Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Kai se localen muuttaminen united kingdomiin tässäkin toimii kuten forzassa. Tuskin siitä mitään haittaa on edes netissä pelatessa kun muutenkin kaikki pelaajat on ympäri eurooppaa kun randomeita vastaan pelaa.

Mihin tosta voi laittaa sähköpostia. Alkaa menemään jo naurettavaksi.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Frankien mukaan kaikki arvostelijat kokivat pelin samoissa olosuhteissa, eikä minulla nyt ole varsinaisesti syytä olettaa hänen valehdelleen - kaipa kyseessä on arvostelijan oma näkemys pelistä. Onhan se toki hölmön kriitikitön ja naurettavan ylisanainen, mutta kyllä minä annan luvan tykätä pelistä noinkin paljon, jos se sen ansaitsee.

Itseäni huolettaa tällä hetkellä lähinnä kampanjan taisteluiden mittavuus (en ymmärrä, miksi Halo 3:n parhaista kohtauksista ei voida ottaa oppia, koska niiden takia peliä rakastetaan) sekä taisteluiden monotonisuus: Forerunner-vihollisten pyhää kolminaisuutta vastaan mättäminen kuulostaa toistavan jonkin verran itseään.

Kampanjan aikana tarjotaan mielestäni mainiosti vaihtelua noien eri viholliskoostumusten kanssa, ihan kenttien sisälläkin. Tietenkin 343 Industries tuntuu pelaavan vähän varman päälle, kun ei Covenantia uskallettu täysin syrjään pökätä ja keksiä kokonaista uutta viholliskolonnaa, mutta wanhoja muukalaisvihollisia vastaan taistellaan about yhtä paljon kuin uusiakin, ehkä enemmänkin, kun ottaa huomioon ajoneuvo-osiot.

Monen mielestä kampanja saattaa olla liian lyhyt, sillä sen saa pelattua helposti kuuteen tuntiin läpi. Vaikeustaso tietenkin vaikuttaa kestoon, mutta uudelleenpelattavuusarvoa piisaa. Minä olen kieltämättä erikoistapaus, mutta reilun viikon aikana pelasin kampanjan kolmesti läpi: yksin Heroic... Sankarillisella, yksin Legendarylla ja Co-oppina Heroicilla/Legendarylla. Reachista poiketen vaikeustason skaalaus on tehty oikeasti fiksusti, eli vihollisista ei automaattisesti tule mahdottoman kestäviä otuksia, jos pelaajia otetaan lisää kehiin. Sen sijaan jos co-oppiin haluaa lisää haastetta, kannattaa pistää kalloja lisää kehiin. Oli perin eeppisiä vääntöjä kahdestaan kultaisten eliittien kanssa, kun viskoivat kranaatteja suomalaisen pesissiepparin tapaan.

Suosittelen aloitusvaikeustasoksi edelleen Heroicia, jos aloittaa yksin. Peli on tasapainotettu mainosti sitä ajatellen, ja eteneminen on sopivan jouhevaa. Legendarylla noita haarniskakykyjäkin tuli sitten hyödynnettyä huomattavasti enemmän vetämään esimerkiksi vihollisten tulta puoleensa.

Se on kieltämättä harmi, ettei Halo 3:n Scarab-kohtaamisten veroisia hassutuksia ole, mutta eipä siellä toisaalta ole Cortanan kaltaisia hikisiä parasiitintäyteisiä kenttiä. Kampanja on kauttaaltaan tasaisempi ja hiotumpi kokemus - ehkä vähän liiankin hiottu ja testattu, jotta siitä jäisi selkeästi kohokohdat mieleen.

Paavi varmaan osaa sanoa, että onko tässäkin nyt sellainen forzan ja AC 3:n tapainen pakko suomennos päällä? Livegamersin puolelta luin, että ainakin digiexpossa oli ollut peli suomeksi. Tuo trendi saisi kyllä loppua heti alkuunsa.

