Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST

Patejahan saa enemmän kuin tarpeeksi niiltä Superintendentin varikoilta, joita avataan keräämällä audiologeja. Näin siis Mombasa Streetsissä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Siisti peli. Sain ite sen tänään.

Oon tossa Tayari Plazassa vai mikä nyt olikaan, Heroicilla alotin koska Normal on nynnyille. :p
Kyllä on hyvä juttu toi MP disc lisänä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Ei mielestäni plasmakivääri tuollainen jyssäytin aikaisemmissa peleissä ollut, vai olenko väärässä?

Plasmakivääri on ODST:ssä huomattavasti tehokkaampi kuin esim. Halo 3:ssa. Tämä varmasti kompensoi BR:n poistamista pelistä.

Tuo kolmonenkin avautuu ihan uudella tavalla tämän ODST:n jälkeen. Siinä missä ODST uupuu eeppisissä mittelöissä syöttää kolmonen näitä tuutista jatkuvalla syötöllä. Tämä uusin tulokas on kuin loistava, episodimainen tv-sarja ja kolmonen se eeppinen, ison budjetin elokuva. Mielestäni ne kompensoivat toisiaan, etenkin peräkkäin pelattuna.

Viikonloppuna onkin tiedossa ehkä kovin Halo-maratooni ikinä kun toverin kanssa lyödään hynttyyt yhteen ja pyritään läpäisemään pelit kronologisessa järjestyksessä aloittaen:
Halo: CE > Halo 2 Alku > ODST > Halo 2 Loppu > Halo 3. Voi olla että venyy kahteen viikonloppuun mutta menköön :cool:
 
Vastaus: Halo 3: ODST

tuli äsken kerättyä kaikki audio logit.
luulin että se on joku vartin pituinen heppoinen tarina, mutta sehän kesti melkein tunnin ja oli itseasiassa parempi kuin pelin oma tarina.
suosittelen kyllä kaikkia keräämään nuo ihan vaan tuon tarinan takia vaikka joku gamerscore ei kiinnostaisikaan.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Läpi pelattu ja toinen kierros menossa Legendaryllä tällä kertaa tosin. Täytyy sanoa, että voi ihme miten mahtava teos! Aivan loistava peli! Seikkailu New Mombasassa on aivan äärettömän ihanaa - voi kerrankin hiipiä minkään selkään ja kulkea varjon kautta, kuin aina olla luotien risteyksessä tai juosta rampagena ohi. Mukavaa hiipiä aina välillä =) Kerrassaan upea juoni, jotenkin oli todella mukavaa seurata miten porukka löytyi aina vähitellen lisää ja miten koko kuuden tunnin aikamysteeri raottui vähitellen.

Ei jaksa kirjoittaa enempää -> takaisin pelaamaan =D
 
Vastaus: Halo 3: ODST

tuota hiipimistä vaan välillä rajoittaa ne audio logien vihjeet.
ei ole kivaa kun hiljaa hiipien menet vihollis ryhmän ohi ja auton valot alkaa vilkkumaan juuri kun olet siinä kohdalla.
aluksi luulin että tuo on jtn bungien vittuilua mutta ne olikin vihejitä siitä että on lähellä audio login sijaintia.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Firefightiinkin on tullut nyt tutustuttua, ja makeaahan se on mahan täydeltä. Normalilla, hyvällä porukalla voi päästä TODELLA pitkälle. Legendarylla jo ensimmäisestä tasosta selviytymien saa ylpeäksi tiiminsä ponnisteluista.
Lisäksi sen kyllä huomaa, että ajoneuvoja käytettäessä potentiaalia päästä pitkälle on rutkasti enemmän kuin esimerkiksi eri lähitaistelumapeissa.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Lyhyt kampanja on nyt sitten pelailtu läpi. Rookien osuudet New Mombasassa olivat kyllä aika ärsyttäviä pakkopullia. Tyhjillä kaduilla vain juoksennellaan toistensa kopioita olevien aluiden läpi porteilta porteille. Tasaiseen tahtiin tulee kyllä Bruteja vastaan, mutta muutaman kerran jälkeen niistä vain juoksee mieluummin ohi. Itse tehtävät olivat ihan sopivan vaihtelevia ja hauskoja, mitä nyt viimeinen tehtävä oli melko mielikuvitukseton.

