Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 2

Nyt on tullut pelattua Livessä(kin) hyvän tovin ja pakko myöntää, olen pettynyt Bungieen. Optimatchissa ei pääse päättämään, mihin peliin joinaa - ei näe missä kaverit pelaa, ei pääse kavereiden peleihin. Eikä peleihin voi liittyä kesken kaiken. Lisäksi, Livessä ei pääse vaikuttamaan MITENKÄÄN pelimuotoon, kaikki tapahtuu arpomalla - joka suoraan sanottuna vituttaa. Ainoa tapa päästä pelaamaan kavereiden kanssa, on Party match, mutta sinne ei sitten pääse muita kuin kavereita invitellä - onneksi Party matchissa voi vaikuttaa pelimuotoon.

Onneksi yksinpeli on paljon mukavempaa ja Livessäkin on kivaa kun vaan osuisi kohdalle haluttu kartta ja pelimuoto.
 
Vastaus: Halo 2

Mitä tuossa ehdin pelailla niin eipä tuo kovin hääppöiseltä vaikuttanut. Livessä arpoo mihin menee pelaamaan ja kestää kauan. Hei haloo!!! Eikö wanha systeemi olisi ollut parempi?
 
Vastaus: Halo 2

Sanotaan näin kärkeen: Halo 2 tuntuu paremmalta kuin Halo, vaikkakin omaa pari silmiinpistävää bugia ( texture clipping ). Dual Wieldingissä on sitä kaivattua munaa, musiikit hivelevät korvia, grafiikka on paikoin erittäin kaunista ja tunnelma loistavan intensiivinen. Juonikin on yksinpelissä mielenkiintoinen.

Koodauksen huolimattomuudet ärsyttävät lähinnä siksi, että ne ovat ehkäpä ainoat asiat joista todellakin *voi* valittaa. Viat eivät minua henkilökohtaisesti haittaa, mutta naarmuina muuten niin sileässä pinnassa ne kyllä erottuvat.

Moninpeliä kokeiltiin kolmen joukolla, ja upealta tuntui. Sanokoot muut Halo-veteraanit mitä tahansa, niin ainakin minä uskon, että Halo 2:sen moninpeli pieksee edeltäjänsä mennen tullen ( lieneekö syy hyvässä map-designissä, paranneltuissa vehicleissä tai sitten juuri tuossa dual-wieldingissä, niin en osaa sanoa - tempo on silti nopeampi ja se on HYVÄ ). Huomenna vuorossa on sitten 4 vs. 4 Lanitusta, joten viimeinen tuomio annettakoot sen jälkeen.
 
Vastaus: Halo 2

Ok, kuuden tunnin Halo2 -sessiot takana (deathmatch & co-op). Haluan näin lyhyesti mainita parista asiasta:

- Tekstuurien clippaus. Sinäänsä ei haittaa minua, mutta miksi, miten ja vielä miksi? Kyllä tällainen pitäisi ehdottomasti hioa pois muuten niin hyvästä pelistä. Sama kuin jättäisi elokuvasti kuvan ja äänen remasteroinnin pois. Olisiko kivaa? No ei.

- Pelin alussa tapahtuva, jo itselleni klassikoksi muodostunut, tumman miehen tanssi pöytää vasten. Yksi sana, öh, siis hymiö: Tämän olisi tietysti voinut poistaa/peittää.

-BR ampuu ilman zoomia bursteja ja zoomin kanssa bursteja. Err, mikäs ylläri tämä nyt oli?

- Ghost, toisin kuin puhe oli, ei kiihdy siten, että se napin painalluksella boostaa. Tämä oli varsin outoa, sillä mielestäni kyseinen toiminto oli mukana silloin, kun MS:llä konsolifinin possen kanssa kävimme pelailemassa. Nyt tilalla on jopa hieman epäreilu jatkuva kiihdytys, joka tekee tosin kääntymisestä yhtä helvettiä. Ai niin, ja samalla ei voi tulittaa. Ihan hyvää tasapainottamista anyways.

