Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

Vastaus: Halo 4

Olenkohan ainoa, jonka mielestä Battle rifle on tässä alitehoinen? Vaatii ilmeisesti viisi osumaa entisen neljän sijaan.

En ole laskeskellut montako osumaa DMR tai BR vaatii tappaakseen, mutta DMR on noussut suosikiksi tarkkuuden takia. Pelaan aika paljon BTB-matseja ja niissä DMR on osoittautunut selvästi paremmaksi.
 
Vastaus: Halo 4

Olenkohan ainoa, jonka mielestä Battle rifle on tässä alitehoinen? Vaatii ilmeisesti viisi osumaa entisen neljän sijaan. Mielestäni voisivat nostaa tehoa. Nykyään DMR tuntuu tappavan nopeammin joka tilanteessa.

Sekä DMR että BR tarvii 4 osumaa (mihin vaan) viedäkseen suojat ja yhden pääosuman tappaakseen. Mutta DMR on paljon tarkempi pidemmillä matkoilla. Light rifle tarvii "scoupattuna" vain 3 osumaa viedäkseen suojat ja neljäs päähän tappaa. Lonkalta ammuttuna se taisi olla samat 4+1 mitä noissa UNSC:n pyssyissä. Itse suosin DMR:ää.
 
Vastaus: Halo 4

Olenkohan ainoa, jonka mielestä Battle rifle on tässä alitehoinen? Vaatii ilmeisesti viisi osumaa entisen neljän sijaan. Mielestäni voisivat nostaa tehoa. Nykyään DMR tuntuu tappavan nopeammin joka tilanteessa.

DMR on tilastollisesti paras aloitus rifle, BR:n ainut etu on hieman suurempi auto-aim, mutta kyllähän DMR vie Battle Rifleä aivan kevyesti, jo BR:n recoil zoomissa tekee siitä isommissa kentissä hyödyttömän. Molemmat toki tappaa 4:sta kehoon + viides päähän, mutta DMR:ssä on nopeampi Rate of Fire ja vähemmän recoilia. BR:n bleedthrough on pienemmissä kentissä pieni etu, mutta kyllähän DMR:rää on 343i selvästi suosinut. Carbine on BR:rääkin huonompi..

No nyt keksin yhden valituksen aiheen pelistä, ranked/social pelien uupuminen, on hieman turhauttavaa joutua pelaamaan yksin matchmakingia kun True Skill näyttää vain laskevan parhaan pelaajan TS:n mukaan pelejä etsiessä. Olen ystäväpiiristäni yhtään vähättelemättä kirkkaasti paras, ja se syö kavereiden peli iloa kun vastassa on pelkästään minun tasoisiani vastustajia, kun kaverit miettii vielä "Oliks Valhallassa Scorpion?" tai "Miten tää tekee flippejä bansheellä"
Toinen asia minkä olen huomannut on Halo 3:sta uupuva "Party vs Party, Randoms vs Randoms", Halo kolmosessa kun etsit Big Team matsia 8 kaverin kanssa, peli yritti ensin etsiä toista 8 pelaajan tiimiä vastaan. Nyt kun olet tarpeeksi korkean True Skillin saanut, se heittää sinut aina täyttä partya vastaan ja ne tuntuvat aina muuttuvan vain quit-festiksi.
 
Vastaus: Halo 4

Tänään tuli läpäistyä kampanja. Ei tässä voi oikein muuta sanoa kuin Vau! Ihan mahtavaa menoa!

Graafisestihan peli oli upea. Joka paikka on kuorrutettu valotehosteilla ja ympäristöt ovat kuin suoraan konsepti taiteesta vedettyä (joskus konseptitaidetta nähdessä toivoo, että peleissäkin olisi samaa loistoa).Graafisen annin kanssa vähintään yhtä tasokas äänimaailma luovat uskomattoman hyvin tunnelmaa. Musiikki ihan hyvää ja varsinkin loppupuolella sopii erinomaisesti toimintaan.

Itse toiminta on pitkälti sitä samaa vanhaa. Covenant soturit pistävät kuitenkin ehkä enemmän kampoihin ja uudet viholliset onnistuvat olemaan riittävän erilaisia ja niistä alkoi pitämään yhä enemmän, vaikka ensin tuntuivatkin hieman tylsiltä. Ajoneuvo-osiot pidetään kohtuu lyhyinä ja ne rytmittyvät sopivasti muun taistelun väliin.

Vaihtoehtoisia etenemis muotoja pyritään tarjoamaan, kuten mahdollisuus käyttää bansheeta ( vaikkakin ikävä kyllä vähän liiankin heikko verrattuna edeltäjiinsä) Vaikutus uudelleen pelaamisarvoon jää kuitenkin nähtäväksi, kun peliä pääsee testaamaan cooppina.

