Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Oli mukavaa lukea, että ODST:n mukana tulee kaikki Halo 3 lisäkartat ja kolme uniikkia mappia. Itselläni kun ei ole kuin yksi karttapaketti ostettuna, niin tämä on vähintäänkin kullan arvoista tietota. Jotenkin odotus tähänkin vaan kasvaa joka päivä yhä enemmän ja enemmän.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Olikos se niin että tämä ei ole täysihintainen julkaisussa, vaan jonkin verran halvempi? Jostain olen sellasen käsityksen saanut.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Olikos se niin että tämä ei ole täysihintainen julkaisussa, vaan jonkin verran halvempi? Jostain olen sellasen käsityksen saanut.

Hinnasta ei ole vielä oikein varmuutta. Jos MS oikein ilkeälle päälle sattuu, pyydetään pelistä täyttä hintaa.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Hinnasta ei ole vielä oikein varmuutta. Jos MS oikein ilkeälle päälle sattuu, pyydetään pelistä täyttä hintaa.

Itse muistaakseni joskus luin jostain, että peli ei ole täysihintainen. Taisi olla pelaajasta, tai jostain muusta. Koskas tämä muuten julkaistaan?
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Itse muistaakseni joskus luin jostain, että peli ei ole täysihintainen. Taisi olla pelaajasta, tai jostain muusta. Koskas tämä muuten julkaistaan?

Julkistuksen yhteydessä oli puhetta, että tämä olisi alehintainen laajennus. Peli kuitenkin julkaistaan loppuvuodesta, joten se on varmaan aika suuri osa Microsoftin joulustrategiaa, eikä hinnasta vielä oikein voida olla varmoja.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Minua mietityttää kovin tuossa trailerin alussa näkyvä ase. Näyttää aika paljon M4-karbiinilta, eikä suinkaan äänenvaimennetulta SMG:ltä. Tai sitten silmät vain ovat huonot. Voi voi silmiä. Noh, tässä traileri:

[MEDIA]746[/MEDIA]

EDIT: No SMG:hän se on, oon vain käsi. Tässä Vahingonkorvaukseksi IGN:n kooste pelistä:

http://video.ign.com/streaming/e3-2...s.com/cms/publish/vod/vodclip/foxign/5532.qvt
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Tämän trailerijulkistuksen myötä minulle tuli aika samanlaiset tunteet kuin tuon Halo: Reachin kanssa. Eli kyllä todella suurella mielenkiinnolla odottelen, että pääsen käsiksi näihin seuraaviin Bungien tuotoksiin. Halo -franchise on lyönyt osaltani läpi, hyvien pelien ja scifimaailmansa puolesta. On siis mukava tietää, että ensi talvena saa taas palata uusiin Halo kujeisiin. ODST päätyy siis varmasti hyllyyn ja levyasemaan pikimiten.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Täytyy vain toivoa, että kampanjasta löytyy tarpeeksi pituutta, kun Microsoft oli kuin olikin lätkäissyt pelille täyden pelin hinnan aiemmista puheista huolimatta. Valittaminen on tietysti hankalaa, koska Firefight varmasti lisää elinikää roimastikin ja "täydellinen" moninpeli tuo aivan järkyttävän määrän arvoa niille kenellä ei H3-moninpeliä ole tai suurin osa DLC:stä puuttuu. Meille pitkän linjan Halo-pelaajille, jotka ovat ostaneet kaiken DLC:n heti kättelyssä, ei tuo ODST:n (Halo 3:n) moninpeli ole niinkään suuri juttu; mitä nyt kolme uutta karttaa saa ja hyvällä tuurilla yhden uuden armorin.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Bungie kertoopi Weekly Updatessaan, että KYLLÄ, ODST:n voi asentaa kiintolevylleen ilman pelkoa galaktisen mittaluokan kärsimyksistä.

