Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST

Kyllä mä vielä sentään jotain sanottavaa keksin. :)

Marcus Fenix tosiaan on persoonallinen hahmo, mutta samalla sellainen, johon kuka tahansa voi samaistua (kukkahattutätejä lukuunottamatta). Hänellä ei ole juuri mitään vahvoja piirteitä, jotka voisivat erityisemmin ärsyttää tai ihastuttaa, toisin kuin kaikilla muilla Delta Squadin jäsenillä. Tästä syystä GeOW:it ovat miellyttäviä pelata alusta loppuun Marcuksella.

On kyllä aivan totta myös tuo, että ei ole mukavaa jos hahmo ei reagoi johonkin mihin pitäisi, mutta toisaalta, silloinhan se jättää reagoinnin itselle. Jos pelin tunnelma on huono tai ei muuten ole siihen päässyt oikein sisään, ei se herätä tunteita, mutta ideaalitapauksissa kyllä. Tässä juuri aikaisemmin käyttämäni esimerkki F.E.A.R., jossa se sohvalta hyppiminen jätetään sinulle. Mielestäni olisi jopa hölmöä, jos päähenkilö kirkuisi kauhusta. Myöskin Resident Evilit eivät ole ikinä pelottaneet minua lähinnä sen takia, että (tosin huonosti käsikirjoitetut) hahmot ovat jo peliin ennalta määrättyjä, enkä sen takia tunne itse olevani pelissä.

Mielestäni Rookien armorin ja kypärän sisällä on parhaassa tilanteessa aina se, kuka peliä pelaa. Eihän tämä nyt ihan loppujen lopuksi täysin onnistunut, mutta itse ainakin pidän tuollaisen ajatuksen maalailusta.

Itseasiassa täytyy kyllä sanoa, että olet silti ihan yhtä oikeassa kuin minä. Mielestänihän tämä voisi olla ihan makuasia, miten haluaa pelinsä nauttia.

Totta ihan yhtä oikeassa olet sinä. Ja kyllä tämä on makuasia. :)

Ongelma on varmasti se että meikäläisen on vaikea välittää kun hahmokaan ei välitä ollenkaan mitä sen edessä tapahtuu. Jos voisi vaikka valita oikeasti miten tilanteeseen reagoi eikä vain katsoa sitä välivideota miten ukko vaan tapittaa jotain kauhun hetkiä naama peruslukemilla. Se ei meikäläiselle vaan oikein toimi.

Mutta Berserk, ei se laiskuutta ole. Haastavampaa pelejä on vääntää tuppisuille kuin kirjoitetuille hahmoille.

Hm, mutta siinä ei joudu oikeastaan miettimään mitä hahmo tekee. Koska hän on kuin tyhjä taulu, joten hän vain tekee sen mikä vie peliä haluttuun suuntaan, ilman että tarvitsisi paljoa miettiä miksi hän näin tekee ja mikä ajaa tätä hahmoa. Se vain ärsyttää että olo on kuin leijuvalla kameralla johon on lyöty ase kiinni. :D
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Itseasiassa Rookie oli parissakin kohassa sanomassa jotain, mutta joutui keskeytetyksi. Hyvä esimerkki Coastal Highwayn alkuvideossa, kun Dare sanoo "I never tought I'd see you again" niin Rookie on taustalla katsomassa vissiin roskatankkiin menevää engineeriä ja tämän jälkeen nostaa sormensa sanoakseen jotain näille kahelle kinasteleville.

