Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite


No siellähän se näköjään seisoo mitä koittanut tässä huonolla menestyksellä suomentaa aiemmissa viesteissä. Onneksi se on juurikin näin, koska kuten sanottua pad&hiiri samaan laariin rankussa pakottamisessa ei vaan yksinkertaisesti olisi mitään järkeä. Nyt sitten vain toivotaan, että sitä liimaa ei tosiaankaan olisi paljoa lopullisessa tuotteessa.
 
Joo, siis matchmakingissä mennään inputin mukaan. Rankedissä, mutta en tiedä onko socialissa mahdollisuutta vaikuttaa siihen, kuten vaikkapa MCC:ssä on.
Tarkoitin siis esportsia, että kaikki on samassa. Näin käsitin tuosta Halo Esportsin jutusta.





Seuraava flight tulossa isommalla kaavalla ja PvP:hen keskittyen. Aikataulusta ei vielä tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Series X 120 FPS modessa 1080p-1400p
Series S 120 FPS modessa 540p-900p

Series X 60 FPS modessa 1800p-2160p
Series S 60 FPS modessa 900p-1080p

One S/X kärsii pahoista framepacing ongelmista paikoitellen joka saa sen näyttämään että peli ei pyöri vakaata 30 FPS, testeissä ei kuitenkaan näy droppeja lainkaan. Eiköhän tämä kuitenkin julkaisuun korjata.

 
Viimeksi muokattu:
Series X 120 FPS modessa 1080p-1400p
Series S 120 FPS modessa 540p-900p

Series X 60 FPS modessa 1800p-2160p
Series S 60 FPS modessa 900p-1080p

One S/X kärsii pahoista framepacing ongelmista paikoitellen joka saa sen näyttämään että peli ei pyöri vakaata 30 FPS, testeissä ei kuitenkaan näy droppeja lainkaan. Eiköhän tämä kuitenkin julkaisuun korjata.



Hyvin rullaa vaikka sulavaa 120fps ei olla lähelläkään, videon perusteella kun Xboxin ostan niin kyllä tulen valitsemaan 60fps modin ihan kokemuksen pohjalta, hyvä kuitenkin että kehittäjät ovat valinneet dynaamisen reson.
 
Silläkin uhalla, että joku nyt loukkaantuu, mutta onhan se vain sanottava suoraan ja ääneen, että ovathan nuo Series S:n luvut aika karmeaa katsottavaa. Kohta mennään jo vuoteen 2022 ja laite tarjoaa 60 fps-tilassa alle FullHD-tason resoluutiota.

Joojoo, se on budjettikonsoli ja niin edelleen, mutta se kuitenkin kai lasketaan uuden sukupolven laitteeksi. Siltä pohjalta sub-fullHD jouluna 2021/alkuvuonna 2022 on suoraan sanottuna säälittävä suoritus.
 
Silläkin uhalla, että joku nyt loukkaantuu, mutta onhan se vain sanottava suoraan ja ääneen, että ovathan nuo Series S:n luvut aika karmeaa katsottavaa. Kohta mennään jo vuoteen 2022 ja laite tarjoaa 60 fps-tilassa alle FullHD-tason resoluutiota.

Joojoo, se on budjettikonsoli ja niin edelleen, mutta se kuitenkin kai lasketaan uuden sukupolven laitteeksi. Siltä pohjalta sub-fullHD jouluna 2021/alkuvuonna 2022 on suoraan sanottuna säälittävä suoritus.

Kannattaa muistaa, että tämä Halo Infiniten technical preview on kaksi kuukautta vanha build, joten en vielä tämän perusteella lähtisi lyömään yhteenvetoja mahdollisesta Series S:n suorituskyvystä julkaisussa.
 
Kannattaa muistaa, että tämä Halo Infiniten technical preview on kaksi kuukautta vanha build, joten en vielä tämän perusteella lähtisi lyömään yhteenvetoja mahdollisesta Series S:n suorituskyvystä julkaisussa.
Sopii tosiaan toivoa, että saavat optimoitua pelin parempaan kuntoon. Ei meinaan näytä kovinkaan mairittelevalta, jos Microsoftin yksinoikeus on alle FullHD:n kunnossa julkaisun aikaan. Yleisesti kai ajatellaan, että yksinoikeudet ovat niitä parhaiten optimoituja tuotteita, joten jos optimointi ei tuosta parane vähintään 1080p@60fps-tasolle julkaisuun mennessä, niin Series S näyttää kyllä todella huonolta.
 