Erikoisesti onnistui tuo Tuned In -achievement bugittamaan. Keskiviikkona lopetin pelin tilanteessa, jossa minulla oli kaksi audiologia löydettynä ja olin erään tehtävän alussa. Torstaina sitten aloitin tuon tehtävän alusta sieltä "Replay Mission" -kohdasta, sillä ainakaan Halo 3:ssa ei muistaakseni saanu tehtäväkohtaista achievementtia, jos tehtävää ei pelannut alusta loppuun yhden pelisession aikana. Tehtyäni tehtävän minulle oli kuitenkin jostain syystä ilmestynyt kolmaskin audiolog, mutta ei Tuned In -achievementtia. Saapa nähdä jos se vaikka avautuisi 15 audiologin kohdalla yhdessä All Earsin kanssa. Jos ei, niin silloin ovat vaihtoehdot vähissä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Plasmakivääri on ODST:ssä huomattavasti tehokkaampi kuin esim. Halo 3:ssa. Tämä varmasti kompensoi BR:n poistamista pelistä.

Tuo kolmonenkin avautuu ihan uudella tavalla tämän ODST:n jälkeen. Siinä missä ODST uupuu eeppisissä mittelöissä syöttää kolmonen näitä tuutista jatkuvalla syötöllä. Tämä uusin tulokas on kuin loistava, episodimainen tv-sarja ja kolmonen se eeppinen, ison budjetin elokuva. Mielestäni ne kompensoivat toisiaan, etenkin peräkkäin pelattuna.

Viikonloppuna onkin tiedossa ehkä kovin Halo-maratooni ikinä kun toverin kanssa lyödään hynttyyt yhteen ja pyritään läpäisemään pelit kronologisessa järjestyksessä aloittaen:
Halo: CE > Halo 2 Alku > ODST > Halo 2 Loppu > Halo 3. Voi olla että venyy kahteen viikonloppuun mutta menköön :cool:

Hehe, aikamoiset rähinät tiedossa siis. :p

Plasmakivääriä on myös sen takia boostattu koska sitä ei voi dualwieldiä enään, eli kantaa molemmissa tassuissa. Tai näin uskoisin.

Asiasta kolmanteen:

On muuten hienoa että tarinassa hahmot peräti puhuvat ja kommentoivat tapahtumia(paitsi se pirun Rookie, jonka voisi heittää roskiin vaan), heihin pystyy paremmin samaistumaan. En tiedä mitä tämä bullschisse on että kun hahmo ei puhu niin häneen pystyy samaistumaan paremmin tai "printaamaan sinun oman persoonan hahmoon", ethän sinä edes tee mitään oikeita ratkaisuja joilla voisit osoittaa tämän kuvitetun persoonasi.

Lisää vaan näitä persoonallisia hahmoja, vähemmän leijuvia aseita kamerassa! :D

Firefightiinkin on tullut nyt tutustuttua, ja makeaahan se on mahan täydeltä. Normalilla, hyvällä porukalla voi päästä TODELLA pitkälle. Legendarylla jo ensimmäisestä tasosta selviytymien saa ylpeäksi tiiminsä ponnisteluista.
Lisäksi sen kyllä huomaa, että ajoneuvoja käytettäessä potentiaalia päästä pitkälle on rutkasti enemmän kuin esimerkiksi eri lähitaistelumapeissa.