YouTube - Halo 3: ODST - Coastal Highway - Turret Platform
Tässä 4:30 eteenpäin.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

On se nimettömyys, kasvottomuut ja puhumattomuus vähän ihme juttu, kun suuri osa peliajasta kuitenkin menee niiden värikkäiden hahmojen puikoissa. Tuollainen Gordon Freeman potenssiin kaksi vaatisi, että peli koettaisiin koherentisti siitä yhdestä perspektiivistä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Mielestäni tuo Rookien puhumattomuuden toteuttaminen on kyllä epäonnistunut. Useammassikin kohdassa tuntui vähän siltä, että pudotus taisi aiheuttaa rookielle jonkinlaisen aivovaurion. Liian monta kertaa oli pelissä tilanne, jossa Rookien olisi pitänyt sanoa jotain, että olisi vältytty tunnelman tippumiselta. Aika vähä-älyisen kuvan hahmosta saa, kun joku pyytää radion kautta apua ja toinen vain kuuntelee hiljaa yrittämättä edes vastata sanallakaan. Onneksi suurin osa tehtävistä päästiin tekemään muilla ODST:n jäsenillä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Mites tossa theatterissa voi kelata taakse päin? Siis ohjeissa lukee et 10 sek taakse päin, painan sitä nuolinäppäintä, mutta mitään ei tapahdu. Mua häirittee. :mad:
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Mites tossa theatterissa voi kelata taakse päin? Siis ohjeissa lukee et 10 sek taakse päin, painan sitä nuolinäppäintä, mutta mitään ei tapahdu. Mua häirittee. :mad:

Kampanjan ja firefightin videoissa ei pysty kelaamaan taaksepäin. Näissä ei myöskään pysty nauhoittamaan pienempiä pätkiä videosta, mutta tuo kelaus ja nauhoitus onnistuu kyllä Halo 3:n multiplayer matseista. Henkilökohtaisesti olisin kiinnostunut näkemään nuo tekniset dokumentit joissa tuo rajoite selitetään. Nyt täytyy vain tyytyä arvailemaan mistä tuo johtuu.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

*typerän näköistä tuuletusta*

Noniin, tulihan se Endure viimeinkin! Huh huh, mikä urakka... nelossetin viimeisillä aalloilla oli ihan älytön stressi pinnassa, sillä tuo langaton verkko on hyvin arka pätkimään, jolloin tietysti koko urakka olisi taas kerran mennyt täysin pieleen. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt, ja Endure on plakkarissa. Recon onkin nyt ihan kulman takana, vaikka tuskin sitä käytänkään.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

*typerän näköistä tuuletusta*

Noniin, tulihan se Endure viimeinkin! Huh huh, mikä urakka... nelossetin viimeisillä alloilla oli ihan älytön stressi pinnassa, sillä tuo langaton verkko on hyvin arka pätkimään, jolloin tietysti koko urakka olisi taas kerran mennyt täysin pieleen. Onneksi näin ei kuitenkaan käynyt, ja Endure on plakkarissa. Recon onkin nyt ihan kulman takana, vaikka tuskin sitä käytänkään.

Jaaha, onneksi olkoon sitten. :)
 
Bungie on jälleen kerran tehnyt hyvää työtä. Halo 3 tuli pelattua useammankin kerran läpi ja ensimmäisen läpipeluukerran jälkeen vaikuttaa siltä, että myös Halo 3 ODST kokee saman kohtalon (toisin sanoen legendary co-op kutsuu jossain vaiheessa :) )
.
Kampanjasta kaikki tarvittava on tässä ketjussa jo sanottu ja Rookien sanattomuudesta Isaaru kiteytti hyvin minun mielipiteeni:

Useammassikin kohdassa tuntui vähän siltä, että pudotus taisi aiheuttaa rookielle jonkinlaisen aivovaurion. Liian monta kertaa oli pelissä tilanne, jossa Rookien olisi pitänyt sanoa jotain, että olisi vältytty tunnelman tippumiselta. Aika vähä-älyisen kuvan hahmosta saa, kun joku pyytää radion kautta apua ja toinen vain kuuntelee hiljaa yrittämättä edes vastata sanallakaan.

Firefight vaikuttaa muutaman matsin jälkeen varsin mukavalta ja välillä on erittäin tiukkoja tilanteita, joista selviydyttyä tunnelma on katossa. Toisaalta usein on tilanteita, missä vihollisten vyöyry tuntuu voittamattomalta ja lopputuloksena on väistämätön tappio. Tappion jälkeen mieli kuitenkin hamuaa uudestaan taistelukentälle.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Joo-o. Vähän on kyllä ristiriitaiset tunnelmat tästä pelistä. Kampanja jäi jotenkin vähän köyhäksi ja hahmoissa ei ole juurikaan syvyyttä. Juonikin oli vähän niin ja näin. Firefight on mukavaa, mutta hommaa vaivaa ikävästi toisto. Kallot tulevat aina samassa järjestyksessä ja taitaa vihollisten tuloajat ja -määrätkin olla joka kerta samat.