Sopii tosiaan toivoa, että saavat optimoitua pelin parempaan kuntoon. Ei meinaan näytä kovinkaan mairittelevalta, jos Microsoftin yksinoikeus on alle FullHD:n kunnossa julkaisun aikaan. Yleisesti kai ajatellaan, että yksinoikeudet ovat niitä parhaiten optimoituja tuotteita, joten jos optimointi ei tuosta parane vähintään 1080p@60fps-tasolle julkaisuun mennessä, niin Series S näyttää kyllä todella huonolta.

Toivotaan parasta. Luulisi nyt Halo Infiniten pyörivän paremmin Series S:lla kuin 900p, koska graafisesti hienompi peli Flight Simulator pyörii kyseisellä konsolilla 1440p -resoluutiolla. 1080p@60fps -taso olisi myös minustakin tärkeä saavuttaa kyseisellä konsolilla.
 
Kannattaa muistaa, että tämä Halo Infiniten technical preview on kaksi kuukautta vanha build, joten en vielä tämän perusteella lähtisi lyömään yhteenvetoja mahdollisesta Series S:n suorituskyvystä julkaisussa.

Vahva tämä, vaikka luvut ovat mitä ovat niin aivan samalla tapaa kuten pleikkarin puolella niin minä annan muo resot anteeksi sulavuuden puolesta, eiköhän nuo silti tosta nouse julkkariin asti.
 
Lohduttaa hieman tuo, että 60fps moodissa Series S on kuitenkin enimmäkseen 1080p, tai ainakin niin minä tuon ymmärrän ja eiköhän tuo parane ennen julkaisua, kun tapahtuu lisää optimointia.

Xbox Series S in the 60fps mode uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 1920x1080 and the lowest resolution found being approximately 1536x900. Native resolution pixel counts at 1920x1080 seem to be common on Xbox Series S when in the 60fps mode. Xbox Series S in the 60fps mode uses temporal upsampling to reconstruct a 1920x1080 resolution when rendering natively below this resolution.
 
Vahva tämä, vaikka luvut ovat mitä ovat niin aivan samalla tapaa kuten pleikkarin puolella niin minä annan muo resot anteeksi sulavuuden puolesta, eiköhän nuo silti tosta nouse julkkariin asti.
Niin, tuossa on kuitenkin puhe 120fps moodista, mikä vaatii veronsa. Paljon tärkeämpää on, että 60fps modi pyörii 1080p, niinkuin se suurimmalta osin näyttää jo tässä buildissa tekevän.

Jos joku haluaa Series S:llä uhrata resoluutiota, jotta peli pyörii 120fps, niin tähänkin annetaan vaihtoehto. Itse pelaisin 60fps. Ja itseasiassa taidan tehdä näin myös Series X:llä.
 
Series X 120 FPS modessa 1080p-1400p
Series S 120 FPS modessa 540p-900p

Series X 60 FPS modessa 1800p-2160p
Series S 60 FPS modessa 900p-1080p

One S/X kärsii pahoista framepacing ongelmista paikoitellen joka saa sen näyttämään että peli ei pyöri vakaata 30 FPS, testeissä ei kuitenkaan näy droppeja lainkaan. Eiköhän tämä kuitenkin julkaisuun korjata.


"Xbox Series X in the 120fps mode uses temporal upsampling to reconstruct a 3840x2160 resolution."

Ilmeisesti tästä tuli se virheellinen tieto natiivista 4K/120 FPS.
 
"Xbox Series X in the 120fps mode uses temporal upsampling to reconstruct a 3840x2160 resolution."

Ilmeisesti tästä tuli se virheellinen tieto natiivista 4K/120 FPS.

Tämän takia ei voi luottaa kuin vain lähteisiin joilla on kyky kaivaa se aito resoluutio sieltä esille.

Poistin sen espanjalaisen vai mikä onkaan omalta youtube listalta, epäluotettava lähde selkeästi.
 
Niin, tuossa on kuitenkin puhe 120fps moodista, mikä vaatii veronsa. Paljon tärkeämpää on, että 60fps modi pyörii 1080p, niinkuin se suurimmalta osin näyttää jo tässä buildissa tekevän.

