Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Joten tilinkaappaus kannattaa koska tekijää ei pystytä selvittämään ja ei sitten saa mitään rangaistusta.
Kyllä se selville voidaan saada, mutta siitä ei kerrota kaapatun tilin omistajalle. Ja jos kyseessä on riittävän törkeä teko, asia varmaan etenee ihan viranomaistutkintaan, joka puolestaan jakaa omat rangaistuksensa.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Kyllä se selville voidaan saada, mutta siitä ei kerrota kaapatun tilin omistajalle. Ja jos kyseessä on riittävän törkeä teko, asia varmaan etenee ihan viranomaistutkintaan, joka puolestaan jakaa omat rangaistuksensa.
Tämäpä tämä. Tietty voihan tuollaisissa tapauksissa tehdä rikosilmoituksen itsekin mutta vähän veikkaan, ettei virkavallalla ole juurikaan resursseja tai kiinnostusta lähteä moisia selvittelemään, erityisesti jos jäljet johtavat ulkomaille. Pientä harmiahan tuollaisella voi aiheuttaa mutta homman kannattavuus jää kyseenalaiseksi; mahdollisia luottokorttitietoja kaapatulta tililtä ei oikein saa ongittua esiin ja kun alkuperäinen omistaja ilmoittaa tilin kaapatuksi, lukkoonhan se tutkinnan ajaksi pistetään kuitenkin.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

No kannattaa pitää hyvää huolta tilistänsä. Käyttääkö Microsoft samaa menetelmää livessä? Pystyisiköhän sony parantamaan menetelmiään jotenkin.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Kyllä ainakin itse tuntisin pientä sadistista mielihyvää, jos nimenomaan minun tekemäni valitus olisi katkaissut kamelin selän ja häirikölle parin viikon bannit. Nimimerkillä "Socom kakkosen tsiittareiden aktiivinen jahtaaja" silloin aikoinaan, kun PS3 oli juuri tulossa ja mm. codemajic-ohjelmalla monet heput pitivät hauskaa S2:n kentillä ja pilasivat pelejä. Tuli raportoitua hyvinkin tiuhaan, mutta koskaan ei saa tietää, johtivatko ne banneihin...
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Kannattaapi lukaista ne PSNän ohjeet ja ehdot.

Käyttäjä on vastuussa omasta tilistään ja siitä, mitä sillä tapahtuu jos tili luovutetaan toiselle ja näin kaappaus tapahtuu.

Sony EI hyvitä näitä ostoksia. Käyttäjä on itse vastuussa siitä, että tili ei pääse ulkopuolisen haltuun. Tämä koskee jopa sitä alaikäistä pikkuveljeä tai -siskoa.

Oli se mikä tahansa tietoliikennerikos, vaikka vain vaihdettu salasana, tulee se ilmoittaa poliisille ja he tutkivat. Tätä kautta asia lähtee eteenpäin ja KUN tekijä saadaan kiinni on tämä korvausvelvollinen.

Eli, kannattaako oikeasti ottaa se riski kun joku tarjoaa sulle ilmaisia CoD-kenttiä? Tai sharettaa. Nämä ovat muuten suurimmat syyt tilien kaappauksiin.

-----

Sitten on nämä "virheostokset". Ostokset ovat sitovia. Eli jos ostat, niin se on sun. Valitus- tai palautusoikeutta ei ole. Suomen lain mukaan tuo palautusoikeus päättyy jos tuotteen lataus on ALOITETTU.

Aina on mahdollista tehdä takaisinveloitus. Tämä aiheuttaa velan ja tämän takia Sony sulkee tilin. Takaisinveloitus voidaan purkaa, mutta Luottokunta hyvin harvoin suostuu tuohon.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Käyttäjä on vastuussa omasta tilistään ja siitä, mitä sillä tapahtuu jos tili luovutetaan toiselle ja näin kaappaus tapahtuu.
Jeps, tuskinpa se tili useinkaan silkan häxöröinnin myötä vääriin käsiin päätyy mutta varsinkin oman tilin lojuminen useammassa paikassa (kavereiden koneilla yms.) tai sharettelu tyystin tuntemattomien kanssa saa aikaan lähinnä epäuskoisia alta-kulmain-ilmeitä. Jos omalle tilille on luvatta jotain osteltu niin tietysti se hyvitetään mutta syytä on tosiaan muistaa, että siinä vaiheessa arvioidaan myös sitä, millä tavoin sitä tiliä on kohdeltu.