Haha, itse olen niin tumpelo noiden ajoneuvojen kanssa, että yleensä jos vain voin niin skippaan niiden käytön. No sen verran ehkä käytän että pistän Warthogin johonki ja käytän sitä paikalla-olevana aseena. Hohohooo!
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Berseker sanoi:
On muuten hienoa että tarinassa hahmot peräti puhuvat ja kommentoivat tapahtumia(paitsi se pirun Rookie, jonka voisi heittää roskiin vaan), heihin pystyy paremmin samaistumaan. En tiedä mitä tämä bullschisse on että kun hahmo ei puhu niin häneen pystyy samaistumaan paremmin tai "printaamaan sinun oman persoonan hahmoon", ethän sinä edes tee mitään oikeita ratkaisuja joilla voisit osoittaa tämän kuvitetun persoonasi.
Tuosta täytyy kyllä olla eri mieltä, jos hahmo on vahvasti käsikirjoitettu ja ennalta määrätty, on hyvin vaikeaa astua hänen saappaisiin. Vai olisiko mielestäsi hauskaa pelata Gears of War-peli läpi Cole Trainilla? Aivan. Persoonallisuus sivuosiin, niin hyvä tulee.

Parhaimmillaanhan tämä näkyy peleissä kuin Mass Effect, jossa päätät aivan tasan tarkkaan oman hahmosi persoonan, kasvot ja teot. Siinä jo tulee välillä melkeinpä fuusion tuntu, kuin itse olisitkin pelissä Shepardin sijaan.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Täytyy kyllä sen verta komppailla etten ymmärrä miksei Rookie sano sanaakaan. Kyllähän se Mastur Cheefikin one-linereita laukoi (ja pirun tyylikkäästi laukoikin), vaikka samalla tapaa oli tarkoitettu kasvottomaksi sankariksi. Parissa kohtaa nuo cutscenet tuntuvat vähän oudoilta, kun sälli jöpöttää vain tuppusuuna vaikka toiset häneltä jotain tivaavat.

Tätä debattia on käyty paljon roolipelaajien kesken. Onko se Falloutin hahmo nyt sitten samastuttavampi kuin Sheppis, koska Sheppiksellä on ääninäyttelijä? Emt, tykkään kyllä Mass Effectin ääninäyttelystä, mutta ei minua varsinaisesti haittaakaan Falloutin tai esim. Dragon Agen toteutustapa. Ne ovat erilaisia, mutta kummallakin on puolensa.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Täytyy kyllä sen verta komppailla etten ymmärrä miksei Rookie sano sanaakaan. Kyllähän se Mastur Cheefikin one-linereita laukoi (ja pirun tyylikkäästi laukoikin), vaikka samalla tapaa oli tarkoitettu kasvottomaksi sankariksi. Parissa kohtaa nuo cutscenet tuntuvat vähän oudoilta, kun sälli jöpöttää vain tuppusuuna vaikka toiset häneltä jotain tivaavat.

Tätä debattia on käyty paljon roolipelaajien kesken. Onko se Falloutin hahmo nyt sitten samastuttavampi kuin Sheppis, koska Sheppiksellä on ääninäyttelijä? Emt, tykkään kyllä Mass Effectin ääninäyttelystä, mutta ei minua varsinaisesti haittaakaan Falloutin tai esim. Dragon Agen toteutustapa. Ne ovat erilaisia, mutta kummallakin on puolensa.

Tämä nyt on vahvaa imoa, mutta jos Rookie olisi sanonut jotain, olisi se ollut liian... paljastavaa. Mielestäni on mukavampaa näin, sillä kun ei kuule Rookien ääntä, saa sen kuvitella minkälaiseksi haluaa. Tätä keinoahan on käytetty paljon myös muissa peleissä, kuten FEAR:issa, josta pidän erittäin paljon.
Efektin voisin rinnastaa jopa paljon kiisteltyihin Lord Of The Rings-elokuviin; saivathan ne paljon kritiikkiä siitä, että realisoivat ja täten suppeuttivat kirjojen rajatonta maailmaa.