Bungle sanoi:
Q. You told us not to use NXE to copy Halo 3 to the Xbox 360 hard drive. You fixed that for Halo 3: ODST, right?

A. Yup. Well, I didn't. Mat Noguchi and a crew of awesome dudes did. Awesome. Dudes. You'll be able to copy the Halo 3: ODST campaign disc directly to your hard drive if you want to. We still recommend that you do not do so with the secondary disc.

Bungie.net : Bungie Weekly Update: 06/05/09 : 6/5/2009 5:32 PM PDT

Eurogameriin nykyisin kuuluvalla Digital Foundrylla on puolestaan varsin näppärä artikkeli, jossa kirjoittaja pureutuu hitusen Halo 3:n pelimoottoriin ja sen kehittymiseen ODST:hen siirryttäessä. Mukaan mahtuu mainintoja Killzonestakin, mutta mielenkiintoisesti artikkelissa sivutaan myös yllä mainittua aihetta:

Digital Foundry sanoi:
The original Xbox 360 devkits had exactly the same amount of memory as the retail unit, meaning that the game only had around 335MB of memory for content due to SDK overheads - a deficit of around 50MB. This has been resolved in the new Microsoft kits, and should give Bungie a very useful boost for ODST.

In part though, this did mean that Bungie's streaming tech had to be phenomenally good. Their own figures show that the 360's DVD drive is capable of 6-18MB/s throughput (100-240ms seek time) while the hard disk stats came in at 17-30MB (10-30ms seek). The streaming code was so efficient, and so geared towards the hardware, that a New Xbox Experience hard-disk install actually slows the game down considerably. Expect to see that situation reversed for ODST.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

En nyt ihan tajunnut tuon Digital Foundryn joitain motiiveja artikkelissaan.

Kaikkihan nyt tietää, että Killzone 2 näyttää paremmalta kuin 2 vuotta vanha Halo 3.
Kirjoittaja selittää, että Killzone 2 "wipes the floor" Halolla, ja "The earth-shattering arrival of Killzone 2 earlier this year had serious ramifications for Microsoft's reputation for hosting the most technologically advanced shooters on console." Eli kirjoittajan mukaan "maata järisyttävä" Killzone 2 saa Microsoftin maineen FPS-alustana pahasti vaakalaudalle.
Ei mitään flamebaittia?
Myöskin, kenen mielestä täällä ODST:n pitäisi olla vastaus Killzonelle? "Its answer: ODST, a brand new FPS set in the Halo universe but separate and apart from the super-soldier heroics of the iconic Master Chief."
Konsolisotaan yllyttämistä parhaimmillaan.

Vastaus tuolle Killzonelle nähtiin jo viime vuonna, GOW2:n muodossa. Joka kyllä pieksi KooZetat ihan mennen tullen. (Pahoittelen räikeää offtopiccia ja konsolisotaa, mutta rupesi tuo kirjoittaja vähän ärsyttämään...)




Mutta tosiaan, itse peliin ;)
Mielestäni ODST:n osa Microsoftin pressitilaisuudessa oli aika mainio, vaikka Joe Staten näytti mielestäni hieman vääriä osa-alueita siitä. Siltakohtaus tosin oli upea. Kyllä rupeaa odotus tätä peliä kohtaan olemaan jo sietämätön. Firefight vielä varmisti paikkansa sydämessäni, sillä se oli melkein kuin Bungie olisi lukenut ajatukseni. "Horde olisi Halossa varmaan aika nannaa..." Ja katsos, mitä kävi! :D

Ja tuo special-paketin julkaisu sai myös vedet herahtamaan kielelle. ODST-ohjain, nams!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Myöskin, kenen mielestä täällä ODST:n pitäisi olla vastaus Killzonelle?
Vai tuollaista luki artikkelissa, en sitä jaksanut lukea. Melkoista settiä tosiaan, jos aletaan ODST:tä ajattelemaan Microsoftin (graafisena) vastineena Sonyn Killzonelle. Viimeksi kun tarkistin, niin ODST on lisäosa 2 vuotta vanhalle H3:lle, jonka pelimoottori taas perustuu muutama vuotta vanhaan tekniikkaan (no tästä en ole aivan varma). Graafinen parannus rajoittuu luultavasti efektikikkailuun tämän uuden VISR-näkymän (jotain sinne päin) muodossa.