- Tankki kulkee levottoman hitaasti ja ampuu pelottavan nopeasti. En osaa keksiä järkevää syytä näille muutoksille. Alkuperäinen tankki oli huomattavasti toimivampi (Halo1). Myöskään tankin sivulle ei voi mennä istumaan, tosin NPC:t voivat. Toisaalta tankin päälle voi mennä kyykkimään, ja tällä kertaa päältä ei "liusu" pois, kuten Halo1:ssä.

- Handgun. Nooooooooooooooooooooo! Miksi tämä ase on raiskattu täysin? Alkuperäinen oli ihan ykkönen, ja osaavan käsissä todellinen peto. Rakastin sitä. Tämä taas... :(

- Ratojen puute moninpelissä. Mielestäni ratoja olisi saanut olla enemmän, ja varsinkin pienien ratojen puute harmittaa.

Noin, pääsinpäs avautumaan :> En halua valittaa, mutta nuo puutteet/epäkohdat vain itseäni häiritsivät. Muuten peli on kyllä pirun hyvä ja sitä samaa Haloa kuin ensimmäinenkin. Nautin isosti <3 Pitää myös muistaa, että Live-tuen ansiosta kenttiä/aseita/patcheja jne jne jne tulee sopivin väliajoin, joten peliä voidaan hioa ja parantaa tarpeiden mukaan.
 
Vastaus: Halo 2

Spede sanoi:
Pystyykö tuossa itse säätää miten sen kuvan jakaa? Vai onko se normal asetuksella vaakasuunnassa ja widescreen asetuksella pystysuunnassa

Tuo kiinnostaisi minuakin (en huomannut ainakaan että kukaan olisi tähän vielä vastannut).
Itselläni ruutu on jaettu pystysuunnassa kun pelaan kaverin kanssa co-oppina enkä löytänyt mistään asetuksista kohtaa josta tuon voisi vaihtaa vaakasuuntaiseen jakoon.

Kyllähän tuohon pystyjakoonkin hetken pelaamisen jälkeen tottui (välillä tosin vieläkin suuntavaisto sekoo kapean näkökentän takia), mutta olisi ihan kiva testata ja verrata sitä vaakajakoa tuohon...

Anyone?
 
Vastaus: Halo 2

Orin sanoi:
- Tekstuurien clippaus. Sinäänsä ei haittaa minua, mutta miksi, miten ja vielä miksi? Kyllä tällainen pitäisi ehdottomasti hioa pois muuten niin hyvästä pelistä. Sama kuin jättäisi elokuvasti kuvan ja äänen remasteroinnin pois. Olisiko kivaa? No ei.



- Handgun. Nooooooooooooooooooooo! Miksi tämä ase on raiskattu täysin? Alkuperäinen oli ihan ykkönen, ja osaavan käsissä todellinen peto. Rakastin sitä. Tämä taas... :(

Toi tekstuurien clippaus on kyllä törkeen näköistä. Alkuperäinen pistooli oli aivan liian tehokas, ihan sama oliko osaava vai ei kunhan vain tajusi, että sehän on pelin paras ase. On se nytkin dualina aika kova, ei tosin zoomailla.
 
Vastaus: Halo 2

Dr Evil sanoi:
Toi tekstuurien clippaus on kyllä törkeen näköistä. Alkuperäinen pistooli oli aivan liian tehokas, ihan sama oliko osaava vai ei kunhan vain tajusi, että sehän on pelin paras ase. On se nytkin dualina aika kova, ei tosin zoomailla.

