Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Pelikuvaa suurimmasta tähän mennessä julkaistusta kartasta, Longbowsta:

[video=youtube;iRBaZ98M_-s]http://www.youtube.com/watch?v=iRBaZ98M_-s&feature=context-vrec[/video]

Nähdään jo vähän ajoneuvotoimintaakin, sekä kunnon sniper-laukauksia.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Voisi vähän yritellä herätellä tätä paikkaa. :) Itse tämä peli on kyllä tietenkin pakko-ostos ja ihan hyvältä on tähän mennessä näyttänyt...saa nähdä mitä 343 Industries saa loppujenlopuksi aikaan. Tässä samasta videosta pari versiota, toisessa musiikki taustalla ja toisessa ei, keskittyen siis UNSC:n aseisiin. Jos joku nyt ei siis ole näitä nähnyt: Halo 4 UNSC Weapon Sounds - YouTube + Halo 4 UNSC Weapons - YouTube :D
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Omasta mielestäni aseiden äänet kuullostavat todella munattomilta. Kolmosessa ja Reachissa jokainen ase kuullosti paremmalta.
 
Tämä. Itselläni tuli myös sellainen fiilis että ei vakuuttanut. Kuulostivat muovisilta aseilta.

En kyllä käsitä miksi noita ääniä niin kehutaan 343 toimesta. Oikeita tuliaseen ääniä on käytetty, mutta kuulostaa kuin ne olisi tallennettu kännykän ääninauhurilla. Halon äänimaailma ei ole ikinä oikein ollut samalla tasolla visuaalisen kanssa (tietenkin musiikkia lukuun ottamatta) imo, mutta nämä ovat tekniikan kehitys huomioon ottaen selvästi huonoimpia. Toivottavasti covenantin plasma-aseisiin laitetaan kunnolla bassoa. Ainoa mikä kuulosti paremmalta kuin ennen oli Assault Rifle.

Mutta en kyllä jaksa odottaa että pääsen niittämään gruntteja SAWilla, olisiko siinä ensimmäinen kunnollinen seuraaja Halo CE:n assault riflelle? :)

E: Toivon todella ettei tuo hirvitys"musiikki" tule tuon lähemmäksi valmista peliä. Siinä menisi koko peli pilalle.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Eivät vakuuta. Toisaalta en tiedä kuulostaisivatko kovinkaan monen pelin aseäänet hyvältä tällaiseen tylsään kollaasiin istutettuna. Mutta 343 ilmeisesti luulee, että tämä nyt saa kansan housut kostumaan hekumanesteistä. Kuivaksi jäivät housut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Eipä oikein osaa sanoa mitä mieltä olisi. Halot ovat aina olleet melko hyvin tasapainossa ja tämä onkin viehättänyt. Toisaalta otan kyllä muutokset ilomielin vastaan kunhan eivät vain liikaa pilaa pelin balanssia. En ole vielä ihan vakuuttunut mutta odotellaan nyt ensin julkaisua ja hankitaan vähän pelitunteja alle ennen kuin tuomitaan.
 
Specialization luokat on nyt julkistettu, ja nyt voin alkaa jo odotella suurta pettymystä koko pelistä. Tuntuu että koko balanssi kustaan näillä kaikilla perkeillä ja erikoisuuksilla. Hyvää pelaajaa rankaistaan. Mm. Stalker on ihan naurettava.

Harmi. Itse en ole ikinä ollut kummoinen tekijä Halon monipelissä, mutta silti Halo 4:n moninpeli olisi mielestäni parhaimmillaan jos se olisi Halo 3 uusilla grafiikoilla. Loistava balanssi ja tempo tekivät siitä "sen" pelin. Muilta pelisarjoilta odotan yleensä muutoksia, mutta Halo on ollut periaatteessa täydellinen jo kauan sitten, joten muutoksia ainakaan codimaisien perkkien suuntaan en todellakaan halua.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Kyllä tässä vaiheessa vahvasti vaikuttaa siltä, että moninpeli tulee olemaan täyttä kuraa. Kehittäjät eivät ilmeisesti tajua, mikä teki Halon moninpelistä aiemmin niin hyvän. Itse en oikein pitänyt Reachista ja toivoin, että tässä mentäisiin takaisin kolmosen suuntaan, mutta näköjään halutaan vain kalastella enemmän CoD-pelaajia. Kolmosen monipeli paremmilla grafiikoilla ja uusilla kartoilla ja aseilla kelpaisi hyvin. Tulisi edes jotkut classic-pelilistat, joilla pelataan ilman killstreakkeja ja muita codipelleilyjä.