Kyllä minä voin rehellisesti tunnustaa, ettei Halo 3 (ja sen lisärit) ole boksin parhaimman näköinen peli, eikä taatusti pärjää Pleikka-kolmosen parhaille jyrille. Näin siis pelkästään teknistä näyttävyyttä arvioiden. Halon artista nimittäin tykkään mielettömästi.

Eivätköhän ne ole ne Halo 3:n ja ODST:n muut ominaisuudet, jotka vievät sen Killzonen rinnalle ja ohi niiden silmissä, jotka Haloa ylipäätään parempana pitävät.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Ovatko Killzone ja Halo loppupeleissä edes hyviä vertailukohteita? Ne kun ovat eri konsoleilla ja eivät ne varmaan kilpaile kauhean kiivaasti (tai en minä tiedä)

En usko, että ODST olisi vastaus Killzonelle, mutta hyvä peli eri näkökulmasta on tulossa. Mitään hirveän paljon uutta ei nähdä, mutta ei tähä vanhaan kaavaan tunnu kyllästyvän. Lisäksi kun ODST on ns. lisäri niin ei siltä voi odottaakkaan mitään mullistavaa. Tällä halutaan varmaan hieman kokeilla myös uusia asioita, että uppoavatko ne pelaajiin ja tätä kautta olisi kannattavaa käyttää niitä jatkossa. Halo: Reach kun on vielä tulossa. Siihen tosin toivoisin uutta parempaa pelimoottoria. Traileri oli kyllä todella hieno ja antaa paljon toivomisen varaa. Lisäksi pisti silmään keltainen/kultainen huntter. Huntter boss? Toimintaa uskoisi kuitenkin riittävän ja jo pelkästään trailerin perusteella näyttäisi, että pelille olisi uudelleenpeluu arvoakin.

Lisäksi Firefightin idea on nannaa. Sitä samaa mitä CoDissakin on nähty ja jos toteutus on sen mukainen niin tätä jaksaa tahkota.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Ovatko Killzone ja Halo loppupeleissä edes hyviä vertailukohteita? Ne kun ovat eri konsoleilla ja eivät ne varmaan kilpaile kauhean kiivaasti (tai en minä tiedä)

En usko, että ODST olisi vastaus Killzonelle, mutta hyvä peli eri näkökulmasta on tulossa. Mitään hirveän paljon uutta ei nähdä, mutta ei tähä vanhaan kaavaan tunnu kyllästyvän. Lisäksi kun ODST on ns. lisäri niin ei siltä voi odottaakkaan mitään mullistavaa. Tällä halutaan varmaan hieman kokeilla myös uusia asioita, että uppoavatko ne pelaajiin ja tätä kautta olisi kannattavaa käyttää niitä jatkossa. Halo: Reach kun on vielä tulossa. Siihen tosin toivoisin uutta parempaa pelimoottoria.


