Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guitar Hero -sarja [PS2]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Guitar Hero

Pyh.

Meni maku koko Play.comista. Eivät suostu ymmärtämään suomalaista osoitetta. Ei muka ole sama kuin kortinhaltijan osoite. Nehän sen sitten kai tietävät. Ensin sain kehoituksen mennä tarkistamaan, että olen syöttänyt kortin tiedot oikein. Seuraavaksi kehoitus soittaa Jerseyn saarelle. Odottelin puhelimessa viisitoista minuuttia, kun tyyppi ihmetteli, miksi ei löytänyt tietojani laisinkaan. Ei helpotusta. Sitten taas kehoitus mennä takaisin sivuille ja muokkaamaan kortin tietoja.

Kun ei toimi, niin ei toimi. Antaisin negatiivista palautetta, mutta ei ne kerro mitään paikkaa, mihin sitä lähettää. Voivat tunkea pelinsä valitsemaansa ruuminaukkoon; minä ostan pelini Suomesta, niin kuin tähänkin asti.

Vigor Mortis sanoi:
Pyh.

Meni maku koko Play.comista. Eivät suostu ymmärtämään suomalaista osoitetta. Ei muka ole sama kuin kortinhaltijan osoite. Nehän sen sitten kai tietävät. Ensin sain kehoituksen mennä tarkistamaan, että olen syöttänyt kortin tiedot oikein. Seuraavaksi kehoitus soittaa Jerseyn saarelle. Odottelin puhelimessa viisitoista minuuttia, kun tyyppi ihmetteli, miksi ei löytänyt tietojani laisinkaan. Ei helpotusta. Sitten taas kehoitus mennä takaisin sivuille ja muokkaamaan kortin tietoja.

Kun ei toimi, niin ei toimi. Antaisin negatiivista palautetta, mutta ei ne kerro mitään paikkaa, mihin sitä lähettää. Voivat tunkea pelinsä valitsemaansa ruuminaukkoon; minä ostan pelini Suomesta, niin kuin tähänkin asti.
Ethän yritä maksaa pelejä edelleen puntina? Koska nykyään UK:n ulkopuoliset tilaukset pitää maksaa euroina (eli ihan klikata sitä Euron merkkiä, että Play näyttää hinnat euroina alusta lähtien). Siinä ei tosin ole enää mitään hirveän kamalaa, sillä nykyään Play ei ota enää niin julmetun suuruista "euro-lisää" (maximissaan on joitain kymmeniä senttejä).

Vigor Mortis sanoi:
Eivät suostu ymmärtämään suomalaista osoitetta.
Ainakin osoitteessa olevat ääkköset kannattaa usein muuttaa aakkosiksi (esim. ä -> a) ulkomaalaisten ymmärryksen parantamiseksi.

Heh, Gigantissa oli Guitar Hero 2 näytillä ja siinä sattui olemaan valmiina Shout at the Devil joten pitihän se kokeilla. Äänet oli tosi pienellä (tai tavaratalossa meteliä) joten silmämääräisesti piti vetää. Hankalaa oli mutta läpi meni, sitten kun biisi loppui niin huomasin että sehän oli expert-tasolla. :D

Ymmärrän kyllä Vigor Mortista koska kyllähän se ottaa pottuu kun ne ulkolaiset ei ymmärrä suomalaisii osotteita...Mä meen etiskelee netistä pelikauppoja mistä sais halval GH2sen:)

Noni. Läpi meni normalilla. Helpohkoa oli. Freebird oli ainut mikä ei mennyt ekalla läpi :(
Kysytään nyt tässäkin, että miten palautan rikkoutuneen kitaran play.comiin ?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Huh, peli saapui tänään ja tulipa hakattua heti Career läpi Hardilla. Fiilis lopussa Free Birdiä vetäessä oli kyllä sanalla sanoen mahtava. :D Tuntumaa on selkeästi hiottu hieman ykkösestä ja esim. Hammer-onit ja Pull-offit sujuu huomattavasti mutkattomammin kuin ennen. Hardilla ei yksikään biisi tuottanut minkäänlaisia ongelmia, vaikeusaste lienee kuitenkin hieman ykkösosaa kireämpi. Ainut murhe tällä hetkellä on tuo kitaran rämpytin joka näyttää pieniä löystymisen merkkejä ja kitisee välillä ilkeästi. :mad:

Viimeksi muokannut moderaattori:

laNmas sanoi:
ja kitisee välillä ilkeästi. :mad:
Sama homma täällä. Nuo pelissä olevat "sahauskohdat" kuullostaa aika pahoilta...:(

Itse vetäisin kaikki mediumit viidelle tähdelle, niinkuin totutellakseni biiseihin, ja nyt olen puolivälissä hardia.

