Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guitar Hero -sarja [PS2]

Vastaus: Guitar Hero

Jadekettu sanoi:
No tossahan olikin muutama viesti mitä te muut olitte pelannu, mut meneekö monellakin jo expert kun vettä vaan?

Kuinka pian etenitte pelissä? Siis ajallisesti. Kun mulla meni se vajaa 3 päivää soittaa medium läpi, Free Bird oli muistaakseni ainoo joka ei menny ekalla läpi. Voi olla et muistan väärin, mut en montaa joutunu uudestaan koittaan. 3 tähtee tietty vaan tulee sillä lailla, mut voihan niitä koittaa sit jälkikäteen parannella.
Noh, ostin ykkösen välittömästi kun sitä sai, eli sitä tuli melkoisen aktiivisesti taottua seitsemän kuukautta ennen kuin kakkonen ilmestyi. Ykkösen aloitin aikanaan easylta, ja mediumilla oli useampi kappale joita en päässyt heti läpi ja sai pari päivää treenata. Hardin kanssa kesti jo sitten pitempään, ja expertillä meni pari kuukautta että taidot riittivät kaikkien biisien läpipääsyyn. Nollataidoilla sitä tässä on lähdetty, mutta peliä on vain hakattu niin paljon että väkisinhän siinä kehittyy.

Kakkosessa en ole easya tai mediumia edes pelannut, aloitin suoraan hardilta enkä muistaakseni failannut yhtään kappaletta ennen kuin pitkällä expertillä. Se kuuluisa Jordan on läpäisemättä expertillä mutta kaikki muut kakkosestakin on päästy läpi. Sanoisin, että kakkosessa on Jordania lukuunottamatta ykköstä helpompi päästä kappaleet läpi, varmasti isoilta osin johtuen paljon paremmasta HOPO-systeemistä. Kakkosessa on myös selvästi helpompi saada hardilla kaikki kappaleet viiteen tähteen, ykkösessä en siinä ollut onnistunut siihen mennessä kun kakkosen hankin.

Hetken aikaa kun on nakutellut vaikeampia tasoja on kiva palata helpommille ja murskata vanhat tulokset tuplaamalla pistemääriään. Siinä näkee kehityksensä hyvin konkreettisesti, ja se tuntuu ah niin kivalta. Itse viihdyn parhaiten sekä ykkösessä että kakkosessa hardin parissa, siinä voi ottaa vielä melko rennosti eikä ole ihan samanlaista urheilusuorituksen tuntua kuin expertillä, mutta kuitenkin jotain haastetta ettei jokaisesta kappaleesta tule 100%:n tarkkuuksia kuten melkein mediumillakin tuppaa käymään.
 
Vastaus: Guitar Hero

Okei, kiitos. Tämä helpottaa kummasti... :) Ite kun tosiaan vasta noin viikon olen pelannut aktiivisesti, enkä edes joka päivä kun rupes tossa vähän päätä jo särkeen ja silmiin ottamaan.

Lisää kysymyksiä. En ole tosiaan sinne hardiin vielä oikein päässyt, joten kysyn siitä oranssista fretistä. Siirrättekö koko kättä soittaessa oranssi vai pelkästään pikkurillillä sekä sininen että oranssi? Ei tahdo onnistua millään, vielä.

Kaveriporukassako soittelette vai mistä saatte seuraa pelailuun? Mun mies ei oikein innostunu, kyllä se muutaman kerran on kokeillut mutta enemmän strategiapelit kiinnostaa. Kaveri- tai työporukasta ei löydy sopivaa, ei niitä kiinnosta tämmöset pelit. Olis niin kiva jonkun kanssa pelailla ja vertailla soittamista ja kattoa kun joku muu pelaa (hyvin)! Oon kattonut noita muutamia videoita missä joku soittaa vaikealla tasolla biisejä ja onhan se hurjaa kateltavaa. Vielä kun näkis oikeesti sen...

Onko vinkkejä mistä ostaa GH1 halvalla? Oon vähän koittanut katella, mut en oo vielä ostanut. Onko se helpompi päästä läpi kun kakkonen? Onko helpompia biisejä?
 
