Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Half-Life: Alyx (Valven lippulaiva-VR-peli)

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Pelimuoto: Yksinpeli
Alustat: PC, Steam VR
Lajityyppi: FPS
Kehittäjä Valve
Julkaisija: Valve
Julkaisu: Maaliskuu 23. 2020
Kotisivu: https://half-life.com/en/alyx


Julkistus traileri:



ss_0360004603a7861cf6781d5449e641f916f1ee07.1920x1080.jpg

ss_e5152f19710aaa91c4a4ab161785af3e1f8d850d.1920x1080.jpg

ss_19a663041a499167d24c654ff27f51a8174a8529.1920x1080.jpg

ss_70fce3236bf252d3814f793744f648cbe35164e4.1920x1080.jpg

ss_5d228b092e93ff148e6a998c33e751fb968cc956.1920x1080.jpg

ss_4236773ab28112613bd7d4c6282331c861bc222a.1920x1080.jpg

ss_6868ae1644628f857e7df4b72a00fdf506f79c7f.1920x1080.jpg

ss_fe7066404a704aa20f7c6f251facb7aef2606bda.1920x1080.jpg

ss_d61365e93f20ceb5a94a1e5b2811cf504cbfa303.1920x1080.jpg

TIETOJA PELISTÄ
Half-Life: Alyx is Valve’s VR return to the Half-Life series. It’s the story of an impossible fight against a vicious alien race known as the Combine, set between the events of Half-Life and Half-Life 2.

Playing as Alyx Vance, you are humanity’s only chance for survival. The Combine’s control of the planet since the Black Mesa incident has only strengthened as they corral the remaining population in cities. Among them are some of Earth’s greatest scientists: you and your father, Dr. Eli Vance.

As founders of a fledgling resistance, you’ve continued your clandestine scientific activity—performing critical research, and building invaluable tools for the few humans brave enough to defy the Combine.

Every day, you learn more about your enemy, and every day you work toward finding a weakness.

ABOUT GAMEPLAY IN VR:

Valve’s return to the Half-Life universe that started it all was built from the ground up for virtual reality. VR was built to enable the gameplay that sits at the heart of Half-Life.

Immerse yourself in deep environmental interactions, puzzle solving, world exploration, and visceral combat.

Lean to aim around a broken wall and under a Barnacle to make an impossible shot. Rummage through shelves to find a healing syringe and some shotgun shells. Manipulate tools to hack alien interfaces. Toss a bottle through a window to distract an enemy. Rip a Headcrab off your face and throw it at a Combine soldier.

Extra content for Index owners

Customers who have purchased Valve Index hardware by the end of 2019 will have access to unique bonuses starting early next year:

  • Explore environments from Half-Life: Alyx in your SteamVR Home space
  • Alternate gun skins to embellish Alyx's arsenal
  • Special Half-Life: Alyx-themed content for Counter-Strike: Global Offensive and Dota 2

    Community-built environments

    A set of Source 2 tools for building new environments will ship with the game, enabling any player to build and contribute new environments for the community to enjoy. Hammer, Valve’s level authoring tool, has been updated with all of the game’s virtual reality gameplay tools and components.

2etFitbdC7FveTkcj0TvYUGna1O7pPYLwOOvWvp2JYs.png
 
Viimeksi muokattu:
Messiaspeliähän tässä kaikki odottavat, samaan tapaan kuin oli erityisesti ensimmäinen Half-Life.

Jäähdyttimenä tosin toimii esimerkiksi Resident Evil 7, joka on täysimittainen AAA-pelikokemus VR:llä ja hyvä sellainen. Verkkoräiskinnässä, jonka mullistaja oli samainen Half-Life, erityisesti modeillaan, on VR jo tasolla ’erittäin addiktoiva’, esimerkkinä Firewall Zero Hour.

Tässä vaiheessa kun mitään ei vielä tiedetä, on vaikea hahmottaa missä uusi Half-Life voisi mullistaa kantaisänsä tavoin.

Toiveissa fyysisessä tilassa liikkuminen, Room Scale, olisi kova juttu. Niin, että tilan voisi rajata vapaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä jo viritellään ostohousuja jalkaan VR setin osalta, jos torstaina nähdään jotain eeppistä niin Valve Index lähtee oitis tilaukseen.
 
