Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Pääsikö kukaan tuonne halo kilpaan mukaan messuille? Meikäläinen lähetti viestin sinne joskus pari viikkoa sitten eikä oo tullu vastausta... Oiskohan ollu täynnä jo vai onkohan mun viesti kadonnu tonne bittiavaruuteen?
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Pääsikö kukaan tuonne halo kilpaan mukaan messuille? Meikäläinen lähetti viestin sinne joskus pari viikkoa sitten eikä oo tullu vastausta... Oiskohan ollu täynnä jo vai onkohan mun viesti kadonnu tonne bittiavaruuteen?
Aikalailla sama homma, oman ilmottautumismailin jälkeen kaivattiin useaan otteeseen vielä lisää pelaajia. Yritin kysellä Facebookissa Pelitin ja Xbox Suomen sivuilla asiasta, mutta ei vastauksia. Ilmeisesti pärstäkerroin ei riittänyt. Keskitytään nyt sitten Starcraft 2 -turnauksen seuraamiseen messuilla.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Meikäläisen kipale lähti tänään briteistä kotimatkalle, joten aika laihat toiveet että tiistaiksi ehtis... :(
Nomutta, hyvää kannattaa odottaa! Toivottavasti paketissa olis mukana nuo lupaillut ennakkotilaus bonarit!

Ehkä vähän turhaan on tullut varjeltua itseä lukemasta liikaa faktaa paketista kun kyseessä on jo kauan sitten tahkottu peli, mutta erityisesti sydäntä lämmitti tuo tieto että nuo uudet moninpelikartat tulee paketissa myös latauskoodina.

Eikai tässä sitten muuta kuin odottelemaan ekoja co-op sessareita Konsolifin porukalla! :cool:
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Pelin julkaisun kunniaksi:
[video=youtube;yeYEbg6a5No]http://www.youtube.com/watch?v=yeYEbg6a5No[/video]
 
Kaksi iltaa takana tiukkaa co-oppia legendarylla. Kyllä se vaan on kovaa kamaa vielä tänäkin päivänä. Tosin melkoista kierrätystä ja keinotekoiselta tuntuvaa toiston muodossa tarjoiltavaa pitkitystä vaikuttaisi olevan enemmän kuin uudemmissa. No, vanhalla on jo kohtuullisesti ikää, joten se on hyväksyttävää eikä pilaa peli-iloa. Ruudunpäivitys notkahtee toisinaan kummallisesti, mutta se voi johtua nettiyhteyden yskähtelystä.
Co-oppina pelattavaksi erittäin suositeltava hankinta.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Eräs huomio split-screen co-opista: Kuvaan ei tule surureunoja, vaan tv:n koko kuva on käytössä.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Eräs huomio split-screen co-opista: Kuvaan ei tule surureunoja, vaan tv:n koko kuva on käytössä.

Ja ruutu jaetaan nimenomaan vaakasuunnassa, toisin kuin esimerkiksi Halo 2:ssa.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360 @ 15.11.]

Nyt on 8 tasoa takana ja kaksi vielä edessä. Peli tietenkin tuntuu hyvältä, koska erinomaista pelattavuutta ei ole muutettu, ja uusi, kaunis ulkoasu tekee ympäristöistä ja välivideoista yms. miellyttävämpiä ja tuo hiukan modernimpaa fiilistä. Välillä on aivan pakko pysähtyä vertailemaan grafiikkojen muutosta alkuperäisen pelin välillä. Uudistetut äänet ovat myös varsin hyvät.

Taistelut ovat edelleenkin mahtavia, ja poikkeavat muista haloista omalla tavallaan. Kun ensimmäisessä kentässä sain pistoolin käsiini, ja lahtasin pari vaivaista grunttia, tunne oli aivan helvetin mahtava, ja naama vääntyi kaksoispiste deelle. Myöskin sitä seuranneet taistelut saivat aikaan upean fiiliksen, jollaista en muista muissa Haloissa saaneeni. Olen toki pelannut CE:n ennenkin, eikä siitä kovin kauan ole, mutta ilmeisesti Anniversaryn nykyaikaiselta tuntuva tyyli saa aikaan ihmeitä (eli en osaa selittää). Aseet ja taistelut tuntuvat järeämmiltä, ja varsinkin rynnäkökiväärillä rymistely vihollisjoukon keskelle, eli se alkuperäinen haloramboilu tuntui alussa hemmetin kutkuttavalta.

