Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Siellä se nyt on 300 megan ennakkolataus saatavilla. Tuli ladattua ja nyt voikin sitten tuijottaa sitä kuvaa joulukuuhun asti :D

Ja jos vielä lykkäävät, niin saavat syödä Chiefin kovia kokeneet kalsarit, perkele.

 
Siellä se nyt on 300 megan ennakkolataus saatavilla.


Sen verran siitä on varmaan valmiina. :D


Tulipahan tilattua Elite 2 Halo versio, sen verran upean näköinen että täytyyhän se toinen ohjain saada. :D

1629928371012.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Pelissä ei alussa kerry matseista expaa vaan haasteiden avulla noustaan battle pass tasoja.

Näytä liitetiedosto 7136
Mitä ihm... Tämä oli ainakin flight testissä kehno systeemi. Challenget loppuivat hyvin nopeaa ja sitten pelailit ns ilman progressiota sen pari kymmentä matsia. Pakko tuota on ainakin viilata paremmaksi. Challengejä pitäisi olla jatkuvasti saatavilla, ettei tyhjiä matseja pelaile. Joku bugikin tuo saattoi flightissa olla, toivottavasti. Waypointissa näin vaikka kuinka monta palauteviestiä juuri tuosta asiasta ja taisin minäkin laittaa.
 
Mitä ihm... Tämä oli ainakin flight testissä kehno systeemi. Challenget loppuivat hyvin nopeaa ja sitten pelailit ns ilman progressiota sen pari kymmentä matsia. Pakko tuota on ainakin viilata paremmaksi. Challengejä pitäisi olla jatkuvasti saatavilla, ettei tyhjiä matseja pelaile. Joku bugikin tuo saattoi flightissa olla, toivottavasti. Waypointissa näin vaikka kuinka monta palauteviestiä juuri tuosta asiasta ja taisin minäkin laittaa.

Joo toivottavasti haasteita on paljon, koska jos tässä on joku keinotekoinen etenemisen jarrutin että niitä on esim. tietty määrä vain viikossa niin kuulostaa aika pahalta. Eiköhän tuohon selvyys saada jossain vaiheessa.
 
Niin huonoja juttuja Halo Infinitesta nyt kuulee jatkuvasti, että voin todeta, ettei ole enää suurella innolla odottamani peli. Toki toivon, että osoittautuisi kuitenkin vielä alkuperäisten odotusteni arvoiseksi. En kuitenkaan aidosti usko niin enää tapahtuvan.
 
Minusta on oikeastaan ihan mukava pelata niin, ettei koko ajan tarvi suorittaa ja saada jotain saavutuksia.
Itselleni taas saavutukset ja pelissä selkeä hahmon ja sen ominaisuuksien kehittyminen helposti seurattavalla ja motivoivalla tavalla, ovat tärkeitä ja olennaisia elementtejä pelaamiseessa. Eivät ainoita tärkeitä tai sinänsä edes tärkeimpiä ominaisuuksia, mutta kyllä pelit varsin tyhjiltä usein tuntuvat, jos nuo seikat ovat puolivillaisesti toteutettuja tai jopa puuttuvat kokonaan.
 
Kovasti kehittäjä ensin mainostaa, että meidän Battle passit on parempia kuin muiden, koska niitä voi ostaa ja suorittaa omaan tahtiin. Ja kuitenkin sitten rajoittavat etenemistä ja tekemistä muilla tavoilla. Ei voi kuin ihmetellä. Vielä kun moninpeli näyttää sisällöllisesti muutenkin kilpailijoita köyhemmältä (pienet pelaajamäärät, todennäköisesti vähän karttoja, ei forgea, ei invasionia, ei br:ää, ei firefightia...), niin moninpeli voi kuolla ennenaikaisen kuoleman pelaajien hävitessä vihreämmille laitumille.
 
Niin huonoja juttuja Halo Infinitesta nyt kuulee jatkuvasti, että voin todeta, ettei ole enää suurella innolla odottamani peli. Toki toivon, että osoittautuisi kuitenkin vielä alkuperäisten odotusteni arvoiseksi. En kuitenkaan aidosti usko niin enää tapahtuvan.
Nyt on ainakin helppo valita kun moninpeli on ilmainen ja yksinpelistä sitten vain pitää maksaa jos haluaa sitä pelata
 
Toisaalta parhaassa MP Halo kokemuksessa eli Halo 3 ei ollut mitään expaa jota sai joka matsissa vaan rankki nousi tai laski oman suorituksen myötä, kyllä sitä silloinkin viihtyi pelin parissa mutta se tarkoittaa että sen MP kokemuksen täytyy olla sitten viimosen päälle hiottu niinkuin se Halo 3 silloin oli.
 