Sitten on nämä "virheostokset". Ostokset ovat sitovia. Eli jos ostat, niin se on sun. Valitus- tai palautusoikeutta ei ole. Suomen lain mukaan tuo palautusoikeus päättyy jos tuotteen lataus on ALOITETTU.
Jos ei ole vähään aikaan käytäntö muuttunut niin kyllä pitäisi olla. Itse aikoinaan törmäsin DLC:n kanssa siihen aina niin ihanaan aluekoodauskäytäntöön ostamalla tukun EU-digiä US-version peliin. Eipä tietenkään toiminut ja kun asiallisesti aspan kanssa tuota aikani kummastelin, olisivat lopulta hyvittäneet maksetun takaisin. Mutta tuossakin tietty pätee taas se, millaisesta virheostoksesta on kyse.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Jos ei ole vähään aikaan käytäntö muuttunut niin kyllä pitäisi olla. Itse aikoinaan törmäsin DLC:n kanssa siihen aina niin ihanaan aluekoodauskäytäntöön ostamalla tukun EU-digiä US-version peliin. Eipä tietenkään toiminut ja kun asiallisesti aspan kanssa tuota aikani kummastelin, olisivat lopulta hyvittäneet maksetun takaisin. Mutta tuossakin tietty pätee taas se, millaisesta virheostoksesta on kyse.

Itseasiassa siitä on jo vuosia kun tuo käytäntö muuttui. Tuokin on siellä käyttöehdoissa kerrottu. Kun tulee ilmoituksia niistä muutoksista tai tiliä luodaan, niin oikeasti kannattaa tutustua kunnolla niihin ehtoihin.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Itseasiassa siitä on jo vuosia kun tuo käytäntö muuttui. Tuokin on siellä käyttöehdoissa kerrottu. Kun tulee ilmoituksia niistä muutoksista tai tiliä luodaan, niin oikeasti kannattaa tutustua kunnolla niihin ehtoihin.
Juuei, sitä en toki tarkoita, etteivätkö sopimusehdot olisi sitovia. Niitä varmasti tavataan todella kinkkisissä tapauksissa ainakin oikeussaleissa, johon mennessä kumpikin osapuoli on mielestään niin maan taatusti oikeassa. Sitä lähinnä ajoin takaa, että jos omalle tilille yhtäkkiä ilmestyy outoja ostoksia tai storesta hyvässä uskossa ostaa jotain, joka ei sitten toimivaksi osoittaudukaan niin tällaisissa tilanteissa asiallinen yhteydenpito aspan suuntaan yleensä auttaa.

Omasta tilistä toki on aina syytä pitää asianmukaista huolta ja sen kanssa näätäillessä leikkii lähinnä tulella mutta eivät nuo käyttöehdot mikään muuri ole, jonka taakse yritys aina ja poikkeuksetta siilipuolustukseen vetäytyy. Peiliin jos voi katsoa ja itselleen vakavalla naamalla todeta että nyt on ihan omasta käytöksestäni riippumaton ongelma niin väittäisin, että apua saa.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Sitten on nämä "virheostokset". Ostokset ovat sitovia. Eli jos ostat, niin se on sun. Valitus- tai palautusoikeutta ei ole. Suomen lain mukaan tuo palautusoikeus päättyy jos tuotteen lataus on ALOITETTU.

Aina on mahdollista tehdä takaisinveloitus. Tämä aiheuttaa velan ja tämän takia Sony sulkee tilin. Takaisinveloitus voidaan purkaa, mutta Luottokunta hyvin harvoin suostuu tuohon.
Jos rahaa on siirretty PSN-kukkaroon PSN-maksukortilla tai jos rahaa virheostokseen on ollut PSN-kukkarossa jo entuudestaan, ei kai Luottokunta liity yhtälöön millään tapaa? Sen ymmärrän, että jos vikaostos ostetaan suoraan luottokorttia veloittaen, mutta jos kukkarossa on ollut rahaa jo entuudestaan, ei sitä tarvitse enää Luottokunnalle mitenkään palauttaa. Riittää, että Sony palauttaa rahat PSN-kukkaroon.

