Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Re: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Niin, olihan siellä ainakin yksi sekunnin pätkä josta voi monenlaisia päätelmiä tehdä. Muttei kuitenkaan mitään täysin odottamatonta. Videon perussteella fiilis voi kampanjassa olla todella hieno ja ainakin soundtrack kuulostaa joka videossa paremmalta. Toivotaan nyt vaan että kampanja toimii, kun moninpeli näyttää tässä vaiheessa vähän epäilyttävältä.

Minusta Halon vahvuus on aina ollut pelattavuudessa. Se on yllätyksellisyydessään ja dynaamisuudessaan aivan eri planeetalta muihin nyky FPS:siin verrattuna. Jos pelattavuus toimii edelleen täysiä, niin sekä MP ja kampanja toimivat. Jos taas pelattavuus haisee, ei noista kumpikaan toimi. Ei kampanjaa mikään perustason scifistely tarina pystyisi pelastamaan. Halot ovat aina olleet minulle nimenomaan pelattavuuden riemuvoittoja.
 
Re: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Minusta Halon vahvuus on aina ollut pelattavuudessa. Se on yllätyksellisyydessään ja dynaamisuudessaan aivan eri planeetalta muihin nyky FPS:siin verrattuna. Jos pelattavuus toimii edelleen täysiä, niin sekä MP ja kampanja toimivat. Jos taas pelattavuus haisee, ei noista kumpikaan toimi. Ei kampanjaa mikään perustason scifistely tarina pystyisi pelastamaan. Halot ovat aina olleet minulle nimenomaan pelattavuuden riemuvoittoja.

Minulle taas Halon universumi yleensä on kaikki kaikessa ;) Mutta olen samaa mieltä siitä että Halo on pelattavuudeltaan parasta mitä konsoleille saa. Mutta jotain on mielestäni pielessä Halo 4:n mp:ssä, kun saa sprintata btb-kentän päästä päähän ja ruudulla vilkkuu turhia ilmoituksia tyyliin "Carrying flag!" Duh... https://www.youtube.com/watch?v=B5DTF9bpwAI&feature=youtube_gdata_player
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Päivitelläänpä välillä tätäkin ketjua. Covenantin aseista on nyt ilmestynyt samanlainen video kuin UNSC:n aseista aiemmin. Näissä äänet kuulostavat paremmilta ihmisten ruutiaseisiin verrattuna. Beam Rifle tekee paluun, vaikka näyttääkin enemmän Reachin Focus Rifleltä.

Toisessa videossa haastatellaan Frankietä joka kertoo load-outeista ja muusta. Videolla näkyy myös uusia aseita ja karttoja.

[video=youtube;BCDUq8yw7Kk]http://www.youtube.com/watch?v=BCDUq8yw7Kk&feature=g-u-u[/video]

Ja sitten vielä asiaa Prometheaanien aseista ja esimerkiksi uudesta Dominion-moninpelimoodista. YouTube video
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Äh, en pidä yhtään aseiden äänistä. En osaisi pelkän äänen perusteella sanoa mikä ase nyt on käytössä. Kai tuohon harjaantuu mutta kaikki nuo olivat mun korvaan sellaista suhinaa ja kolinaa. Aikaisemmissa Haloissa oli ihan selvä, koska joku ampuu needlerillä, beamilla tai carbinella.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Ehkäpä ensimmäistä kertaa Halo-peli, joka todella herättää meikäläisenkin kiinnostuksen. Edelliset ovat olleet ihan kelpo tavaraa, mutta mitään varsinaista elämystä en ole saanut, vaikka kolmonen ja Reach sisälsivätkin hienojakin elementtejä. Vaikuttaa että tekijän vaihtuminen on tuonut sarjalle toivottua potkua ja uudistusta (kaikki kunnia hatunnoston kera kuitenkin Bungielle). Toivotaan ettei kuitenkaan itse gameplayn henki ja tuntuma ole ainakaan huonontunut. Uudet viholliset tuovat lisäkiinnostusta ja syvyyttä tarinaan, jota toivon toden totta löytyvän kässäristäkin. Plus mieluusti syvennystä Halon universumiin, jota paljon kehutaan mutta johon en itse ole ikinä päässyt kunnolla sisälle. Ja tietysti hyvin toimiva ja viihdyttävä moninpeli on tärkeä Halossa, toivottavasti sekin uudistuu muttei menetä parhaita juttujaan.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Ohhoh, ompas hiljainen ketju :confused:
Tosin eipä palstalla näköjään muutenkaan hirveästi tapahdu, itsekin olen ollut nyt noin vuoden verran poissa.

