Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei mielestäni plasmakivääri tuollainen jyssäytin aikaisemmissa peleissä ollut, vai olenko väärässä?
Bruteja...niitä isompia (elitejä???)...
Plasmakivääri on ODST:ssä huomattavasti tehokkaampi kuin esim. Halo 3:ssa. Tämä varmasti kompensoi BR:n poistamista pelistä.
Tuo kolmonenkin avautuu ihan uudella tavalla tämän ODST:n jälkeen. Siinä missä ODST uupuu eeppisissä mittelöissä syöttää kolmonen näitä tuutista jatkuvalla syötöllä. Tämä uusin tulokas on kuin loistava, episodimainen tv-sarja ja kolmonen se eeppinen, ison budjetin elokuva. Mielestäni ne kompensoivat toisiaan, etenkin peräkkäin pelattuna.
Viikonloppuna onkin tiedossa ehkä kovin Halo-maratooni ikinä kun toverin kanssa lyödään hynttyyt yhteen ja pyritään läpäisemään pelit kronologisessa järjestyksessä aloittaen:
Halo: CE > Halo 2 Alku > ODST > Halo 2 Loppu > Halo 3. Voi olla että venyy kahteen viikonloppuun mutta menköön
Firefightiinkin on tullut nyt tutustuttua, ja makeaahan se on mahan täydeltä. Normalilla, hyvällä porukalla voi päästä TODELLA pitkälle. Legendarylla jo ensimmäisestä tasosta selviytymien saa ylpeäksi tiiminsä ponnisteluista.
Lisäksi sen kyllä huomaa, että ajoneuvoja käytettäessä potentiaalia päästä pitkälle on rutkasti enemmän kuin esimerkiksi eri lähitaistelumapeissa.
Tuosta täytyy kyllä olla eri mieltä, jos hahmo on vahvasti käsikirjoitettu ja ennalta määrätty, on hyvin vaikeaa astua hänen saappaisiin. Vai olisiko mielestäsi hauskaa pelata Gears of War-peli läpi Cole Trainilla? Aivan. Persoonallisuus sivuosiin, niin hyvä tulee.Berseker sanoi:On muuten hienoa että tarinassa hahmot peräti puhuvat ja kommentoivat tapahtumia(paitsi se pirun Rookie, jonka voisi heittää roskiin vaan), heihin pystyy paremmin samaistumaan. En tiedä mitä tämä bullschisse on että kun hahmo ei puhu niin häneen pystyy samaistumaan paremmin tai "printaamaan sinun oman persoonan hahmoon", ethän sinä edes tee mitään oikeita ratkaisuja joilla voisit osoittaa tämän kuvitetun persoonasi.
Täytyy kyllä sen verta komppailla etten ymmärrä miksei Rookie sano sanaakaan. Kyllähän se Mastur Cheefikin one-linereita laukoi (ja pirun tyylikkäästi laukoikin), vaikka samalla tapaa oli tarkoitettu kasvottomaksi sankariksi. Parissa kohtaa nuo cutscenet tuntuvat vähän oudoilta, kun sälli jöpöttää vain tuppusuuna vaikka toiset häneltä jotain tivaavat.
Tätä debattia on käyty paljon roolipelaajien kesken. Onko se Falloutin hahmo nyt sitten samastuttavampi kuin Sheppis, koska Sheppiksellä on ääninäyttelijä? Emt, tykkään kyllä Mass Effectin ääninäyttelystä, mutta ei minua varsinaisesti haittaakaan Falloutin tai esim. Dragon Agen toteutustapa. Ne ovat erilaisia, mutta kummallakin on puolensa.
Tuosta täytyy kyllä olla eri mieltä, jos hahmo on vahvasti käsikirjoitettu ja ennalta määrätty, on hyvin vaikeaa astua hänen saappaisiin. Vai olisiko mielestäsi hauskaa pelata Gears of War-peli läpi Cole Trainilla? Aivan. Persoonallisuus sivuosiin, niin hyvä tulee.
Parhaimmillaanhan tämä näkyy peleissä kuin Mass Effect, jossa päätät aivan tasan tarkkaan oman hahmosi persoonan, kasvot ja teot. Siinä jo tulee välillä melkeinpä fuusion tuntu, kuin itse olisitkin pelissä Shepardin sijaan.