Ja tämä on nyt vain oma mielipiteeni, mutta Sony on kaivanut omaa kuoppaansa näillä tuotekoodipelleilyillä ja joskus ihan luvattoman huonoilla tuotekuvauksilla. Pahimmillaan pelin lisäosa ei edes kerro, mihin peliin se on tarkoitettu. SCEE:n virallinen meriselitys on, että tuotekuvausteksti tulee suoraan julkaisijalta, eikä SCEE saa mennä sitä muuttamaan. Mutta haloo, pelin nimen puuttuminen on jo niin vakava "bugi", että sen jo yksistään pitäisi olla riittävä syy SCEE:n laadunvalvonnalta pistää paketti bumerangina takaisin.
 
Vastaus: Häiriökäyttäytyminen PSN:ssa

Jos rahaa on siirretty PSN-kukkaroon PSN-maksukortilla tai jos rahaa virheostokseen on ollut PSN-kukkarossa jo entuudestaan, ei kai Luottokunta liity yhtälöön millään tapaa? Sen ymmärrän, että jos vikaostos ostetaan suoraan luottokorttia veloittaen, mutta jos kukkarossa on ollut rahaa jo entuudestaan, ei sitä tarvitse enää Luottokunnalle mitenkään palauttaa. Riittää, että Sony palauttaa rahat PSN-kukkaroon.

Ja tämä on nyt vain oma mielipiteeni, mutta Sony on kaivanut omaa kuoppaansa näillä tuotekoodipelleilyillä ja joskus ihan luvattoman huonoilla tuotekuvauksilla. Pahimmillaan pelin lisäosa ei edes kerro, mihin peliin se on tarkoitettu. SCEE:n virallinen meriselitys on, että tuotekuvausteksti tulee suoraan julkaisijalta, eikä SCEE saa mennä sitä muuttamaan. Mutta haloo, pelin nimen puuttuminen on jo niin vakava "bugi", että sen jo yksistään pitäisi olla riittävä syy SCEE:n laadunvalvonnalta pistää paketti bumerangina takaisin.

Eli takaisinveloitus menee näin: luottokortilla maksetaan jonnekin määrä X. Tämän jälkeen luottokorttiyhtiöön ilmoitetaan se, että tämä määrä X on väärin laskutettu. Luottokorttifirma palauttaa nämä varat takaisin käyttäjälle. On muuten yleisin firmoihin kohdistuva luottokorttipetos. Usein fyysiset tuotteet jäävät palauttamatta firmalle. Eli ihan normaalia toimintaa tuo, että tili pistetään jäihin. Tällä ei tietenkään mitään tekemistä ole itse PSN kukkaron kanssa.

Mitä taas tulee tuotekuvauksiin, niin samaa mieltä sun kanssa. Monesti saa miettiä mikä helvetti toi nyt on. Noissa tapauksissa sitten varmaankin voi yrittää tehdä kaupan purkua. jos tuotteen ostossa ei ole tiennyt mitä osti (toisaalta tässä voidaan miettiä miksi ostat jotain josta et tiedä mitään). Jos ei onnistu ja perusteet kaupan purulle on oikeasti oikeat, niin sitten yhteys kuluttajavirastoon tai ECChen. Muutenkin noihin voi ottaa koska tahansa yhteyttä missä tahansa kulutustilanteessa. Kannattaa kuitenkin muistaa se, että kuluttajavirasto ja ECC eivät ole sitä, mitä ihmiset ajattelevat. Nämä "Mä meen kuluttajavirastoon jos sä et tee tätä" ei oikeasti säväytä muita kuin ihan märkäkorvaa. Yleensäkin firma kuin firma puhaltaa pelin poikki tossa kohtaa ja jää odottamaan viraston yhteydenottaoa. Ne eivät ole mafia joka pakottaa firmat tekemään jotain.
 
Ylös Bottom