Vastaus: Guitar Hero

Jadekettu sanoi:
Lisää kysymyksiä. En ole tosiaan sinne hardiin vielä oikein päässyt, joten kysyn siitä oranssista fretistä. Siirrättekö koko kättä soittaessa oranssi vai pelkästään pikkurillillä sekä sininen että oranssi? Ei tahdo onnistua millään, vielä.

Riippuu pitkälti kohdasta. Jos oranssi on vain yksittäinen nuotti jonka jälkeen on taas paljon nuotteja vihreästä siniseen niin sitten vain äkkiä pikkurilli venymään, muussa tapauksessa koko käsi astetta alemmaksi.
 
Vastaus: Guitar Hero

Jadekettu sanoi:
Lisää kysymyksiä. En ole tosiaan sinne hardiin vielä oikein päässyt, joten kysyn siitä oranssista fretistä. Siirrättekö koko kättä soittaessa oranssi vai pelkästään pikkurillillä sekä sininen että oranssi? Ei tahdo onnistua millään, vielä.
Jos muutkin ylänuotit kuin oranssi tulee peräkanaa, siirrän koko kättä. Jos vain vain joutuu "käymään" oranssilla, pelkkä pikkurilli riittää.
Jadekettu sanoi:
Kaveriporukassako soittelette vai mistä saatte seuraa pelailuun? Mun mies ei oikein innostunu, kyllä se muutaman kerran on kokeillut mutta enemmän strategiapelit kiinnostaa. Kaveri- tai työporukasta ei löydy sopivaa, ei niitä kiinnosta tämmöset pelit. Olis niin kiva jonkun kanssa pelailla ja vertailla soittamista ja kattoa kun joku muu pelaa (hyvin)! Oon kattonut noita muutamia videoita missä joku soittaa vaikealla tasolla biisejä ja onhan se hurjaa kateltavaa. Vielä kun näkis oikeesti sen...
Veljellä on myös GH2, mutta aika vähän hänen kanssaan on tullut soiteltua, kun meikäläisen muksut haluaa aina tulla myös soittamaan. Silloin tällöin kuitenkin. :)
Klaanitapaamisissa pari kertaa vuodessa on sitten tahkottu silmät punaisena yötä myöten ja muiden kiusaksi.:p
Jadekettu sanoi:
Onko vinkkejä mistä ostaa GH1 halvalla? Oon vähän koittanut katella, mut en oo vielä ostanut. Onko se helpompi päästä läpi kun kakkonen? Onko helpompia biisejä?
Käytettynä saa varmaan halvemmalla, ja oletko katsonut verkkokaupoista? Ja on mielestäni helpompia kappaleita.
 
Vastaus: Guitar Hero

Ookke. Taas tahkosin tossa niin että silmät rupes vuotaan... :( Huh. Tarvii kohta taas koittaa hardia.

Mites pelaatteko istuen vai seisten? Ite seisoin ensin lähes aina, mut tossa 6 tunnin sessiossa on jo pakko istua... :D Nyttemmin kyllä istun aina.
 
Vastaus: Guitar Hero

Minä pelaan aina istuen, vaihtelun vuoksi tai kavereiden kanssa pelatessa usein seisten. Käytin aluksi vain kolmea sormea sillä pikkurillini sattuu olemaan inhasti vino ja kehtaan väittää että olen melko hyvä GH1:ssä (hard liian helppo, viimeisimmät kappaleet expertillä vaikeahkoja muttei mitään ylitsepääsemätöntä), toki sinne tänne oli pakko ripotella pikkurilliä. Nyt käytän jo melkein koko ajan pikkurilliä juuri tuollaisissa tilanteissa joissa pitää oranssia ja sinistä vain pari kertaa painaa. Muuten liikutan koko kättäni. GH2:n parannellut pull-offit ja hammer-onit saivat minut käyttämään noita tekniikoita, ykkösessä ne olivat todella ärsyttäviä :/

Saako muuten punaisia ohjaimia ostettua mistään erikseen? Se tuntui hieman paremmalta kuin tuollainen musta.
 
Vastaus: Guitar Hero

Jadekettu sanoi:
Ookke. Taas tahkosin tossa niin että silmät rupes vuotaan... :( Huh. Tarvii kohta taas koittaa hardia.