Sinänsä kai tämän pitäisi toimia muillakin laseilla kun Valve Indexillä. Esim. Quest on siinä mielessä mielenkiintoinen vaihtoehto, että kuva on piirun kehnompi kuin Rift S:ssä Oculus Link yhteydellä mutta päälle saa täysin langattoman kokemuksen.
 
Sinänsä kai tämän pitäisi toimia muillakin laseilla kun Valve Indexillä. Esim. Quest on siinä mielessä mielenkiintoinen vaihtoehto, että kuva on piirun kehnompi kuin Rift S:ssä Oculus Link yhteydellä mutta päälle saa täysin langattoman kokemuksen.

Juu toimii kaikilla VR laseilla, itse vaan ajattelin että ostetaan sitten parasta mitä rahalla saa.
 
Mikäs ekasta Haf-Life pelistä teki niin uuden ja ihmeelisen? :D

Kokonaisuus oli parasta mitä oli siihen mennessä fps-räiskinnöissä nähty. Muistan ihmetelleeni vihun tekoälyä, kun osasivat vaihtaa parempaan suojaan. Kirsikkana kakun päällä verkkopeli, jota hakattiin natiivina sekä modien kyllästämänä seuraavat puoli vuotta. Kunnes kuvaan astui Counter-Strike v0.2 beta. Vei mennessään.

Pelin julkaisusta tuli tänään 21 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs ekasta Haf-Life pelistä teki niin uuden ja ihmeelisen? :D
Se oli ensimmäisiä kunnolla tarinavetoisia "räiskintä"pelejä. Doomit yms. muut perustuivat vahvasti vain siihen, että oli pelikenttä ja pelaaja, ja pelaaja ampui sieltä kaiken. Kenttien välissä saatettiin "tarinaa" viedä eteenpäin tekstimassalla, mutta itse peli oli vain päätöntä ammuskelua ja avainkorttien keräilyä.

Half-Lifessä piti suorittaa erilaisia puzzleja ja olla muiden hahmojen kanssa vuorovaikutuksessa. Pelissä oli paljon mystiikkaa ja pelin alun junamatka oli massiivisuudessaan hyvin vaikuttava. Missään muussa pelissä ei ollut tuolloin tuollaista pelattavaa "cut-sceneä". Peli ei myöskään kertonut etukäteen kuka Gordon Freeman edes oli.

Muistan, miten peli alkoi vasta oikein kunnolla, kun "pelastustiimi" saapui paikalle. Pelastustiimi paljastuikin hyvin nopeasti putsaustiimiksi, joiden tehtävä oli vain hävittää koko sattunut tapaturma maailmanhistoriasta.
 
Enemmän oisin innoissaan jos tos lukis Valve | Steam | λ3

Mitään VeeÄrrää yhen pelin takia ala ostelee.
 
Viimeksi muokattu:
VR on pelaamisen tulevaisuus ja tämä voi olla se peli joka sen tuo massoille, jos huhut esiosasta pitää paikkansa Half-Life Alyx on ymmärrettävä nimi.
 
No aika heikolta se pelaamisen tulevaisuus sit näyttää kun on just paria poikkeusta lukuunottamatta jotain pilipali pelejä.
 
No aika heikolta se pelaamisen tulevaisuus sit näyttää kun on just paria poikkeusta lukuunottamatta jotain pilipali pelejä.

Eli, Testaamatta paskaa, oikea asiantuntijalausunto :D

Ittelle viime vuosien suurin juttu on juurikin VR, se on näyttänyt jo hienoutensa, vaikka ollaan vielä lasten kengissä. Pelkästään rajoittuneelle, PSVR:lle löytyy jo yli 20 timanttisen kovaa nimikettä. Ja kyllä mulle maistuu HL2:n esiosa VR:nä ja myöhemmin ehkäpä CS VR.
 
Viimeksi muokattu:
No aika heikolta se pelaamisen tulevaisuus sit näyttää kun on just paria poikkeusta lukuunottamatta jotain pilipali pelejä.