Mutta asiaan.

Trailereista sen verran ettei mielestäni dapsteppi oikein sovi Haloon. Toivottavasti jää noihin asetrailereihin tuo. Aseiden äänetkään eivät mitään maata järisyttävän tehokkaan kuulosia ole. Ja tästäkin löytyy nuo hitmarkkerit. :(

Tulee kuitenkin olemaan ensimmäinen konsolipeli jonka ostan piiitkään aikaan, sillä eihän tätä voi yksikään itseään kunnioittava halo-fani jättää väliin. ;)

Nyt olisi tarkkoituksena pelata kaikki edelliset järjestyksessä läpi ennen nelosen julkaisua.
(ot: mitenköhnä tuo pitäisi toteuttaa? Reach-Anniversary-H2-ODST-H3?)
Vielä kun saapuisi adapteri jolla saan boksin näyttöön kiinni, ei viitsi tv:llä pelata kun tässä on niin paljon parempi kuva.
Liveaikaakin tuli tilattua. :eek:
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Tosiaan, moninpeliä oltiin testaamassa, ja kuten Cubase lupasi, tässä sitä lisää on:

[video=youtube;-exPKbsKKXU]http://www.youtube.com/watch?v=-exPKbsKKXU&feature=plcp[/video]

Halo 4 -ennakointia
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Tosiaan, moninpeliä oltiin testaamassa, ja kuten Cubase lupasi, tässä sitä lisää on:

[video=youtube;-exPKbsKKXU]http://www.youtube.com/watch?v=-exPKbsKKXU&feature=plcp[/video]

Halo 4 -ennakointia

Mahtavaa nähdä pelikuvaa, jossa pelaajalla on jotain hajua pelistä (Regicide Video). Esim. IGN:nnän videoita ei pysty katsomaan pelaajaan takia.

Jos Paavi tai Cubase pystyisi vastaamaan, oletteko päässeet kokeilemaan Bansheetä? Onko yhtä naurettavan tehokas kuin Reachissä vai onko lähempänä Halo 3:sen Bansheeta?

Sama kysymys myös kranaateista, näyttivät videoiden perusteella olevan heikompia Halo 3:n tyyliin. :)

Ja onko Yoinkit heivattu pois pelistä...?
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Jos Paavi tai Cubase pystyisi vastaamaan, oletteko päässeet kokeilemaan Bansheetä? Onko yhtä naurettavan tehokas kuin Reachissä vai onko lähempänä Halo 3:sen Bansheeta?

Bansheeta en päässyt kokeilemaan, enkä tiedä pääsikö Cubasekaan, joten siitä en osaa sanoa juuta tahi jaata.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Jos ei halua spoilaantua tarinasta, kannattaa verkossa liikehtiessään olla varovainen. Pelistä on nimittäin nähtävissä loppua myöten kaikkea kivaa Internetin syövereissä.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Halo 4:n julkaisutraileri, ohjaus Tim Miller ja tuottajana David Fincher:

[video=youtube;b7dqtgkSWeQ]http://www.youtube.com/watch?v=b7dqtgkSWeQ&feature=g-u-u[/video]
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Major Nelson valaisee yksityiskohtia Halo 4:n War Games Passista.


With the highly anticipated launch of “Halo 4” on Nov. 6 less than two weeks away, Microsoft and 343 Industries today unveiled that there will be more content to come in the months post-launch, and the “Halo 4” War Games Map Pass is your ticket to getting it all at a 15 percent discount. Stoking the excitement for launch, 343 Industries also premiered the gameplay launch trailer for “Halo 4, available now on Halo Waypoint.

Retailing for $24.99 USD2 (2,000 Microsoft Points), the “Halo 4” War Games Map Pass confirms your access to three War Games map packs as they become available in December, February and April, and represents a savings of more than 15 percent versus purchasing the packs individually. In addition, Map Pass purchasers will receive two bonus in-game helmets, as well as a unique in-game emblem.