Mites pelaatteko istuen vai seisten? Ite seisoin ensin lähes aina, mut tossa 6 tunnin sessiossa on jo pakko istua... :D Nyttemmin kyllä istun aina.

Nollasta on täälläkin lähdetty. Alussa easykin tuotti vaikeuksia. Pikkuhiljaa tottui ja soittelin easyllä kaikki biisit viidelle tähdelle. Tähän meni ehkä kaksi iltaa (kumpanakin noin 8 tunnin sessiot). Sen jälkeen mediumille jossa sain kaikki vedettyä läpi hienoisesti. Tämän jälkeen soittelin kaikki viidelle tähdelle jossa paloi aikaa ainakin viikon tai kaksi. Joka ilta soittelin pari tuntia ja treenasin. Nyt mediumissa saa joka kerta sen viis tähteä ja olekin siirtynyt hardille mutta se tuottaa vaikeuksia. En ole päässyt kuin vasta puolet biiseistä siinä läpi.

Nyt muutama viikko sitten tuli tilattua play.comista ykkösosa ilman kitaraa ja se kustanti 26e. Siinä on vielä medium menossa. Siitä puuttuu muutamasta biisistä täydet pisteet. Siinä on vain pirun vaikeat ne hammeronit yms. joten en usko koskaan pääsevän hardilla sitä läpi.

Istuen pelaan lähes aina, tai makaan jolloin kitara on mahan päällä ;)
 
Vastaus: Guitar Hero

Barnes sanoi:
Nyt muutama viikko sitten tuli tilattua play.comista ykkösosa ilman kitaraa ja se kustanti 26e. Siinä on vielä medium menossa. Siitä puuttuu muutamasta biisistä täydet pisteet. Siinä on vain pirun vaikeat ne hammeronit yms. joten en usko koskaan pääsevän hardilla sitä läpi.

ykkönen on helpompi kuin kakkonen eikä siinä todellakaan tarvitse HO/PO:a.
minäkin sen hardilla olen läpi päässyt mutta kakkosta en, minulle tuottaa suunnattomia vaikeukisa niin yksinkertainen kombo kuin vihreä,punainen,keltainen,sininen, sijoiteltuna niin että ne tulee tiheästi peräkkäin eli hammer onilla tuon saisi helposti mutta minun sormet ei vaan toimi.

kaikki tuon tyyliset kohdat on täyttä tuskaa ja sen takia esim:woman oli minulle hemmetin vaikea biisi hardilla, sen kun pääsi läpi niin seuraavan kerran tökkäsi meno vasta carry me home biisissä ja siihen se jäikin.

palasin takaisin mediumille ja perkele että oli komiaa vaan rokata ja pitää hauskaa taas, hardilla kun joutuu keskittymään aivan liikaa ja hauskuus lähtee pois.

ja vaikka olisin hardin päässyt läpi niin silti olisin palannut mediumille, tosin siinäkin on pakko käyttää hyper speed cheattia ei sitä muuten jaksa pelata kun on niin hidas normaalisti.
 
Vastaus: Guitar Hero

Yleensä pelaan seisten, tulee parempi fiilis power stancessa :p

pelle sanoi:
ja vaikka olisin hardin päässyt läpi niin silti olisin palannut mediumille, tosin siinäkin on pakko käyttää hyper speed cheattia ei sitä muuten jaksa pelata kun on niin hidas normaalisti.

Itse tein samalla tavalla kun Hardin pelattuani piti Mediumi vetää läpi, hyper speedillä oli vähän mielekkäämpää. Tämän jälkeen olen huvittanut itseäni pelaamalla hardia hyper speedilla. Sormet ei tahdo riittää experttissä kuin alkupään biiseihin, mutta hardilla tulee hyvät fiilikset lisänopeudella.
 
Vastaus: Guitar Hero

Kojo sanoi:
Aina seisten...;) :p

+1

Ei istuen oo ees mitään fiilistä soittaa. Ja muutenkin kun soittotyyli on sellainen että hihna on mahd. pitkänä, keppi mahd. alhaalla usein vielä pysty asennossa. Lisäksi starpowerin edellyttämä kepin heilautus pystyyn on turhan vaikeaa istuen.

