Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guitar Hero -sarja [PS2]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Guitar Hero

Barnes sanoi:
Kannattaako toi GT tilata Playsta? Mikä se tulli homma oli jota joku täällä kertoili?

Onhan se riski olemassa tuon hintaisissa paketeissa, että jää tulliin. Mutta en taida olla ainoa täällä, joka tilasi ykkösosan Playsta ja tuli suoraan perille ilman välikäsiä tai lisämaksuja (maksoi tuolloin 79 EUR).

En ole lopulta jaksanut kakkosta jauhaa hirveän pitkälle. Hardilla mennään siinä setissä jossa on Psychobilly Freakout + muut. Pitäis pelata enemmän, että noi menis sujuvammin. Eikä se biisivalikoima lopulta ykkösen veroinen ole. Mutta noita custom-biisejä olis kiva koitella jossain vaiheessa. Löytyy näköjään Metallicalta Master of puppets ja One, sekä Nightwishia, SOADia jne. Tuohon biisien lisäämiseen on olemassa jonkunlaiset ohjeetkin tuolla scorehero.comin foorumilla, tosin ei vaikuta hirveän yksinkertaiselta, ja vaatii luonnollisesti modatun pleikkarin. Huono puolihan on siinä, ettei levyltä otetuista biiseistä oikein saa kitararaitoja erotettua, joten soitto pelissä kuuluu aina vaikka pelaaja vetelis ihan reisille.

Ehkä pitäis lisätä joku omista tai bändin biiseistä peliin :) Niistä kun olis erillinen kitararaitakin käytössä.

Mijo sanoi:
Violet Ground jammailee meikäläisen kämpillä. Samallä nimellä tulen myös jatkamaan GH2:ssa, jahka saan pelin hommattua jossain vaiheessa...

Mun älyttömän kova ja SAIRRAAAN Raskas bändi kantaa nimeä Body Shop :D
Jos grindcore on tuttua, niin vitsi menee perille.

Olihan se ps2 ja guitar hero käytävä ostamassa kun oli niin hirveät pelihalut. Vaimokin innostui veivaamaan sitä ihan tosissaan. Täytyy playstä tilata se ykkösversiokin.

Täällä yksi masokisti vielä GH1:n parissa ja Cowboys from hell on ainoa, jota en saa Expertillä läpi! Kosahtaa aina heti alkuunsa. Kerran sain rimpuiltua siitä alusta irti ja nakutin heti 70%, tosin kävi melkoinen mäihä tähtien kanssa ja sain niillä edettyä pitkälle. Sitten kosahti juuri ennen sooloa, jäi näkemättä.

Viimeiset 2kk olen nyt hakannut ja pitää todeta, että näköjään se motoriikka vielä pystyy kehittymään vanhemmallakin iällä - alussa oli aivan kusessa jopa mediumilla ja hardin tullessa kuvioihin ei voinut käsittää, miksi viides sormi ei kerta kaikkiaan taivu, vaan sittemmin on tullut opeteltua käden siirtäminen (ja kyllä kesti!).

Tuo video Jordanin Expertistä näytti aivan kipeältä, vaan näin sitä ajatteli jostain Bark at the Moonistakin muutama viikko takaperin, kun näki kaverin soittavan sitä Expertillä. Pahimmillaan sitä on joutunut kuvaamaan omaa sähellystä ja opettelemaan nuottien paikat.

Ja todellakin, seinät aaltoilevat melko pahasti pitkän session jälkeen. Pahimpana oireena olen herännyt pari kertaa siihen, kun näppäilen kitaraa unissani ja ihmetellyt hiljaisuutta, kitara kun ei ollutkaan näpeissä, vaan pötkötin vuoteessa...