Exploring new worlds and wonders, all three Map Packs provide classic “Halo” combat and exciting ways to experience the new feature-set of “Halo” Infinity Multiplayer. Descriptions and tentative release dates are as follows:

Crimson Map Pack (December release timeframe)

Maps: Wreckage, Harvest, Shatter

Description: Witness the chaos of a clash of civilizations in Wreckage, with its blend of claustrophobic spaces and dangerous exposures and venture into the human colony environs of Harvest, and explore a human foray on an alien moon in Shatter.

Majestic Map Pack (February release timeframe)

Maps: Landfall, Monolith, Skyline

Description: Landfall’s emphasis is on infantry battles against a glittering ocean on a distant world, while Monolith exposes you to the naked vacuum of space – and the firepower of opposing teams, and Skyline’s distinctly industrial feel provides new challenges in somewhat familiar, but occasionally confined spaces.

Castle Map Pack (April release timeframe)

Maps: Daybreak, Outcast, Perdition

Description: Daybreak is set in a military facility against the backdrop of an idyllic mountain range, while Outcast plunges you into the warrens, canyons and arches of an alien edifice, and Perdition takes players into the heart of an urban sprawl, with tactical speed and situational awareness its key features.

Also included in the “Halo 4” War Games Map Pass are two unique in-game helmets (‘Scanner’ and ‘Strider’) that feature new geometry, and an exclusive in-game emblem (‘Falcon’). The “Halo 4” War Games Map Pass is included as part of the Xbox 360 Limited Edition “Halo 4” Console Bundle.

Uutisessa on virhe, David Ellis kerkesi jo Twitterissä korjaamaan, että Pass tulee Limited Editionin mukana, ei konsolin, toisin kun yllä mainitaan.

Tässä vielä Concept Arttia kentistä
 
Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Hyvä, että tuli varattua Limited Edition. Eikä ollut kuin kympin kalliimpi kuin normiversio Gamestopissa.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Yleensä en koskaan jaksa vaivautua vastailemaan näihin keskusteluihin mitään, mutta nyt on pakko avautua hieman siitä miten moni teistä ulisee ja valittaa äänistä ja kaikesta mahdollisesta pienestä mitättömistä seikoista, kun jokin ei ole samanlainen kuin edeltävissä peleissä, jumalauta nyt oikeasti. Itse olen asennoitunut jatko-osiin aina niin, että mielummin kaikki uutta kuin mitään vanhaa, kun nykyään pelien jatko-osat on vaan sitä samaa vanhan kierrättämistä uusilla ominaisuuksilla, miten tällaista voi edes sanoa oikeaksi jatko-osaksi, ennemminkin tuntuu että pelaat jotain lisäosaa josta maksoit uuden pelin verran.
Esim. Call of dutyt, voiko olla enää masentavampaa pelisarjaa, samalla helvetin pelimottorilla väännettyä iänikuista miljoona kertaa nähtyä paskaa kerta toisensa perään, tehkää jo nyt hyvän tähden jo uusi moottori. Aluksi codit olivat hyviä, mutta yksinkertaisesti siihen on vain niin kyllästynyt ettei sitä vaan enää jaksa pelata vaikka mikä uusi cod 15 olisi tulossa, kun tietää mitä sieltä on tulossa, mutta niin ei siitä sne enempää.
Itse henkilökohtaisesti yllätyin erittäin positiivisesti, kun huomasin että bungie ei tätä osaa olekaan tekemässä vaan tämä 343 Industries. Toivon todella, että halo 4:ssa tulee olemaan enemmänkin uusia puolia kuin nämä uudet aseiden äänet. Älkää olko niin kaavoihin kangistuineita, vaan olkaa kerrankin tyytyväisiä siihen että tähänkin pelisarjaan tulisi viimein jotain uutta ja tuoretta ilmettä.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Yleensä en koskaan jaksa vaivautua vastailemaan näihin keskusteluihin mitään, mutta nyt on pakko avautua hieman siitä miten moni teistä ulisee ja valittaa äänistä ja kaikesta mahdollisesta pienestä mitättömistä seikoista, kun jokin ei ole samanlainen kuin edeltävissä peleissä, jumalauta nyt oikeasti. Itse olen asennoitunut jatko-osiin aina niin, että mielummin kaikki uutta kuin mitään vanhaa, kun nykyään pelien jatko-osat on vaan sitä samaa vanhan kierrättämistä uusilla ominaisuuksilla, miten tällaista voi edes sanoa oikeaksi jatko-osaksi, ennemminkin tuntuu että pelaat jotain lisäosaa josta maksoit uuden pelin verran.