Tarina ei itsessään ole mikään erikoinen, mutta tuo mukavasti esille Chiefin ja Cortanan kumppanuutta. Erityisen hienoa pelissä oli juuri se, että se onnistui tuomaan todella paljon uutta sarjaan ja silti säilyttämään halon ydin mekaniikat entisellään. Halo-kaanonia käsitellään erinomaisesti todennäköisesti juuri siksi koska sitä viedään niin vaudilla eteenpäin , eikä vanhaa ehditä sotkea. Hienoa oli kuitenkin nähdä että kirjojen tarina on sovussa pelin kanssa.

Noita terminaaleja en ole vielä ehtinyt katsastaa. Ilmeisesti ne näkyvät Halo Waypointin kautta? Mikseivät ne voi olla kiinteä osa peliä?
 
Vastaus: Halo 4

Moninpelissä ei muuten mitään valittamista, tuppaa vaan samat kentät kyrsimään pikkuhiljaa. Kaikkien onneks asia korjaantuu joulukuun puolella, kun eka map pack rantautuu afaik.
 
Vastaus: Halo 4

Ensifiilikset moninpelistä ovat melkoista hunajaa. Reachia en tässä lähde sen kummemmin dumaamaan, mutta siinä missä se tuntui alusta lähtien oudolta ja väärältä, tuntuu neljäs tuleminen juuri siltä miltä pitääkin. Uudet nyanssit kuitenkin aukenevat tai jäävät aukenematta vasta ajan kanssa, joten en nyt lähde uutta messiasta vielä julistamaan.

Running riot ekassa pelissä (swat) laittoi kyllä hymyn huulille. Tässähän tulee ihan teinivuodet mieleen!
 
Vastaus: Halo 4

Running riot ekassa pelissä (swat) laittoi kyllä hymyn huulille. Tässähän tulee ihan teinivuodet mieleen!

Itse en ole vielä nähnytkään Running Riotia, tuntuu muutenkin Spreet ainakin omalla kohdalla kokeneen inflaation sen myötä kun pelaajat saavat valita omat aloitusvarusteensa. Killing Spree nyt sentään on edelleen melko tuttu ilmestys.

Suomennos on itseasiassa ihan hyvin toteutettu pienen totuttelun jälkeen. Tavallaan olisi ehkä pitänyt lyödä vielä vähän enemmän yli, siis tuo aikaisemmin mainittu TappoTeppo on juuri sitä mitä mä olisin tähän hakenut enemmän. Ja joo, löytyyhän sieltä niitä ihan selviä aivopierujakin, mutta kuitenkin odotin paljon pahempaa.

En uskaltanut toivoakkaan Nelosen olevan näin hyvä, ja harvemmin tällainen vanha parta enää löytää peleistä näin paljon positiivista kuin tässä tapauksessa on löytynyt.
 
Itse en ole vielä nähnytkään Running Riotia, tuntuu muutenkin Spreet ainakin omalla kohdalla kokeneen inflaation sen myötä kun pelaajat saavat valita omat aloitusvarusteensa. Killing Spree nyt sentään on edelleen melko tuttu ilmestys.

Suomennos on itseasiassa ihan hyvin toteutettu pienen totuttelun jälkeen. Tavallaan olisi ehkä pitänyt lyödä vielä vähän enemmän yli, siis tuo aikaisemmin mainittu TappoTeppo on juuri sitä mitä mä olisin tähän hakenut enemmän. Ja joo, löytyyhän sieltä niitä ihan selviä aivopierujakin, mutta kuitenkin odotin paljon pahempaa
Täytyy sen verta korjata muutoinkin typerää herutteluani, että killing frenzy se vaan olikin, ei sentäs running riot. Joku käy kuitenkin tsekkaamassa statsit ja totuus tulisi ilmi. ;)

Mua noi suomennokset kyllä vähän häiritsee. Vitsinä ne menee, mutta aiheuttavat aivan liikaa sekaannusta. Vähintäänkin pitäisi olla mahdollisuus käyttää englantia ja sitten kaljapäissään voisi vaihtaa läpällä suomeksi. Käsittämätöntä tunarointia, että AAA-luokan pelin lokalisointi tehdään näin huonosti.
 
Vastaus: Halo 4

Vähintäänkin pitäisi olla mahdollisuus käyttää englantia ja sitten kaljapäissään voisi vaihtaa läpällä suomeksi. Käsittämätöntä tunarointia, että AAA-luokan pelin lokalisointi tehdään näin huonosti.