Mjuu, no olihan se tehokas, mutta kyllä silti ihan voitettavissa muilla aseilla. Pislan heikkous oli pieni lipas (lipas tyhjä -> kuolema lähes poikkeuksetta) ja hitaus. Kyllähän tuolla useimmat pelasivat, mutta lähitaistelussa kyllä valittiin yleensä toinen ase, esim. haleksi tai Plasma Rifle. PERKELE! :3 Tästä tulikin mieleen, että myös Plasma Rifleä oli Halo 2:ssa menty sörkkimään. Ennen sen päätarkoitus, ainakin meidän peleissä, oli pitää lipun viejä paikoillaan. Paras tapa oli aina odottaa, että joku vie lipun ja sen jälkeen laittaa nappi pohjaan, jolloin lipun viejä ei voinut liikkua. Lopuksi isku takaraivoon. Tuo oli ainakin itselläni 100% varma taktiikka. Eipä toimi enää.
 
Vastaus: Halo 2

No nyt ollaan ilmeisesti 12. "kentässä" menossa päivän pelaamisen jälkeen. Välissä käytiin livessäkin ottamassa matsia. Hienoltahan tämä tuntuu. Juoni on sangen intressantti ja ovelia mullistuksia löytyy. Moninpeli on hauskaa hupia ja monipuolisuutta löytyy. Omaa hahmoaankin on mukava vähän väritellä itse. Eliittejä ja Spartaneita löytyy livestä aika hyvin molempia. Vähän tuli vilkaistua extra-DVD:n valikkoja ja tarjontaa, ja ihan hyvältähän se näyttää sekin puoli. Huomenna sitten jatketaan.
 
Vastaus: Halo 2

Nyt olen pelannut silmät ristissä useamman tunnin yksinpeliä. Täytyy myöntää, että olen hieman pettynyt. Grafiikka on kieltämättä karkkia silmille, mutta se pääsisi paremmin oikeuksiinsa laajoissa ulkokentissä. Vaan ei. Ei ole vielä näkynyt mitään samanlaista kuin CE:ssä.

Dual wielding oli aluksi vaikeaa omaksua, mutta nyt sen hallitsee melko hyvin. Kyllähän siitä on hyötyä ja sillä saa vähän strategista näkemystä pelaamiseen.

Peli tuntuu pyörivän vähän nopeammin kuin edeltäjänsä. Ehdottomasti radikaalein uudistus on tosin health-mittarin poistaminen. En meinannut uskoa sitä ensin, että on vain suojukset ja sitten kuolema. Toisaalta, ei tarvitse enää temppuilla health-pakkien kanssa.

Kersantti Johnson on mahtava tyyppi, mutta MC on myös melkoinen rämäpää.

Oli melko iso (positiivinen) yllätys, kun pääsikin pelaamaan Elitellä toista kampanjaa. Tuntuu siltä, että tämän eliten ja MC:n tiet kohtaavat vielä... (siis en ole pelannut peliä vielä läpi)

Anteeksi vain, että kirjoitin sinne hype-kejuun, että olin saanut sähköpostia PlayerOnelta. Olin jotenkin vain niin innoissani. Ei tule toistumaan.
 
Vastaus: Halo 2

Unreal-Hawk sanoi:
Nyt on tullut pelattua Livessä(kin) hyvän tovin ja pakko myöntää, olen pettynyt Bungieen. Optimatchissa ei pääse päättämään, mihin peliin joinaa - ei näe missä kaverit pelaa, ei pääse kavereiden peleihin. Eikä peleihin voi liittyä kesken kaiken. Lisäksi, Livessä ei pääse vaikuttamaan MITENKÄÄN pelimuotoon, kaikki tapahtuu arpomalla - joka suoraan sanottuna vituttaa. Ainoa tapa päästä pelaamaan kavereiden kanssa, on Party match, mutta sinne ei sitten pääse muita kuin kavereita invitellä - onneksi Party matchissa voi vaikuttaa pelimuotoon.