Suomennosta ei tosiaan pääse vaihtamaan pois pelin valikoista, vaan siitä pääsee eroon ainoastaan laittamalla konsolin asetuksista sijainnin esim Britteihin, jos olen oikein ymmärtänyt. Suomennokset kieltämättä tekevät pelaamisesta vähän koomista, kun ruudulla moninpelissä vilisee "PÄÄASIOITA" ja muuta kivaa. Mutta tuo valintamahdollisuus pitäisi ehdottomasti antaa suoraan pelin valikoissa, kuten esimerkiksi NHL-sarjassa tehdään.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Nyt on pakko kysyä, että mitä tuo "pääasioita" on englannin kielellä? Itse en saa tuosta mitään järkevää kehitettyä. En halua edes kuvitella miten kaikki perkit ja loadoutit ja muut on "suomennettu". Ei noista edes tiedä mitä on valitsemassa.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Nyt on pakko kysyä, että mitä tuo "pääasioita" on englannin kielellä? Itse en saa tuosta mitään järkevää kehitettyä. En halua edes kuvitella miten kaikki perkit ja loadoutit ja muut on "suomennettu". Ei noista edes tiedä mitä on valitsemassa.

Headcase = pääasia, elikkä jos ampuu sprinttaavan vihollisen.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Vähän moninpelikuvaa:

[video=youtube;59r9AIxA4I8]http://www.youtube.com/watch?v=59r9AIxA4I8&feature=player_detailpage#t=217s[/video]

Tuossa tosiaan pääsee vähän käsiksi suomenkieliseen lokalisointiin, josta viimeisimmässä podcast-jaksossakin puhuttiin. Noh, onhan tuo aika... vekkuli.


Tuo lokalisointi....voi jeesus.

Onneksi Localen vaihto onnistuu, koska en välitä pelata Kallopalloa, vaikka saisin kymmenen "Suursurmaa".

Running Riot = Melkoinen Murhaaja. Ahahaha.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Kampanjaa on tullut nyt pelattua yli puolen välin ja täytyy myöntää, että pidän. Ensimmäinen Halo teki sen verran lähtemättömän vaikutuksen, että sitä tuskin koskaan tullaan ylittämään tiettyjen kenttien ansiosta. Nelosen kampanjassa on kuitenkin onnistuttu luomaan jotain sellaista fiilistä, joka sarjasta on kadonnut ykkösen jälkeen. Field of visionkin tuntuu olevan lähempänä ykköstä kuin muita osia, mikä miellytti ainakin minua. En tiedä johtuuko se nimenomaan tuosta fov-efektistä, mutta kenttien rakenteet ja taustat tuntuvat massiivisemmilta kuin muissa osissa. Ykkösessä oli tuota samaa massiivisuuden tuntua, jota olenkin kaivannut jatko-osiin. Onhan jatko-osissakin toki hulppeat ympäristöt, mutta silti niistä on tuntunut puuttuvan jokin selittämätön massiivisuuden tuntu.

En lähtenyt Halo 4:n hypeen mukaan, enkä seurannut yhtäkään ennakkoa sun muuta peliin liittyen, joten ennakko-odotusten puute saattaa vaikuttaa siihen, että peli maistuu oikein hyvältä. Oli itse asiassa jännä tunne, kun odottamatta sai arvostelukappaleen käsiinsä ja vasta siinä tajusi, että hetkinen, tämähän on uusi HALO. :)

Jos hyvin käy ja aikaa riittää, niin arvostelu tulee ulos julkaisupäivänä, mutta en lupaa mitään varmasti. Sen verran voinen vielä sanoa, että mielestäni tämän osan myötä sarja on palaamassa oikeille raiteille ja se on paljon se. ;)
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Tuo lokalisointi....voi jeesus.

Onneksi Localen vaihto onnistuu, koska en välitä pelata Kallopalloa, vaikka saisin kymmenen "Suursurmaa".