Onko tuosta jotain hyötyä että pitää konsolinsa localin Suomena? Itse kävin vaihtamassa Halon tekstejä varten maan, enkä varmaan vaivaudu takaisin vaihtamaan.
 
Vastaus: Halo 4

Kampanjassa on muuten yksi todella ärsyttävä ominaisuus. Maahan pudotetut aseet nimittäin katoavat. Todella ärsyttävää, kun jättää jonkun hyvän aseen maahan odottamaan vähäksi aikaa, ja sitten huomaa sen kadonneen.
Sitten nuo checkpointit myös kusee välillä. Tänään pelasin neljättä tehtävää legendarylla. Siinä yhdessä kohdassa missä pitää puolustautua hetki prometheaneita vastaan, minkä jälkeen mennään luolan läpi toiseen paikkaan, minulle ei tullut checkpointia vielä siellä luolan toisella puolellakaan, ja sitten kuollessa jouduin ottamaan sen edellisenkin taistelun uudestaan. Seuraavalla yrityksellä siellä luolassa tulikin sitten kaksi checkpointia. Tätähän on tosin aiemmissakin Haloissa ollut.
 
Hmm, itse olen kyllä harrastanut tuota, että tiputan aseen ja seuraavan ison mäiskeen jälkeen kun olen jonkun ampunut tyhjäksi, palaan hakemaan tuon "luottoaseen".
 
Vastaus: Halo 4

Missä ovat Forward Unto Dawnin episodit 3-5? Noiden piti olla ulkona jo ennen julkkaria, mutta nyt Waypointista tai Machinima Primesta löytyy vain kaksi ekaa jaksoa. Jossain artikkelissa oli linkki youtubeen jaksosta 3, niin se oli muutettu yksityiseksi. Onko nuo loput jaksot nyt poistettu tarkoituksella ihmisten saatavilta?
 
Missä ovat Forward Unto Dawnin episodit 3-5? Noiden piti olla ulkona jo ennen julkkaria, mutta nyt Waypointista tai Machinima Primesta löytyy vain kaksi ekaa jaksoa. Jossain artikkelissa oli linkki youtubeen jaksosta 3, niin se oli muutettu yksityiseksi. Onko nuo loput jaksot nyt poistettu tarkoituksella ihmisten saatavilta?

Olivat ennen julkaisua saatavilla ja en ole sen jälkeen katsonut mikä tilanne. Outoa jos tosiaan ovat ottaneet pois.

Limited Editionin mukana tuli Special Edition tuosta minisarjassa ja olikin yllättävän paljon enemmän kohtauksia mukana.
 
Vastaus: Re: Halo 4

Tässä oon pari viikkoa ollut jumissa tasolla 70, eilen piti aueta loput spesialisointi-kilkkeet, mutta vieläkään ei mitään. Kävin sitten halowaypointissa tutkimassa olisiko hommaan ratkaisua ja löysinkin ketjun jonne voi raportoida pelin bugeja. Huolestettavaa asiassa on että ketjussa on jo 227 sivua (joka ei silti sisällä keskustelua, vaan lähinnä vikaraportteja mitä erinäisimmistä jutuista), eikä 343i ole silti vastannut niihin mitenkään. Monet bugeista ovat "pelintappobugeja", joissa ei peliä pysty pelaamaan ollenkaan, mutta kaikenkaikkiaan jää vaikutelma että peli on heikosti betatestattu ja nyt jälkihoito+asiakaspalvelu on minimaalista. Twitter vaikuttaa olevan ainoa kanava jossa 343i kommunikoi, mutta sielläkin kysymykset jää pääsääntöisesti vastaamatta. En tiedä ymmärtävätkö asiaa, mutta asioiden hoitamattomuus näkyy suoraan 343i:n lompakossa. Itselläkin lopahtanut into ostaa mitään karttapaketteja.
Monet pelaajat ovat jo alkaneet kääntyä muihin online räiskintöihin, en ole Reachissä käynyt katsomassa mikä pelaajamäärä siellä on, mutta Halo 4:ssa on jo niin vähän pelaajia että voi hyvinkin jopa Halo 3:kin jatkaa elämää.
 