Jos joku haluaa Series S:llä uhrata resoluutiota, jotta peli pyörii 120fps, niin tähänkin annetaan vaihtoehto. Itse pelaisin 60fps. Ja itseasiassa taidan tehdä näin myös Series X:llä.

Joo kyllä se 60fps on itelle aivan passeli, testauksen perusteella 120fps tuntui täysin turhalta. Toivottavasti Xbox Series X saatavuus on parantunut myös julkkariin mennessä!
 
Tämän takia ei voi luottaa kuin vain lähteisiin joilla on kyky kaivaa se aito resoluutio sieltä esille.

Poistin sen espanjalaisen vai mikä onkaan omalta youtube listalta, epäluotettava lähde selkeästi.

Tätä olen jo useampaan otteeseen todennut aiemmin, Anaalista del bitsiin on ihan turha luottaa kun analyysit ovat aivan mitä sattuu.
Meniköhän tässä ketjussa vähän puurot ja vellit sekasi? Onhan tuo vähän tulkinnanvaraisesti sanottu, mutta kun pari kertaa luin annoin kyllä itseni ymmärtää tuon sillä tavalla, että:

A) Pädipelaajat pelaavat keskenään, riippumatta siitä onko alla PC vai Xbox.
B) Hiiripelaajat pelaavat keskenään, riippumatta siitä onko alla PC vai Xbox.

...eli siis nimenomaan silleen "reilulla tavalla" eli hiiri+näppis -pelaajat eivät siis tulisi samaan pooliin pädipelaajien kanssa. Eihän tuota muutoin voisi kuunaan kutsua sanoilla " most open and accessible ecosystem to-date, allowing anyone to play!"

Se että ei ole liimaa lainkaan tai sitä on todella minimi määrä tyyliin Xbox 360 Counter Strike kuulostaa erittäin lupaavalta.

Kuten tässä on selvästi jo todettu, tämä koskee ainoastaan turnauksia. Online Ranked -pelimuodot menevät käytetyn inputin mukaan, saas nähdä blokkaavatko myös nämä hiiri + näppis -adapterit pädipuolelta myös.
 
Toivottavasti Xbox Series X saatavuus on parantunut myös julkkariin mennessä!

Xbox Series X:n saatavuus on parantunut huomattavasti Suomessa. Ystäväni kävi Gigantissa eikä hän meinannut löytää Xbox Series X -konsolia, mutta kysymällä työntekijältä hän sai kyseisen konsolin varastosta. Maailmalla Xbox Series X:n saatavuus on heikompaa. Tosin joulumarkkinoilla ja Halo Infiniten julkaisuaikaan konsolin saatavuus voi heikentyä jälleen Suomessa.
 
Minusta saisivat lisätä ihan hieman aim assistia, ainakin optiona kytkeä päälle. Tulee olemaan ylivoimaisempaa hiiripelaajille, jos sitä ei yhtään ole. Toisaalta ei sitä liikaakaan saa olla.
Tuossa motion trackerissä oon ehkä vanhan systeemin puolella, jolloin kyykyssä ei näy kartassa, mutta muuten näkyy. Melko paljon näistä jutuista ollut muiltakin kommenttia Halon foorumilla ja Twitterissä.

Miksi aim assistia pitäisi lisätä? Tällähän saadaan eroteltua ne pelaajat, jotka osaavat oikeasti tähdätä pädillä vs. casuaaliräimijät. Tietty johonkin social-pelimuotoon voidaan sitten lisätä assistia tarvittaessa, jotta casuaalitkin saavat tasoitusta illanistujaisia ajatellen. Sen sijaan rankediin ei moista tarvita lainkaan.

Uusi motion tracker pakottaa pelaajat oikeasti havainnoimaan ympäristöään turvautumatta jatkuvasti radariin. Kartat kun ei nyt ole niin monimutkaisia, joten vihujen mahdolliset tulosuunnat oppii kyllä ennakoimaan spawnien perusteella. Äänetkin toimiessaan kertoivat oikein hyvin mistä suunnasta vihu on tulossa, joten en näe tarvetta radarin muutokselle.

Pelissä on mitä mainioimmat ainekset Esportsin puolella, sillä taitokatto nyt nähdyn perusteella on varsin korkea.
Tämä kesti vain Suomen aikaa noin klo 5.00-6.45 joten ei päässyt testaamaan. Hieman harmittaa kyllä mutta ensi kerralla sitten.

