Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

Vastaus: Halo 4

Rakastin kampanjaa. Pelillisesti antaisin ehkä 8/10: ainakin yksi kenttä onnistui haukotuttamaan. Sillä ei ole kuitenkaan mitään väliä, kun tarinallisesti matka oli niin huikea. Nyt on vain niin kauhean tyhjä olo. Uuden trilogian ensimmäiseen osaan ladattiin sellaiset paukut, että tämä voisi olla yhtä hyvin koko sarjan päätösosa ja olisin ihan tyytyväinen.

Pieni haloväsymys pääsi hieman ODST:n ja isommin Reachin kanssa iskemään, mutta Halo 4 palautti uskoni sarjaan. Primordium on vielä hyllyssä lukematta ja heti piti laittaa Glasslands ja Thurdsday War tilaukseen. Se on menoa taas!
 
Vastaus: Halo 4

Onko kellään kokemuksia näistä uusista kentistä?

Itsehän ostin L.E.:n jotta ei tarvitse sitten enää ostaa näitä paketetteja erikseen ja hintakin oli kohdallaan. Nyt meinasin ladata jo ennakkoon ostetut kentät, mutta market place ilmoitti hinnaksi 800. Lisäksi oli vielä teksti: "Jos sinulla on season pass, älä maksa kentistä uudestaan"

Netti on pullollaan ohjeita: "Buy it from the games own shop" En löydä muita linkkejä pelistä kuin sen, mikä vie tonne market placelle ja hinta sen 800. Waypointistakaan en osannut etsiä...

Kypärät ja muut härpäkkeet olen kyllä saanut avattua, mutta näiden kanssa on ongelma... Osaisko joku jeesiä?
 
Vastaus: Halo 4

...

Pieni haloväsymys pääsi hieman ODST:n ja isommin Reachin kanssa iskemään, mutta Halo 4 palautti uskoni sarjaan. Primordium on vielä hyllyssä lukematta ja heti piti ...
Oon pelannu vasta osan kampanjasta ja ihan selvästi ollaan ensimmäisten pelien linjoilla suurien rakenteiden yms kanssa. Mutta ainakaan vielä ei oikein ole kolahtanut, siis pidän pelistä enemmän kuin esim uusimmasta Codista, mutta ei ihan sellaista wow-efektiä ei tullut kuin odotin. Kirjat hankin vasta nyt.
Aika usein oon Stammyn kanssa samoilla linjoilla peleistä, mut ehkä hyväkin ettei aina beesailla. Mulla varmaan on vasta nyt se Haloväsymys nousemassa kun oon pelannut näitä syksyn mittaa. Pidin ODSTstä paljon ja Reachistä erityisen paljon, en teknisten ansioiden vaan fiiliksen ja maailman perusteella. Voi tosin olla että 4n kampanja vaatii muutaman kerran pelaamista, että siihen ihastuu.
 
Vastaus: Halo 4

Onko kellään kokemuksia näistä uusista kentistä?

Itsehän ostin L.E.:n jotta ei tarvitse sitten enää ostaa näitä paketetteja erikseen ja hintakin oli kohdallaan. Nyt meinasin ladata jo ennakkoon ostetut kentät, mutta market place ilmoitti hinnaksi 800. Lisäksi oli vielä teksti: "Jos sinulla on season pass, älä maksa kentistä uudestaan"

Netti on pullollaan ohjeita: "Buy it from the games own shop" En löydä muita linkkejä pelistä kuin sen, mikä vie tonne market placelle ja hinta sen 800. Waypointistakaan en osannut etsiä...

Kypärät ja muut härpäkkeet olen kyllä saanut avattua, mutta näiden kanssa on ongelma... Osaisko joku jeesiä?

Microsoftilla ollut ongelmia eikä kukaan season passin omistaja ole pystynyt noita vielä lataamaan. Täytyy vaan odotella. Kaipa ne huomenna jo saa.
 
Oon pelannu vasta osan kampanjasta ja ihan selvästi ollaan ensimmäisten pelien linjoilla suurien rakenteiden yms kanssa. Mutta ainakaan vielä ei oikein ole kolahtanut
En mä usko, että ollaan kauheasti eri mieltä (jossa siinäkään ei mitään vikaa olisi). En itsekään ollut pelistä mitenkään superliekeissä siinä pelin keskivaiheilla, kun alkujännätys oli mennyt ohi ja meininki tasottui hieman. Kuten sanoin, niin pelillisesti sellainen kasin tuotos. Mutta kyllä tuo pelin loppukolmannes töräytti tarinallisesti niin kovaa, että keskivaiheen pakkopullan jättämä jälkimaku karisi suusta taivaallisten makujen täyttäessä tilan. Ja pelillisestikin nautinto kasvoi sitä mukaa, kun uudet viholliset tulivat tutummaksi jne.
 
