Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Miksi muuten Mez et laita ihan normaalia linkkiä kuten me muut?
- Manji
Onko tuo ymmärrettävä siten että suosittelet pelaamaan Solilla? Kun nimittäin sanoit Johnnyn yhteydessä että se ei ole oikein hyvä aloittelijahahmo. Jos ei johnny niin kuka ja miksi? Varsinkin jos hahmot "eivät ole tasapainoisia" niin ketkä nyt sitten olisivat sitä top tieriä?
- ManjiMaru
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Anjilla on aika helppo aloittaa. Suhteellisen helpot kombot ja setupit, ja melkein pakko opetella liikkumaan myös super jumpilla, ja osa komboista vaatii super jumpin...
Toisin sanoen Anjilla oppii perusteet ehkä kaikkein nopeimmin.
Mutta kannattaa kysyä Meziltä enemmän kaikesta strategioihin liittyvistä asioista.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Top Tier: Eddie, Millia, Slayer, ja se Solikin taitaa olla aika korkealla. Zappaa sanotaan low tieriksi, en kyllä ymmärrä miksi. Ja en ole varmasti ainoa.
Parempi silti varmistaa asia Meziltä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Mutta joo, ManjiMaru, pelaa sillä hahmolla kenellä haluat. Jos olisit aloittanut Venomilla tai Eddiellä, niin olisin voinut sanoa kyllä jotain enemmän, mutta Johnnylla on ihan hyvä myös aloittaa, vaatii vain vähän enemmän harjoittelua ja alussa ei "pärjää" niin hyvin kuin voisi helpommilla hahmoilla.
Niin, parhaiten sitä varmasti pärjäisi jos saisi treenata. Mulla on edelleen oikeastaan nolla GGX2 kaksinpeliä alla koska en laske rautanyrkin rävellyksiäni mukaan. Ja kun ei tule kaksinpelattua ei oikeastaan tule treenattuakaan.
Siitäpä aasinsiltaa, West, oletko sä vielä olemassa? Voisi nimittäin katsoa jos voisi pelaa kaksinpeliä jonain iltana..
- ManjiMaru
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
He.. kyllähän täällä elossa ollaan. Enpä ole viime aikoina paljon GG2X:ää pelannut, enkä silloinkaan mitenkään lukenut faq:eja tai muita. Eli kaikki osaamiseni menee ihan pers-tuntumalleLiikkeet kyllä osaan, komboja en monta. ( Ei ainakaan "virallisia" )
Hahaa! kokeilin treenata taas vähästä aikaa ja sain kuningasajatuksen määritellä P+K+S omaksi napikseen.. Vaikutus oli järisyttävä, one-hit ensenga RC:llä ilmacombossa ja IAD, RC, air dash lähti melkein heti...
Miten muuten on noiden hahmojen painojen laita, onko GGX2:ssa jokainen hahmo omanlaisensa vai riittääkö ajatella vain muutamaa "painoluokkaa" ilmacomboissa ym. (esim. VF:ssä on käytännössä neljä, eli heavy, mid, light, Aoi).
Minulla nimittäin on välillä vaikeuksia saada ilmacombo osumaan 6K:n jälkeen kun recovery on päällä trainingissä, äsken kokeilin Baikenia vastaan ja f+K, j.K, j.S, jc -> tähän kohtaan hyytyy. Nimenomaan Baikenilla, se taitaa olla sieltä kevyemmästä päästä ja floattaa korkeammalle?
Luin muuten gamecombosin foorumeilta mielipiteitä #reloadedista ja kuulemma Johnny on raiskattu ihan täysin. Mikä on mielipiteesi Mez?
- ManjiMaru
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Itse en tuota shortcut button mappingia käytä, koska omasta mielestäni se on vähän huijauksenkaltaista. Tuo normaali RC nyt ei kyllä ole mikään hirveän vaikea, pienellä harjoittelulla se lähtee. Mutta FRC on the other hand...
Etkös sinä pelaa stickillä? Siinähän on suhteellisen helppo RCtä ilmankin shortcutteja? Ainakin jenkit (ne jotka siis tuota käyttävät) valittavat että jos olisi sticki he eivät käyttäisi shortcutteja...
Mutta siis pidän tuota saman asiana kuin Roboky, Kliff ja Justice. Yleisimmissä konsoliturnauksissa shortcutit ja nuo erikoishahmot kielletään, eikä ole mahdollista arcadeturnauksissakaan olla shortcutteja (tosin eipä tuota tarvikaan, myös omastanikin mielestä RCaaminen on stickillä hyvin helppoa, ettei siihen shortcutteja tarvitse).
