Vastaus: Halo 2
Pasodoble sanoi:
Mielenkiintoista molemmat. Mistäs Hakkiz tälläistä tietoa olet lypsänyt?
http://www.bungie.net/Forums/posts.aspx?postID=1334289
Pitää vielä lisätä, että kävin tuon Outskirts-kentän kallon itsekin nappaamassa. Se on aivan kentän alussa ja helposti saatavilla. Jos joku ei jaksa Bungien foorumeilta lukea, tässä ohjeet lyhykäisyydessään (co-oppina):
Kun kenttä on latautunut ja pienen herättelyn jälkeen Master Chief saa simmunsa auki, molemmat hahmot tulee viedä kohtaan, jossa ensimmäinen Grunt kohdataan. Kyseessä on pieni alas viettävä kuja, jonka luona on myös yksi välkkyvä valo. Kujan alkupäässä on molemmilla sivuseinillä kiinnitettynä valot, joiden päälle voi hypätä. Molemmat hahmot kannattaa pompauttaa vasemmanpuoleisen valon päälle (kun katsotaan alaspäin kujalle). Sen jälkeen yksinkertaisesti takimmainen hahmo hyppää etummaisen päälle ja siitä katolle. Heti vasemmalla on pieni kuja, jonka perällä on kiikari (search), 4 kranaattia (for) ja yksi pääkallo (skulls). Pääkallon voi poimia X:ää painamalla. Kallon nimi on "Blind" ja se poistaa kuvasta HUDin, aseen sekä oman hahmon raajat. Vaikutus pysyy, vaikka kallon viskaisi mäkeen, eikä pelissä ole mitään namiskaa, mistä nuo saisi takaisin. Mitään käytännön hyötyä tästä ei ole, ellei sitten tee esimerkiksi jonkinlaista videota Halo 2:n yksinpelistä, jossa tarvitsisi kuvamateriaalia esimerkiksi vain kentistä ilman näkyvää taisteluvarustusta.
Outskrits on loppujen lopuksi varsin avoin kenttä siinä mielessä, että monet taistelukohtaukset voi välttää loikkimalla katoilla. Kyseessä ei siis todellakaan ole taistelusta taisteluun etenevä putki kaupunkimaisemissa, vaikka kaupunki onkin kohtalaisen pieni. Itse löysin matkan varrella myös sniperin ja ammuksia siihen, ehkä siellä on muitakin aseita piilotettuna. Kenttää tarkemmin tutkiskellessa silmään särähti myös seiniin liimatut tarrat, sillä numero 7 esiintyi yllättävän usein. Bungielle ko. numero on erikoislaatuinen, koska se esiintyy monissa Bungien peleissä tavalla tai toisella. Myös Halo 2:ssa on viittauksia seiskaan: Esimerkiksi 2401 Penitent Tangent. 2+4+0+1 = 7. Nimessä Penitent Tangent on seitsemän eri kirjainta. Marathon-hahmojen nimissä käytettyä numerotaulukkoa soveltamalla Penitent = 5+4+3+8+9+4+3+9=45 ja Tangent = 9+0+3+6+4+3+9=34. 4+5=9, 3+4=7, 9+7=16 ja 1+6=7.