Running Riot = Melkoinen Murhaaja. Ahahaha.

Melkoinen Murhaaja oikeesti XD

Pakko näköjää vaihtaa locale britteiksi. Ei tollasta kestä katella.. Joskus vois läpällä pelaa suomen kielellä ja nauraa noille suomennoksille
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Huomista odotellessa voi nautiskella valikkomusiikin rauhallisesta fiilistelystä:

[video=youtube;_FY8uedFyIk]http://www.youtube.com/watch?v=_FY8uedFyIk[/video]
 
Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Hämmentävää kuinka on itselleen onnistunut rakentamaan täpinät, vaikken aikaisempien legomaisuuksista olekaan pitänyt. Toimivia cooperointeja etunenässä.

Kämppiksen kanssa oli tarkoitus cooperoida, mutta Mists of Pandarian myötä kuviot menivät hänen osalta hieman uusiksi. Ehkä voisi olla hyvä veto pelata alle tuo Anniversary. Onko siinä cooperoinnin mahdollisuutta?
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Hämmentävää kuinka on itselleen onnistunut rakentamaan täpinät, vaikken aikaisempien legomaisuuksista olekaan pitänyt. Toimivia cooperointeja etunenässä.

Kämppiksen kanssa oli tarkoitus cooperoida, mutta Mists of Pandarian myötä kuviot menivät hänen osalta hieman uusiksi. Ehkä voisi olla hyvä veto pelata alle tuo Anniversary. Onko siinä cooperoinnin mahdollisuutta?

Onhan siinä kahden pelaajan co-oppi netissä ja ilman, tosin teknisesti ei ole ihan samalla tasolla kuin nämä varsinaiset uudet pelit.
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Olin aamulla viittä vaille yhdeksän Turun Gamestopin edessä noutamassa Limited Editioniani. Meitä oli siinä muutama ja meikäläinen sai pelinsä toisena. Kouraan lyötiin vielä hieno Halo 4 -kassi, jonka sisällä oli dog tagit ja t-paita. Siitä sitten rivakasti kotiin fillarilla ja pelilevyt asentumaan kovolle. Samalla naputtelin Marketplacelle varmaan viisi erilaista koodia, joilla sai avattua kaikenlaista tavaraa. Lupasin pelata kampanjan co-opina kaverin kanssa viikonloppuna, joten suuntasin suoraan moninpeliin. Hyvät ensivaikutelmat! Pidän todella paljon tuosta pelinopeudesta. Halo 4:n normaali liikkumanopeus tuntuu kasvaneen edellisestä pelistä, minkä lisäksi kaikilta löytyvä juoksukyky tuo vielä lisää nopeutta peliin. En ainakaan vielä ärsyyntynyt mistään uudistuksesta mutta vasta myöhemmin nähdään miten ne oikeasti toimivat. Nyt liikkeellä oli niin paljon sunnuntaipeluria, että tuloslistan kärkipaikka tuli helposti vaikka oma pelikään ei ihan vielä sujunut. Pääsin pelaamaan varmaankin viittä eri kenttää ja ne toimivat ihan hyvin. Jopa ajoneuvokentissä pystyi jalkaväki liikkumaan hyvin suojassa. Parissa edellisessä Halossa BTB-kentät ovat olleet melkoista kuraa. Mutta nämä ovat tosiaan vasta ensivaikutelmia. Menee vielä aikaa ennen kuin lopullisen tuomion voi antaa.

Valikot ovat muuten vähän sekavat. Jos Bungie jotain osasi tehdä hyvin niin valikot pitää nostaa esiin.
 
Vastaus: Halo 4

Pettymykseni oli merkittävä, kun Verkkokaupan jättimäisten Halo 4 -bannerien alta löysin Xbox 360 -pisteen - jossa pyöri Kinect Sports. Kinect helvetin Sports. Ja minulla oli juuri sellainen kahden tunnin ikkuna aikataulussa, joka on liian lyhyt ehtiäkseni käydä kotona, mutta aivan liian pitkä aika pyöritellä tätä kuumaa perunaa känsäisissä kätösissä.

