Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Half Life 2/Orange Box [PS3]

Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

No tänään pääsin kolmannella yrityksellä vihdoin pelaamaan. Ei sitä riemua kyllä kauaa kestäny ku peli tilttas, mut eteenpäin se on tämäkin.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Kiketsi sanoi:
No tänään pääsin kolmannella yrityksellä vihdoin pelaamaan. Ei sitä riemua kyllä kauaa kestäny ku peli tilttas, mut eteenpäin se on tämäkin.
No perhana, toimii itellä ainoastaan jenkki accountilla... Mikähän ihme juttu tossa nyt sitten on olevinaan.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Täällä NAT2 - aina on päässyt peliin ensimmäisellä yrittämällä ja saman tien (toisin kuin Cod4:ssä). Aika ihmeellistä, että näin suuria eroja toimivuuden suhteen porukalla? :confused:
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

TeRm0z sanoi:
Täällä NAT2 - aina on päässyt peliin ensimmäisellä yrittämällä ja saman tien (toisin kuin Cod4:ssä). Aika ihmeellistä, että näin suuria eroja toimivuuden suhteen porukalla? :confused:
Tuo NAT - tyyppi saattaa useilla olla se kompastuskivi. Tyyppi 2:lla pitäisi toimia kaikki nettipelit hyvin, kunhan vain serverit toimii, mutta tyyppi 1:lla ja 3:lla voi esiintyä ongelmia.

Itselläni oli ennen NAT - tyyppi 3, jolloin tuli kiroiltua monta kertaa, miksen pääse NHL 08:n, CoD3:n , CoD4:n, Tekken 5:n ja monien muiden pelien nettipeliin.

Mutta täältä saamillani hyvillä ohjeilla sain muutettua NAT - tyypin 2:ksi ja ongelmia ei ole tullut vastaan. Ainoastaan pari kertaa CoD4:n valittaa kesken pelin "Connection Interupted" tai kun hyväksyy kaverin pyynnön "Enable to contact host", mutta sille ei voi tehdä mitään. Se on Infinity Wardin ongelma ja sieltähän on jo tulossa pätsikin, joka kuulemma korjaisi noita ongelmia.

Oho! Meni taas vähän off - topiciks :eek: Pelin omistan jo PC:lle, joten PS3:lle en tule tätä hankkimaan. Harmi vain, että pelikoneeni on nyt korjauksessa kun sen kovo meni rikki :mad:
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Tänään kävi paketti taas kerran käpälissä, mutta hyllyyn sai vieläkin jäädä. Kertokaas tuosta Team Fortress 2:sta vielä lisää, toimiiko verkkopeli niinkuin pitää ja löytyykö pelaajia?
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Nisupulla sanoi:
Tänään kävi paketti taas kerran käpälissä, mutta hyllyyn sai vieläkin jäädä. Kertokaas tuosta Team Fortress 2:sta vielä lisää, toimiiko verkkopeli niinkuin pitää ja löytyykö pelaajia?
Kyllähän tuolla ihan kivasti alkaa pelaajia löytymään. Välillä tuntuu kyllä tuo servereitten haku tökkivän ainakin itellä. Aluksi oli vaikeuksia päästä edes pelaamaan mutta nyt toimii kyllä ihan moitteetta. Ei kyl ole hirveästi tullu vielä pelattua mutta hauskaa on kyllä ollu koko ajan.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Nisupulla sanoi:
Tänään kävi paketti taas kerran käpälissä, mutta hyllyyn sai vieläkin jäädä. Kertokaas tuosta Team Fortress 2:sta vielä lisää, toimiiko verkkopeli niinkuin pitää ja löytyykö pelaajia?
Kymmenisen tuntia olen Team Fortressia nyt hakannut, ja hyvin pelittää. Lagista ei ole tietoakaan, pientä nykimistä esiintyy peliin littyessä ennen spawnaamista, eli ei häiritse. Peliseuraakin on riittänyt, ja jenkkien servereillekin pääsee riehumaan.

