Halo Infinite

Star-Lord

Active Member
No itseasiassa täällä ketjussa on melko valikoiva yleisö. Kun postataan Gameplay video HDR formaatissa tai joku YouTube fanipoika hehkuttaa peliä, niin osa on peukut pystyssä niin että naamaa punottaa.

Sitten kun halutaan nostaa esiin yksityiskohtia, kritiikkiä, kysytään suorituskyvystä niin osa menettää täysin malttinsa. Jopa viitattiin että ketjussa surullinen meininki = hautajaiset.

Ne jotka haluavat täällä pelistä keskustella voivat minun puolesta niin tehdä, jopa niistä Bruteista tai pilareista. Ihmettelen että perus käyttäjät ottavat modejen roolia.


Ketju on mielestäni kaikelle spekuloinnille peliin liittyen, hypen rakentamista.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Jokaisella pelisarjalla on omat faninsa, niin mitä se haittaa, jos jotkut ovat uudesta Halosta innoissaan, vaikka grafiikat eivät olisikaan mitään superlaatua. Eiköhän tästäkin pelistä Halo fanit saa hyvän kokemuksen.

Eiköhän täällä ala aika montaa käyttäjää jo ärsyttämään tuo melkein samojen videoiden postaus tänne, siitä kuinka huonot grafiikat tässä on.
 

Star-Lord

Active Member
Vetäydyn hetkeksi. Odotan mielenkiinnolla mistä puhutaan seuraavaksi. Joku muu saa keksiä aiheen. Tuossa videolla ei haukuta mitään vaan keskustellaan halosta ja huom. lasken itseni myös faniksi.

(Ostin aikanaan ekan Xboxin juuri Halo 1 vuoksi. Sellainen liman vihreä ja läpinäkyvä. Sen jälkeen olen omistanut kaikki sarjan pelit ja vetänyt läpi. Legendary vaikeustaso. Suosikki edelleen Halo 1, jossa oikeastaan monta ikimuistoista kenttää. Halo 5 vaikka haukuttu, niin pidin etenkin näistä jyrkistä oransseista kallioista. Upea kenttä. Siinäkin pelissä oli yksi avoimen maailman kohta. Tuntui hassulta seikkailla barakkikylässä, mutta oli hienosti tehty. Lisäksi minulla oli tämä erikoisversio, Halo kypärä sekä 2 Halo taidekirjaa löytyy yhä. Kaikki animaatiot ja sarjat on myös nähty).
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Halon moninpeli on ilmainen ja pyörii 120fps.
Mahdollisten väärinkäsitysten välttämiseksi mainittakoon, että tämäkään vahvistus ei tarkoita, että se olisi 4K-tarkkuudella 120 fps.

En vedonlyöntiä harrasta, mutta roposeni laittaisin vaihtoehdolle, jossa tuo 120 fps saavutetaan jonkinlaisen dynaamisen resoluution avulla tai ehkä jopa kiinteästi 1080p:ksi lukittuna. 4K@120 fps -vaihtoehtoon en usko tippaakaan. Senkin kanssa tekee tiukkaa, että onko ruudunpäivitys oikeasti jatkuvasti 120 ruutua sekunnissa tarkkuudesta huolimatta.
 

Gimble

Well-Known Member
En vedonlyöntiä harrasta, mutta roposeni laittaisin vaihtoehdolle, jossa tuo 120 fps saavutetaan jonkinlaisen dynaamisen resoluution avulla tai ehkä jopa kiinteästi 1080p:ksi lukittuna. 4K@120 fps -vaihtoehtoon en usko tippaakaan. Senkin kanssa tekee tiukkaa, että onko ruudunpäivitys oikeasti jatkuvasti 120 ruutua sekunnissa tarkkuudesta huolimatta.
Harrastan joskus, ja veikkaan että menestyn paremmin kuin sinä tässä veikkaamalla 1440p@120 fps. Tottakai FullHD siinä sivussa myös. 4K@120 fps pidän epätodennäköisenä, mutta en mahdottomana.
 

Noobeinstein

Well-Known Member
Hieno juttu MP-faneille tuo 120fps. Kyllä tuon 60fps ja 120fps eron huomaa erityisesti shootereissa. Toivonkin, että Halon lisäksi muut shooterit kuten uudet CoDit tähtäävät tuohon 120fps. Tuossa kohtaa resolla ei itselleni juuri väliä ole kunhan se on 1080p tai ylitse.
 