Tännekkin kuriiri kiikutti tänään pelin kitaran kera ja alvilta säästyttiin, eli 60 eurolla vähintäänkin kannattava ostos.
Ihmetystä kitarassa herätti että sehän on musta! Ei siinä että värillä olisi väliä, mutta käsitin että kakkosen mukana tuleva kitara olisi punainen. Liekö tilanne muuttunut euroversioon, tiedä sitten.

EDIT: Löysinkin infoa, että muutkin Briteistä hankkineet ovat saaneet mustia kitaroita, vaikka kaupan kuvauksessa lukisikin punainen. Kitara on kuitenkin uudempaa mallia (näkee pintakäsittelystä; uudessa matta, vanhassa kiiltävä)

Ostinpahan eräältä kaverilta pelkän pelin ja hyvältähän tämä vaikuttaa, jopa paremmalta kuin eka. Ykkösosan ollessa niin vatullisen helppo (kahta viimeistä biisiä lukuun ottamatta), laitoin vaikeustason suoraan expertille. Kaikki ovat tähän mennessä menneet ensimmäisellä yrityksellä, mutta Freyassa vähän jumittaa. Kolmen sormen soinnut kun uusi juttu ovat ja tässä biisissä niitä tarjotaan vähän liikaa, ei oikein meikäläinen oikein pysy kärryillä. Mutta pelimekaniikan viilaus tuntuu kyllä helvetin hyvältä. Ekassa GH:ssa en osannut mitään mitä olisi pitänyt. En käyttää neljää sormea, en rämpyttää ylös sekä alas, en hammer uppeja tai muita hienouksia, mutta silti kaikki biisit läpi expertillä ja suurin osa vieläpä viidellä tähdellä. Tässä kakkosessä hämmereitä on helpotettu ja luonnistuvatkin kuin vanhalta tekijältä, eli jopa ykkösosan vaikeimpien kohtien kaltaiset kohdat menevät tässä aika helposti.

EDIT: No menihän sekin.;)

Mitä jumalavita, Psychobilly Freakout ykkösellä läpi, expertillä!?:D

Siitä Furiuos Fretwork -setistä sen Madhousen olen myös selvitellyt, mutta en niitä keskimmäisiä...

EDIT: Paitti että Carry me home meni juuri... Eikä ollut kyllä mikään vaikea sekään.

Ostin pelin pari tuntia sitten konsolinetistä, ja ostin siihen seuraksi vielä 12 kaljaa. Nyt vain odotellaan, että parempi puolisko menee nukkumaan tuosta telkkarin edestä, että pääsen pelailemaan.

FamaZ sanoi:
Ethän yritä maksaa pelejä edelleen puntina? Koska nykyään UK:n ulkopuoliset tilaukset pitää maksaa euroina (eli ihan klikata sitä Euron merkkiä, että Play näyttää hinnat euroina alusta lähtien). Siinä ei tosin ole enää mitään hirveän kamalaa, sillä nykyään Play ei ota enää niin julmetun suuruista "euro-lisää" (maximissaan on joitain kymmeniä senttejä).
Itse asiassa Playn nykyinen konversiokurssi on halvempi kuin jos saman tilaisi puntina. Suoraan päivän vaihtokursseilla laskemalla ero jäisi hieman puntahinnan eduksi, mutta maksettaessa luottokortilla muulla valuutalla kuin euroina Luottokunta käyttää pikkuisen korkeampaa vaihtokurssia ja ottaa omansa pois välistä nostaen puntahinnan aavistuksen euroja kalliimmaksi.

Mutta asiaan. Sain lopulta pelin eilen (maanantaina), ja kahden illan verryttelynä tuli veivattua kaikki 64 biisiä läpi hardilla. Jokainen meni läpi ensimmäisellä yrittämällä, mikä taitaa sanoa enemmän GH1-veteraaniudestani kuin pelin vaikeustasosta. Sanoisin monen biisin vetävän hardilla vaikeudeltaan helposti vertoja GH1:n expert-tasolle.

GH2:n mukana tulleessa kitarassa tuntuu olevan jossain määrin parempi tuntuma kuin huhtikuisessa GH1-kitarassani. Strum on hiljaisempi ja vähemmän klonksuva, ja kevyempi naksuteltava. Fret-namiskat tuntuvat myös hieman kevyemmiltä, eivätkä ole aivan yhtä sileäpintaisia ja siten todennäköisesti pitävät pitemmän päälle paremmin. Toisaalta kampi on sitten paljon huteramman tuntuinen ja jäykempi. En tiedä ovatko uudemmat GH1-kitaratkin samanlaisia, mutta vanhempaan ero on kyllä selvä.