Vastaus: Halo 4

Niin vähän arvelinkin. Typerää miksei pelin sisällä ole valikkoa josta voisi kielen valita.
 
Vastaus: Halo 4

Ilmeisesti mapit olivat olleet hetken aikaa kaikille ilmaiseksi saatavilla. Nyt harmittaa, kun moinen meni ohi, sillä netin ensikommentit mapeista eivät varsinaisesti huuda kuluttamaan rahaa. Suurin ongelma taitaa olla, että mapit ovat kaikki hyvin samanlaisia - keskikokoisia, eikä packista löydy täten mitään pienten tai suurten mappien ystäville. Kieltämättä outo ratkaisu. Nyt tilanne taitaa olla, että pelissä on pari hyvää 4v4 mappia, pari 6v6 ja pari 8v8 mappia, mutta mikään pelilista ei erityisemmin loista.
 
Vastaus: Halo 4

Eli onko nyt siis niin,että mitään muutosta tuohon spesialisointi hommaan ei ole tulossa? Että pakko vaan tyytyä siihen wetworkkiin ja operatoriin...? Mulla oli tämmönen juttu menny ihan kokonaan ohi.
 
Vastaus: Halo 4

Kuulin hirveitä juttuja, että tässä on lykätty pakollinen suomen kieli, jos on konsolin asetuksissa Suomi maana. Onko se nyt pakko käydä vaihtamassa briteiksi, että saa pelin englanniksi? Pelin sisältä ei voi vaihtaa? Ei paljon kiinnostaisi kuunnella jotain: "Päällikkö, käy ampumassa valopistoolilla tuo mörri tuolta, meille tulee parempi mieli. Pudota myös valoräjähde-kiikarikiväärillä tuo skarabi tuolta, eiks je, päällikkö?" Just tätä varten olen opetellu 15 vuotta englantia.
 
Vastaus: Halo 4

Kuulin hirveitä juttuja, että tässä on lykätty pakollinen suomen kieli, jos on konsolin asetuksissa Suomi maana. Onko se nyt pakko käydä vaihtamassa briteiksi, että saa pelin englanniksi? Pelin sisältä ei voi vaihtaa? Ei paljon kiinnostaisi kuunnella jotain: "Päällikkö, käy ampumassa valopistoolilla tuo mörri tuolta, meille tulee parempi mieli. Pudota myös valoräjähde-kiikarikiväärillä tuo skarabi tuolta, eiks je, päällikkö?" Just tätä varten olen opetellu 15 vuotta englantia.

Ei peliä sentään suomeksi dubattu ole, varaudu sen sijaan lukemaan tappoputkista ja -vimmoista. Kampanja oli mielestäni ihan hyvin suomennettu, mutta moninpelin käännökset olisi ehkä voinut jättää pois.
 
Vastaus: Halo 4

Onhan nuo suomennokset aika hanurista kun ei pysty pelistä itsestään vaihtamaan, mutta aika pientä rutinaa silti kun kokonaisuus on todella hyvin hiottu paketti. :) Nyt oikeastaan vaan huvittaa nuo typerät suomiletkautukset joita kääntäjä on tunkenut valikoihin ja moninpeliin. :D Eipä ole halottaminen taas hetkeen maistunut näin hyvälle. :cool:
 
Vastaus: Halo 4

Onpas muuten pirun hauska tuo moninpeli. Omasta mielestä ihan huikea parannus Reachiin, jonka pelaaminen tuntui melko väkinäiseltä. Kaiken lisäksi peli sujuu tosi hyvin vielä. Jatkuvasti tulee jotain n. 16/6 matseja, headshotteja mapin toisesta päästä, tosin tuntuu että yläselkä ja rinta laskeutuu aika usein headshotiksi. Reachissa meinasi tulla kuonoon vielä, olen joko kehittyny tai peli toimii lagittomammin. Tai sitten joulupukki kusetti minua ja ottaa pelitaidon pois heti ku joulu loppuu.
 
