Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite




Tällä kertaa development update videon muodossa. Tulee vähän mieleen vanhat Bungien ViDocit ennen Halo 3:n julkaisua, joita aina latailtiin suoraan X360:n kauppapaikalta.



Melkoista. :( Kampanja co-oppina oli perinne aina uuden Halon tullessa. Joe Staten sanoi tuossa videossa, että tähtäävät co-opin tulevan Season 2:n saapuessa. Eli 3kk julkaisusta. Forge tähtää 4. Seasoniin.


Voisi päätellä että peli ei ole vielä läheskään valmis ja kaikki resurssit on pistetty siihen että saadaan edes tarvittavat modit julkaisuun. Toivottavasti eivät julkaise jotain raakiletta joka sitten jää paskamyrskyn keskelle.
 
Voisi päätellä että peli ei ole vielä läheskään valmis ja kaikki resurssit on pistetty siihen että saadaan edes tarvittavat modit julkaisuun. Toivottavasti eivät julkaise jotain raakiletta joka sitten jää paskamyrskyn keskelle.
Jotain pitänyt karsia, että eivät joudu lykkäämään ensi vuodelle. Korona tehnyt tehtävänsä ja ovat vasta nyt päässeet takaisin studioon, kun porukka on rokotettu.
En usko sieltä raakileen tulevan, mutta co-opin puute on aika iso pommi. Täytyy vaan toivoa, että saavat pian sen ulos. Yksin täytyy pelata ensimmäistä kertaa Halo CE:n jälkeen ja kieltämättä latistaa fiiliksiä.

Forgen myöhemmin julkaisu ei yllättänyt, eikä se tunnukaan missään, verrattuna tuohon co-op -hommaan.
 
Jotain pitänyt karsia, että eivät joudu lykkäämään ensi vuodelle. Korona tehnyt tehtävänsä ja ovat vasta nyt päässeet takaisin studioon, kun porukka on rokotettu.
En usko sieltä raakileen tulevan, mutta co-opin puute on aika iso pommi. Täytyy vaan toivoa, että saavat pian sen ulos. Yksin täytyy pelata ensimmäistä kertaa Halo CE:n jälkeen ja kieltämättä latistaa fiiliksiä.

Forgen myöhemmin julkaisu ei yllättänyt, eikä se tunnukaan missään, verrattuna tuohon co-op -hommaan.

Itselle riittää kyllä solo kampanja ja PVP, mutta kyllä siellä jo internet repeää liitoksistaan ja ymmärrn kyllä jos coopin puute harmittaa. Playstation fanipojat kyllä repii tästä kaiken ilon irti kommenteissa.
 
Todella mälsää, ettei co-opia julkaisussa. Se oli kuitenkin se Halo-kokemuksen huipentuma silloin Halon kulta-aikoina.

Aika jännä muutenkin, ettei 343 saa aikaiseksi kovinkaan merkittävästi sisältöä, vaikka kehitysaika on ollut todella pitkä. Yksinpelistä on tietenkin odotettavissa laaja, mutta moninpeli on nykymittapuilla mittakaavaltaan pieni. Ja sitten kaksi perinteistä ja merkittävää palapelin osasta jää pois julkaisupäivän pelistä.

edit: komppaan tätä:

Finally, these delays reflect very poorly on Microsoft and 343 Industries, especially since many fans are already skeptical of the game's quality due to the disappointing gameplay debut in 2020 and the subsequent delay into 2021. Considering Halo hasn't been seriously relevant for close to a decade and both Battlefield 2042 and Call of Duty: Vanguard look poised to attract millions of players with advanced features like the Portal mode that revives classic Battlefield maps, the last thing Halo Infinite needs to do is offer less to its players.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten kun vielä mietitään että MP on ilmainen, joten ainoastaan ainut mistä maksat julkkarissa on kampanja, toivotaan siis että se on hemmetinmoinen kampanja ja paluu Halo 1 kulta aikaan.
 



