaan, moon ihan surkea pelaan... oikeastaan kaikki mut voittais... jos osallistuisin turnaukseen niin häviäisin ennenkuin yhtään matsia edes pelattais.

Ylläolevasta voimme päätellä, että minulla ei ole elämää.

Sittenhän meitä on kaksi :P

Uusi Guyilty Gear tulossa?

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030911/aw14.htm

Nähtävästi tag-moodilla tai nelinpelillä.

Täyty tännekin ihan erikseen sanoa, että oli hyviä matseja viikonloppuna Tsiisus. Mutta se f+P... kuinkas paljon se Ino tykkäs siitä kun tuon whiffasit ja Pote vetää puolethipareistacombon?

Nyt ne Chipp vs Chipp tilastot on muuten vähän erilaiset. :P
Mähän voisin alkaa pelaamaan Dizzyllä muuten. :D

Jopa Huppumies pelas ja vielä aika paljonkin, siis verrattuna sen yleiseen pelaamismäärään.
Muzzekin kävi täällä eilen, ja pelattiin tuossa vähän, mies on pistänyt mieleen asioita ja teki ihan hyviä juttuja Testalla... harvinaista. Tosin, se varmaan unohtaa ne taas melkein heti, varsinkin kun ei käy treenaamassa ollenkaan eikä pistä mitään pahemmin mieleen.

On se harmi kun katerinkiinkin on vielä niin pitkä aika, sormet kun jo syyhyäis päästä pelaan kunnolla.

Yksi lause sopii kahteen ensimmäiseen: mä kuolen.

Oho. Toi Muazzzin kehttyminen oli aika yllätys. Se siis viitsii jopa opetella jonkin verran.

Katsoo nyt että menenkö muuten vklpna mihinkään, tää saatanan univelka alkaa tuntuun kohtis ikävältäkö...
Ois kiva välillä nukkuakkin. Ja vaikka se on homojen hommaa ei sitä minulle tarvise kertoa :D

Älä floodaa illu! ;D

Ja niin, päätin vain mainita tästä ihan niinkuin sivuhuomautuksena... kaikille Sol-pelaajille, että älkää ikinä käyttäkö Dragon Installia (qcbx2+S). Se ei ole hyvä liike. Se "dizzytime" siinä, riittää siihen että sulta lähtee puolet hipareista pois.
Useimpiin tuosta ei mitään damagea saa perille, se upgradettu VV ja Bandit Revolver, eivät ole todellakaan mitenkään erikoisia.
Suoraan sanottuna Dragon Install ei ole kannattava.

Miksi mulla on kuitenkin sellainen tunne että jos player-base kasvaa, niin useimmat niistä Sol pelaajista ei lue koskaan näin vanhoja messageja täältä?

illu, tuohon arcade sticki kysymykseen vastaus GGXXn osalta...
Eli "teh real" konfiguraatio näppäimille arcadessa olisi tuossa stickissä:

L2 = Punch
L1 = Kick
Neliö = Slash
Kolmio = Hard Slash
Ympyrä = Dust
R1 = Taunt/Respect

Tuo on siis official GGXX arcade stickin konfiguraatio, joka simuloi alkuperäistä arcade cabinetti konfiguraatiota (muuten ihan samanlainen mutta ottaa tauntin pois, se on "startissa" joka on siellä jossain aivan muualla... siis alkuperäisessä arcade cabinetissa).
Tietenkin, GGXX stickin nappulat eivät ole noin "kaarevassa linjassa".
Joten periaatteessa lähemmäksi sitä "epäkaarevuutta" pääsisi jos laittaisi:

X = Punch
Neliö = Kick
Kolmio = Slash
R1 = Hard Slash
R2 = Dust
Tauntti mappii jompaankumpaan L:ään, tai minne nyt haluaa (pois käden ulottuvilta ettei vahingossa paina).

Tietenkin tämä lisää sitä että voi vahingossa painella L:iä...
Mutta kuitenkin tuo on siis se kabinettien käyttämä järjestys, sekä official GGXX stickin.
Omasta mielestäni se toimii erittäin hyvin, joten se olisi ehkä parhaimpia button setupeja, kaikki viisi sormea lepäävät jokaisella napilla (pikkurillin voi jättää pois, jos haluaa, nimettömällä pystyy painamaan hyvin siltikin). Kokemattomille tietenkin tuossa tuottaa vaikeuksia se että saattaa vahingossa painaa sitä unmapped buttonia siinä alarivissä keskellä, nopeasti siitä kuitenkin oppii.

En nyt siis tiedä halusitko pelkästään Soul Calibur 2seen noita vinkkejä, vai ihan yleisesti... jos pelkästään SC2, niin anteeksi. :)

K S HS T/R
P __ D __

Tai

(T/R) K S HS
(T/R) P __ D

Kiitoksia, tietenkin sitä pitää tietää X2:n osalta samat jutut. Muuten olis pitäny ite ettiä kuva ggx2-tikusta ja vetää siitä johtopäätökset.

Saa nyt vaan nähdä miten kauan toi futistikku kestää... :)

PS. Sun sigussa on pieni virhe... Paitsi jos oot todella noin paljon aikaasi edellä. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
PS. Sun sigussa on pieni virhe... Paitsi jos oot todella noin paljon aikaasi edellä. ;)

Hehe, joo. Huomasin tuon virheen itsekin sen jälkeen kun olin muuttanut sigua. En sitten vain jaksanut vaihtaa sitä, kun tuokin luultavasti tulee pitämään paikkansa sitten ensi vuonna. :)

Pioneeri... :P

Toivottavasti sait noista mun konfigurointi-grafiikoista selvää.

EDIT: Ohmi jumalani! A-choon päivitetty monta (yhdeksän?) GGXX#R matsia.
Laadukkaita luultavasti, kuten yleensä.
Ei olekaan pitkään aikaan päässyt näkemään uusia A-cho matseja, ne kun useimmiten (aina?) ovat laatukamaa.

ttp://www.mfr.jp/acho/movie2.htm

UGAAA! Lisää edittiä... ttp://ppph.org/~lolilerbutai/
Tuolla on myös matseja, mutta ei vain mitä tahansa matseja, vaan Japanin parhaimpiin GGXX-pelaajiin lukeutuvan Yukinosen matseja.
Ne taitavat olla aika isoja fileja (en ole vielä ehtinyt hakea yhtään, mutta tuolla sivulla olevilla on ollut tapana olla), mutta Veibin iloksi ne eivät ole .wmv muodossa.
Osasyy minkä takia olen Yukinosen matseista niin innostunut, on se että, hänen matsejaan on todella mahdotonta löytää mistään. Lopetti niiden julkaisemisen, sekä sai useimmat muut luopumaan niiden levityksestä kun häneltä tuli GGXX-match CD/DVD:tä ulos, joista pyysi rahaa.

Ihan hieno homma.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Mulla ei eka linkki toimi ja toiseen ei anonyyminä pääse. :confused:

Ööö... kai laitat sen puuttuvan h:n siihen eteen? Minulla nimittäin molemmat toimii ihan hyvin.

Ylös Bottom