Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Ok, laitetaan muutama kommentti myös omista kokemuksista, alustoina PC:n Steam-versio ja Series X.

- Pelin äänimaailma varsin vakuuttava (silloin kuin toimii oikein), etenkin S7 Sniperin ääni on herkkua koko taajuuskaistalta.
- Series X -versiota vaivaa heavy aim H5 tapaan, samaa ongelmaa PC:llä MnK pelatessa. Jostain kumman syystä Xbox ohjain PC:llä toimii kuin pitääkin ja on tällä haavaa paras tapa pelata technical previewiä.
- Aseet pääosin hyviä, Skewer on vaan täysin turha tässä mapissa. H5 suosikkini Railgun on ilmeisesti jäänyt pelistä kokonaan pois, ei siis enää hubaa active camon kanssa varomattomia säikytellen. Perus AR vähän turhankin hyvä, tullaan todennäköisesti nerffaamaan julkaisuun mennessä.
- Kenttäsuunnittelu 343i tapaan varsin meh, toivottavasti muut kartat parempia
- Academy hyvä tapa lämmitellä kädet pelikuntoon ennen matseja

Hyvä maku tästä jäi, toivottavasti päästään vielä sunnuntaina testaamaan PvP:tä.
Harmi että youtube ei osaa toistaa 120 fps niin ei saa sitä sulavuutta.

Tarttee youtubekin kohta VRR:n kun peli ei ole nähnytkään tässä vaiheessa 120 fps sulavuutta, vaan dippailee pahimmillaan 80 fps tuntumaan. Voisi roudata huomenna konsolin yläkertaan ja testailla onko tilanne todellakin näin.



Pätkiikö @Ode_ sullakin Series X:llä academy? Toimii hetkittäin ihan sulavasti ja vähän väliä alkaa käsittämätön stutter, ihan kuin konsoli puuhaisi jotain muuta välillä taustalla.
 
Viimeksi muokattu:
Pätkiikö @Ode_ sullakin Series X:llä academy? Toimii hetkittäin ihan sulavasti ja vähän väliä alkaa käsittämätön stutter, ihan kuin konsoli puuhaisi jotain muuta välillä taustalla.
Tuossa aiemmin päivällä ku vetäisin ne weapon drillit niin joo, hieman oli ongelmia Academyn kanssa. Ei niinkään frame rate pätkinyt, vaan kuva välkkyi silleen omituisesti. Ase/seinä tms. saattoi välkähtää nopeaa välillä. Vähän niin kuin ois servujen kans ollut jotain häikkää. En sanois että mitenkään hirveesti ois ollut ongelmaa, mutta selkeesti enemmän kuin itse matseissa.

Niin ja vähän hämäsi myös itseä alkuun se, että kuvaruutu tärähtää aina kun ammut.

Kävin nyt muutaman minuutin testaan, niin telkkarin FreeSync-mittari tipautti aina välillä 105-119Hz. Sen alla ei käynyt. En nyt tiedä kuinka luotettava mittari tuo sitten on, kun en ole ekspertti näissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ok, laitetaan muutama kommentti myös omista kokemuksista, alustoina PC:n Steam-versio ja Series X.

- Pelin äänimaailma varsin vakuuttava (silloin kuin toimii oikein), etenkin S7 Sniperin ääni on herkkua koko taajuuskaistalta.
- Series X -versiota vaivaa heavy aim H5 tapaan, samaa ongelmaa PC:llä MnK pelatessa. Jostain kumman syystä Xbox ohjain PC:llä toimii kuin pitääkin ja on tällä haavaa paras tapa pelata technical previewiä.
- Aseet pääosin hyviä, Skewer on vaan täysin turha tässä mapissa. H5 suosikkini Railgun on ilmeisesti jäänyt pelistä kokonaan pois, ei siis enää hubaa active camon kanssa varomattomia säikytellen. Perus AR vähän turhankin hyvä, tullaan todennäköisesti nerffaamaan julkaisuun mennessä.
- Kenttäsuunnittelu 343i tapaan varsin meh, toivottavasti muut kartat parempia
- Academy hyvä tapa lämmitellä kädet pelikuntoon ennen matseja

Hyvä maku tästä jäi, toivottavasti päästään vielä sunnuntaina testaamaan PvP:tä.


Tarttee youtubekin kohta VRR:n kun peli ei ole nähnytkään tässä vaiheessa 120 fps sulavuutta, vaan dippailee pahimmillaan 80 fps tuntumaan. Voisi roudata huomenna konsolin yläkertaan ja testailla onko tilanne todellakin näin.