Tällä kertaa development update videon muodossa. Tulee vähän mieleen vanhat Bungien ViDocit ennen Halo 3:n julkaisua, joita aina latailtiin suoraan X360:n kauppapaikalta.



Melkoista. :( Kampanja co-oppina oli perinne aina uuden Halon tullessa. Joe Staten sanoi tuossa videossa, että tähtäävät co-opin tulevan Season 2:n saapuessa. Eli 3kk julkaisusta. Forge tähtää 4. Seasoniin.

On kyllä näköjään aikamoista koomailua edelleen Microsoftilla tämän uuden Halon kanssa. Ei todellakaan näin! Jos kerran co-op on kuitenkin tulossa niin, pitäähän se julkaista samaan aikaan yksinpelin kanssa. Omalta osaltani siirtyi sitten Halo Infiniten odotus ensi vuodelle. Samalla luottamus kyseisen pelin laatuun sai jo tästä niin kovan kolauksen, että myös odotukset ja kiinnostus tipahtivat kertaheitolla todella paljon alemmas kuin olivat aiemmin. Aika surullista kyllä. :(
 
Minua ei varsinaisesti haittaa co-opin puute julkaisussa, mutta silti ihmettelen, että miten keskeneräisenä Halo Infinite olisi julkaistu viime vuonna jos pelaajat eivät olisi pitäneet meteliä grafiikasta? :rolleyes: Olen pitänyt 343 -tekijöiden Halo -peleistä, mutta kyllä minuakin vähän jo jännittää, että millainen peli sieltä on nyt tulossa tänä vuonna.
 
Aina, kun alkaa hypettymään tästä, niin potkaistaan munille ja jätetään odottamaan lisää huonoja uutisia :confused:

Jos toi kampanja ei ole todella, siis todella hyvä, niin saisivat oikeasti antaa Halon olla tai siirtää sen jollekkin toiselle studiolle. Tuo Year 1 roadmap on varmaan "finish the game" :D

Korona tietenkin sotki aikatauluja, mutta onhan tämä aikamoista sotkua ollut jo ennen sitäkin.

@SeveriS Jep, vaikea uskoa, että olisi ollut kovinkaan hyvässä kunnossa koko peli, jos ei vieläkään ole valmista ja tätä menoa odotellaan täysin valmista peliä vielä vuoden päästä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jotain pitänyt karsia, että eivät joudu lykkäämään ensi vuodelle. Korona tehnyt tehtävänsä ja ovat vasta nyt päässeet takaisin studioon, kun porukka on rokotettu.
En usko sieltä raakileen tulevan, mutta co-opin puute on aika iso pommi. Täytyy vaan toivoa, että saavat pian sen ulos. Yksin täytyy pelata ensimmäistä kertaa Halo CE:n jälkeen ja kieltämättä latistaa fiiliksiä.

Forgen myöhemmin julkaisu ei yllättänyt, eikä se tunnukaan missään, verrattuna tuohon co-op -hommaan.
Mutta kun se nyt olisi oikeasti paljon viisaampaa lykätä suosiolla vaikka ihan koko vuodella vielä eteenpäin, kuin julkaista vaillinaisena. Toki siitäkin jotkut fanit ottaisivat herneen nenään, mutta luulisi nyt viimeistään Cyberpunk 2077:n opettaneen pelitaloille, että vihoviimeinen virhe on julkaista peli sellaisena, että siitä puuttuu luvattuja ja olennaisia asioita, joita fanit pitävät käytännössä itsestäänselvyyksinä. Muutenkin pelin julkaiseminen nyt viime tingassa näinkin karsittuna varmistaa hyvin pitkälle sen, että pelissä tulee muutenkin olemaan puutteita ja ongelmia. Olisi todellakin parasta siirtää pelin julkaisua ryhdikkäästi edelleen vuodella, jos edelleen kerran on selkeitä ongelmia pelin viimeistelyssä.
 