Jep, tämä jäi myös itseltäni kokematta, Twitchin perusteella oli melkoisen hikistä puuhaa.
 
Uusi motion tracker pakottaa pelaajat oikeasti havainnoimaan ympäristöään turvautumatta jatkuvasti radariin. Kartat kun ei nyt ole niin monimutkaisia, joten vihujen mahdolliset tulosuunnat oppii kyllä ennakoimaan spawnien perusteella. Äänetkin toimiessaan kertoivat oikein hyvin mistä suunnasta vihu on tulossa, joten en näe tarvetta radarin muutokselle.

Voi perhana, just kirjoittelin tuonne Splitgate ketjuun tästä aiheesta ja avasin nyt tämän ketjun kysyäkseni tuosta motion sensor asiasta ja ei hyvältä näytä: Eli se motion sensor on aina? Rankussakin? Vai onko vielä lupa haaveilla mahdollisuudesta, jossa olisi samalla tavalla kuin Splitgatessa? Eli että rankussa ei ole lainkaan mitään tutka-apupyörää? Tietenkin tuo muutos kuulostaa hyvältä (se kyykkimishomma oli tietyllä tapaa hieman raskasta pelaamista) mutta minusta vielä parempi olisi kokonaan ilman.

Tietyissä asioissa btw. Splitgate on "parempi Halo kuin Halo itse" Tässä saattaa olla yksi sellainen juttu. Muutenkin peli on aivan timanttia, sanoisin että "parasta Haloa" sitten Halo 3.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi aim assistia pitäisi lisätä? Tällähän saadaan eroteltua ne pelaajat, jotka osaavat oikeasti tähdätä pädillä vs. casuaaliräimijät. Tietty johonkin social-pelimuotoon voidaan sitten lisätä assistia tarvittaessa, jotta casuaalitkin saavat tasoitusta illanistujaisia ajatellen. Sen sijaan rankediin ei moista tarvita lainkaan.

Uusi motion tracker pakottaa pelaajat oikeasti havainnoimaan ympäristöään turvautumatta jatkuvasti radariin. Kartat kun ei nyt ole niin monimutkaisia, joten vihujen mahdolliset tulosuunnat oppii kyllä ennakoimaan spawnien perusteella. Äänetkin toimiessaan kertoivat oikein hyvin mistä suunnasta vihu on tulossa, joten en näe tarvetta radarin muutokselle.

Pelissä on mitä mainioimmat ainekset Esportsin puolella, sillä taitokatto nyt nähdyn perusteella on varsin korkea.


Jep, tämä jäi myös itseltäni kokematta, Twitchin perusteella oli melkoisen hikistä puuhaa.
Kyllä Halossa on aina erottunut hyvät pelaajat ja casuaaliräimijät selkeästi ja peli on ollut paljon muustakin kiinni, kuin tähtäämisestä. Liikkumisen masterointi on isossa osassa jos haluaa pärjätä, sekä ajoitus ja aseiden/kenttien tunteminen (+tiimipelaaminen tietty). Onkin yksi syy, miksi oon Halosta aina tykännyt, enkä juurikaan esim. Codia pelannut, kun ei ole pelkästään siitä kiinni, että kuka näkee ensimmäisenä ja reagoi nopeiten (kärjistys).

Enkä puhu nyt mistään isosta muutoksesta aim assistiin, vaan ihan hiuksenhienolla hiomisella saataisiin varmasti enemmän tasapainoon tähtäystä hiiren ja ohjaimen välillä, sillä tätähän mainostetaan kovasti juuri cross-playna. Tässä asiassa on myös tuo esports-puoli, sillä olisi hieno nähdä siellä ohjainpelaajiakin pärjäämässä.

Täytyy pitää myös casuaalipelaajat mielessä, sillä 343 kuitenkin tähtää miljooniin pelaajiin ja on painottanut, että pelin pitää olla helposti lähestyttävä. Ei varmaan hirveän moni jaksa alkaa harjoittelemaan ahkerasti, jos eivät osu mihinkään, vaan saattavat turhautua ja vaihtaa peliä melko nopeasti. Kyse on kuitenkin pelistä, jonka pitäisi olla suurimmalle osalle hauskaa eikä mitään älytöntä hiessä painamista. Ehkä koitan tässä ajatella enemmän kokonaisuutta, kuin HC-pelaajia.

