Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]
Nuo muutokset eivät, syystä tai toisesta, hetkauta minua. En minä haluakaan Halo 4:n olevan identtinen Halo 3:n kanssa - pelaajia on vielä Livessä sen verran, että menen pelaamaan sitä tarpeen tullen. Reclaimer-trilogia aloittaa Halon jokseenkin puhtaalta pöydältä, uuden studion myötä, ja minusta on vain positiivista, että 343 on uskaltanut tehdä pesäeroa Bungien kädenjälkeen. Eivätkä nuo Specializationit minulle mitään punaista Call of Duty -hälytystä sytytä, vaikka onkin myönnettävää, että ko. pelisarjalla on ollut paljon tekemistä ensimmäisen persoonan räiskintöjen nykyisen paradigman kanssa (joka siis on Halo 4:ssäkin toki nähtävillä).
Halo 3 on minustakin pelisarjan paras osa, eikä se jätä juuri parantamisen varaa. Nyt ei olekaan kyse Halo 3:n parantamisesta, vaan uudenlaisesta Halosta. Olen edelleen erittäin innoissani Halo 4:stä.
EDIT: Huomautettakoon nyt, että kyseiset ominaisuudet saadaan käyttöön vasta maksimirankin (50) saavuttamisen jälkeen, jolloin ne toimivat porkkanana jatkamaan pelin pelaamista. Tällöin on mahdollista korottaa omaa levelikattoa vielä entisestään. Olen varma, että suurimalla osalla (kuten aluksi myös minulla) tämä jäi huomaamatta.