Tämäpä juuri. Jos pelijournalisti rupeaa ehdoin tahdoin vertailemaan kahden kilpailevan alustan pelejä keskenään, ja vielä tietäen että toinen on kaksi vuotta uudempi, ei kyseessä ole mitenkään kunnioitettavaa tekstiä. Nykypäivänä grafiikatkin tuntuvat tosiaan ratkaisevan ihan kaiken, ja face-offeissa keksitytään pelkkään visuaaliseen ulosantiin. Mielestäni Halo on todella paljon parempi peli muilla osa-alueilla, mutta grafiikoissa se tietysti häviää.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Jos pelijournalisti rupeaa ehdoin tahdoin vertailemaan kahden kilpailevan alustan pelejä keskenään, ja vielä tietäen että toinen on kaksi vuotta uudempi, ei kyseessä ole mitenkään kunnioitettavaa tekstiä.
Tsekkasin nyt tuota artikkelia, ja tuo alun vertailu taisi olla vain alustus itse artikkeliin. Varsin "räikeä" alustus tosiaan. Itse artikkeli sitten tuntuu käsittelevän Halon ulkokuoren alla olevaa tekniikkaa ja itseasiassa monessa kohtaa yllättyy Halon teknisestä loistokkuudesta.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Tsekkasin nyt tuota artikkelia, ja tuo alun vertailu taisi olla vain alustus itse artikkeliin. Varsin "räikeä" alustus tosiaan. Itse artikkeli sitten tuntuu käsittelevän Halon ulkokuoren alla olevaa tekniikkaa ja itseasiassa monessa kohtaa yllättyy Halon teknisestä loistokkuudesta.

Jees, kyllähän tuo teksti oli ihan validi loppujen lopuksi huolimatta Killzone-vertauksista.
Esim. Halon tekniikasta kertoo jotain nuo todella kolossaaliset rakenteet, joita pystyy todistamaan sekä kampanjassa että multiplayerissa. Näkymä on aika muikea, kun katsot esim. Epitaphissa tai Constructissa reunalta alas. (Ironista, miten juuri nuo kaksi karttaa ovat pelillisesti suurimpia inhokkejani:D)
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

E3-messut on nyt nähty, ja samalla ODST:stä on saatu hyvä määrä informaatiota, joka lieene järkevää koota jonkinlaiseen pakettiin. Yritetäänpä!

Halo 3: ODST toimitetaan kauppoihin kahtena versiona:

Tavalliseen myyntiversioon kuuluu kaksi levyä. Ensimmäinen levy sisältää uuden ODST-kampanjan sekä Firefight-pelitilan. Toiselle levylle laitetaan Halo 3:n moninpeli kokonaisuudessaan, mukaan lukien kaikki 24 karttaa, joista kolme on uusia: Heretic (Midship-remake), Longshore ja Citadel.

Keräilyversio sisältää kaiken saman kuin tavallinen myyntipakkauskin sekä lisäksi langattoman ohjaimen: http://image.examiner.com/images/blog/wysiwyg/image/haloc.jpg

Kampanjan pääosassa seikkailee Rookie, jonka ODST-ryhmä pudotetaan New Mombasaan samalla hetkellä, kun Prophet of Regret pakenee kaupungista. Avaruusaluksen aiheuttama räjähdys/paineaalto aiheuttaa pahoja vahinkoja kaupungille sekä heittää ODST-sotilaiden pudotuskapselit pois odotetulta radalta.

Rookien ryhmään kuuluu hänen lisäkseen viisi hahmoa:
  • Dare (ryhmää tilapäisesti johtava ONI-upseeri (Office of Naval Intelligence), ääninäyttelijänä Tricia Helfer)
  • Buck (arvoltaan kersantti, ryhmänjohtaja, ääninäyttelijänä Nathan Fillion)
  • Romeo (tarkka-ampuja)
  • Dutch (raskaat aseet, ääninäyttelijänä Adam Baldwin)
  • Mickey (räjähteet, ääinnäyttelijänä Alan Tudyk).
Ryhmää johti siis tilapäisest Dare, joka liittyi joukkoon Office of Naval Intelligencestä. Kyseinen tiedusteluosasto tunnetaan mitä hämärähommistaan, sillä esimerkiksi Spartan-ohjelmat on suoritettu sen erilaisten alaosastojen toimesta. Daren tarkoituksena ei ollut hyökätä avaruusalukseen, toisin kuin rivisotilaat luulivat. Todellinen tehtävä selvinnee kampanjan aikana.