Onneksi yksinpeli on paljon mukavempaa ja Livessäkin on kivaa kun vaan osuisi kohdalle haluttu kartta ja pelimuoto.


aika outoa koska juuri live puolta on suitsutettu eniten ja että se voittaa 10-0 kaikki muut live pelit? (ainakin ign, ja gamespotin mukaan) itse en ole viellä pääsyt kokeilemaan kun postimies tuo pelin vasta huomenna...
 
Vastaus: Halo 2

kyllä se live puoli on muuten ihan päin helevettiä,se todellakin arpoo mihin menet,jos otat optimatchin niin saat vaan valita epämääräisista kategorioista esim.rumble pit sisältää slayerin(deathmatch) kaikki kaikkia vastaan ja tiimimuodot ja jotain muuta,eli jos optimatchilla ottaa tuon rumble pitin niin voit yhtä hyvin joutua pelamaan free for all:ia kuin tiimi peliäkin,perseestä!
niin sen pitäisi olla että optimatch->slayer tai team slayer->peli näyttäisi kaikki kyseiset matsit mutta ei,se ite päättää mikä matsi o paras esim.yhteysnopuden perusteella.
eikä tässä vielä kaikki,jos tuurilla pääset peliin jossa oli sopivan tasoista porukkaa niin kun matsi on loppu niin et tietenkään pääse sen matsin aulaan vaan peli heittää sut takas siihen valikkoon mistä valitaan taas se optimatch ja milläköhän todennäkösyydellä pääset samaan peliin uudestaan???...aivan...
toi on jo huonompaa räpellysta kuin ea:lla ja kaikkihan tietää kuinka surkeet systeemit niillä on.

sanottakoon vielä että peli easyllä läpi 7,5 tuntia enkä vaan juossut ja katsoin välipätkät.

extra dvd:llä on tavaraa likemmäs 2 tuntia mikä oli kiva yllätys kun oletin että siinä on kuitenkin vaan joku 10 minuttin making of.

grafiikkakaan ei kovin ihmeellistä ole jos ykköseen vertaa ja niitä sisätiloja on vieläkin liikaa,mun puolestä olis koko peli voinu sijoittua maapallolle ni ois ainaki ollu kunnon kaupunki sotaa...

huomasin muuten että ne jackalit ei kertaakaan ryhmittyny niitten kilpiensä kanssa tiiviiseen ryhmään kuten ne siinä yhdessä e3 videossa teki,taisi olla skriptattua koko homma.

mutta ei se peli silti huono ole,kyllä vielä kaverin kanssa ainakin heroicillä läpi mennään cooppina ja varmaan parikin kertaa vielä yksin ja kolmosta odotellaan jos se tarina vaikka sitte sais kunnon lopun jo.
 
Vastaus: Halo 2

pelle sanoi:
huomasin muuten että ne jackalit ei kertaakaan ryhmittyny niitten kilpiensä kanssa tiiviiseen ryhmään kuten ne siinä yhdessä e3 videossa teki,taisi olla skriptattua koko homma.

Jaa, kyllä ne mulla vaan ryhmitty. En oo viel pitkälle pelannu, mut jo siin ekas kaupunki kentäs (toka kenttä?) ne kyllä ryhmitty siin avoimessa tilassa. Myöskin yhdessä kapeammassa käytävässä ne ryhmitty käytävän päähän ja suojas yhtä covenant sniperii joka oli niiden takana...

Pelasitko pelin vain easyllä läpi? Itse nimittäin pelailen heroicilla, eli ehkä ne ei easylla oo niin fiksuja :)
 
Vastaus: Halo 2

Live-pelit olivat eilen todella hauskoja. Vielä tässä vaiheessa kun kartat, taktiikat, aseet ja osa tehtävistä ovat tuntemattomia - on tämä kuin Liisan seikkailut Ihmemaassa; jatkuvasti tulee jotain uutta ja ihmeellistä mistä ei ole aluksi hajuakaan :) Illalla taas pelaamaan.
 