Kampanjan välivideot ovat melko maukasta katseltavaa, ja etenkin Floodin ensiesiintyminen remasteroituna oli jännittävä ja entistä uskottavampi. Ihmiskasvot tosin näyttävät kohtalaisilta, ja välillä "huulisynkka" ei osu aivan kohdalleen. Plussaa 343:lle siitä, että he ovat ymmärtäneet laittaa tekstityksen kaikkeen käsikirjoitettuun dialogiin (ja vieläpä täydellisesti peliin sopivalla fontilla), eikä rajoittaa tekstejä vain välivideoihin.

Kuten Paavi taisi jo mainita, kampanjaa vaivaavat luonnollisesti samat asiat kuin ennenkin, joista eniten muistuu mieleen ja tuntuu edelleen ympäristöjen venytys ja kierrätys. Varsinkin Assault on the Control Roomissa copypaste-pitkitys nakersi hieman peli-iloa. Ja sitten vielä myöhemmin samoja käytäviä pitkin takaisin. Onneksi välillä musiikki kohotti mukavasti tunnelmaa.

Tässä vaiheessa peliä se alkuhetkien euforinen fiilis on tietenkin laskenut, mutta kyllä pelaamisesta siltikin nauttii, ja pelin graafinen kohotus hieman vähentää ympäristöihin kyllästymistä. Kyllä tämä kampanja kuitenkin sopii paljon paremmin co-oppina pelattavaksi kuin yksin.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Tuli eilen pistettyä tämäkin peli tulille ja olikin aika yllätys kuinka pahasti pelattavuus oli vanhentunut. Grafiikka päivitys on puhdasta fan serviceä ja hienosti hoidettu. Varsinkin mahdollisuus vaihtaa vanhoihin grafiikoihin lennosta antaa naavaparroille aihetta iloon. Kuitenkin jos ei alkuperäistä CE:tä ole pelannut 10 vuotta sitten, niin ei kannata tähän alkaa aikaansa tuhlaamaan, markkinoilla on paljon parempaakin tarjolla.

Alkuperäisen Halonkin ystäville antaa harmaita hiuksia pelin co opin nettikoodi, joka on silkkaa ulostetta. Aivan käsittämätöntä että MS:llä on varaa päästää tällainen pökäle ulos lippulaiva pelinsä kohdalla. Toimiessaan co op on lagi helvetti ja silloinkin saa pelätä kokoajan että peli hukkaa yhteyden toiseen pelaajaan. Yhteys ei tietenkään oikeasti huku vaan esimerkiksi party chat toimii koko ajan moitteetta. Viimeistään connection lost pamahtaa ruudulle kun kenttä loppuu, tällöin osa pelaajista saa kentän läpäisystä palkinnoksi achievementin sijaan puhdasta nörttiraivoa. PRKL.
 
Käytännössä kahteen kertaan pelattu läpi coopissa eikä yhteys tainnut katketa kertaakaan (kerran katkesi, mutta silloin meni koko nettiyhteys nurin). Kenttien lopuksi näytti välillä connection lost herjaa, mutta ei se mitään vaikuttanut, kun pelistä ei oikeasti pudonnut pois. Hidastelua sen sijaan näkyy toisinaan myös yksin pelatessa, joten en suorilta usko nettikoodin surkeuteen.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Käytännössä kahteen kertaan pelattu läpi coopissa eikä yhteys tainnut katketa kertaakaan (kerran katkesi, mutta silloin meni koko nettiyhteys nurin). Kenttien lopuksi näytti välillä connection lost herjaa, mutta ei se mitään vaikuttanut, kun pelistä ei oikeasti pudonnut pois. Hidastelua sen sijaan näkyy toisinaan myös yksin pelatessa, joten en suorilta usko nettikoodin surkeuteen.

Ok, hyvä että tuo joillain toimii. Omat kokemukset tosiaan ovat että ei Hosti kärsii lagista huomattavasti, muissa peleissä ei vastaavia ongelmia. Omissa ja kahden kaverin peleissä tuo kentän jälkeen tapahtuva connection lost on tapahtunut jokaisen kentän jälkeen. Osassa tapauksista sillä seurauksella, että achievementit jäävät saamatta.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Olikin oikein mukava yllätys, että pelin Live Co-op on huonon nettikoodin takia käytännössä pelikelvoton. Kokeilimme kaverin kanssa vuorotellen hostata ja molemmilla tavoin lopputulos on sama; hostilla peli pyörii juuri niinkuin pitääkin, mutta toisella peli pätkii ja ohjauksessa on sietämätön viive.