Positiivisesti jäi mieleen musiikit(Halot eivät koskaan epäonnistu näissä), Midshipin uusi versio ja Rookien puhumattomuus. Sadien tarinakin oli mukavaa seurattavaa. Kyllähän tätä pelailee ja seurassa tätä on mukava vääntää, mutta jos olisin maksanut tästä täyden hinnan ja tässä ei olisi Reachin betaa mukana, tilanne olisi toinen.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Firefight on kyl niin nannaa, että... Kaverien kaa pelattiin, niin oli pirun hauskaa ja toiminnallista, vaikka pari skullit vähän ärsyttivätkin. Suosittelisin jokaiselle. Campaingia nyt pelaan ja mukavaa on. Tosin oon jäänyt kaipaamaan Master chieffiä ja muita joten fiilis ei niin hyvä ole. Pelaamisen arvoinen varmasti ja suuri boonus lisälevyistä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Nojaa, ei ODST:n kampanja ihan Halo 3:sen tasolle yltänyt... Vasta puolenvälin paikkeilla alko tarina vetämään kunnolla ja loppu tuli vähän töksähtäen. Pitänee pelata toisen kerran läpi ja kerätä kaikki audio logit.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Juu tulipas tämäkin läpästyä tuossa pe-la yönä, meni klo 5 aamulla asti :o Sitten vähän mielipiteitä pelistä:
Häiritsikö ketään muuta koko pelissä vallinnut tunnelman muutos? Itse ainakin pelasin alussa steatthimaisesti, "uskaltaako tuon brute -joukkueen kimppuun hyökätä?". Jo uplift reserven jälkeen odst-meininki oli menetetty ja räimin hunttereita aidon spartanin raivolla. Odst:n heikous verrattuna Mc:hen ei muuttanut paljonkaan peliä, mikä oli harmi. Nautin todella tuosta pimeydessä piilottelusta, joka oli hieman erilaista haloa kuin mihin ollaan totuttu.

Missionit olivat hauskoja ja mielestäni takauma systeemi oli oikein mukava tapa kertoa tapahtunutta. Oikein tuli surku rookieta, joka löysi rikkonaisia kypäriä ym muttei päässyt itse kokemaan noita taisteluja tovereidensa kanssa. Ei ole hirveästi tullut FPS:ssä tullut vastaan erilaisia tunteita ruudun tällekkin puolen, pointsit siitä bungielle. Lopussa Bungielle tosin oli varmaan tullut kiire tai sitten ei riittänyt mielikuvitus, kun pelaaja laitettiin vanhaan kunnon putkijuoksuhelvettiin.

Musiikit olivat aivan jumalaisia, vie 10-0 edellistenkin halojen musiikit (IMO), joka on jo aika hyvä saavutus. Esim. Takaumista palattaessa rookien luokse sateiseen kaupunkiin, musiikit syvensivät mestarillisesti rookien tunnelmia. Musiikit myös tihensivät hyvin taistelun tunnelmaa, mutta kyllä tällä kertaa hitaat, surumieliset melodiat veivät voiton.
Kyllähän tämä tuon 40€ arvoinen oli, mielelläni maksoin tuon verran kun tuli vielä multiplayer + mapit messissä. 60€ olisi ollut liikaa näin suppeasta paketista, mutta toivottavasti pääsemme maksamaan itsemme kipeäksi sitten vuoden päästä halo:reachista, joka ilmeisesti on kokonainen, uusi peli kuten esim. halo 2 tai 3? Voisi lukea sitä odotellessa halo:the fall of reachin.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Nojaa, ei ODST:n kampanja ihan Halo 3:sen tasolle yltänyt... Vasta puolenvälin paikkeilla alko tarina vetämään kunnolla ja loppu tuli vähän töksähtäen. Pitänee pelata toisen kerran läpi ja kerätä kaikki audio logit.