Ainoa miinukseni on 2fortin älytön suosio. Tuntuu että about 90% kaikista peleistä pelataan tällä kartalla, ja esim hydroa en ole vielä edes päässyt näkemään.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

ps3-player sanoi:
eikös se NAT1 oo paras?:confused: ite sain muutettua NAT3 -- > NAT1
Itse asiassa ei. En nyt muista, mitä eroa niillä on, mutta NAT - tyyppi 2 on paras.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

nat-1 on paras... nat-1 ja nat-2 ei oo mitään käytännön eroa, mutta nat-1 on näistä se parempi... sen erona oli muistaakseen vaan et nat-1 on suora yhteys internetiin, ja nat-2 suora yhteys reitittimen tai jonkin muun kautta... molemmilla toimii nettipelit niiku pitää
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

KoNNa sanoi:
nat-1 on paras... nat-1 ja nat-2 ei oo mitään käytännön eroa, mutta nat-1 on näistä se parempi... sen erona oli muistaakseen vaan et nat-1 on suora yhteys internetiin, ja nat-2 suora yhteys reitittimen tai jonkin muun kautta... molemmilla toimii nettipelit niiku pitää
Mielestäni ei voi sanoa, että NAT1 olisi yhtään sen parempi kuin NAT2:kaan. Saman asian ne ajavat, ja ero tulee - kuten itsekin sanoit - nimenomaan siitä, onko nettiyhteys sillattu vai reitittävä. Sillattu yhteys on Pekka Peruspleikkaajalle helpompi, koska silloin ei tarvitse säätää palomuurin ja/tai porttiohjauksien kanssa. Mutta noin muuten siinä ei ole mitään parempaa NAT2:een verrattuna. Ainoastaan NAT3:sta on syytä päästä eroon, sillä se aiheuttaa ongelmia osassa nettipelejä.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

The Orange Box on nyt ollut käytössä Joulusta lähtien ja Team Fortress 2 ei toimi kyllä kunnolla. Löytää serverit ja pääsee pelaamaan, mutta aina hetken pelaamisen jälkeen heittää EA serveriltä veke elikkä yhteys katkeaa joka hiton kerta? NAT on 2 ja kaikki muut pelit toimii onlinessa ihan hyvin ja portit on laitettu Telewellin EA-501 purkista kohdalleen jotta sain NAT 3:sen muutettua NAT 2. Hermohan tohon peliin menee kun ei toimi niin kuin luulisi. Netti yhteys on 8/1 meganen. :mad:
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Lainaus:
Viestin lähetti alunperin Nisupulla
Tänään kävi paketti taas kerran käpälissä, mutta hyllyyn sai vieläkin jäädä. Kertokaas tuosta Team Fortress 2:sta vielä lisää, toimiiko verkkopeli niinkuin pitää ja löytyykö pelaajia?

Orcastar sanoi:
Kymmenisen tuntia olen Team Fortressia nyt hakannut, ja hyvin pelittää. Lagista ei ole tietoakaan, pientä nykimistä esiintyy peliin littyessä ennen spawnaamista, eli ei häiritse. Peliseuraakin on riittänyt, ja jenkkien servereillekin pääsee riehumaan.

Ainoa miinukseni on 2fortin älytön suosio. Tuntuu että about 90% kaikista peleistä pelataan tällä kartalla, ja esim hydroa en ole vielä edes päässyt näkemään.

Mulla noita pelitunteja taitaa olla jo reilu 50 tuntia ja eipä ole siis edelleenkään ollut mitään ongelmia TF2:sen suhteen, Tuo että respawnaamisessa nykii tapahtuu ainoastaan silloin kun liittyy peliin jossa on jo paljon pelaajia, se nykii ehkä 5-10 sec jonka jälkeen toimii ihan moitteettomasti.

Orcastar, kannattaa ottaa niitä matseja sieltä customin kautta, eilenkin pelasin hydroa varmaan 3 tuntia putkeen, kyllästyin itsekkin siihen 2forttiin ajat sitten kunnes tajusin että customista saa ranked matseja, esim. dustbowl on oma suosikki jota taidan pelata eniten...

Ja pelaajia TF2:ssa riittää, varsinkin iltaisin, customin kautta kun katsoo niin tietyillä kartoilla on menossa parhaillaan monta matsia kerrallaan joissa pelaajia melkein sen max, eli 16.

