Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]
"Itse julistautuneeksi" Halo veteraaniksi olen pettynyt. Toki tietoa ei ole paljoa, peli on pre-alpha vaiheessa ja paljon voi muuttua, mutta luulen että odottamaani Halo 2/3:n tasapainoa ei tästäkään pelistä löydy.
Mikä Halosta on tehnyt minulle niin rakkaan FPS:n on aina ollut sen tasaisuus, Halo 3:ssa jokainen aloitti samalta tasolta, ja joukkue joka hallitsi kenttää pieksi vastustajan oikeutetusti. Halo (Lue: 1,2,3) on ollut boxin harvoja pelejä jotka eivät ole antaneet minkäänsortin handicappia (CoDin streakit, akimbo aseet sun muu naurettava skeida) uudemmille pelaajille, tämän korjasi Halo 3:n Ranking system, myönnetään että siinäkin oli porsaanreikänsä, Jotka korjattiin ottamalla koko ranking system pois ja tekemällä matchmakingista "Toivotaan et tulee tasaset jengit" tyylinen.
Reach oli naurettava pettymys, Armor Lock (Kuolemattomuus ei kuulu mihinkään FPS peliin, piste.), Jet Pack (Kenttäkontrolli) ja naurettavan tehokkaat kranaatit + hidastettu spartanin nopeus "tasoittivat" tasoeroja hyvien ja huonojen pelaajien välillä, mikä teki peleistä hitaampia. Halo 2/3:ssa parempi voitti, Reachissä se kummalla sattui olemaan oikea Armor Ability oikeaan aikaan voitti.(Olisin voinut ehkä jättää tuon off-topicin sanomatta mutta olkoon.)
Ja samalla Kivi, Sakset & Paperi linjalla näyttää jatkavan Halo 4:ssä, Customloadoutit vielä lisäävät tätä. Kuten mainitsin ettei tietoa pelistä ole hirveästi tippunut, eikä kaikki mitä netissä lukee ole erityisen luotettavaa, mutta tähän mennessä mitä enemmän olen lukenut/nähnyt, sen enemmän olen pettynyt.
Videon katsottuani huokasin helpotuksesta että naurettavan rikkinäinen bloom on kadonnut ja Battle Rifle tekee odotetun paluun. En innostunut sprintin näkemisestä, koska nyt voidaan olettaa että jet pack ja muut spedeilyt läntätään H4:n, koska niistä saadaan hauska gimmick, jolla saadaan uusia pelaajia pelaamaan infectionia ja grifballia.
Armor Abilityt mukana pelissä?
Ja Perkit mukana? 343i tähtää korkealle, perkit eivät ikinä ole olleet Codeissa tasapainossa ja niitä on julkaistu joka vuosi, epäilen 343i:n saavan näitä kerralla tasaiseksi, Kill ja Deathstreakkeja odotellessa..Muutenkin ilmoitettiin, että pelaamalla unlockkaisi ilmeisesti perkkejä, ja perään kuulutetaan, että uusien pelaajien on helpompi pelata kokeneempia vastaan laittamailla aseiden respawn aika satunnaiseksi, ja ruutu ohjaa uuden kaverin sniperin luo, ettei vahingossakaan tarvitse mitään oppia itse.
Odotan vielä:
Prestige Modea
MS pointeilla ostettavia parempia luoteja
Uusilla pelaajilla 2x damage kokeneempia vastaan
1-50 ei tee paluuta, Reachin olematon ranking system jää Halo 4:n.
Semi rankan tuomion annoin pienellä infolla, mutta toisen paskan Halon julkaiseminen putkeen olisi anteeksiantamatonta. : D