Vastaus: Halo 4

Pelasin nyt vihdoin kampanjan läpi, ensimmäiset tehtävät yksikseni ja noin puolesta välistä kaverin kanssa split-screenillä. Muutamia ajatuksia:

Tarinaa pelissä riitti, mutta jotenkin jäin kaipaamaan enemmän. Covenant Stormin mukana oloa ei selitetty tarpeeksi eivätkä tapahtumien taustat muutenkaan auenneet kovin hyvin. Greg Bearin kirjat ja Glasslands ovat lukematta, joten taustatietoni tähän Forerunner-tarinalinjaan olivat heikot. Myös Spartan nelosien rooli jäi kovin pieneksi, ja toivoin viimein näkeväni ruudulla muitakin Spartan kakkosia kuin Johnin. Kovin suuria tunteita tarina ei onnistunut herättämään, osin edellä mainituista syistä ja osin siksi että Cortanan tilannetta korostettiin ja pedattiin niin paljon ettei "kuolema" ollut mikään yllätys.
Tarinan taustoja olisivat ehkä selvittäneet terminaalit, mutta ne nähdäkseen täytyy tietysti olla pääsy Waypointiin, joka ei ilman internet-yhteyttä onnistu. Myös Spartan Opsien lukitseminen muilta kuin kultajäseniltä on anteeksiantamaton teko.

Pelattavuudeltaan Halo 4 on ehta Halo. Muutamia muutoksia tietenkin on, mutta esimerkiksi sprinttaaminen on istutettu peliin hyvin. Hieman mielikuvituksellisempia aseita olisin toivonut, mutta Battle Rifle teki onneksi paluun. Uudet vihollistyypit on toteutettu hienosti: vaihtelua on mukavasti ja tekoäly on hyvin toteutettu. Watcher lähestyy Drone-kärpäsiä ärsyttävyydessä. "Tarinamoodissa" eli normal-vaikeustasolla haastetta riitti sopivasti ruosteisille paditaidoille. Kentissä oli vaihtelua sopivasti, mutta varsinkin loppupuolella alkoi olla toiston tuntua ja geneerisyyttä. En silti vieläkään tottunut Anniversaryssa lanseerattuun kirkkaampaan ja in-your-face tyyliseen Forerunner-arkkitehtuuriin. Välillä ruudulle ilmestyvät "return to battlefield" tekstit eivät kuulu Haloon.

Pelin tälläkin foorumilla kehuttu soundtrack jätti hieman kylmäksi. Teemamusiikki ja varsinkin menumusiikki ovat loistavia, mutta pelin paras biisi taitaa kuitenkin olla lopputekstien Unforgotten/Never Forget -versio, joka on Martyn käsialaa :rolleyes:.

Kaiken kaikkiaan Halo 4 on ihan hieno peli. Jos Halot pitäisi nyt listata paremmuusjärjestykseen, jäisi Halo 4 trilogian ja ODST:n (joka on paras 360-Halo) taakse, mutta on kuitenkin parempi kuin Reach.

PS. Kannattaa oikeasti hankkiutua eroon suomennoksista myös kampanjan osalta, sen verran kömpelöä ja välillä suorastaan väärinkäännettyä tekstiä välillä näkyi.
 
Vastaus: Halo 4

Onko Crimson mapit mistään kotoisin vai jätänkö tämän kuran vieläkin hyllylle pölyä keräämään kunnes peli korjataan?
 
Vastaus: Halo 4

Onko Crimson mapit mistään kotoisin vai jätänkö tämän kuran vieläkin hyllylle pölyä keräämään kunnes peli korjataan?

Kuinka hyvin keskikokoiset melko symmetriset mapit maistuu? Map pack on omasta mielestä ihan ok, mutta aika kaukana ollaan niistä parhaista Halo mapeista. Jos ei pakottavaa tarvetta ole saada lisää Haloa niin jättäisiin paketin odottamaan alelaaria.
 
Vastaus: Halo 4

Eli onko nyt siis niin,että mitään muutosta tuohon spesialisointi hommaan ei ole tulossa? Että pakko vaan tyytyä siihen wetworkkiin ja operatoriin...? Mulla oli tämmönen juttu menny ihan kokonaan ohi.

Itsellä on toiminut, kun on luonut tilin jenkkeihin, pelannut campaignia ja custom gamea offlinessa. Liveltä tuli sitten viesti, jossa oli koodi noiden muiden spesialisointien avaamiseen.
Ei oo kylläkään tullut mitään mullistavaa stalkerin ja pathfinderin mukana.
 
Vastaus: Halo 4

Hirvittävän pitkät latausajat ison kentän slayerissa. Suosikkini sotapeleistä mutta ei oikein huvita odottaa 10 min pelin alkua. Aiemmissa Haloissa toimi jouhevammin.
 
Ylös Bottom