Rookie menettää tajuntansa ja herää vasta useita tunteja myöhemmin, kun pimeys on peittänyt kaupungin. Muut ryhmän jäsenet ovat puolestaan toimineet tällä välin ympäri kaupunkia. Rookie lähtee vaeltelemaan New Mombasan kaduilla löytääkseen tiimikaverinsa. Ympäristöön on jäänyt johtolankoja, jotka aktivoivat pelattavia takautumia. Menneet tapahtumat sijoittuvat päiväsaikaan, ja niiden luonne on suoraviivaisempi kuin Rookien öisten, varovaisempien seikkailujen.

Firefight-pelitila toimii periaatteessa samaan tapaan kuin esimerkiksi Gears of War 2:n Horde: maksimissaan neljä pelaajaa taistelee kampanjasta tutuissa ympäristöissä Covenant-sotureita vastaan. Pelaajille annetaan yhteiseen käyttöön tietty määrä elämiä, ja peli loppuu vasta, kun kaikki elämät on käytetty. Periaatteessa taistelut voivat jatkua siis loputtomiin.

Viholliset hyökkäävät pelaajan kimppuun satunnaisesti koostettuina aaltoina: vastaan saattaa asettua aluksi esimerkiksi gruntteja ja jackaleita. Aallot vaikeutuvat pelin edetessä, ja viidennessä aallossa taistelukentälle ilmestyy aina brute-päälliköitä vasaroineen päivineen. Viidennen aallon jälkeen pelaajille annetaan pieni hengähdystauko, jonka aikana he voivat kerätä esimerkiksi panoksia tai hakea lääkintäpakkauksia. Lisäksi pelaajat saavat joitakin lisäelämiä tukemaan tiukkaa taistelua.

Viisi kerrosta muodostavat siis yhden kierroksen. Kolme kierrosta muodostavat puolestaan yhden erän. Kun yksi erä on saatu suoritettua, lisätään seuraavaan kokonaisuuteen joitakin Halo 3:n kampanjasta tuttuja kultaisia kalloja, jotka tekevät toiminnasta erilaista. Pelaajat voivat lisäksi valita ennen mittelöä käyttöön hopeisia kalloja (Blind, Cowbell, Grunt Birthday Party ja IWHBYD).

Aallot, kierrokset ja erät soljuvat eteenpäin niin kauan kuin yksikin taistelija pysyy tolpillaan. Bungien antamien tietojen perusteella homma ei kuitenkaan toimi niin helposti kuin voisi näin etukäteen olettaa. Pelaajille annetaan Halo 3:n kampanjasta ja moninpelistä tuttuun tapaan pisteitä, jotka lasketaan lopulta yhteen ja lisätään Xbox Liven tulostauluille. Taistelun aikana pisteet näytetään hieman Modern Warfaren tyyliin ruudun keskiosassa sivustan sijaan.

Uusia Firefight-ympäristöjä saa auki pelaamalla kampanjaa. Pelaaja palkitaan saavutuksistaan lisäksi uusilla varusteilla, joilla voi muokata sotilaansa ulkoasua.

Kampanja ja Firefight tarjoavat Halo 3:n kampanjasta tutut ominaisuudet: neljän pelaajan co-op Xbox Livessä ja lähiverkossa, maksimissaan kaksi pelaajaa per konsoli ja tietenkin teatteri.