Master Chiefistä täytyy sanoa tosin, että sen ääni osui kyllä sen verran nappiin, että ei paljon häirinnyt.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Mikä vittu tossa alussa oikein on... kartta pyörii minuutin ajan, jee..
Lataasko se niin kauan vai pitääkö vain painaa A:ta.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Tuosta täytyy kyllä olla eri mieltä, jos hahmo on vahvasti käsikirjoitettu ja ennalta määrätty, on hyvin vaikeaa astua hänen saappaisiin. Vai olisiko mielestäsi hauskaa pelata Gears of War-peli läpi Cole Trainilla? Aivan. Persoonallisuus sivuosiin, niin hyvä tulee.

Parhaimmillaanhan tämä näkyy peleissä kuin Mass Effect, jossa päätät aivan tasan tarkkaan oman hahmosi persoonan, kasvot ja teot. Siinä jo tulee välillä melkeinpä fuusion tuntu, kuin itse olisitkin pelissä Shepardin sijaan.

Marcus Fenixillä ON vahva persoona ja juuri siksi kiinostava henkilö, hän kommentoi kokoajan tapahtumia ja antaa kuulla oman mielipiteensä ja motivaationsa (heittäen parit hauskat onelinerit). Juuri siksi peli tuntuu paljon syvällisemältä kun hahmo oikeasti välittää siitä mitä tapahtuu. Ei ole kiva kun hahmo ei reagoi mitenkään siihen kun sanotaan että hänen vanhempansa teurastetaan silmien edessä, vain koska hän on "blank slate". Shepardilla taas on se persoona minkä määräät, siltikin vaikka sanot jotain peli vetää sen tietyn persoonan kautta. Roolipelien pointtihan juuri on se että eläydytään siihen tilanteeseen, mutta tälläinen ei toimi esim. Halossa koska ei ole mitään keinoa miten voisit kustomoida hahmoasi, valita hänen repliikkejä tai muuten käyttäytymistapoja.

Ja kun puhut tästä tiukasta skriptistä niin sehän on juuri kaikkein tiukinta kun ukko ei reagoi mitenkään oikeastaan mihinkään ja etenee putkea pitkin eteenpäin. Siitä hahmosta tulee auttamatta tarinan ulkopuolinen hahmo.

Eli itsekkin näytät pitävän näistä persoonista. Mass Effect toimii juuri niin hyvin koska se hahmo sanoo itse ne asiat mitkä haluat sen sanovan ja se tekee sen jopa joskus hieman yllättävällä tavalla.


Mikä vittu tossa alussa oikein on... kartta pyörii minuutin ajan, jee..
Lataasko se niin kauan vai pitääkö vain painaa A:ta.

Paina A:ta ja tee niinkuin se pieni "infoboxi" yläällä neuvoo. :)

Täytyy kyllä sen verta komppailla etten ymmärrä miksei Rookie sano sanaakaan. Kyllähän se Mastur Cheefikin one-linereita laukoi (ja pirun tyylikkäästi laukoikin), vaikka samalla tapaa oli tarkoitettu kasvottomaksi sankariksi. Parissa kohtaa nuo cutscenet tuntuvat vähän oudoilta, kun sälli jöpöttää vain tuppusuuna vaikka toiset häneltä jotain tivaavat.

Tätä debattia on käyty paljon roolipelaajien kesken. Onko se Falloutin hahmo nyt sitten samastuttavampi kuin Sheppis, koska Sheppiksellä on ääninäyttelijä? Emt, tykkään kyllä Mass Effectin ääninäyttelystä, mutta ei minua varsinaisesti haittaakaan Falloutin tai esim. Dragon Agen toteutustapa. Ne ovat erilaisia, mutta kummallakin on puolensa.

Roolipelaaminenhan on ok, sielähän tavallaan valitaan se dialogi mitä se ukko urputtelee ja mitä mieltä se on ja ratkaisulla voi jopa vaikuttaa hieman kuviteltuun persoonaan. Joten sielä se ei nyt haittaa. Mutta kun hahmolla ei ole muuta reittiä tarinassa kuin se yksi, miksi ei antaa dialogia silloin? Jos asioihin ei voi vaikuttaa mitenkään, miksi ei sitten skriptata puhetta sinne se vain?