Mutta kun se nyt olisi oikeasti paljon viisaampaa lykätä suosiolla vaikka ihan koko vuodella vielä eteenpäin, kuin julkaista vaillinaisena. Toki siitäkin jotkut fanit ottaisivat herneen nenään, mutta luulisi nyt viimeistään Cyberpunk 2077:n opettaneen pelitaloille, että vihoviimeinen virhe on julkaista peli sellaisena, että siitä puuttuu luvattuja ja olennaisia asioita, joita fanit pitävät käytännössä itsestäänselvyyksinä. Muutenkin pelin julkaiseminen nyt viime tingassa näinkin karsittuna varmistaa hyvin pitkälle sen, että pelissä tulee muutenkin olemaan puutteita ja ongelmia. Olisi todellakin parasta siirtää pelin julkaisua ryhdikkäästi edelleen vuodella, jos edelleen kerran on selkeitä ongelmia pelin viimeistelyssä.
Niin, olisi minustakin ehkä järkevämpää lykätä peliä siihen asti, että saavat co-opin mukaan. Se on kuitenkin aina ollut niin tärkeä osa Halo-kokemusta hyvin monille meistä. Halo 5:ssä ei ollut split screen co-opia, mutta Xbox Liven kautta kuitenkin oli. Ja KAIKKI valittivat split screenin puutetta. Paljon suurempi ongelma on, ettei co-opia ole ollenkaan (julkaisussa). Ilman Forgea peli kyllä "pärjää" muutaman kuukauden, kun pelaajat ovat innoissaan uudesta contentista.

Veikkaisin, että Microsoft pitää kiinni tuosta Holiday 2021 julkaisusta viimeiseen asti. Täytyy nyt toivoa, että co-op ja Forge ovat ainoat puutteet pelin suhteen. Ainakin 343i on ollut arvostettavan läpinäkyvä kommunikoinnissaan. On silti melkoinen isku kasvoille, että pelin maksullisesta osasta puuttuu jotain todella olennaista. Lähti iso lohko hypestä kertaheitolla pois. :(

Kyllä tämä tulee pelattua soolonakin läpi, mutta mahdollisesti suuri osa pelaajista on siirtynyt jo muihin peleihin siinä vaiheessa, kun co-op julkaistaan, eikä palaa enää uudestaan Infiniten äärelle. Toinen juttu on, kuinka co-opin puute tulee myynteihinkin vaikuttamaan. Myös arvostelumenestyksen puolesta voi olla suuri virhe julkaista peli ilman co-opia.
 
Aika surkea suuntaus jos pelejä voidaan jatkossakin hyvillä mielin julkaista keskeneräisinä sillä verukkeella, että peli on live service. Itse ainakin odotan live service pelien päivityksien keskittyvän tarinan laajentamiseen tai MP-karttojen lisäyksiin sen sijaan, että itse peliä karsitaan osiin jotta se saadaan nopeammin ulos. Ensivaikutelma on kumminkin videopeleissäkin tärkeä.
 
No toivotaan että huomenna saadaan kampanja kuvaa ja julkaisupäivä, jos ei niin alkaa vähän pelotaa miten valmis edes se kampanja on.
 
Studio harkitsi pelin lykkäämistä uudelleen mutta päätti sitten karsia ominaisuuksia ja julkaista pelin keskeneräisenä koska se on live service peli.


Tämähän se on pelien tulevaisuus. Myydään täyteen hintaan keskeneräinen tuote, joka paikataan jälkikäteen omalla ajalla. On vain ajan kysymys kunnes niistä puuttuvista ominaisuuksista aletaan sitten pyytämään lisähintaa. Onhan se selvää, että yhtiöt eivät tyydy enää "vain" 80 euron hintalappuihin.
 