Lisäten vielä muihin ilmassa oleviin kyssäreihin. Samalla tavalla soitan 4. ja 5. fretin, eli tilanteesta riippuen pikkurillillä venyttäen tai sitten koko kättä siirtäen. Mun pelaamistahti on vain aika hidas. Aikaa ei yleensä ole pelaamiseen, joten monesti menee viikkoja tai koko kuukausi ilman pelaamista.

edit.
En tiedä on kellään muulla ollut näin, mutta mun mielestä monet biisit on ollu vaikeampia easyllä kuin mediumilla, koska pitää soittaa niiiin hitaassa tahdissa, ja varsinkin ennestään tutut biisit, jotka on jo selkärangassa niin niiden kohdalla tämä korostuu ja tulee vahingossa soitettua "tyhjiä" nuotteja.
 
Vastaus: Guitar Hero

Thingy sanoi:
En tiedä on kellään muulla ollut näin, mutta mun mielestä monet biisit on ollu vaikeampia easyllä kuin mediumilla, koska pitää soittaa niiiin hitaassa tahdissa, ja varsinkin ennestään tutut biisit, jotka on jo selkärangassa niin niiden kohdalla tämä korostuu ja tulee vahingossa soitettua "tyhjiä" nuotteja.
Sama juttu täälläkin.:)
 
NewsFlash

PlayStationFIN sanoi:
Death Metal -rällästelyyn Guitar Hero -tuki?

Earache-metallilevy-yhtiön nettikauppa ottaa vastaan ennakkotilauksia Earache Extreme Metal Racing -PS2-kaahailusta, jonka alunperin piti ilmestyä jo viime kesänä.

Mielenkiintoisinta on, että sivulla luvataan erityistä 18+ -versiota myöhemmin tänä vuonna ja siitä pitäisi löytyä myös "Guitar Hero -tuki". Onko kyse sitten huonosta huumorista vai todellisesta julkaisusta, jää nähtäväksi.

Earache Extreme Metal Racingin ääniraidalla kuullaan sellaisia kansansuosikkeja kuten Napalm Death, At The Gates, Cathedral, The Haunted, Hate Eternal, Cult Of Luna, Beecher, Urkraft, Anata, Mistress ja Severe Torture, joiden tahdissa moni varmasti haluaisi kitaraohjaintaankin kurittaa.
http://www.earacheshop.com/store/earacheextrememetalracing.html
Moni varmasti ottaisi moisen ilomielin vastaan, mutta saas nähdä...
 
Vastaus: Guitar Hero

Taitaapa olla kyseessä lähinnä levy-yhtiön promotuote, ja veikkaan itse pelin olevan täydellistä sontaa. Tosin eipä tuo hintakaan päätä huimaa, ja jos/kun sillä saa kuultavakseen (ja jopa "soitettavakseen" GH-tuen myötä) ennenjulkaisemattomia biisejä ko. bändeiltä niin mikäs siinä.
 
Vastaus: Guitar Hero

Thingy sanoi:
Ei istuen oo ees mitään fiilistä soittaa. Ja muutenkin kun soittotyyli on sellainen että hihna on mahd. pitkänä, keppi mahd. alhaalla usein vielä pysty asennossa. Lisäksi starpowerin edellyttämä kepin heilautus pystyyn on turhan vaikeaa istuen.

Toi on kyllä totta, että starpower on vaikeaa ottaa käyttöön istuen. Tiukassa paikassa menee turhan usein pieleen, kun yrittää vaivihkaa hivuttaa itseään sivulle, kun ei pysty nopeesti kiskaseen... Eikä osaa napistakaan painaa. Mutta ei jaksa montaa tuntia kyllä seisoskella...