Nyt on ainakin helppo valita kun moninpeli on ilmainen ja yksinpelistä sitten vain pitää maksaa jos haluaa sitä pelata
Molemmat ovat toki alunperin kiinnostaneet todella paljon, mutta kummastakin nyt kuullut jo sen verran ikäviä ja epävarmuutta aiheuttavia asioita, että suurin varauksin suhtaudun kumpaankin. Co-opin viivästymisen takia en edes osta yksinpeliä ennen kuin co-op on varmuudella siihen lisätty.
 
Molemmat ovat toki alunperin kiinnostaneet todella paljon, mutta kummastakin nyt kuullut jo sen verran ikäviä ja epävarmuutta aiheuttavia asioita, että suurin varauksin suhtaudun kumpaankin. Co-opin viivästymisen takia en edes osta yksinpeliä ennen kuin co-op on varmuudella siihen lisätty.
Tarkoitatko tällä kun olet kuullut epävarmuutta tuo peukuttamasi Aphex juttu tossa ylhäällä ja sen perusteella pitäisi sitten peli jättää pelaamatta ?
 
Tarkoitatko tällä kun olet kuullut epävarmuutta tuo peukuttamasi Aphex juttu tossa ylhäällä ja sen perusteella pitäisi sitten peli jättää pelaamatta ?
En ole kyllä käsittääkseni missään sanonut, että peli pitäisi jättää pelaamatta. Mutta odotukseni ovat silti sitä kohtaan kuitenkin laskeneet lähes pohjamutiin.

Olen viimeisen päälle Halo- ja Xbox-fani, joten tokihan nuo sinänsä pelattua tulee joka tapauksessa. Eivät vaan enää kuumota läheskään samalla tavalla kuin aiemmin. Ja odotukset ovat nyt lähinnä sen kaltaiset, että sekä moninpeliin että kampanjaan joutuu loppuviimeksi pettymään. Mitään erityisen positiviista en ole havainnut pelistä lukemassani infossa tähän mennessä.

Ja @Aphex :in kirjoituksella ei sinänsä ole vaikutusta mielipiteeseeni ja tunnelmiini. Suurin vaikutus on ollut co-op-pelaamisen lykkäämisellä useita kuukausia. Kertoo karua kieltä pelin tilasta ylipäätään, jos noin kova ratkaisu pitää vielä tässä vaiheessa tehdä.

On myös co-op-pelaajia ajatellen todella typerä ratkaisu julkaista co-op-pelaaminen kuukausia yksinpelin julkaisun jälkeen. Siinä on erittäin suuri spoilaantumisen vaara, jos ei halua pelata sitä kampanjaa ensin yksinpelinä ja siirtää siis pelin hankkimisen siihen, kun se co-op viimeinkin on kunnossa. Moni ei todennäköisesti myöskään malta odottaa co-opin lisäämistä, vaikka nauttisi enemmän kampanjan co-oppina pelaamisesta, jolloin puoliväkisin pelattuna yksinpelikampanja on tietyllä tavalla väljähtynyt kokemus, jos sen sitten päättää pelata heti pelin julkaisun aikaan.

Moninpelissä korvaani särähtää erityisen pahasti tuo, että kokemuspisteitä ei saada, vaan hahmon eteneminen ja kehittyminen tapahtuu erilaisia tavoitteita saavuttamalla. Tällaisesta hahmon kehittämistavasta en ole koskaan peleissä pitänyt, siis ainakaan kokemuspisteet kokonaan korvaavana systeeminä. Se voisi hyvin täydentää toki kokemuspisteitä, mutta latistaa ainakin omalta osaltani merkittävästi moninpelaamisen innostavuutta, jos tuo on tosiaan kokonaan kokemuspisteiden saamisen tilalla.