Täytyy sanoa että pidin enempi tästä kuin Halo 3:sesta. Tuntui jotenkin että Halo 3 loppu oli kiireessä tehty. Ja sitten niitä ukkoja piti vaan alkaa tiputtelemaan ilman mitään kauhean hyvää syytä. ODST:n ei tarvinnut olla edes eeppinen, se jotenkin toimi paremmin kun tarina meni omalla painollaan.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Mites toi vika audio logi mikä on siellä data hivessä pitää saada? Kerättiin kaverin kans new mombasasta ne 29 sit otettiin replay missionista data hive mutta oli kaikki audiologit kadonnu. Pitääkö ne audiologit kerätä siel mombasta ja sit pelata kaikki tehtävät läpi et pääsee siihen data hiveen tehtävien kautta järjestyksessä?

Kokeiltiin ensiksi et vedetään se kikowani station läpi ku siitähän se jatkuu siihen data hiveen mutta sen tehtävän jälkeen nakkas vaan mombasaan takas eikä ollu sitä underground passagea siel kartalla. Meinaa vähä v*tuttaa ku joutuu uudestaan noi keräileen kolmannen kerran.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Mites toi vika audio logi mikä on siellä data hivessä pitää saada? Kerättiin kaverin kans new mombasasta ne 29 sit otettiin replay missionista data hive mutta oli kaikki audiologit kadonnu. Pitääkö ne audiologit kerätä siel mombasta ja sit pelata kaikki tehtävät läpi et pääsee siihen data hiveen tehtävien kautta järjestyksessä?

Kokeiltiin ensiksi et vedetään se kikowani station läpi ku siitähän se jatkuu siihen data hiveen mutta sen tehtävän jälkeen nakkas vaan mombasaan takas eikä ollu sitä underground passagea siel kartalla. Meinaa vähä v*tuttaa ku joutuu uudestaan noi keräileen kolmannen kerran.

Audiologit voi kerätä co-oppina, mutta tällöin ne eivät tallennu VISR:iin. Mikäli tahdot ne kuitenkin kerätä kaverin kanssa, täytyy sinun pelata koko peli läpi yhdellä huitaisulla sinne Data Hiveen asti, silloin saat viimeisen audiologin.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Juu niin mä vähä arvelinki. Pitää uusiksi kerätä ja vetää campaing läpi easyllä menee helpoiten siten. Se on sit sellanen muutaman tunnin repäsy uudestaan :)
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Aivan pakko tulla avautumaan yhdestä seikasta. Pelailin tossa yks yö hitusen väsyneenä ja sit lopetin pelin ilman että valitsin tota "Save and quit". Noh nyt pitäs vissiin alottaa koko peli alusta koska se ei tunnista mitään aikasemmin pelaamaani. Legendarylla muutenki sai hetken joitakin kohtia vääntää >_> Halo 3:ssa sentään valitsi vaan viimesimmän tehtävän ja pelas siitä alusta, mutta tässä jos valitten jonkun tehtävän ja vedän sen uusiks niin Visr näyttää että pitäs käydä kaikki paikat uusiks, vaikka olen ne jo periaatteessa käynyt ja saanut achievementit... Bleh
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Olihan mättöä! Mentiin kaverin kanssa firefightissa normalilla neljännen tason viimeiseen pallukkaan asti. Pisteitä joku 500000. Mitaleita käsittämätön määrä. On se mukavaa!! :)

My Clothes -achievementista sellainen huomio, että tuo "quickly"-sana on kuvauksessa ihan hämäykseksi. Riittää kun tappaa 10 brutea vaikkapa yhdessä firefight-pelissä overchargeamalla plasma pistoolin kudin jokaiseen ja aina sen jälkeen tappamalla the way you want.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Onko tämä H3: ODST hankkimisen arvoinen Halo - sarjan fanille?? Ajattelin juuri ostaa,, ehkä..:o
 
Ylös Bottom