ODST-sotilaana toimiminen tuo mukanaan joitakin muutoksia verrattuna Spartan II -supersotilaana taistelemiseen. Yleisesti näitä uudistuksia voisi luonnehtia askeleena kohti Halo: Combat Evolvedia. Ohessa kooste muutoksista:

  • Pelaajalla on käytettävissään visiiri, johon kuuluu erityinen yönäkötila. Se korostaa viholliset, omat toverit ja tärkeät kohteet ympäristöstä, parannetun pimeänäön lisäksi.
  • ODST-sotilaan visiiri aktivoidaan X-näppäimellä, joten kampanjassa tai Firefightissa ei käytetä Halo 3:sta tuttuja lisävarusteita (kuplasuoja jne).
  • Toisin kuin Master Chief ja kumppanit, ODST-sotilaat eivät voi käyttää kahta asetta samanaikaisesti (esim kaksi konepistoolia tai konepistooli ja plasmakivääri). ODST:t osaavat kuitenkin ottaa paikoilleen asetettuja tykkejä ja repiä ne pois telineistään.
  • ODST:n asevalikoimaan on lisätty uusi äänenvaimennettu konepistooli sekä puoliautomaattinen, niin ikään äänenvaimennettu pistooli, jonka luvataan korvaavan taistelukiväärin (Battle Rifle). Molemmat aseet on varustettu tarkennuksella, joka helpottaa taisteluita pidemmältä kantamalta. Taistelukivääriä ei siis ODST:n kampanjasta tai Firefight-pelitilasta löydy.
  • ODST-sotilaat eivät pue ylleen MJOLNIR-haarniskaa, joten heitä ei myöskään suojaa Master Chiefiltä tuttu suojakenttä. Sen sijaan soturin haarniska kestää tietyn määrän vahinkoa. Ruudun muututtua tyystin punertavaksi alkaa taistelijan energiapalkki kulua. Jos pelaaja ehtii ajoissa suojaan / eliminoimaan viholliset, palautuu haarniskan suojaamiskyky suojakentän tapaan. Energiapalkin kokemat muutokset ovat sen sijaan pysyviä. Energiamittaria voi täydentää käyttämällä ensiapupakkauksia, joita saa ainakin niitä jakavista automaateista ympäri kaupunkia sekä Firefightin aloituspaikalta. Käytännössä ODST:n mallia voisi verrata siis Halo: Combat Evolvedin järjestelmään, jossa on painotettu lisäksi energiaa suojien kustannuksella.
  • ODST:t eivät kykene hyppäämään aivan yhtä korkealle, lyömään yhtä kovaa tai liikkumaan yhtä nopeaa kuin spartalaiset. Lisäksi he vahingoittuvat liian korkeista pudotuksista.
  • ODST:t voivat kantaa mukanaan ainakin kolme kranaattia yhtä sorttia.
  • Halo 3: ODST on ensimmäinen Halo-sarjan peli, jossa oma hahmo voi laukoa repliikkejä kesken taisteluiden. ODST:t heittävät aikaisemmista peleistä totuttua taisteludialogia.
  • ODST:t eivät voi vallata ajoneuvoja.
  • ODST:llä ei ole tutkaa.

Nämä muutokset koskevat siis vain ODST-kampanjaa ja Firefightia. Mukana toimitettava kilpailullinen Halo 3 -moninpeli toimii täsmälleen niin kuin aikaisemminkin.

Halo 3: ODST julkaistaan 22. syyskuuta, lähes tasan kaksi vuotta emopelin jälkeen. ODST:n ostaneita Halo-faneja neuvotaan säilyttämään pelilevynsä, sillä se toimii tiettävästi ainoana pääsylippuna Halo: Reachin moninpelibetaan, joka järjestetään näillä näkymin joskus ensi vuonna. Betan sekä muuta lisäkivaa voi ajan mittaan ladata pelin päävalikon Extras-osiosta.

Henkilökohtaisesti odottelen peliä innolla, vaikka jotkin päätökset hieman mietityttävät. Battle Rifle istuu mielestäni mainiosti ODST:lle, mutta jos pistooli ja uudistettu SMG ajavat asiansa niin hyvin kuin väitetään, ei sitä varmaan käytännössä pelin aikana kaipaa. Tähän mennessä nähdyistä videoista on paha sanoa vielä, kuinka paljon ODST:n saappaissa hyökkiminen poikkeaa todellisuudessa spartalaissotimisesta. Ideana on kuitenkin ollut säilyttää Halo-toiminnan tietyt peruskomponentit ehjänä ja tarjota samalla hieman erilainen kokemus. Ainakin tuo öisillä New Mombasan kaduilla haahuileminen ja toiminnallisten takautumien välillä hyppiminen kuulostaa mielenkiintoiselta.