Kakkosta harkitsen vakavasti:)

edit: Nauroin ketjun alkuvaiheessa olevalle videolle aivan törkeästi, tämä pitkätukkainen hemmo kun soittaa juuri mainitun Panteran biisin melkeinpä sokkona, välillä vilkaisee ruutuun. Erittäin hauskat elehdinnät vieläpä:D

Eliminaattori sanoi:
Ja todellakin, seinät aaltoilevat melko pahasti pitkän session jälkeen.
Et ole ainoa. Ihmettelin alussa kahdeksan tunnin session jälkeen miksi kaikkialla aaltoilee. Kolme päivää on tullu peliä väännettyä ja ranne alkaa olemaan aika paskana. Silti on pakko jatkaa. Medium on vedetty läpi joista noin 25% on 5 tähden vetoja ja loput 4 tähden (muutama 3 tähden veto löytyy) Täytyy soittaa kaikki vitoselle ennen hardiin siirtymistä. Yhtä hard biisiä jo kokeilin mutta se oli ihan liian vaikea.

Pitää ykkösosa tilata playstä joulun jälkeen. Harkinnassa on vielä ostaako pelkän pelin vai koko paketin jossa tulisi toinen kitara. Vaimo innostu ihan täysillä soittamaan joten kaksinpelinä toi vois iskeä vielä kovempaa.

Barnes sanoi:
Harkinnassa on vielä ostaako pelkän pelin vai koko paketin jossa tulisi toinen kitara. Vaimo innostu ihan täysillä soittamaan joten kaksinpelinä toi vois iskeä vielä kovempaa.

Osta sitten ihmeessä paketti jossa tulee toinen kitarakin. Hauskuus tosiaan tuplaantuu.

Hardille tuli siirryttyä parin viikon tauon jälkeen. Alussa näytti aika pahalle eikä hommasta meinannu tulla yhtään mitään. Pikkuhiljaa alkoi oppimaan käyttämään sitä hammer-on/off juttua jota on pakko osata käyttää nopeimmissa kohdissa. Kaksi viimeistä kappaleryhmää on vielä saamatta auki, mutta eiköhän se tässä parin päivän sisällä aukene. Aika moni biiseistä on menny läpi tuurilla tai rimaa hipoen, mutta tästä lähdetään parantamaan. Täytyy tällä viikolla tilata playstä ykkösosa ilman kitaraa. Onpahan lisää biisejä vaimolle.

Onko muuten tuota kitaraohjainta mahdollista myös vasenkätisen soittaa? Eli ettei vain oikeakätisten etu ole ko. peli.

katajka sanoi:
Onko muuten tuota kitaraohjainta mahdollista myös vasenkätisen soittaa? Eli ettei vain oikeakätisten etu ole ko. peli.
Juu, sen saa asetuksista vaihdettua.

Tuli tilattua Playsta ykkösversio (ilman kitaraa). Vetäisin ekaks sen Easyllä läpi niin oppi vähän kuulemaan uusia biisejä. Sinällään tuossa on parempia biisejä kuin guitar hero 2:ssa, mutta nämä ovat vähän samanlaisia kaikki. Kakkos osassa oli enemmän vaihtelua musiikkityyleissä. Ei sillä, itsehän soittaisin vain pelkästään death metallia. Ehkä sitten kun tulee niitä tiettyjen genrejen (?) guitar heroja jossa olisi pelkästään Cannibal corpsea ja Morbid Angelia :)

Oliver sanoi:
Kehitystiimin vaihto näyttää jo varmalta: http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=3176
Toivottavasti taso pysyy.
Viime viikon huhu on siis varmistunut, ja minua on pelottanut alusta asti. Varmasti pätevää porukkaa Neversoftillakin, mutta Harmonix on aina ollut erikoistunut musiikkipeleihin, ja sitä kautta talosta löytyy pitemmän linjan yritys-erehdys -kokemusta aiheesta, sekä "normaalia" pelitaloa enemmän laaja-alaista musiikkituntemusta ja -harrastusta. Pelkään, että Guitar Hero 3 alkaa kikkailla epäoleellisuuksilla ja vetää biisivalikoimaa mainstreamimmaksi ja vähemmän harrastajien arvostamia klassikoita sisältäväksi. Monille lienee tuttua miten Tony Hawk lähti monilta osin hakoteille jo kolmosen jälkeen kun mukaan tuotiin kaikkea muuta paitsi skeittailua, vaikka skeittienginekin parani vielä.