Muutamalta suomalaiselta onkin jo tullut kaveri lisäyspyyntö TF2:sen tiimoilta, mutta suurempiakin Suomi joukkoja näkisi mielellään, muutaman tutun kanssa pelataan periaatteella, että aina RED kun sen vaan on mahdollista, näin varmistetaan se että pääsee samalla puolelle, niin ja toki matsiin friends listan kautta!
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Tulipa tämä hankittua itselle joululahjaksi. Paketti todellakin on sisältönsä puolesta joka sentin väärti. Minulla on vielä "bonuksena" se, että koko Half-life 2 kaikkine kommervenkkeineen on jäänyt kokonaan väliin koska tietokoneeni kuuluu megahertsi-luokkaan (P3-450). Olen oikeastaan todellinen noob mitä tulee FPS:ien graafiseen tasoon enkä ole oikeastaan ikinä pelannut (FPS-)peliä, jossa olisi edes jonkinnäköinen fysiikkamallinnus, joten kokemus on kaikin puolin minulle uusi. Ja mahtava. Pientä alkukankeutta toki oli tiedossa, sillä edellisen kerran olen hakannut FPS-peliä padilla silloin kuin N64:n Goldeneye oli kovin juttu (on se kyllä vieläkin...). PS2:n koko FPS-tarjonta on jäänyt väliin mutta pikkaisen olin tuntumaa hakenut jo R6: Vegasilla.

Kaikki vinkuminen siitä, että modikulttuuriton ja kankea konsoliversio automaattitähtäyksineen ei ole kunnon versio on turhaa itkemistä. Peli on rautaa ja minulla on hauskaa sen parissa. Paljon puhuttua nykimistä on esiintynyt paikoitellen (originaalissa HL2:ssa, Episodeja en ole vielä pelannut) mutta kyseessä on yleensä ollut kohta, jossa chapteri vaihtuu, autosave on kesken ja uutta maisemaa pukkaa kuvaruudulle. Parissa kohtaa pelin grafiikat ovat seonneet täydellisesti. Molemmat tapahtuivat chapterissa "Anticitizen one", jossa tiettyyn kohtaan käveleminen aiheutti sen, että ruudulla näkyi ainoastaan horisontin taivastekstuuri ja eräs ei-pakollinen-sivuhuone aiheutti sen, että kuvaruutu muuttui mustaksi (tai valkoiseksi, jos oli taskulamppu päällä) kunnes huoneesta tuli ulos. En kyllä kokeillut olisiko boottaminen poistanut ongelmaa vaan jatkoin vaan pelaamista kun ei siellä huoneessa ollut edes mitään kerättävää. Muutoin on kyllä pelittänyt ihan hyvin ja minulla tökkimistä ei edes esiintynyt aiemmin mainitussa alkupään suokiiturirallissa vaan koko chapteri meni ihan yskähtelemättä.

Muista peleistä sen verran, että Portalin vetäisin alkupaloiksi läpi heti ensimmäisenä ja se oli kaikkien kehujensa arvoinen, tiivis paketti. Team Fortressia tuskin uskaltaudun heti kokeilemaan kun edelliset FPS-kokemukset on tosiaan jostain HL1:n Counter-Striken ajoilta ja padipelaaminen on muutenkin hakusessa vielä (ja jos jostain ilmestyisi teho-PC niin luulen, että nenään tulisi muissakin FPS-peleissä kun verkkopelit ovat täynnä hyperaktiivisia 15-vuotiaita, jotka ovat syntyneet hiiri suussa.) Voipi olla, että sitä tulee kuitenkin testattua jossain välissä. Enempi pelaan verkossa Street Fighteria PC:n ja emulaattorin (ja PS3 arcade stickin) voimalla mutta ei siitä tässä sen enempää.

Ai niin, meinasi unohtua. Plussana ja mukavana yllärinä on vapaa tallennus, joka niin ikään oli minulle konsoli-FPS:ssä uutta. Miinusta tulee sitten latausajoista ja manuaalinen lataus (kun jokin meni viduiks) on erityisen hidasta kun ensin ladataan tallennus ja sitten vielä pelitilanne (WTF?) ja yleensä nopeampaa onkin täräyttää singolla varpaisiin tai mennä halaamaan vihollisia, se kun poistaa toisen latausvaiheen kokonaan (WTF?) Noh, ainakin on lisämotivaatiota pysytellä hengissä ja edetä varovasti.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Sain tämän joululahjaksi ja olen erittäin tyytyväinen. En ollut ennen pelannut half lifejä ja sain paljon vastiketta rahalle...;) Lagia on jonkun verrran ilmennyt orginal half life 2 mutta se ei juurikaan ole häirinnyt. Portalia olin jo aiemmin kokeillut tietokoneella ja padiohjauksen opetteluun meni jonkun aikaa. - cake is a lie:p Team fortress on toiminut hyvin ja olen päässyt hyvin pelailemaan.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Espi10 sanoi:
Sain tämän joululahjaksi ja olen erittäin tyytyväinen. En ollut ennen pelannut half lifejä ja sain paljon vastiketta rahalle...;) Lagia on jonkun verrran ilmennyt orginal half life 2 mutta se ei juurikaan ole häirinnyt. Portalia olin jo aiemmin kokeillut tietokoneella ja padiohjauksen opetteluun meni jonkun aikaa. - cake is a lie:p Team fortress on toiminut hyvin ja olen päässyt hyvin pelailemaan.