Tämän konsolisukupolven merkittävin anti itselle on ehdottomasti ollut VR-pelaaminen. Avannut kokonaan uuden sivun pelaamiselle ja tehnyt siitä jälleen jännittävää. Panostus näyttä Sonylla olevan vähintäänkin samaa luokkaa myös seuraavassa konsolisukupolvessa, kun samaan aikaan vielä tuolta PCVR hönkii ihan uusi vaihde silmässä. Markkinajohtajana PSVR on kuitenkin raivannut tietä ja esitellyt lajin jo miljoonille pelaajille.

Huomenna torstaina tuo sitten nähdään. Itseltä löytyy Oculus Quest ja siihen tuore Link-päivitys mahdollistaa PCVR:n annin, joten näillä kohti puolielämää.
 
No ehkä ilmaisin asian liian kärjistetysti, lähinnä tarkoitin sitä että VR pelaaminen on vielä aika alkuvaiheessa eikä vehkeitä löydy joka kodista, kyllä se pelialan tulevaisuus on hyvät pelit ja suurin osa tulee tulevaisuudes tapahtumaan ohjain ja tv/monitori välityksellä. Se ei ole vielä niin yleistä että sitä kannattais hommata ellei sitten ole ylimäärästä tai halua kokea jotain erilaista välillä, mut joo se siitä offtopicista mun osalta, peace!
 
Sen takia tämmöisiä isoja VR-pelejä tarvitaan että enemmän porukkaa ostais VR-lasit, jos kunnon VR-pelejä ei tule niin ei myöskään lasit myy.
Sonykin sais vaan rohkeasti pistää jonkun ison studion tekemään PSVR pelin kunnon budjetilla.
 
Eiköhän suurin ongelma ole siinä, että VR-lasit ovat kuitenkin edelleen melko lapsen kengissä muuhun pelaamiseen liittyvään tekniikkaan nähden niin ei niiden peleihin luonnollisesti haluta laittaa omaisuuksia. Toisaalta lasit kehittyy sitä nopeammin, mitä enemmän niitä ostetaan ja niitä ostetaan tietysti sitä enemmän, mitä parempia pelejä niille tehdään :D Eli pointsit kaikille, jotka tosissaan VR-peleihin satsaavat.
 
Iso päivä tänään, 12h päästä olemme viisaampia. Ellei Valve sitten lätkäise pelin logoa ruutuun ja Alyx tulee sanomaan "lisää infoa kesällä 2020" :cool: No ei, jos Valven puheisiin on uskominen se voisi tulla vielä tänä vuonna.

"Valve first confirmed they were working on a VR game, three in fact, back in January of 2017. The company still hasn’t confirmed any details about these games, other than to say that one of them is coming this year and that it will be compatible with all PC VR headsets."

 
EJ4yvHvXkAAUDnt


Täällä ollaan valmiita illan lehdistötilaisuuteen klo 19.

Testasin juuri Oculus Questin, ja tietokoneen Oculus-ohjelmisto hyväksyi 5+2 metrin kaapeleilla (usbc-usba). Kävin myös jo SteamVR:n puolella tutkimassa paikkoja, olihan siellä jo aiemmin ostamiani pelejä jotka pelasin striimaten 5 GHz kotiverkon yli.

Valmiina Half-Life: Alyxia varten, mikäli Valve suuressa viisaudessaan sallii sen myös muille kuin omille laseilleen.
 
Viimeksi muokattu:
EJ4yvHvXkAAUDnt


Täällä ollaan valmiita illan lehdistötilaisuuteen klo 19.

Testasin juuri Oculus Questin, ja tietokoneen Oculus-ohjelmisto hyväksyi 3 metrin kaapelini (usbc-usba). Kävin myös jo SteamVR:n puolella tutkimassa paikkoja, olihan siellä jo aiemmin ostamiani pelejä jotka pelasin striimaten 5 GHz kotiverkon yli.

Valmiina Half-Life: Alyxia varten, mikäli Valve suuressa viisaudessaan sallii sen myös muille kuin omille laseilleen.

Taitaa klo 20 alkaa tilaisuus ?
 
Ylös Bottom