Sain "viimein" toisenkin biisin täysin oikein, sen ekan osion encoren, Tonight I'm Gonna Rock You Tonight:n. Jee... Pienet ilot. :) Samoin oon viimein saanut jopa kaks biisiä hardilla läpi! Mut kolmas on työn ja tuskan takana, koska mulla on sama kun Pellellä et ei tahdo saada niitä yhdistelmäkohtia läpi. Mut ehkä nekin vielä tästä... Huvittavaa muuten, kun Shout at the Devil:n sain vedettyä läpi just ja just, punasella lopettelin ja silti 3 tähteä... :)

Mites muuten, auttaako biisien tunteminen ennalta soittamaan niitä? Itse kuuntelen niinkin toisentyyppistä musaa muuten, kun GH:lla, et olin kuullut vain Sweet Child O'Mine:n ennen... :eek: No tietty Misirlounkin leffamusana, mut en oikeeta biisiä. On kuitenkin aika hankalaa soittaa biisi suoraan, kun se on outo. Oon kyllä oppinut pitämään useasta biisistä todella paljon, nyt vaan olis kiva kuulla ne oikeasti! Get Ready 2 Rokk kuulin/näin YouTuben linkistä, jonka joku tänne oli lähettänyt ja ihastuin siihen välittömästi. Heti kun tienasin keikoista rahaa, kävin ostamassa ko. biisin ja tykkään tosi paljon soitella sitä. Mediumillakin mielestäni siinä on haastetta, kun se on niin pitkä ja tarkkuutta vaativa. Mutta koitin sitä nyt hardilla ja sehän on taas ihan erilainen kun mediumilla! Uutta haastetta siinäkin...

Mikäs teidän mielestä on paras biisi GH:ssa? Musta toi Get Ready 2 Rokk sekä Message In A Bottle. Niin ja Heart-Shaped Box ja Freya ja Cherry Pie ja Carry on Wayward Son... Yhtä parasta on vaikea sanoa. :)

Ai niin ja Pelle, se sun tuunaamas skitta on tosi magee! ;)
 
Vastaus: Guitar Hero

Jadekettu sanoi:
Get Ready 2 Rokk kuulin/näin YouTuben linkistä, jonka joku tänne oli lähettänyt ja ihastuin siihen välittömästi. Heti kun tienasin keikoista rahaa, kävin ostamassa ko. biisin ja tykkään tosi paljon soitella sitä. Mediumillakin mielestäni siinä on haastetta, kun se on niin pitkä ja tarkkuutta vaativa. Mutta koitin sitä nyt hardilla ja sehän on taas ihan erilainen kun mediumilla! Uutta haastetta siinäkin...

:eek: Noloa... :eek: Toihan on eri biisi kun GH2:ssa! Hitto mä oon tyhmä. Eikä se nimikään oo sama, vaikka niin olin kattovinani... Aikaa sitten kuuntelin tosta YouTuben linkistä sen Get Ready:n ja ihastuin siihen. Nyt sit onnessani oon soitellut kakkosen Less Talk More Rokk:ia... :D Oon kyllä tykästynyt siihenkin, mutta nyt kun taas kuuntelin ton Get Readyn, tykkään siitä aina vaan enemmän. Hyvä syy ostaa GH1? ;) Tässä se linkki vielä jos joku sitä nyt miettii:

http://www.youtube.com/watch?v=qF9QlDcTld8 (alunperin Kojon lähettämä)
 
Vastaus: Guitar Hero

Jadekettu sanoi:
Mites muuten, auttaako biisien tunteminen ennalta soittamaan niitä?

Mua ainakin on auttanu, varsinkin kun ykkösen aikaan GH:n pelaaminen oli vielä ennestään tuntematonta. Sitä tiesi milloin pitää valmistautua sooloon jne. Tosin joskus homma toimii päinvastoin, jos GH:n versiossa on jotain erilailla kuin alkuperäisessä. Esim. Sweet Child O' Minen soolossa on parissa kohdassa lyönnin ajoitus hieman erilailla kuin GNR:llä vaikka muuten on jäljitelty todella tarkasti. Tuollaiset nyt häiritsee lähinnä vain silloin kun on kyseessä todella paljon kuunneltu biisi tai sellainen jota on itse treenannut oikeallakin kitaralla.

Äkkiä sitä kuitenkin nykyään pääsee semmosiinkin biiseihin kiinni, joita ei ennen ole kuullutkaan.
 
Vastaus: Guitar Hero

Onko kukaan vetäny viel kaikkia expertil 5* kummassakin GH:sa?

Multa puuttuu enää Texas Flood enkä tiiä saanko sitä ikinä.
 
Ylös Bottom