No niin selvisi mulle se miksi ei pelitä Team Fortress 2. PS3 oli jostain syystä saanut asetukset siihen tilaan et IP osoite oli automaattinen eikä se mitä sinne aluksi laitoin. Ei muuta kun uudelleen laitoin asetukset ja kiinteän IP:n ja johan rokkaa. Portit on mitä vaaditaan auki ja DMZ päällä. *jiihaa* Kyllä se toimimattomuus saatto johtua pojastani joka noita asetuksia on saattanut värkkäilläkin. :rolleyes:
Siitä lagista ja nykimisistä...ilmenee mut ei hirveesti haittaa esiintyy lähinnä savetuksen aikana.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Khyllä TF2 on loistava. Vielä kun saisi suomalaisia ja enemmän tiimityötä. Harmi kun ottaa QM niin aina vaan sitä 2Fort.
Paras hetki oli kun vakoojalla menin cloakissa laukkuhuoneeseen jossa oli pyro ja kolme engineeriä tykkeineen ja muine laitteineen ja hipsin niiden selkään, laitoin disguisen päälle (engineer) ja sapperilla kaikki laitteet pois päältä ja siitä se hulina sitten vasta alkoikin. Pari backstappia ja laukku mukaan mutta kuolin pyroon.
Aikasemmin huomasin vakoojan disguisessa koska se oli listinyt minut aikasemmin ja ottanut saman puvun käyttöön ja sillä oli minun nimeni:p . Äkkiä huomasin että jos vakooja tappaa jonkun ja naamioituu siksi luokaksi niin nimikin muuttuu siksi henkilöksi. Fiksusti tehty peli ei voi muuta sanoa.

EDIT: moniko heppu omistaa pakkauksen niin peliä vois järjestellä.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Traddash sanoi:
Khyllä TF2 on loistava. Vielä kun saisi suomalaisia ja enemmän tiimityötä. Harmi kun ottaa QM niin aina vaan sitä 2Fort.
Paras hetki oli kun vakoojalla menin cloakissa laukkuhuoneeseen jossa oli pyro ja kolme engineeriä tykkeineen ja muine laitteineen ja hipsin niiden selkään, laitoin disguisen päälle (engineer) ja sapperilla kaikki laitteet pois päältä ja siitä se hulina sitten vasta alkoikin. Pari backstappia ja laukku mukaan mutta kuolin pyroon.
Aikasemmin huomasin vakoojan disguisessa koska se oli listinyt minut aikasemmin ja ottanut saman puvun käyttöön ja sillä oli minun nimeni:p . Äkkiä huomasin että jos vakooja tappaa jonkun ja naamioituu siksi luokaksi niin nimikin muuttuu siksi henkilöksi. Fiksusti tehty peli ei voi muuta sanoa.

EDIT: moniko heppu omistaa pakkauksen niin peliä vois järjestellä.
Tuolla spylla on kyllä kiva vetää. 2fortissa on hyvä mennä vastustajan sniperinä sinne ylätasanteelle josta näkee toiselle puolen. Monesti saanu antaa puukkoa selkään ihan rauhassa.
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

Mites muuten, saiko tähän peliin suomenkielisiä tekstejä jostakin säädöistä?
 
Vastaus: Half Life 2/Orange Box [PS3 Hype]

sf1 sanoi:
Mites muuten, saiko tähän peliin suomenkielisiä tekstejä jostakin säädöistä?
Jollen nyt väärin käsitä, niin vain PC - ja X0 - versioihin saa suomenkielisen tekstin.

Tällaisen kuvan olen saanut, kun noita kansia olen eri pelikaupoissa katsellut. PC - ja X0 - versioissa se lukee kansissa ja teksti on niissä suomea, mutta PS3 - version kansissa ei sitä mainita ja tekstikin on englantia.
 
Ylös Bottom