Onkohan tämä ihan tunnettu vika ja onko tähän mahdollisesti tulossa päivityksen myötä korjausta? Käytönnössä täydellä varmuudella voin sanoa, ettei vika omista nettiyhteyksistä johdu. Tällä hetkellä ei ilmeisesti auta muu kuin pelata kampanjaa yksinään tai etsiä pelikaveri saman ruudun äärelle. Tämä on erittäin harmillista, sillä peli on muuten edelleen täyttä rautaa ja uusi ulkoasu erittäin onnistunut.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Onkohan tämä ihan tunnettu vika ja onko tähän mahdollisesti tulossa päivityksen myötä korjausta? Käytönnössä täydellä varmuudella voin sanoa, ettei vika omista nettiyhteyksistä johdu.

Tunnettu ongelma on, mutta päivityksistä en tiedä. Tuli tuossa joulun alla enemmänkin co-oppina pelattua, ja surkeahan tuo nettikoodi kampanjan puolella on.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Miten tässä vaihdetaan normi kranaatista plasmakranaattiin ja toistepäin?
Ei meinaan vaihdu mistään nappulasta :F
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Miten tässä vaihdetaan normi kranaatista plasmakranaattiin ja toistepäin?
Ei meinaan vaihdu mistään nappulasta :F

Riippuu näppäinasettelusta, mutta oletusasetuksilla muistaakseni oikeasta puskurista. Tai sitten vasemmasta. Ne kun vastaavat vanhan boksin mustaa ja valkoista.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Olipas yllättävän hyvä, kun pelattiin toissapäivänä split screen co-op pelimuotoa. Ääneet, fiilis ja pelattavuus on mahtavaa, kaiken kruuna vielä pelin hauskuus. Ihan toistaluokkaa mitä muut Halot. Tosin Halo 2:sta olisi vielä toivonut pakettiin mukaan. Nyt mennään uudella enginellä ja Heroic vaikeustasolla, mutta myöhemmin voisi vielä pelata Legendarylla sekä myös vanhalla enginellä. Ja kyllähän tätä Halo Combat Evolvedia jaksaa varmaan vielä sen toiset 10 kertaa vetäistä läpi.

Voi vaan ihmetellä mikä nykypäivän peleissä on vikana, kun ei päästään samaan meininkiin ollenkaan. 10 vuotta sitten tehty asiat paremmin, kuin tämänpäiväset Reachit ja Gears of Wars 3:set. No jokatapauksessa loistava juhlapainos, joka yllätti itseni melko hyvin. Toki näin vanhassa pelissä on puutteitakin ja osa pelin loistavuudesta tulee legendaarisuudesta.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Tuli tuossa ennen joulua pelattua tämä läpi co-opina Livessä ja ihan ok paketin ovat saaneet kasaan. Ei kuitenkaan ollut ihan niin hyvä kuin oletin. Ruudunpäivitys köhi välillä todella pahasti. Two Betrayalsissa oli ehkä eniten ongelmia, peliä ei käytännössä pystynyt pelaamaan. Vaihto classic grafiikoihin auttoi hieman. En ole pelannut niitä ongelmakohtia yksin niin en osaa sanoa onko ongelma vain co-opissa. Liven yli pelattuna hostilla peli toimii tietenkin niin kuin pitääkin mutta kaverilla on ärsyttävää viivettä kontrolleissa. En tiedä mitä ihmettä siellä on viime aikoina tehty verkkokoodille sillä Halo 3:ssa verkko co-op toimi mielestäni ihan hyvin. Reachissa oli jo pienoisa ongelmia, etenkin Firefightissa mutta Anniversary on jo raivostuttavan surkea esitys.

Se huonoista puolista. Uusittu grafiikka ja äänimailma ovat tietenkin ISO plussa, näin ne remaket kuuluu hoitaa! Ja halutessaan saa toki vaihdettua alkuperäisiin. Grafiikka ei ole ihan sitä parasta luokkaa mutta ihan tarpeeksi ovat parantaneet. Uusille miehekkäille aseiden äänille on pakko nostaa peukkua. Etenkin kiikarikiväärillä ampuessa voi melkein tuntea aseen potkaisun omassa olkapäässä, niin miehekäs ääni siinä on.

Vanhalle fanille tämä peli oli hieno ele Microsoftilta. Oli oikein ilo verestää muistoja samalla pelimekaniikalla mutta tuoreella ulkoasulla.
 
Vastaus: Halo: Combat Evolved Anniversary [X360]

Halo meni läpi split-screen cooppina.

Hyvää:
+ Kunnon Halo rymistelyä
+ Split-screen coop

Huonoa:
- Kaatui kerran
- Kenttädesign vähän itseääntoistava, niin ettei aina tiedä mihin suuntaan pitää mennä
- Split Screenissä saisi olla useammin keskeyttämismahdollisuus, ettei tarvi pelata pitkää kenttää alusta jos joutuu keskeyttämään

Hyvä peli kaikenkaikkiaan.
 
Ylös Bottom