Mutta joo, jos joku tykkää, niin kiva. :)

Mutta minusta se on vain tekijöiden laiskuutta.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Eikö firefightia pysty pelaamaan kuin kavereiden kanssa? Matchmaking siis puuttuu? Harmi jos näin on, olis päässyt helposti mättämään neljästään. Pitää vissiin sit ettiä muuta peliseuraa :P
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Eikö firefightia pysty pelaamaan kuin kavereiden kanssa? Matchmaking siis puuttuu? Harmi jos näin on, olis päässyt helposti mättämään neljästään. Pitää vissiin sit ettiä muuta peliseuraa :P

Ei pysty. Kyllä puuttuu. Eikä se nyt niin vaikeeta ole kun samalla koneella voi pelata 2 henkilöä.

Ps. Kun tarkemmin miettii niin voi pelata muittenkin kuin kavereitten kanssa. Kuhan saa jannun kutsuttua peliin jostain.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Marcus Fenixillä ON vahva persoona ja juuri siksi kiinostava henkilö, hän kommentoi kokoajan tapahtumia ja antaa kuulla oman mielipiteensä ja motivaationsa (heittäen parit hauskat onelinerit). Juuri siksi peli tuntuu paljon syvällisemältä kun hahmo oikeasti välittää siitä mitä tapahtuu. Ei ole kiva kun hahmo ei reagoi mitenkään siihen kun sanotaan että hänen vanhempansa teurastetaan silmien edessä, vain koska hän on "blank slate". Shepardilla taas on se persoona minkä määräät, siltikin vaikka sanot jotain peli vetää sen tietyn persoonan kautta. Roolipelien pointtihan juuri on se että eläydytään siihen tilanteeseen, mutta tälläinen ei toimi esim. Halossa koska ei ole mitään keinoa miten voisit kustomoida hahmoasi, valita hänen repliikkejä tai muuten käyttäytymistapoja.

Ja kun puhut tästä tiukasta skriptistä niin sehän on juuri kaikkein tiukinta kun ukko ei reagoi mitenkään oikeastaan mihinkään ja etenee putkea pitkin eteenpäin. Siitä hahmosta tulee auttamatta tarinan ulkopuolinen hahmo.

Eli itsekkin näytät pitävän näistä persoonista. Mass Effect toimii juuri niin hyvin koska se hahmo sanoo itse ne asiat mitkä haluat sen sanovan ja se tekee sen jopa joskus hieman yllättävällä tavalla.

Roolipelaaminenhan on ok, sielähän tavallaan valitaan se dialogi mitä se ukko urputtelee ja mitä mieltä se on ja ratkaisulla voi jopa vaikuttaa hieman kuviteltuun persoonaan. Joten sielä se ei nyt haittaa. Mutta kun hahmolla ei ole muuta reittiä tarinassa kuin se yksi, miksi ei antaa dialogia silloin? Jos asioihin ei voi vaikuttaa mitenkään, miksi ei sitten skriptata puhetta sinne se vain?

Mutta joo, jos joku tykkää, niin kiva. :)
Mutta minusta se on vain tekijöiden laiskuutta.
Kyllä mä vielä sentään jotain sanottavaa keksin. :)

Marcus Fenix tosiaan on persoonallinen hahmo, mutta samalla sellainen, johon kuka tahansa voi samaistua (kukkahattutätejä lukuunottamatta). Hänellä ei ole juuri mitään vahvoja piirteitä, jotka voisivat erityisemmin ärsyttää tai ihastuttaa, toisin kuin kaikilla muilla Delta Squadin jäsenillä. Tästä syystä GeOW:it ovat miellyttäviä pelata alusta loppuun Marcuksella.