Onneksi sentään Spartan Ops kuullostaa ihan mielenkiintoiselta ja kampanja myös, kunhan siitä ei tule mitään skriptiräiskintää, eikä tarinaa pilata täysin.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Eipä nyt heitetä kirvestä kaivoon sen multiplayerin suhteen. Pahaltahan nuo luokkakokoukset aina vaikuttaa sellaisen silmään, joka halveksuu (kuten minä) COD-sarjaa jne, mutta kuitenkin pelin verkkaisempi tahti varmasti antaa oikeutta enemmän sille taktisuudelle, taidolle sekä tiimityöskentelylle, kuin yksittäiselle OP-classille. Luultavasti peliä tasapainotetaan vielä jatkossa, jos jotain virheitä suunnittelijat ovat tehneet. Enemmän luottaisin siihen, että tämä nojaa roolitukseen ja tiimipelaamiseen, kuin ylivoimaiseen hahmoluokkaan.

Omalle kohdalleni ei tämä tule varmasti nousemaan multiplayerin takia ostolistalle, vaan odottelen tätä tarinan takia. Toivottavasti natsaa ja tuotos on onnistunut. Mielenkiintoinen mystisyys ainakin on ollut läsnä pelivideoissa.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Harmi. Itse en ole ikinä ollut kummoinen tekijä Halon monipelissä, mutta silti Halo 4:n moninpeli olisi mielestäni parhaimmillaan jos se olisi Halo 3 uusilla grafiikoilla. Loistava balanssi ja tempo tekivät siitä "sen" pelin. Muilta pelisarjoilta odotan yleensä muutoksia, mutta Halo on ollut periaatteessa täydellinen jo kauan sitten, joten muutoksia ainakaan codimaisien perkkien suuntaan en todellakaan halua.

Kyllä tässä vaiheessa vahvasti vaikuttaa siltä, että moninpeli tulee olemaan täyttä kuraa. Kehittäjät eivät ilmeisesti tajua, mikä teki Halon moninpelistä aiemmin niin hyvän. Itse en oikein pitänyt Reachista ja toivoin, että tässä mentäisiin takaisin kolmosen suuntaan, mutta näköjään halutaan vain kalastella enemmän CoD-pelaajia. Kolmosen monipeli paremmilla grafiikoilla ja uusilla kartoilla ja aseilla kelpaisi hyvin. Tulisi edes jotkut classic-pelilistat, joilla pelataan ilman killstreakkeja ja muita codipelleilyjä.

*Hidasta taputusta* Summasitte pitkälti jokaisen Halo veteraanin ajatukset. Aina hienoa nähdä porukkaa, jotka näkevät sen Halon sisimmän ja alkuperäisen multiplayerin viehätyksen.

En nyt ala ennakkotilausta peruuttamaan näidenkään omasta mielestäni huonojen "uudistusten" takia, mutta jotenkin en jaksa uskoa että tämä toisi sitä Haloa mitä on odotettu Halo 3:en jälkeen.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Nuo muutokset eivät, syystä tai toisesta, hetkauta minua. En minä haluakaan Halo 4:n olevan identtinen Halo 3:n kanssa - pelaajia on vielä Livessä sen verran, että menen pelaamaan sitä tarpeen tullen. Reclaimer-trilogia aloittaa Halon jokseenkin puhtaalta pöydältä, uuden studion myötä, ja minusta on vain positiivista, että 343 on uskaltanut tehdä pesäeroa Bungien kädenjälkeen. Eivätkä nuo Specializationit minulle mitään punaista Call of Duty -hälytystä sytytä, vaikka onkin myönnettävää, että ko. pelisarjalla on ollut paljon tekemistä ensimmäisen persoonan räiskintöjen nykyisen paradigman kanssa (joka siis on Halo 4:ssäkin toki nähtävillä).

Halo 3 on minustakin pelisarjan paras osa, eikä se jätä juuri parantamisen varaa. Nyt ei olekaan kyse Halo 3:n parantamisesta, vaan uudenlaisesta Halosta. Olen edelleen erittäin innoissani Halo 4:stä.

EDIT: Huomautettakoon nyt, että kyseiset ominaisuudet saadaan käyttöön vasta maksimirankin (50) saavuttamisen jälkeen, jolloin ne toimivat porkkanana jatkamaan pelin pelaamista. Tällöin on mahdollista korottaa omaa levelikattoa vielä entisestään. Olen varma, että suurimalla osalla (kuten aluksi myös minulla) tämä jäi huomaamatta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

¨[video=youtube;7RbQSfhwVVE]http://www.youtube.com/watch?v=7RbQSfhwVVE&list=UU7NCg0venpKJg3kuJojKlbQ&index=1&feature=plcp[/video]

Videossa näytetään pelin luomista kulissien takana (ilman puhetta) sekä mukavasti uutta pelikuvaa. Kasvojen mallinnus ja on ottanut selkeän harppauksen eteenpäin, ja animaatio on sulavampaa kuin Reachissa, jossa se oli vielä hieman kankeaa liikekaappauksesta huolimatta. Musiikista kanssa plussaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Joohanh tuossa summaili aika hyvin omatkin ajatukseni. Halo 3 on sarjan selkeästi paras osa ja olisinkin ollut melko tyytyväinen jos sieltä olisi tullut vain lisää sitä samaa. Mutta vain melko tyytyväinen, sillä kyllähän noissa uusimmissa Haloissa on jo hieman maistunut taisteluväsymys.