En vieläkään ymmärä millä perusteilla MTV maksoi pelkästä musiikkipelikehitysnarikka Harmonixista älyttömän tuntuisen 175 miljoonaa. Activision sai Guitar Hero -rahasampofranchisen omistavan RedOctanen vain sadalla miljoonalla, olkoonkin että muutoin ovat olleet lähinnä oheislaitevalmistaja.

Olin jostain lukevinani, että tässä ykkösosassa ei toimi noi hammer onit ja pull-offit (?) yhtä hyvin kuin kakkososassa? Olen pelatessa sen kyllä huomannut sillä helpoimmatkaan kohdat ei onnistu läheskään niin helposti kuin kakkosessa. Mikä tässä on erilaista verrattuna kakkoseen?

Barnes sanoi:
Olin jostain lukevinani, että tässä ykkösosassa ei toimi noi hammer onit ja pull-offit (?) yhtä hyvin kuin kakkososassa? Olen pelatessa sen kyllä huomannut sillä helpoimmatkaan kohdat ei onnistu läheskään niin helposti kuin kakkosessa. Mikä tässä on erilaista verrattuna kakkoseen?
Ykkösessä täytyy tehdä prikulleen kuten tutorial neuvoo, eli pitää strummia pohjassa kun painaa lisää sormia namiskoille (hammer-on) tai nostelee sormia (pull-off), ja tosiaan pitää niitä alempien nuottien namiskojakin pohjassa. Käytännössä tämä on hyvin hankalaa ja aiheuttaa usein ylimääräisiä strummauksia, eikä esim. scoreheron kärkipelaajistakaan juuri kukaan ole niitä käyttänyt. Kakkosessahan tarvitsee vain ensimmäinen nuotti strummata ja loput voi pelkästään tilutella.

Barnes sanoi:
T...Kakkos osassa oli enemmän vaihtelua musiikkityyleissä. Ei sillä, itsehän soittaisin vain pelkästään death metallia. Ehkä sitten kun tulee niitä tiettyjen genrejen (?) guitar heroja jossa olisi pelkästään Cannibal corpsea ja Morbid Angelia :)

MItäs tykkäsit kakkosen Lamb Of Godista, Shadows Fallin "The Light That Blindsista" ja All That Remainsin "Six"stä? Mulle ainakin putosi, ja oli tosi kiva soittaa varsinkin kuin oppii soittaa koko kädellä noita pitkiä nopeita. Ite En hallitse pick-altpick-soittamista vielä. Silti kyllä Hardillakin nuo menee.. vaikkakin vain reilut 80 %sti

Jos pääsisi toivomaan jotai tiettyä genreä, niin se ois ehdottomasti Thrash! Niiiin paljon löytyy mahtavia riffejä rässin maailmasta että oksat pois. Mukaan Metallicaa, Kreatoria, Slayeria, Megadethia, Testamentia, Exodusta, ja vaikka Annihilatoria, Mokomaa ja Stonea!!! UGH!

...niin ainahan saa unelmoida. :p

Thingy sanoi:
MItäs tykkäsit kakkosen Lamb Of Godista, Shadows Fallin "The Light That Blindsista" ja All That Remainsin "Six"stä? Mulle ainakin putosi, ja oli tosi kiva soittaa varsinkin kuin oppii soittaa koko kädellä noita pitkiä nopeita. Ite En hallitse pick-altpick-soittamista vielä. Silti kyllä Hardillakin nuo menee.. vaikkakin vain reilut 80 %sti
Minun suosikkeja myöskin. :)

Eniten on kolahtanut Dethklokin Thunderhorse hardilla. Aivan loistava soittaa. :cool:
Sain sen juuri eilen 4-tähdelle.

Thingy sanoi:

Kyllähän noi biisit selkeästi kärkipäässä on. Varsinkin toi Shadows Fallin biisi on hyvä vaikka levyltä toi SF ei oo koskaan lähteny. En ole noita päässyt vielä Hardilla veivaamaan sillä olen vielä jumissa niissä alkupään biiseissä. Saisihan noita soiteltua yksittäin hard-tasolla, mutta tykkään pelata sitä career-modea. Ja mitä Thrashiin tulee niin Metallicaa yms saisi olla. Niissä on jotenkin enemmän soittamista kuin tommoisissa perus rokkibiiseissä.