Vastaus: Re: Halo 4

Tässä oon pari viikkoa ollut jumissa tasolla 70, eilen piti aueta loput spesialisointi-kilkkeet, mutta vieläkään ei mitään. Kävin sitten halowaypointissa tutkimassa olisiko hommaan ratkaisua ja löysinkin ketjun jonne voi raportoida pelin bugeja. Huolestettavaa asiassa on että ketjussa on jo 227 sivua (joka ei silti sisällä keskustelua, vaan lähinnä vikaraportteja mitä erinäisimmistä jutuista), eikä 343i ole silti vastannut niihin mitenkään. Monet bugeista ovat "pelintappobugeja", joissa ei peliä pysty pelaamaan ollenkaan, mutta kaikenkaikkiaan jää vaikutelma että peli on heikosti betatestattu ja nyt jälkihoito+asiakaspalvelu on minimaalista. Twitter vaikuttaa olevan ainoa kanava jossa 343i kommunikoi, mutta sielläkin kysymykset jää pääsääntöisesti vastaamatta. En tiedä ymmärtävätkö asiaa, mutta asioiden hoitamattomuus näkyy suoraan 343i:n lompakossa. Itselläkin lopahtanut into ostaa mitään karttapaketteja.
Monet pelaajat ovat jo alkaneet kääntyä muihin online räiskintöihin, en ole Reachissä käynyt katsomassa mikä pelaajamäärä siellä on, mutta Halo 4:ssa on jo niin vähän pelaajia että voi hyvinkin jopa Halo 3:kin jatkaa elämää.

Eli pelaat peliä vaan ja ainoastaan tasojen ja spesialisointien takia? Selvä. Taidan ite olla tasolla 33, en oo ees varma, eikä rehellisesti sanottuna haittais yhtää vaik jäis jumii kyseisel levelil, sillä peli toimii muuten erittäin hyvin eikä oo mitää valitettavaa. Enivei tuski ees joudut loppuelämää kyseisel tasol notkumaa, eiköhä se josai vaihees ratkee.
 
Vastaus: Re: Halo 4

Eli pelaat peliä vaan ja ainoastaan tasojen ja spesialisointien takia? Selvä. Taidan ite olla tasolla 33, en oo ees varma, eikä rehellisesti sanottuna haittais yhtää vaik jäis jumii kyseisel levelil, sillä peli toimii muuten erittäin hyvin eikä oo mitää valitettavaa. Enivei tuski ees joudut loppuelämää kyseisel tasol notkumaa, eiköhä se josai vaihees ratkee.

Noh noh, älä vedä liian pitkälle vieviä johtopäätöksiä. Olen toki pelannut semmosen 150 matchmaking peliä sen jälkeen kun tuo lvl70 tuli vastaan, joten ei tässä pisteiden takia pelata. Mutta spesialisoinnit avaavat uusia strategisia vaihtoehtoja pelata, joka muuttaa peliä merkittävästi. Mutta jos sun on helpompi kuvitella tilanne niin, että joutuisit pelaamaan peliä ilman DMR:ää vaikka se on muilla käytettävissä, saattaisit ehkä harmitella sitä että peli ei anna kaikille samaa kokemusta samalla rahalla.
Itse pelaisin kyllä Halo 4:sta vaikka vasen käsi sidottuna selän taakse, mutta se käy vaikeaksi jos pelaajamäärä romahtaa ja kaveritkin siirtyvät muihin peleihin.

Löysin muuten viitteitä tuohon ongelmaan, että Suomeen nuo spesialisoinnit eivät tule aukeamaan ollenkaan. Alkuperäisessä 343i:n ilmoituksessa ei ollut mainintaa että niiden aukeaminen koskisi vain tiettyjä maita, mutta microsoftin yhdellä tukifoorumilla luki että koodeja lähetetään vain USA, Mexico, Australia ja puoli tusinaa Aasian maita.
 
Vastaus: Re: Halo 4

Löysin muuten viitteitä tuohon ongelmaan, että Suomeen nuo spesialisoinnit eivät tule aukeamaan ollenkaan. Alkuperäisessä 343i:n ilmoituksessa ei ollut mainintaa että niiden aukeaminen koskisi vain tiettyjä maita, mutta microsoftin yhdellä tukifoorumilla luki että koodeja lähetetään vain USA, Mexico, Australia ja puoli tusinaa Aasian maita.

Itse epäilisin että aikavyöhykkeet vain tekivät tepposensa sinulle. Olettaisin että nyt Spesialisoinnit toimivat sinullakin jo. Mutta jos tuo yllä oleva pohdintasi pitää paikkansa (mihin en kyllä usko), niin sehän olisi melkoinen pyllistys MS:sältä taas Suomea hohtaan. Niin tai näin omalle kohdalle tuo ongelma ei ole ajankohtainen vielä hetkeen, pirullisesta pelaamisesta huolimatta vasta 46 leveliä kolkutellaan. Loisto peli.
 