Joka tapauksessa tulen varmasti pelin hankkimaan - tosin kampanjan vasta silloin, kun co-op siihen lopulta saadaan. Silti on tosiaan jäänyt hurjan sekava ja epäammattimainen kuva siitä miten tätä Halo Infinite-projektia on kaikkiaan viety eteenpäin, ja sillä ovat siis omat odotukseni menneet selvästi eniten lähivuosille odottamastani pelistä siihen, etten enää kovin paljoa välitä etukäteen peliä odottaa saatikka hypettää.
 
Pitää tarkentaa hieman, ettei jää kuvaa siitä että olisin yltiönegatiivinen. Odotan edelleen peliä kovasti, ja co-opin ja forgen puuttumisesta huolimatta uskon, että tärkeimmät komponentit eli viimeistelty kampanja ja pelattavuudeltaan tiukka moninpelikokemus on julkaisussa kunnossa. Itseä ei nuo battlepassit ja unlockit niin edes kiinnosta, mutta progression ongelmat huolettavat, koska se tarkoittaa että pelin populaatio voi pudota nopeasti. Ja se yleensä tarkoittaa huonompaa tukea kehittäjän suunnasta.
 
Toisaalta parhaassa MP Halo kokemuksessa eli Halo 3 ei ollut mitään expaa jota sai joka matsissa vaan rankki nousi tai laski oman suorituksen myötä, kyllä sitä silloinkin viihtyi pelin parissa mutta se tarkoittaa että sen MP kokemuksen täytyy olla sitten viimosen päälle hiottu niinkuin se Halo 3 silloin oli.
Muistelen, että Halo 3:ssa sai voitosta/tasapelistä yhden pisteen ja häviöstä ei mitään. Expaa sai tällä tavalla sekä socialista että rankedista, mutta hyitaasti. Sitten piti ranked-listoilla vetää oma leveli 1-50, josta määräytyi sotilasarvo (50=General, 45=Brigadier jne.). Ja näiden ranked-levelin + voitoista saaneiden exp-pisteiden yhdistelmästä tuli rankki (General Grade I, II, III jne.). Korkeissa arvoissa saattoi tarvita yli tuhatkin voittoa seuraavaan rankkiin.
Se oli aikoinaan ihan hyvä systeemi, vaikka rank nousikin hitaasti. Mutta nykypäivänä tarvii vähän erilaisen, armollisemman progress-järjestelmän.
 
Jokseenkin huvittavaa tuo pelko siitä, että populaatio katoaisi moninpelistä. Onhan tämä kuitenkin ensimmäinen Halo, joka on free to play. Itseäni lähinnä huolestuttaisi tuon kampanjan tilanne, kun eivät ole sitä vieläkään saaneet siihen kuntoon, että kehtaisivat jopa coopin lisätä. Siis jos olisin kohderyhmää.
 
Oikeastaan se ei ole free to playssa tärkeää, että on paljon pelaajia vaan se, että on paljon sellaisia pelaajia, jotka maksaa jostain lisäsisällöstä. Pelaajamäärät kiinnostavat vain, koska niiden joukosta löytyy ne uunot, jotka ostavat kosmetiikkaa hahmoille säännöllisesti. Sehän on ylivoimaisesti tuottoisampi ansaintamalli kuin perinteisten yksinpelien tekeminen. Ihmiset maksavat mielummin siitä, että saavat pukea ukkeleita kuin siitä, että voivat pelata. Halon kohdalla tietysti on sekin tavoite, että saadaan sidottua porukkaa Xbox-ekosysteemiin, jolloin peli voi olla vähemmän rahastava kuin ihan omin voimin pyörivä f2p-peli.

Minulla on viime aikoina oikeastaan odotukset nousseet Halon suhteen. Ihan varmasti pelaan sen yksinpelin tuoreeltaan läpi, jos se on mistään kotoisin ja varmaan koitan moninpeliäkin. Huonot kokemukset Battle Passeista pitää kuitenkin odotukset moninpelin suhteen maltillisina ja melko varmasti pelaan sitä vain huvikseni, en hankkiakseni spesiaaleja hattuja Master Chiefille. Lisäksi olen tosi huono nopeatempoisissa räiskinnöissä, joten se, että pelaisin säännöllisemmin edellyttäisi taktisempaa otetta, jota luultavasti ei tästä löydy.
 
Ylös Bottom