Moi vaan!

Oon käyny täällä lukemassa tätä Guitar Hero -ketjua aiemminkin muutamaan otteeseen, mutta nyt päätin itekin liittyä tänne kun halusin kysellä jotakin.

Eniten ihmetytti tuo muiden pelaajien taso. Ja tunsin itteni tosi huonoksi! Anyway, serkkuni sai GH:n joululahjaksi ja pääsin siellä testaamaan peliä. Olin jo aiemminkin kuullut pelistä ja nähnyt arvostelun Tiltissä. Itse asiassa aikaa sitten peli oli Gigantissa kokeiltavanakin, mut en kehdannu siellä koittaa ja joku poika tais ollakin siinä just. Kokeilla halusin kun hintaa paketilla oli aika reilusti ostaa kokeilematta.

Ostin omani eli GH2:n vasta muutama viikko sitten, just ennen kun lähdettiin pariks viikoks etelään. Eli ostin pelin pe ja lähtö oli su... Tuli siinä sit "hiukan" heti tahkottua, perjantaina vähän vajaat 6 tuntia! Aaltoiluefekti tuli heti tutuksi. :) Sit oli reissu ja takas kun tultiin, tuntu et nekin vähät taidot on hävinny! Ja kun tätä lukee, tuntuu et muut on ihan experttejä. Onko näin? Ite sillon serkun peliä kokeillessa en tahtonu ees easyllä päästä vetämään kunnolla mitään, mut sit kun itelle sain pelin, siirryin melkein heti mediumiin. Nyt on just ja just saatu medium läpi ja siinäkin vaan Shout at the Devil täydellisesti oikein ja muitakin on 5 tähtee mut on monta vaan 3 tähteekin. Ja sit luen täältä, et kaikki on soittanu suunnilleen expertillä kaikki läpi!! No huh-huh. Kai mä sit vaan oon niin surkee, vai oliko ykkönen sit helpompi tai jotain? Yritin sit hardillakin vähän, mut nehän kosahti viimestään 30% kohdalla kaikki biisit. Mut tänään viimein pääsin Motherin läpi hardilla!! Jee. :D No tossahan olikin muutama viesti mitä te muut olitte pelannu, mut meneekö monellakin jo expert kun vettä vaan?

Kuinka pian etenitte pelissä? Siis ajallisesti. Kun mulla meni se vajaa 3 päivää soittaa medium läpi, Free Bird oli muistaakseni ainoo joka ei menny ekalla läpi. Voi olla et muistan väärin, mut en montaa joutunu uudestaan koittaan. 3 tähtee tietty vaan tulee sillä lailla, mut voihan niitä koittaa sit jälkikäteen parannella.

Jotain muutakin piti kysyä, mut ei nyt tuu mieleen... Sorppa pitkä viesti mut toivottavasti jaksoitte lukee! :o

Jadekettu sanoi:
Ja sit luen täältä, et kaikki on soittanu suunnilleen expertillä kaikki läpi!! No huh-huh. Kai mä sit vaan oon niin surkee, vai oliko ykkönen sit helpompi tai jotain? Yritin sit hardillakin vähän, mut nehän kosahti viimestään 30% kohdalla kaikki biisit.

Kuinka pian etenitte pelissä? Siis ajallisesti. Kun mulla meni se vajaa 3 päivää soittaa medium läpi
Ykköstä tuli tahkottua aika paljon, joten siitä saa aika paljon apuja kakkosen aloittelussa.

GH2 mediumit meni läpi sitä mukaan kun niitä soittelin ja muutamiin piti palata takaisin että sain kaikki viidelle tähdelle.;)

Nyt olen edelleen "jumissa" hardin Psychobillyssä ja soittelen niitä muita hardeja 4-5 tähdelle.

Expertillä taisi olla n. 25 biisiä soitettuna.

Harjoitus tekee mestarin...(ehkä minustakin :o ):)

Ylös Bottom