Vastaus: Re: Halo 4

Itse epäilisin että aikavyöhykkeet vain tekivät tepposensa sinulle. Olettaisin että nyt Spesialisoinnit toimivat sinullakin jo. Mutta jos tuo yllä oleva pohdintasi pitää paikkansa (mihin en kyllä usko), niin sehän olisi melkoinen pyllistys MS:sältä taas Suomea hohtaan. Niin tai näin omalle kohdalle tuo ongelma ei ole ajankohtainen vielä hetkeen, pirullisesta pelaamisesta huolimatta vasta 46 leveliä kolkutellaan. Loisto peli.

Ei ole kyse aikavyöhykkeistä. Oikeesti siis 343i on kussu koodien lähetyksen myös amerikkalaisilta. Vaikka jotkut ovat koodit saaneet (ja joillakin saatu koodi ei ole toiminut), sen verran moni sikäläinenkin edelleen kyselee koodien perään, mutta kyseessä saattaa siis olla jotain muutakin. Haeskelin nyt uusiksi sen paikan mistä löysin tämän huolestuttavan lisämaininnan jota ei siis alkuperäisessä ilmoituksessa ollut mukana.
Halo 4 Specialization Email Issue? Please read on! - 07 – Using Xbox promotions or special offers - Xbox Support - Xbox.com Forums - Xbox.com
Terms:
To receive early access to Specializations, you must purchase Halo 4 Standard Edition and play the game while connected to Xbox LIVE by 11:59:59 P.M. Eastern Time on November 20, 2012. A download code will be sent to the email address associated with your Xbox LIVE account by November 30, 2012; any email returned as nondeliverable will not be re-sent. Limit: one code per gamertag. Xbox LIVE Gold membership required for Halo Infinity Multiplayer (sold separately). Offer available to users 17 years of age and older in the following Xbox LIVE countries: United States, Canada, Chile, Mexico, Colombia, Brazil, Japan, Hong Kong, Singapore, Korea, Taiwan, Australia, New Zealand, and India.


Muutama noista spesialisoitumisista oikeasti vaikuttaa peliin aika paljon ja muutama on vain kosmeettisia juttuja. Mutta ne muutamat vaikuttaa kyllä sen verran paljon, että tuntuu aika hölmöltä rajata eurooppalaiset toisen luokan halo-kansalaisiksi.
Mitä noita foorumeita lueskelin, niin myös se tason nousun pysäyttäminen tuntuu monelle olevan todella kova paikka...niin kova että peli menee vaihtoon. Se tietty karsii pelistä juuri sitä ärsyttävää energiajuoma-teiniväestöä (=yleistys), mutta kyllä mä ymmärrän senkin närkästymisen. Jos peliin on tasoluokitukset pistetty niin ei sen käyttämisestä pitäisi joutua maksamaan ylimääräistä.

Joulukuun 10. päivä tulee eka karttapaketti myyntiin, saas nähdä mimmoisen ostopakottamisen 343i on siihen keksinyt. Tähän asti nähdyn perusteella veikkaan että ilman ostettua karttapakettia moninpeleistä pelattavaksi jää vain flood :)
 
Vastaus: Re: Halo 4

Ei ole kyse aikavyöhykkeistä. Oikeesti siis 343i on kussu koodien lähetyksen myös amerikkalaisilta. Vaikka jotkut ovat koodit saaneet (ja joillakin saatu koodi ei ole toiminut), sen verran moni sikäläinenkin edelleen kyselee koodien perään, mutta kyseessä saattaa siis olla jotain muutakin. Haeskelin nyt uusiksi sen paikan mistä löysin tämän huolestuttavan lisämaininnan jota ei siis alkuperäisessä ilmoituksessa ollut mukana.
Halo 4 Specialization Email Issue? Please read on! - 07 – Using Xbox promotions or special offers - Xbox Support - Xbox.com Forums - Xbox.com


Joulukuun 10. päivä tulee eka karttapaketti myyntiin, saas nähdä mimmoisen ostopakottamisen 343i on siihen keksinyt. Tähän asti nähdyn perusteella veikkaan että ilman ostettua karttapakettia moninpeleistä pelattavaksi jää vain flood :)

No katsoppas vain, en ollut tietoinen edes että nuo tarvitsee avata sähköpostin kautta koodilla. Todella typerää pelaajakunnan jakamista MS:sän puolelta tosiaan. Itselläni on Limited Edition eikös sen pitänyt sisältää nämä kaikki Spcializationit valittavaksi heti kunhan tuo 50 Level paukahtaa.

Ainakin siellä on Map Packin mukana tulossa uusi pelimuoto, yleensähän tällaiset lisäykset on hoidettu ihan playlist päivityksilla Halossa. Itse pelimuoto vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta.
 
Ylös Bottom