Vastaus: Halo 2

Live "ounaa" täysin. Oli toistakymmentä suomalaista tuossa 11.11 torstaina illalla pelailemassa... Ainoa mikä jäi kummastuttamaan, ihmiset eivät ymmärtäneet mitä missäkin pelimuodossa oli tarkoitus tehdä, ja opetelkaa "streiffaamaan". Oli myös helvetin hyviä pelaajia, kiitos hyvästä vastuksesta.
Unohtumaton tilanne...
Warthog ja 3 spartalaista. CTF. Mappia en muista. Hyökättiin vihollis tukikohtaan. Oltiin juuri saatu lippu pelkääjän paikalle, vihulainen repi minut ulos autosta ja istui itse kuskin paikalle.
Lähti kaasuttamaan karkuun, mutten hyväksynyt sitä, vaan juoksin auton kiinni ja vuorostani kiskoin kuskin pois, lippu omaan tukikohtaan ja piste meille. Hektinen peli. Kaveri meni täysin shokkiin :eek: siinä turretissa tuon tilanteen takia ja aloitti hysteerisen naurun :D melkein jäi kalliolta vihollinen suolattua, mutta pienellä kehottamisella kaveri havahtui ja äpärä tippui tantereeseen. :cool:

Grafiikka pelissä on muuten paikka paikoin rumempaa jopa kuin edeltäjässään. Varsinkin maaston tekstuurit välillä pistää silmään.

Sitten ihmettelyn aihe:
5.1 Dolby Digital, miksei toimi? Dashboardilta laitan surroundit ja dolby digital tuen päälle, kotiteatteri tukee myös formaattia, kyllä, minulla on super av scart ja optinen kaapeli ja silti minkä tahansa pelin laittaa koneeseen, ei kuulu laitteistosta pihaustakaan. Dashboardilla se humina kuuluu kyllä ja elokuvissa toimii 5.1 Dolby Digital, mutta helvetti, miksei peleissä? Muilla samanlaista ongelmaa? Johtuuko ikivanhasta boxista, on sitä ensimmäistä suomessa myytyä erää... Toivottavasti jollakulla on kokemusta.

Piis out
 
Vastaus: Halo 2

Mulla peli kaatuilee valtavasti!

Esim. maaosion tunnelin jälkeen tulevan "välianimaatiota" ennen peli kaatui ja tuli ilmoitus virheellisestä levystä.

Kokeilin n. 5 kertaa samaa kohtaa, mutta aina kaatui. Vasta kun laitoin soltun ajamaan autoa pääsin taas eteenpäin! Todella harmillista.

Samoin kävi tästä n. 2-3 kenttää eteenpäin. Ja arvatkaa olinko tällävälillä tallentanut. No en, uudelleen kentät läpi. Eli tämä tallennussysteemi ei ole aukoton.

Täytyy tutkailla mistä johtuu. Levy on mielestäni naarmuton ja puhdas. Toisaalta taas konsoli ei ole köhinyt aikaisempien pelien kanssa.

Muuten täyttä hupia oli pelailu.
 
Vastaus: Halo 2

Itse en käsitä tuota ankaraa whinetystä Live-puolesta. Minulle on vain hyvä, että nämä rankatut ja epärankatut pelit pidetään selvästi erillään. En ole vielä kaikkia hienouksia valikoista tutkinut, joten ehkei minulle ole vielä paljastunut se huonous. Suomalaisia nimittäin ainakin riitti eilen illalla kunnon mättöihin kun oli semmoiset 45 kaveria online, joista melkeinpä kaikki pelasivat Haloa ja aika moni niistä oli moninpelissä.

Hupaisia tilanteita ja tiukkoja taisteloita kyllä tapahtui paljon, eikä naurultakaan voinut säästyä. Lagia ei esiintynyt kovinkaan paljoa paria poikkeusta lukuunottamatta. Hahmon kustomointi toimii hyvin, ja kun oppii ulkoa kavereiden logoja niin osaa jo niiden perusteella nopeasti sanoa, kuka on missäkin. Pitäisi vain itsellekin keksiä miehekäs sotisopa ja logo.