Viimeisten pagejen jälkeen kukaan ei ole tietääkseni ulissut? Tuo alun skeptisyys on ymmärrettävää, Reachiä pystyi kuvailemaan sanalla Paska.
Jep, tuli paljon uutta ja jännää, laitettiin Armor Abilityjä ja pystytettiin ties mitä pomppulinnaa, MUTTA tämä toteutettiin todella huonosti.


Nuo 343i uudistukset on jo suurimmaksi osaksi todettu hyviksi tai hyväksyttäviksi, tuo pelkäämäni Stalker modi kestää sen 3-5 sekunttia. Eihän sitä pitäisi lähteä tuomitsemaan pelkästään median antamilla tiedoilla, mutta moni fani oli varpaisillaan syystä, koska Reach oli niin valtava pettymys.

Esim. Call of dutyt, voiko olla enää masentavampaa pelisarjaa, samalla helvetin pelimottorilla väännettyä iänikuista miljoona kertaa nähtyä paskaa kerta toisensa perään, tehkää jo nyt hyvän tähden jo uusi moottori. Aluksi codit olivat hyviä, mutta yksinkertaisesti siihen on vain niin kyllästynyt ettei sitä vaan enää jaksa pelata vaikka mikä uusi cod 15 olisi tulossa, kun tietää mitä sieltä on tulossa, mutta niin ei siitä sne enempää.

Call Of Duty toimii myös hyvin esimerkkinä miten uudistukset voivat kusta monelle koko pelin. Call Of Duty 4 oli ehdottomasti sarjan paras, World At War oli kuulemma myös hyvä peli, tosin allekirjoittanut jätti pelin ostamatta miiljonien WWII pelien jättämien syvien arpien takia. (Oikeasti, jokaiselle toisessa maailmansodassa sotineella sotilaasta taidettiin tehdä oma pelinsä..) Mutta, Modern Warfare 2:n kohdalla alkoi maistumaan todella puulle, Killstreakit laitettiin aivan överiksi, aseiden tehoa lisättiin ja tappoajat tippuivat millisekunteihin, peli oli loppupeleissä kulmissa istumista ja Killstreakeillä tappojen lypsämistä. Modern Warfare 3 toikin pöytään lisään sitä mämmiä syötäväksi tämän "Quickscope" syövän muodossa.

En lähde tosin spekuloimaan, olisiko pelisarja enemmän vai vähemmän suosittu jos jatko-osissa olisi keskitytty muuhun kun uusien överiksi vedettyjen killstreakkien ideointia.

Itse henkilökohtaisesti yllätyin erittäin positiivisesti, kun huomasin että bungie ei tätä osaa olekaan tekemässä vaan tämä 343 Industries. Toivon todella, että halo 4:ssa tulee olemaan enemmänkin uusia puolia kuin nämä uudet aseiden äänet. Älkää olko niin kaavoihin kangistuineita, vaan olkaa kerrankin tyytyväisiä siihen että tähänkin pelisarjaan tulisi viimein jotain uutta ja tuoretta ilmettä.

Bungien oli aika jättää Halot rauhaan, Halo 3:n jälkeen pelisarjan pelattavuus ja toteutus alkoi tippumaan radikaalisti, ja Halo Reach oli ehdoton pohjakosketus, tässä syy miksi ainakin itse en hyppinyt ilosta näiden huhupuheiden pomppiessa internetissä. Ajattelutapani oli, että ensin siivotaan Bungien jättämä sotku, ja sitten tuodaan uusia asioita peliin. Aseiden, Armor Abilityjen ja perkkien balanssi näyttää olevan loistava. Armor Abilityt toimivat nyt niinkuin oli tarkoituskin, tuoda se pieni lisä pelityyleihin, ei tehdä pelistä "Kivi, Sakset, Paperi" tyylinen shooter.
 
Ylös Bottom