Kävin eilen kokeilemassa pitkästä aikaa Halo 5:sta (pari matsia jaksoin), kun ajattelin että voisi Infiniten jälkeen maistua paremmin. Pari kertaa kävi niin, että sain BR:llä tapon vaikka omasta mielestä en aivan osunut kunnolla päähän. Siinä pelissä on taas sitten liikaa sitä assistia, enkä toivo mitään tuollaisia lukemia.
Infinitessä taas BR tuntui oikein mainiolta, vähän kuin olisi omannut enemmän aim assistia, mutta en tiedä. Tuntui lähes täydelliseltä. Mutta Sidekick, Commando, Skewer ja snipa tuntuivat vaikeilta alkuun, jopa hieman omituisilta. Välillä pistoolilla olin lähes varma, että tähtäin on pään kohdalla, mutta ei silti tule tappoa. Kyllä ihan hyvin osuinkin kun säädin deadzonen ja senssin pienemmälle ja aloin tottumaan uuteen tähtäykseen. Silti jäi olo, että jotain hienosäätöä tarvisi.
Nyt me pelattiin vasta botteja vastaan, joten PvP:ssähän se vasta kunnolla selviäisi mikä on tilanne, kun porukka osaa väistellä jne.
Halon korkea TTK yhdistettynä Infiniten nopeutettuun liikkumiseen ja olemattomaan aim assistiin, niin todellakin tasoerot nousee entisestään. Eikä siinä mitään, kyllä tuohonkin systeemiin totun, jos ei muutoksia tehdä, mutta nämä nyt oli sellaisia ensireaktioita viikonlopun pelailun jäljiltä. Ja esimerkiksi sinun mielipiteesi tässä asiassa on ihan yhtä arvokas kuin minunkin.

Tuohon tutkahommaan vielä, niin nyt kun näkyy tutkassa vain ampuessa ja sprintatessa, niin se vie painoarvoa kyykyn tärkeydestä, nyt kun crouch jumppiakaan ei enää juuri tarvita. Tietty kyykyllä pääsee edelleen suojaan matalien esteiden taakse tai sillä voi väistellä luoteja. Oli vaan mun mielestä hyvä mekaniikka se, että olet kyykyssä stealth, mutta huomattavasti hitaampi.
Lisäksi tuo tutkahomma rankaisee sprintin käyttäjää, nyt kun sprintti ei ole kuin marginaalisesti nopeampikaan mitä normaalivauhti.
Voi olla, että alan tästä tutkauudistuksesta tykkäämään, kun on pitemmät kokemukset pelin parissa. Lisännee hieman kommunikaation tärkeyttä, kun ei vihut näy enää tutkassa yhtä helposti.
Kommunikaatioon liittyen se ping-systeemi oli hyvä, jolla pystyt laittamaan merkin omille, mikäli tiedät missä on vihuja, aseita jne. Gearsissahan on saman tyylinen. Mulla se oli d-padia alaspäin, joten pitäis varmaan mapittaa Eliten taka-paddleen se nappi sitten, niin olisi helpommin käytettävissä.

Eli se motion sensor on aina? Rankussakin? Vai onko vielä lupa haaveilla mahdollisuudesta, jossa olisi samalla tavalla kuin Splitgatessa? Eli että rankussa ei ole lainkaan mitään tutka-apupyörää? Tietenkin tuo muutos kuulostaa hyvältä (se kyykkimishomma oli tietyllä tapaa hieman raskasta pelaamista) mutta minusta vielä parempi olisi kokonaan ilman.
Joo, eiköhän tutka ole käytössä, kuten aiemmissa Haloissa. Hardcore-pelimuodossa sitten ei. Halo kolmosessa tykkäsinkin lopulta eniten MLG-pelimuodosta, joka oli aika pitkälti sama kuin Team Hardcore. Silti tykkään, että on tutkaa, kun nykyään vähän rennommin pelailen (ja huomattavasti huonommin :D).
 
Aikamoista selkäsaunaa saa noissa vanhemmissa Haloissa, mutta Halo 5 saa sentään tappoja itsekkin.

Ehkä kaikki Halo veteraanit pelailee sitä kolmosta vielä, niin tämmöinen noob pärjää vitosessa edes jotenkin :D

Mitä itekki kokeili boksilla MCC:ssä moninpeliä niin turpaan tuli vasemmalta ja oikealta, ei niissä pärjää ku runkkarit vaan.. Nopein käsi voittaa aina :D
 
Ylös Bottom