Ajoneuvot toimivat hyvin ja kenttäsuunnittelu antaa tilaa vähän taktikoinnillekin. Zansibarin "defence-offence" CTF oli kyllä hauskaa, kun sain itsekin pari kertaa viime sekunneilla tuotua sen lipun takaisin tukikohtaan. Se pirulainen, joke väijyi siellä lipun luona ei osannut odottaa niin kovia apujoukkoja ;) Moni kenttä on juuri oikean kokoinen, ettei kovin pahoja suvantohetkiä pääse syntymään, vaan jotta koko ajan on taistelua jossain meneillään. Tiimityöllä pärjää kyllä helposti. Äänikommunikaatio on hoidettu vähän ovelasti, mutta toimii yllättävän hyvin.

Enemmän kommenttia pistän vasta kun on kunnolla jauhettu. Tänään mennään ykshinpeli läpi ja illalla taas Liveen. Moninpeli jätti kyllä todella positiivisen kuvan. Yksinpelistä taas useimpien kenttien lyhyys pisiti todella selvästi silmään, eikä mitään Assault on the control room kakkosta ole ainakaan vielä nähty, kun ei aavoissa ulkotiloissa paljon seikkailla.

Äänet toimivat uskomattoman hyvin ja surround luo loistavasti tunnelmaa. Hienoa ajella ghostilla kun ympärillä räjähtelee koko ajan. 5.1-äänet ovat tässä pelissä kyllä hyvässä käytössä. Steve Vain kitara tuo lisää särmää musiikkipuolelle, joka oli jo edellisessäkin osassa hyvässä kunnossa. Tunnelma on kohdallaan.

Nähärään Livessä tänään.
 
Jooh, eli todellakin, livessä tämä on ihan helmi. Jos haluaa pelata ränkättyjä pelejä, se on ihan hyvä ettei pääse esim. opettelemaan yhtä mappia ja yhtä pelimuotoa ja abusaamaan sitä. Sitten jos taas tahtoo valita mättönsä niin eikun peli pystyyn ja ystävät sisään. Playlisteistä sinäänsä ei kannata valittaa, sillä niitä tullaan muokkaamaan.

Kampanja ei aluksi sytyttänyt, mutta kyllä täytyy myöntää, että sekin on helvetin hyvä ja uudelleenpelattava.
 
Vastaus: Halo 2

U-S-K-O-M-A-T-O-N P-E-L-I :eek:

Ei voi muuta sanoa. Vaikka olenkin vasta yksinpeliä hakannut. Aseita on todella paljon edeltäjään nähden ja ovat sentään aseita ja ajoneuvoja onnistuneet tasoittamaan. Viimeinkin Ghostillakin on mielekästä ajaa :p
Kahdella Magnumilla on ollut hauska fiilistellä.

Voi kun työpäivä olisi jo ohi, että pääsisi pelaamaan. No onneksi on viikonloppu. Aika eristäytyä muusta maailmasta :D
 
Vastaus: Halo 2

mitäs veikkaatte toimiiko tällanen:
joku kirjoitti ign foorumilla että oli saanut microsoftilta tietää että se pop-in niissä välipätkissä johtuisi siitä että xboxin kovolla on liikaa tavaraa.
sillä pelihän käyttää sitä välimuistina,ja kyseinen henkilö oli kuulemma poistanut KAIKKI tallennukset ja musiikit kovolta ja pop-in oli hävinnyt.
samaa väitti pari muutakin jotka sinne oli kirjoittanut.
epäilen kyllä että on silkkaa paskapuhetta,mutta ihan piruuttani koitan heittää musiikit pois kovolta,en mä niitä kuitenkaan enää kuuntele.
 
Ylös Bottom