Suurin kysymysmerkki lienee uuden kampanjan pituus, mutta toisaalta olen pelannut Halo 3:n kampanjan yhteensä ties kuinka monesti läpi. Tärkeintä lienee siis sen uudelleenpeluuarvo, tunnelma ja salaisuudet sekä yllätykset, joita Bungie saa New Mombasaan piilotettua. Lisäksi Firefight vaikuttaa todella hyvältä.

ODST on faneille rakennettu paketti, jota kehittävät ne kovimmat Halo-veteraanit. Silti tuo myyntipakkauksen kokoonpano hieman kummastuttaa: kovimmat fanit (jotka arvostavat siis uutta kampanjaa oletettavasti eniten) ovat luultavasti ostaneet jo nuo julkaistut karttapaketit ja saavat näin vähiten lisäarvoa moninpelilevystä. Karttapaketteja boikotoineet pääsevät kuitenkin ODST:n kanssa tarttumaan varsin maukkaaseen moninpeliin. Mielenkiintoista nähdä, millä tavalla ODST vaikuttaa pelaajalukuihin ja Major Nelsonin viikkolistauksiin, kun Modern Warfare 2 hengittää jo tuolloin niskaan.

Pahoittelen, jos kirjoitusasussa on puutteita tahi teksti sisältää virheellistä tietoa. Lisäyksiä ja korjauksia saa ja pitää tehdä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Paavilta toki ns. hieno postaus, mutta ei kai sellaisia itsestäänselvyyksiä tarvitse edes kertoa.
No totta kai tarvitsee.

Hieman mietityttää tuon erikoisversion mielekkyys. Hintaa tulee ulkomaisista kaupoista päätellen olemaan vähintään se sata eerosta, joten ohjaimen hinnaksi jäänee +40 euroa. Ei ollenkaan paha hinta noinkin muikean näköisestä ohjaimesta, jos uutta ohjainta tarvitsee. Toisaalta, jos uutta ohjainta ei tarvitse, niin ostos vaikuttaa jo epäilyttävämmältä. Tavallaan voisi kyllä ajatella ohjaimen olevan paljon hyödyllisempi ja järkevämpi kuin yleensä erikoisversioiden mukana tuleva tauhka; sillähän jopa tekee jotakin.

Hmh. Nämä on näitä kuluttajan (fanin) valintoja ja lompakko itkee taas.

Täytyy kyllä toivoa, että kampanjasta löytyisi myös pituutta. Jossain vaiheessahan huhuttiin niin lyhyttä pituutta, että oikein itkettää. Firefight tietysti pelastaa jo paljon, mutta varsinaisessa moninpelissä tulee olemaan minulle paljon ikäänkuin kaksi kertaa maksettua sisältöä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

Tein joitakin lisäyksiä tuohon muutoslistaan. Lähinnä ajattelin tuollaisen koosteen tehdä, kun ainakin monilla suuren maailman asukkailla on ollut vaikeuksia ymmärtää, kuinka Halo 3: ODST oikein toimii.
 
Vastaus: Halo 3: ODST (Entinen Recon)

ODST:t eivät voi vallata ajoneuvoja.
Ookko varma? Muistaisin toisin. Lähdettä ei ole antaa, mutta muistelisin, että jonkin E3-esittelyn yhteydessä nimenomaan sanottiin, että tästä E3-versiosta on boardaaminen kytketty pois, mutta lopullisesta versiosta löytyisi.
 
Ylös Bottom