(Olen pahoillani, että nekin harvat viestit, joita tänne kirjoitan, ovat tällaisia. Tässä kiva giffi Cortanasta lisäsubstanssiksi.)

Näytä liitetiedosto 10289
 
Vastaus: Halo 4 [X360 @ Syksy 2012]

Valikot ovat muuten vähän sekavat. Jos Bungie jotain osasi tehdä hyvin niin valikot pitää nostaa esiin.

Tämä on niin totta. Halo 4:ssä varsinkin moninpelin valikot ovat tosi huonot. Turhaan jätetty se selkeä listaus partyn jäsenistä pois tai sinne X-nappulan taakse ja ihmeellistä krumeluuria otettu tilalle.
 
nytkö jo servut bugittaa. aulan vasemmassa alanurkassa herjaa jotain ja spartanopsiakaan ei voi vetää servuongelmien takia. multiplayeria pysty kahella valmiilla loadoutilla vetämään rikä omilla kustomoiduilla. jääköhän noiden pelien statit talteen kun tommosta ongelmaa.
 
Intropätkä oli ihan jees. Musiikista ja menosta tuli tavallaan mieleen Metroid Prime, eikä se ole väärin. Äänien suhteen varovaisen odottavainen, sillä aikaisemmat eivät ilmeisestä statuksestaan huolimatta ihan vakuuttaneet. Kuullun perusteella on onnistuttu kivasti. Enpä osaa sanoa oliko ensimmäisessä muinoin tulleessa pätkässä Davidgen musaa, mutta jo silloin synapulputus oli hyvää shittiä. Alkuvalikon setti toi mieleen rauhallisimmillaan melkein Mass Effectin soundtrackin zipaleen Vigil tunnelmaltaan. Eikä varsinkaan se ole väärin.

Covenantit ovat väsyttäviä väkäleukoja vihollisina. Alkuympäristö myös huipputylsä.

Mikäs tuon kakkoslevyn funktio on? Sitä ei pysty asentamaan perinteisesti, vaan käynnistämällä pelin avaa jonkun Asenna nönön, ja sitten rouskuttaa pitkän aikaa latauspalkilla ja ilmoittaa asennusvirheen. Näköjään joillain muillakin kakkoslevyn kanssa ongelmia. Johan on persettä taas. Sen siitä saa kun konsoleihin hairahtaa. Ei enää ikinä.

Cloudi ei myöskään toimi kamppiksessa.

What is this shit.
 
Vastaus: Halo 4

Mikäs tuon kakkoslevyn funktio on? Sitä ei pysty asentamaan perinteisesti, vaan käynnistämällä pelin avaa jonkun Asenna nönön, ja sitten rouskuttaa pitkän aikaa latauspalkilla ja ilmoittaa asennusvirheen.

Moninpeli ja siihen liittyvät toiminnot ovat kakkoslevyllä (War Games eli kilpailullinen, Spartan Ops eli yhteistyötila). Kakkoslevyltä vain asennetaan sisältö, sillä ei voi pelata. Vaihtoehtoisesti sisällön voi ladata netistä.
 
Vastaus: Halo 4

Jooh. Hieman pliisu fiilis jäi alun jälkeen. Ehkä sitä odotti hieman enemmän, koska niin samalta vanhalta Halo-meiningiltä tämä tuntui. Tosin grafiikka on parantunut selkeästi ja peli näyttää erittäin hyvältä ollakseen xbox360-peli. Myös vihujen tekoäly vaikuttaa hyvältä. Ehkä sitä on vain saanut näistä Haloista tarpeekseen, mutta kyllä tämä varmaan läpi tulee pelattua. Kuitenkin nyt jo tuntuu siltä, että peli äkkiä läpi ja huuto.nettiin myyntiin...
 
Ylös Bottom