En tiedä onko kyse kitaran paremmasta tuntumasta, lagikorjauksesta (AV-vahvistin ja mikä tahansa paitsi 50Hz:n kuvaputkitelevisio lisäävät käytännössä aina viivettä) vai massiivisesti parantuneessa HOPO-enginessä, mutta jatkuvasti saa oikein paljon monimutkaisempia tilutteluja kuin ykkösessä. Välillä jopa tulee olo, että vaadittavaa tarkkuutta olisi hieman löystetty biisien haastavuuden kuitenkin muutoin noustua...

Biisejä on nyt mukavasti enemmän, ja monet niistä ovat pitempiä. Tyylilajit ovat monipuolisempia, ja tuntuu että The Breaking Wheelin kaltaisilta tuskasteluilta on varsin hyvin vältytty, vaikka muutama kappale tuntuu hieman liian pitkältä tai monotoniselta. Ja tietysti nyt mukana on YYZ ja Carry On Wayward Son, joita voisi kuunnella loputtomiin muissakin asiayhteyksissä.

Lopuksi nostan hattua jokaiselle joka pääsee joka paikassa sadistisen vaikeaksi leimatun Jordanin läpi expertillä.

TROGDOR!

Ekan illan tilutuksen jälkeen kakkosen biisivalikoima maistuu melko huonosti. Loistavia biisejäkin tietysti löytyy, mutta myös hirmuinen määrä biisejä, joita ei ole joko koskaan kunnolla kuullut tai jotka eivät vain iske yhtään. (kertoo tietysti omasta musiikkimausta ja tuntemuksesta) Ykkösessä sen sijaan loistavia biisejä oli tosi monta ja melkein kaikki loput olivat hyviä, tai jos ei hyviä, niin ainakin sellaisia, joita tunsi.

No, hauskaa silti.

Hex sanoi:
Ekan illan tilutuksen jälkeen kakkosen biisivalikoima maistuu melko huonosti. Loistavia biisejäkin tietysti löytyy, mutta myös hirmuinen määrä biisejä, joita ei ole joko koskaan kunnolla kuullut tai jotka eivät vain iske yhtään. (kertoo tietysti omasta musiikkimausta ja tuntemuksesta) Ykkösessä sen sijaan loistavia biisejä oli tosi monta ja melkein kaikki loput olivat hyviä, tai jos ei hyviä, niin ainakin sellaisia, joita tunsi.

No, hauskaa silti.
Mulla on vähän samat fiilikset. Tosin, melkein kaikista yhtyeistä tiedän jotain, mutta suurin osa biiseistä on tuntemattomia minulle. :(

Kun mediumilla nuo kaikki biisit väänsin, nousi sieltä useitakin "helmiä" joita oletin olevan hauska soittaa jatkossakin vaikeammalla tasolla. Toisin kävi.
Mielestäni vaikeustaso nousee liian jyrkästi, ja sellainen fiilistelysoittelu ei ole enää mahdollista vaikeimmilla tasoilla, tyyliin Killer Queen, Ziggy Stardust, More Than A Feeling, Heart Full Of Black yms.yms.
Liikaa on laitettu "tiluttelua" mukaan melodioiden kustannuksella.

Tosin, juuri vaikeuden takiahan sinne on lisätty se reenaamismahdollisuus...:rolleyes: :D, mutta kun se ei ole enää hauskaa...:D :D :D

Kojo sanoi:
Mulla on vähän samat fiilikset. Tosin, melkein kaikista yhtyeistä tiedän jotain, mutta suurin osa biiseistä on tuntemattomia minulle. :(
Mietiskelin itse hieman tuota biisivalikoimaa, ja tulin siihen tulokseen, että pitää pelata melkoisesti lisää ennen kuin uskallan sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Ne muutamat entuudestaan hyvin tutut kappaleet tietysti pomppaavat ensimmäisellä kerralla selvästi esille, mutta ykkösessäkin löytyi bonusbiisien tuntemattomuuksista erittäin hauskoja pelattavia toisen käden sormille asti, ja kaikki tutut biisit eivät olleet kovin hauskoja pelattuna (Smoke On The Water ja Iron Man).

Sekä GH1:stä että GH2:sta omistin pelin ostaessani jo CD:illä sen kappaleista kahdeksan, ja kummassakin oli hieman päälle toinen mokoma satunnaiskuulemista enemmän tuttuja kappaleita, joten ei tässä ainakaan kovin erilaisissa lähtökohdissa siinä suhteessa olla. GH2:n mittavampi biisivalikoima jättää enemmän tilaa positiivisille yllätyksille.

TROGDOR!

Ylös Bottom