On kyllä aivan totta myös tuo, että ei ole mukavaa jos hahmo ei reagoi johonkin mihin pitäisi, mutta toisaalta, silloinhan se jättää reagoinnin itselle. Jos pelin tunnelma on huono tai ei muuten ole siihen päässyt oikein sisään, ei se herätä tunteita, mutta ideaalitapauksissa kyllä. Tässä juuri aikaisemmin käyttämäni esimerkki F.E.A.R., jossa se sohvalta hyppiminen jätetään sinulle. Mielestäni olisi jopa hölmöä, jos päähenkilö kirkuisi kauhusta. Myöskin Resident Evilit eivät ole ikinä pelottaneet minua lähinnä sen takia, että (tosin huonosti käsikirjoitetut) hahmot ovat jo peliin ennalta määrättyjä, enkä sen takia tunne itse olevani pelissä.

Mielestäni Rookien armorin ja kypärän sisällä on parhaassa tilanteessa aina se, kuka peliä pelaa. Eihän tämä nyt ihan loppujen lopuksi täysin onnistunut, mutta itse ainakin pidän tuollaisen ajatuksen maalailusta.

Itseasiassa täytyy kyllä sanoa, että olet silti ihan yhtä oikeassa kuin minä. Mielestänihän tämä voisi olla ihan makuasia, miten haluaa pelinsä nauttia.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Marcus Fenixillä ON vahva persoona ja juuri siksi kiinostava henkilö, hän kommentoi kokoajan tapahtumia ja antaa kuulla oman mielipiteensä ja motivaationsa (heittäen parit hauskat onelinerit). Juuri siksi peli tuntuu paljon syvällisemältä kun hahmo oikeasti välittää siitä mitä tapahtuu.
Niinhän se Master Chiefkin purtaa joka pelissä kuinka vaikea on tappaa Covenanteja ja kuinka rankkaa se Spartan koulutus oli silloin lapsena ku kehdosta ryöstettiin :p

Olen Joohanin kanssa tässä täysin samoilla linjoilla. Mielestäni Rookien puhumattomuus ei todellakaan vie peliltä mitään pois. Osaltani se jopa antoi pelille enemmän juuri sen seikan takia että pystyin hyvin kuvittelemaan itseni tuon puvun sisään. Ehkä tämä onnistuu sitten toisilta helpommin kuin toisilta...

Mutta Joohanin käyttämästä esimerkkistä(FEARista) olen erimieltä. Half Life 2 on kyllä tämän, tuppisuu sankari-konseptin kiistaton pioneeri. HL2 oli se peli joka toi markkinoilla konseptin interaktiivisista välivideoista(valmiiksi nauhoitettuja välivideoita pelissä ei ole kuin kaksi, alussa ja lopussa) jossa tapahtumat tapahtuivat SINUN edessäsi reali-ajassa. Ja se mitä peli tällä korostaa on sivuhahmot ja niiden persoonallisuus/tärkeys kyseisessä maailmassa. Mielestäni hyvän videopelin saavutus on juuri tämä; herättää kiintymystä niihin muihin hahmoihin. Ja koska sinä olet se hiljainen sivusta seuraaja, on se mielestäni palkitsevampaa elää näitä tapahtumia sinuna itsenäsi.

Marcus Fenix on aina Marcus Fenix, Master Chief on aina Master Chief ja Shepard on aina Shepard - koska ne ovat kaikki valmiiksi kirjoitettuja hahmoja.
Tämä on vähän kuin sinulle annettaisiin elokuvan käsikirjoitus johon sinulle on jo kirjoitettu rooli. Tuppisuuna saat itse kirjoittaa sen hahmon käsikirjoitusta.

Mutta kaikki tämä on niin pelaajasta kiinni ja mielipiteensä jokaisella. Minun mielestäni kummassakaan konseptissa ei ole mitään väärää.
On yhtä upeaa astua sen elämää suuremman sankarien huosuihin tai pelastaa se maailma omin käsin.

Mutta Berserk, ei se laiskuutta ole. Haastavampaa pelejä on vääntää tuppisuille kuin kirjoitetuille hahmoille.
 
Ylös Bottom