Tosiaan, tuo uusi Halo on suunniteltu niin, että siitä maksetaan säännöllisesti lisähintaa Battle Passin muodossa. Vaikka nyt lupaillaan, että se koskee vain kosmeettisia lisäyksiä, rahastuksen logiikka on kuitenkin jo uitettu peliin, joten varmaan on mahdollista, että myös pelillisestä sisällöstä voi joutua jossain vaiheessa maksamaan. Nykytiedon valossa voisi kuitenkin olettaa, että oleelliset pelielementit säilyvät pelin hintaan sisältyvinä ainakin niin kauan kunnes MS päättää toisin. Jos pelin iäksi kaavaillaan kymmentä vuotta, aika monta kertaa ehtii mieli muuttua siinä ajassa.
 
Tosiaan, tuo uusi Halo on suunniteltu niin, että siitä maksetaan säännöllisesti lisähintaa Battle Passin muodossa. Vaikka nyt lupaillaan, että se koskee vain kosmeettisia lisäyksiä, rahastuksen logiikka on kuitenkin jo uitettu peliin, joten varmaan on mahdollista, että myös pelillisestä sisällöstä voi joutua jossain vaiheessa maksamaan. Nykytiedon valossa voisi kuitenkin olettaa, että oleelliset pelielementit säilyvät pelin hintaan sisältyvinä ainakin niin kauan kunnes MS päättää toisin. Jos pelin iäksi kaavaillaan kymmentä vuotta, aika monta kertaa ehtii mieli muuttua siinä ajassa.
Tai sitten sen on samanlainen kuin COD peleissä tuo battle pass
 
Melko voimakkaaksi menee reaktiot. Samaan aikaan julkaistaan BF2042 hintaan 80e, josta puuttuu kampanja kokonaan. Pelkkä multiplayer 80e. Myös alle 15h kestäviä, 80e maksavia single player only -pelejä hehkutetaan paljon.
Halossa saat multiplayerin + oletettavasti kunnon kampanjan. 70e ja kuuluu myös Game Pass tilaukseen. Multiplayeriä voit pelata jopa ilmaiseksi. Co-op puuttuu julkaisussa, mutta se lisätään kuitenkin 3kk päästä mukaan. Peli varmastikin päivittyy isosti vuosien aikana, mutta ei se automaattisesti tee pelin day one -tilannetta huonoksi.

On minustakin surkeaa, ettei co-opia ole julkaisussa, kun sitä (viime vuonna eronnut) Chris Lee oikein erikseen lupaili. Silti uskon sieltä tulevan hyvän pelin, varsinkin kun multiplayeriä olen pelannutkin jo. Palautetta pitääkin antaa ja toivottavasti 343i sitä myös kuuntelee. Mutta veikkaisin äänien hieman muuttuvan kellossa sitten, kun väki pääsee itse peliä pelaamaan.
 
Henkilökohtaisesti en ole pelannut Haloja moneen vuoteen, mutta parhaat muistot ovat kyllä nimenomaan ykkösen co-opista ja ajattelin tämän pitkästä aikaa pelailla pois co-oppina, mutta se nyt sitten ilmeisesti karsittiin pois julkkarista. Sääli sinänsä, olisihan sitä voinut pitkästä aikaa kurkistaa, että mitä Halon co-opille kuuluu 2021.

Ensivaikutelma on kumminkin videopeleissäkin tärkeä.

Näinhän se on ja jos nyt karsittu versio saa tuosta karsimisesta johtuen huonon lähdön telineistä, niin voi olla vaikeata paikata tuota mainehaittaa. Ja näin varsinkin kun kyseessä on merkittävä brändi Halo, eikä uusi tuttavuus kuten Sea of Thieves, joka on noussut vaikeasta alusta huolimatta.

Olisivat vaan rohkeasti lykänneet peliä, mutta ehkäpä tosiaan jo kertaalleen tehty lykkäys oli se ratkaiseva syy päätyä tähän ratkaisuun. Pandemian uhri ehkä sinänsä tämäkin peli, vaikka toki aikataulussa pysyminen ei ehkä olisi onnistunut noin muutenkaan.
 
Ylös Bottom