Vastaus: Halo 3: ODST
Halo on kyllä minusta ollut aina vähän lastenmielisempi verrattuna moniin muihin nykyisiin räiskintäpeleihin. Viholliset ovat usein huvittavia(paitsi flood) ja tiimitoverit tai pelattava hahmo huutelee kaikenlaista iloista repliikkiä tulitaisteluissa. Ja välillä haloissa sodantunnelma ei tunnu kovin paljon sodalta kun esim ODST:ssä buck hihitti hysteerisesti ampuessaan grunttia päähän pistoolilla.
"Bum, hedshot :3".
Mutta kyllähän se huumori joskus piristääkin, ei siinä mitään. Johnsonin odotin kyllä olevan hauskempi
.
Ja Pelit.fi:n kahden vuoden takaista Halo 3:n arvostelua lainatakseni:
"Räiskintäpelit muuttuvat vakavasti otettavaksi pelitaiteeksi vain silloin, kun ne siirtävät huomion liipaisimen vetämisestä pelaajan omiin tuntemuksiin. Tappaminen ei tunnukaan enää niin viihteelliseltä, kun yleistunnelma on lohduton ja ahdistava. Half-Life 2, Condemned ja Bioshock ovat malliesimerkkejä räiskinnöistä, jotka pelaavat tunteilla. Fiilispelaajalle painajaismaiset pelimaailmat ovat kuitenkin henkisesti raskaita.
Ahdistukseen tarvitaan vastalääke, kirkas valonkehrä, johon virtuaalitaistelijan sielu voi käydä lepäämään.
Tarvitaan Halo."
Näin se kai sitten on.
Halo on kyllä minusta ollut aina vähän lastenmielisempi verrattuna moniin muihin nykyisiin räiskintäpeleihin. Viholliset ovat usein huvittavia(paitsi flood) ja tiimitoverit tai pelattava hahmo huutelee kaikenlaista iloista repliikkiä tulitaisteluissa. Ja välillä haloissa sodantunnelma ei tunnu kovin paljon sodalta kun esim ODST:ssä buck hihitti hysteerisesti ampuessaan grunttia päähän pistoolilla.
"Bum, hedshot :3".
Mutta kyllähän se huumori joskus piristääkin, ei siinä mitään. Johnsonin odotin kyllä olevan hauskempi

Ja Pelit.fi:n kahden vuoden takaista Halo 3:n arvostelua lainatakseni:
"Räiskintäpelit muuttuvat vakavasti otettavaksi pelitaiteeksi vain silloin, kun ne siirtävät huomion liipaisimen vetämisestä pelaajan omiin tuntemuksiin. Tappaminen ei tunnukaan enää niin viihteelliseltä, kun yleistunnelma on lohduton ja ahdistava. Half-Life 2, Condemned ja Bioshock ovat malliesimerkkejä räiskinnöistä, jotka pelaavat tunteilla. Fiilispelaajalle painajaismaiset pelimaailmat ovat kuitenkin henkisesti raskaita.
Ahdistukseen tarvitaan vastalääke, kirkas valonkehrä, johon virtuaalitaistelijan sielu voi käydä lepäämään.
Tarvitaan Halo."
Näin se kai sitten on.