Noissa perkki hässäköissä on aina omaan silmääni ollut ikävää se, että ne antavat etua niille joilla muutenkin on paljon pelitunteja takana. Eli pelaajille joilla on muutenkin etulyöntiasema. Sinänsä nuo specializationit eivät miltään peli-ilon tappajilta näytä vaan ovat melko hillittyjä. Poislukien tuo sniper hässäkkä, voin vain kuvitella kuinka saan snipamiehiltä entistä enemmän pataani tulevaisuudessa.

Omalla kohdalla hype on kyllä hiipinyt korkealle melko huomaamatta ja Limited Edition olikin pakko laittaa tilaukseen. Ihan luottavaisin mielin tässä kuitenkin ollaan.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Täytyy myöntää että Joohanhin mielipidettä on helppo beesata täälläkin. Halossa mulle merkkaa vanhana scifistinä se maailma missä liikutaan, en ole pahoillani jos lähestyminen on osittain tai täysin erilainen kuin ennen, kunhan se vain säilyttää edes jotain vanhasta fiiliksestä ja on ylipäätään pelattava. Pelannut paljon muitakin verkkopelejä joten ei hetkauta uudet erilaiset ratkaisut.

Ostin Halo3:n ja ODSTn ja Reachinkin hetken päästä päästäkseni oikeaan tunnelmaan. Poksinkin hankin just kun edellinen hajos muutama vuosi sitten, pelit myin silloin ml Halot. Sinänsä tulee hintaa aika hyvin jos ajatellaan että pelkkää nelosta varten hankin kaikki uusix, mutta väliäkö sillä, uskon sen olevan hyvinkin investoinnin arvoinen.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Kuvia Exilestä, uudesta moninpelikentästä. Kylläpä osaa olla nättiä.

Näytä liitetiedosto 9931 Näytä liitetiedosto 9932

Näytä liitetiedosto 9933 Näytä liitetiedosto 9936

Näytä liitetiedosto 9935 Näytä liitetiedosto 9934 Exile - New Halo 4 Map, New Halo 4 Screenshots!

Liikkuvaa kuvaa: Halo 4 War Games on Exile [New Map] from PAX 2012 - YouTube
Toiminta näyttää todella messevältä, mutta hiukan ärsyttää se, että ruudulle on ängetty liikaa tavaraa. Miksi pelaajalle pitää ilmoittaa, missä tietyt aseet sijaitsevat, milloin kantaa lippua ja millä aseella tappoi vihollisen. Viimeksi mainittu on luultavasti tarkoitettu pisteytyksen selittämiseksi, mutta silti monet ruudulla näkyvät lisäkkeet tuntuvat vain tarpeettomalta ohjeistamiselta kädestä pitäen. Ajoneuvon etäisyyden kertova mittari näyttää kyllä ihan hauskalta lisältä, vaikka aika turhalta sekin.

Ja vielä video Forward Unto Dawnista: "Cryo" - Halo 4: Forward Unto Dawn - YouTube
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

A Hero Awakens vidoccia: Halo 4: A Hero Awakens - GameSpot.com

Varoitan, että suht spoilerillista kamaa siinä mielessä, että paljon kuvaa välinäytöksistä; toki lyhyitä leikkauksia, mutta kuitenkin. Saa kyllä odottamaan tarinaa todella paljon! Jo nyt meni kylmät väreet selässä, kun tunnelmallinen musiikki pauhasi ja väläyteltiin pätkiä Cortanan ja Chiefin dialogista. Itku tota pelatessa varmaan tulee.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Itku tota pelatessa varmaan tulee.

Noh noh, ei se nyt niin huonolta näyttänyt. Mutta eipä tuo ylipitkä dokkari kamalasti odotuksia nostanutkaan. Mielenkiintoisesti tarkkaavaisimmat katsojat olivat bonganneet videolta lyhyitä pätkiä kässäristä, kun ne ruudulla hetken vilahtavat. Sieltä oli jonkin verran spoilerikkaampia paloja poimittu.
 
Re: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

A Hero Awakens vidoccia: Halo 4: A Hero Awakens - GameSpot.com

Varoitan, että suht spoilerillista kamaa siinä mielessä, että paljon kuvaa välinäytöksistä; toki lyhyitä leikkauksia, mutta kuitenkin. Saa kyllä odottamaan tarinaa todella paljon! Jo nyt meni kylmät väreet selässä, kun tunnelmallinen musiikki pauhasi ja väläyteltiin pätkiä Cortanan ja Chiefin dialogista. Itku tota pelatessa varmaan tulee.

Niin, olihan siellä ainakin yksi sekunnin pätkä josta voi monenlaisia päätelmiä tehdä. Muttei kuitenkaan mitään täysin odottamatonta. Videon perussteella fiilis voi kampanjassa olla todella hieno ja ainakin soundtrack kuulostaa joka videossa paremmalta. Toivotaan nyt vaan että kampanja toimii, kun moninpeli näyttää tässä vaiheessa vähän epäilyttävältä.
 
Ylös Bottom