Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Itse hypetin haloa aivan älyttömästi ennen sen tuloa. Tuli varmaan katseltua jokaikinen video, joka siitä julkaistiin useampaan kertaan. Ja oi sitä hetkeä kun sitä ensimmäisen kerran pääsin Gameworldissa pelaamaan.
Olen yrittänyt eritellä Halon hyvät ja huonot puolet, mutta ajaudun yleensä aina umpikujaan. En pystykään selittämään, mikä siinä niin vetoaa. Siinä on vaan se jokin Je Ne Sais Quoi .
Nykyään taaksepäin katsottaessa peli ei ole edes kummoisen näköinen ja juoni ja viholliset ovat vain niin geneerisiä kuin on mahdollista. Toisaalta kaikki on niin hyvin ja persoonallisesti ja tyylikäästi toteutettu, jotta ei voi kuin ihailla.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Kuten sanottua, meitä on moneksi. Muttei Halokaan mikään itse täydellisyys ole. Paljon olisi voitu tehdä paremmin, mutta minua viehättä siinä se universumi (varsinkin Halo-rinkula) ja käsinkosketeltava tunnelma. Ei ehkä heti Halosta uskoisi, mutta kerran olen jopa säikähtänyt pelin parissa, kun yömyöhään pelasin Dolbyt pauhaten ja satun tulemaan kohtaan, jossa oli mahdollista heittää hieman hiiviskelyä peliin (energiaa ei ollut nääs liiemmälti, joten en ehdoin tahdoin halunnut alkaa tappelemaan suurimpien ökkiäisten kanssa). Muuten se menikin hyvin, mutta sattui sellainen keltainen eliitti-covenant (vai mikä lieneekään) yllättämään takaapäin (hih). Takakajareista kuulunut örinä säpsähdytti...
Itse voin yhtyä molempiin mielipiteisiin. Halossa todellakin viehättää se tunnelma. Halo-renkaan rakennelmien ja maisemien luoma muinaisuuden tunnelma sekä se maailman paras soundtrack (IMHO). Isoveljen kanssa tuli pelattua peliä paljolti, joten nyt kun kuuntelee musiikkia tietsikalla tai pelailee peliäkin tulee tippa silmään (oikeasti siis), kun muistelee kaikkia niitä mahtavia hetkiä mitä pelin parissa on yksin ja veljen kanssa viettänyt, varsinkin kun isoveli on jo pois muuttanut eikä varmaan ikinä enää hänen kanssaan mitään pelaamaan päästä kunnolla. Olisin niin kovin halunnut Halo 2:n Co-oppia pelata hänen kanssaan, mutta tuskin sekään on mahdollista
Toisaalta on vaikea selittää mikä muu siinä "sen jonkin" luo. Musiikki siis tietenkin on se mahtava, mutta ei sitä varsinaisesti osaa selittää, miksi sitä vieläkin jaksan usein pelailla. Palan halusta päästä pelaamaan Halo 2:sta ja nähdä miten pelin tarina jatkuu, sillä Halo: First Strike jätti tarinan hyvin jännittäviin asetelmiin. Olisi niin kovin mukava nähdä kirjoista tutu hahmot pelissä

Olenkin tässä ajatellut, että jos vaikka tekisi koulussa esitelmän kyseisestä ilmiöstä, kun se niin kiehtovalta tuntuu. Ja eikös pelistä ollut puhe tulla elokuvakin, ellen väärin muista.
Esimerkkinä pelitilanteesta, joita Halossa on täynnä ja joiden takia sitä oikeastaan siis pelailen yhä, käy tuo Hakkiksen (miten tuo taipuu?

) kertoma hetki. Tässä on omaani: Astun sillalle korkealla ilmassa ja edessä näkyy vielä minusta tietämättömiä vihuja, jotka kuljeskelevat omilla reiteillään vartioiden. Otan sniperin esiin ja lahtaan nopeasti muutaman Eliten kaukaa ja vielä muutaman Jackalinkin. "Huh, sehän helpotti", ajattelin (tyhmyyttäni). Edessä on vain gruntteja joten syöksyn täysiä kimppuun, kun ei niistä minulle vastusta ole

Yht'äkkiä rynnäkköni keskeyttää valtava vihreä valopallo joka iskee kylkeeni ja napsauttaa suojat saman tien pois sekä tönäisee minua palan matkaa. Huntereita! Hetken ihmeteltyäni älyän katsahtaa toiselle sillalle, jossa näenkin 2 Hunteria, joista toinen lataakin jo oman tykkinsä laakin päin, enkä ehdikään väistää vaan laaki vie hengen.
Muutamia todella hienoja tilanteita ovat esimerkiksi Truth and the reconsiliationin avaruusaluksen painovoimahissin valtaaminen ja aluksen sisälle saapuminen. Varsinkin aluksen sisälle saapuessa oli ensimmäisillä kerroilla hieman ihmettelemistä. Hiljaista. Yht'äkkiä jostain kolosta syöksyy näkymätön vihollinen miekka heiluen ja teurastaen kaikki toverini. IIh! Toinen hieno taistelu sijoittuu samassa kentässä avaruusalusten "satamaan", jossa ilmestyy hunttereitakin jälleen. Oli siinäkin huudossa pitelemistä kun Two betrayalissa floodi hyppää päin näköä toiselta sillalta asti ja vetäisee turpaan! Kunhan tälläisiä hienoja tilanteita Halo kakkoseen tungetaan niin olen tyytyväinen. Ja tietenkin tarina saisi paljastaa arvoituksia. Forerunnerit? Spartalaiset? Covenantit? Profeetat? Kaikkiin liittyy arvoituksia.
Nyt kun olen pelaillut Halon yksinpeliä jälleen legendaryllä, mikä on Halon suola ja kaikkien aikojen parasta räiskintää IMHO. Peli suorastaan muistuttaa kirjaa taisteluiden tiukkuudessa. Olen yrittänyt säilyttää mahdollisimman paljon taistelutovereita elossa, sillä oppihan Master Chiefkin arvostamaan tavallisten Mariinien taistelutaitoja ja henkiä. Niin minäkin.