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Ainut mikä on melko varmaa niin mitä ylempänä rima on sitä vähemmän on silmäkarkkia tarjolla.
Voisiko tässä olla niin että moninpeli olisi tehty Xbox Onen "ehdoilla". Siis graafisesti. Kun tässä kuitenkin oletettavasti voi pelata ristiin rastiin Xbox Series X ja Xbox One pelaajien kanssa. Ehkä jopa PC-pelaajienkin kanssa. Joten jotta moninpelistä saadaan yhtenäinen alusta riippumatta, niin se on enemmänkin tehty Xbox Onen ehdoilla. Ja tässä tapauksessa Xbox Series X:llä on helppo kääntää ruudunpäivitysnuppi kaakkoon.

Lisäksi tässä (varsinkin moninpelin puolella) silmäkarkki ei ole läheskään niin tärkeää kuin pelattavuus. Tarkoitus on varmasti pelata tätäkin Haloa jälleen kerran eSportsin puolella ihan tosissaan, joten pelin pitää pyöriä mahdollisimman hyvin. Vertaa vaikka Counter-Strike.
Vahvasti tunnutaan menevän pelattavuus edellä. Tykkään! Toivottavasti iso yleisökään ei karsasta liikaa.
Tuskin karsastaa, kun on ilmaista. :eek:
 
Mahdollisten väärinkäsitysten välttämiseksi mainittakoon, että tämäkään vahvistus ei tarkoita, että se olisi 4K-tarkkuudella 120 fps.

En vedonlyöntiä harrasta, mutta roposeni laittaisin vaihtoehdolle, jossa tuo 120 fps saavutetaan jonkinlaisen dynaamisen resoluution avulla tai ehkä jopa kiinteästi 1080p:ksi lukittuna. 4K@120 fps -vaihtoehtoon en usko tippaakaan. Senkin kanssa tekee tiukkaa, että onko ruudunpäivitys oikeasti jatkuvasti 120 ruutua sekunnissa tarkkuudesta huolimatta.
Eihän tosiaan resoluutiosta mitään mainittukaan, vaan frame rateista. Itse veikkaan skaalautuvaa resoa 1080p ja 1440p väliltä Series X:llä. Ja varmasti pelaaja saa valikoista edelleen valittua UHD -tarkkuuden @60fps, eihän kaikilla edes ole yli 60fps kykeneviä näyttölaitteita.

Mutta pidän hyvänä sitä että Sonyn lisäksi (PSVR) myös Microsoft on nyt näin ilmoituksellaan tehnyt pelinavauksen korkeammille näyttötaajuuksille peleissä. Tilanne on vain siksi huvittava, kun edelleen uskoisin myös tulevan sukupolven peleistä suurimman osan pyörivän 30fps. Toinen vähintään yhtä huvittava yksityiskohta on että osa konsolipelaajista tulevat pelaamaan Halo Infiniteä tuplasti nopeammilla näyttötaajuuksilla kuin meikäläinen PC:llä.

Näin ne ajat muuttuvat o_O
 

Pirate fin

Well-Known Member
Toivottavasti sieltä nyt kuitenkin saadaan hyvä peli ulos.

Pitääkin varmaan Halot 1-5, ODST ja Reach ladata uudestaan ja pelata läpi ennen Infiniten julkaisua.
 
Viimeksi muokattu:

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Saanen kysyä @MrBeach , että miten tuon uutisen perusteella voidaan päätellä, että on ollut sekasortoo kehittäjätiimissä? Sehän on tietääkseni AAA-peleillä yleistä, että kehittäjästudio ei vastaa yksin pelistään, vaan hommataan apustudioita.
Kyllä, isojen pelien kanssa ulkopuolisen avun palkkaaminen on ilmeisen yleistä. Uutisen lukemalla käy myös selväksi että Sperasoft on ollut mukana jo viime vuodesta asti ja toinen ulkopuolinen studio jo 2018 vuodesta asti.

Jos nämä apukädet tarkoittavat yhtään inhimillisempiä työaikoja kehittäjille, niin hyvä niin. Toki ne voivat myös kertoa kiireestä pelin kehityksen kanssa.
 
Ylös Bottom