Ketä vastaan sä ton combon sait, nopea testaus ja ei ainakaan Baikenia vastaan tuu noin paljoa...?
Paras minkä tosta otin oli s.K, c.H RC f+K, j.S JC j.S, j.H, j.D, Ensenga(2), 230.
Yleensä kannattaa ottaa s.Ksta vain sweeppi -> kolikko, jos on ykköslevelillä. Ellei tietenkin tiedä että tuo combo osuu ja tappaa vastustajan tai ainakin tekee todella pahaa jälkeä.
Ainakin näin suosittelen.![]()
Joo, tiesin että sä et tykkäisi ajatuksesta mutta minun sormeni ei vielä taivu kunnolla viiden napin kanssa ja saapahan ainakin jotain comboja tehtyä. Kyllä minä jonkun ajan päästä nuo ilman shortcuttejakin saanen. Tuleepahan ensin opeteltua combojen ajoitus.
Taisi olla chippiä tai venomia vastaan muistaakseni. Damagemittarissa luki kyllä 243 mutta en ole tasan varma millä combolla.
Yritin kyllä s.K, c.H, RC, f+K, j.K, j.S, JC j.K, j.S, j.D, Ensenga(2)
mutta en ole varma tuliko j.D:tä ennen mikä isku. Onko siihen mahdollista ympätä vielä j.H isku j.S:n ja j.D:n väliin? Tai j.S:n paikalle?
Noi kolikkotaktiikat on mulle vielä melko tuntemattomia. Kun ehdin pitänee opetella kolikkolooppi..
Tarkistan tuon combon kun ehdin mutta nyt gotta go.
Niin siitä Baikenista, en minä sitä ettei jc-combot ole mahdollisia vaan sitä etten juuri nyt pystynyt niihin. Ajoitus tuntui tosi tiukalta tai jotain.
- ManjiMaru
Jepulis, Chippiä vastaan sain minäkin 244. Lisäksi se Ensengan toinen hitti jää usein tosiaan pois. Luulen että useassa yrittämässä mulla jäi sieltä välistä joku isku pois jolloin ensengasta osui molemmat iskut ja näin minulle jäi mielikuva että ne molemmat ensengan iskut on mahdollista saada osumaan. Ainakin ilman j.D:tä ensengasta saa molemmat hitit?
Minulla muuten oli yhdessä vaiheessa vaikeuksia saada f+K:n jälkeen hyppy + j.K yleensä osumaan lainkaan ennen vastustajan air recoveryä. Nyt se sujuu (ainakin kohtalaisesti) ja tuollaiset ajoituskysymykset kyllä tulee hallintaan kun jaksaa tahkota hetken aikaa.
Muutaman kerran Venomia vastaan vahingossa taisin muuten saada s.K, s.H, RC, f+K, jne tai s.K, f+H, RC, f+K, jne. Kuulostaako mahdolliselta?
Onko noilla neutraalilla s.H:lla ja f+H:lla muuten mitään eroa?
ps. Hahaa, olen saanut sinut käyttämään f-notaatiota!
pps. Voisitkin sanoa mitä kannattaisi tehdä sitten kun vastustajalla on misti päällä. Havaitsin muuten itsekin että mainitsemani ilmacombon voi lopettaa ainakin RC:aamalla 1-hit ensengaan, jolloin luulisi että mistin saa heitettyä. Mielestäni kuitenkin se onnistuu vain nurkassa koska muuten ensenga viskaa vastustajan liian kauas.
No nyt olen saanut kolikkoloopinkin tehtyä (ainakin dummy-vastustajaan) f+P:llä...
Onko mitään syytä olla käyttämättä level ykkösellä kolikottamiseen comboa s.K, s.S, sweep, kolikko ? Siis onko hahmoja jota vastaan se ei toimi, mä olen laiska...
Eikös tuosta loopista kuitenkin saa tensionia..Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Tietenkään, jos vastustaja ei hirveän heikoilla ole, niin ei myöskään kannata siihen tuhlata sitä 3-4 kolikkoa kuitenkaan.
Toimii jokaista vastaan, OTGna osuu tuo kolikko aina jokatapauksessa, siis sweep(1). Huonona puolena voidaan mainita se että sinun täytyy olla hyvin lähellä tehdäksesi tuo combo, joitakin vastaan se ihan lähelle pääseminen voi olla ongelma, eli suosittelen katsomaan millä etäisyydellä olet ja tekemään kauempaa s.K, sweep(1), kolikon.