Mikä vittu tossa alussa oikein on... kartta pyörii minuutin ajan, jee..
Lataasko se niin kauan vai pitääkö vain painaa A:ta.
Täytyy kyllä sen verta komppailla etten ymmärrä miksei Rookie sano sanaakaan. Kyllähän se Mastur Cheefikin one-linereita laukoi (ja pirun tyylikkäästi laukoikin), vaikka samalla tapaa oli tarkoitettu kasvottomaksi sankariksi. Parissa kohtaa nuo cutscenet tuntuvat vähän oudoilta, kun sälli jöpöttää vain tuppusuuna vaikka toiset häneltä jotain tivaavat.
Tätä debattia on käyty paljon roolipelaajien kesken. Onko se Falloutin hahmo nyt sitten samastuttavampi kuin Sheppis, koska Sheppiksellä on ääninäyttelijä? Emt, tykkään kyllä Mass Effectin ääninäyttelystä, mutta ei minua varsinaisesti haittaakaan Falloutin tai esim. Dragon Agen toteutustapa. Ne ovat erilaisia, mutta kummallakin on puolensa.
Eikö firefightia pysty pelaamaan kuin kavereiden kanssa? Matchmaking siis puuttuu? Harmi jos näin on, olis päässyt helposti mättämään neljästään. Pitää vissiin sit ettiä muuta peliseuraa
Kyllä mä vielä sentään jotain sanottavaa keksin.Marcus Fenixillä ON vahva persoona ja juuri siksi kiinostava henkilö, hän kommentoi kokoajan tapahtumia ja antaa kuulla oman mielipiteensä ja motivaationsa (heittäen parit hauskat onelinerit). Juuri siksi peli tuntuu paljon syvällisemältä kun hahmo oikeasti välittää siitä mitä tapahtuu. Ei ole kiva kun hahmo ei reagoi mitenkään siihen kun sanotaan että hänen vanhempansa teurastetaan silmien edessä, vain koska hän on "blank slate". Shepardilla taas on se persoona minkä määräät, siltikin vaikka sanot jotain peli vetää sen tietyn persoonan kautta. Roolipelien pointtihan juuri on se että eläydytään siihen tilanteeseen, mutta tälläinen ei toimi esim. Halossa koska ei ole mitään keinoa miten voisit kustomoida hahmoasi, valita hänen repliikkejä tai muuten käyttäytymistapoja.
Ja kun puhut tästä tiukasta skriptistä niin sehän on juuri kaikkein tiukinta kun ukko ei reagoi mitenkään oikeastaan mihinkään ja etenee putkea pitkin eteenpäin. Siitä hahmosta tulee auttamatta tarinan ulkopuolinen hahmo.
Eli itsekkin näytät pitävän näistä persoonista. Mass Effect toimii juuri niin hyvin koska se hahmo sanoo itse ne asiat mitkä haluat sen sanovan ja se tekee sen jopa joskus hieman yllättävällä tavalla.
Roolipelaaminenhan on ok, sielähän tavallaan valitaan se dialogi mitä se ukko urputtelee ja mitä mieltä se on ja ratkaisulla voi jopa vaikuttaa hieman kuviteltuun persoonaan. Joten sielä se ei nyt haittaa. Mutta kun hahmolla ei ole muuta reittiä tarinassa kuin se yksi, miksi ei antaa dialogia silloin? Jos asioihin ei voi vaikuttaa mitenkään, miksi ei sitten skriptata puhetta sinne se vain?
Mutta joo, jos joku tykkää, niin kiva.
Mutta minusta se on vain tekijöiden laiskuutta.
Niinhän se Master Chiefkin purtaa joka pelissä kuinka vaikea on tappaa Covenanteja ja kuinka rankkaa se Spartan koulutus oli silloin lapsena ku kehdosta ryöstettiinMarcus Fenixillä ON vahva persoona ja juuri siksi kiinostava henkilö, hän kommentoi kokoajan tapahtumia ja antaa kuulla oman mielipiteensä ja motivaationsa (heittäen parit hauskat onelinerit). Juuri siksi peli tuntuu paljon syvällisemältä kun hahmo oikeasti välittää siitä mitä tapahtuu.