Pätkiikö @Ode_ sullakin Series X:llä academy? Toimii hetkittäin ihan sulavasti ja vähän väliä alkaa käsittämätön stutter, ihan kuin konsoli puuhaisi jotain muuta välillä taustalla.


Eipä tuohon tarvi kuin performance modiin laittaa resoluutio skaalaus niin päästään varmasti suurimmista frame droppailuista eroon.
 
Saatiin toinen kenttä, tämmöinen sisätiloissa oleva joka näkynyt videoissakin. Ihan hyvä tämäkin, pääsi Gravity Hammeria testaamaan.

ODST-tason botit vaihtui myös vastaan. Kyllä ne paremmin pelaa, kuin aiemmat. Ilmiömäisiä granaatteja heittelevät välillä. :D Pislan kanssa 1v1 ei oo mitään helppoa näitä vastaan. Turpaan nämäkin pisteissä ottavat, mutta eivät enää yhtä pahasti. Spartan-tasolaiset voi olla jo haastavia.

Vaikuttaa aika onnistuneesta tässä tuo, että mikä tahansa ase sulla on kädessä, niin voit saada tappoja (pl. Plasma-pistooli, jolla saa shieldit vaan tehokkaasti pois). Ei jää alakynteen niin helposti, vaikkei Bärää heti löydy käteen. Assault Riflekin on kerrankin potentti ase.
 

Liitetiedostot

  • IMG_31072021_035548_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_31072021_035548_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,8 MB · Lukukerrat: 19
  • IMG_31072021_035607_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_31072021_035607_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,9 MB · Lukukerrat: 17
  • IMG_31072021_035625_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_31072021_035625_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 18
  • IMG_31072021_035642_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_31072021_035642_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 19
Viimeksi muokattu:
Tuossa aiemmin päivällä ku vetäisin ne weapon drillit niin joo, hieman oli ongelmia Academyn kanssa. Ei niinkään frame rate pätkinyt, vaan kuva välkkyi silleen omituisesti. Ase/seinä tms. saattoi välkähtää nopeaa välillä. Vähän niin kuin ois servujen kans ollut jotain häikkää. En sanois että mitenkään hirveesti ois ollut ongelmaa, mutta selkeesti enemmän kuin itse matseissa.

Niin ja vähän hämäsi myös itseä alkuun se, että kuvaruutu tärähtää aina kun ammut.

Kävin nyt muutaman minuutin testaan, niin telkkarin FreeSync-mittari tipautti aina välillä 105-119Hz. Sen alla ei käynyt. En nyt tiedä kuinka luotettava mittari tuo sitten on, kun en ole ekspertti näissä
Miten telkkariin saa FreeSync-mittarin? Sellaista olen toivonut mielenkiinnosta. Itsellä telkkarina Sampan 65 Q70R.
 
SPOILERIVAROITUS, netissä liikkuu Infiniten spoilereita.

Ilmeisesti joku datamainaus on paljastanut isoja kampanjan tarinayksityiskohtia, joten kannattaa olla varovainen foorumeilla ja Youtubessa!
Saamarin ärsyttävää. Tulee niin paljon selattua YouTubea, ja nyt ei tiedä uskaltaako sinne ihan hevillä mennä. Luin että porukka tekee kilpaa mitä spoilaavampia thumbnaileja, jotta jengi spoilaantuisi, vaikka ei edes klikkaa videota. :mad:
 
Saamarin ärsyttävää. Tulee niin paljon selattua YouTubea, ja nyt ei tiedä uskaltaako sinne ihan hevillä mennä. Luin että porukka tekee kilpaa mitä spoilaavampia thumbnaileja, jotta jengi spoilaantuisi, vaikka ei edes klikkaa videota. :mad:

Täytyy vaan välttää mobiililla youtuben käyttöä ja hommata selaimeen spoileri suoja niin mahdollisuus nähdä mitään ainakin vähene huomattavasti. Itse en youtubessa katsele kun niitä kanavia joita seuraan niin tietää että on suht turvassa.
 
Miten telkkariin saa FreeSync-mittarin? Sellaista olen toivonut mielenkiinnosta. Itsellä telkkarina Sampan 65 Q70R.
Se tulee mulla tuonne ylänurkkaan, kun painan kaukosäätimen kotinappia ja valitsen Xboxin siitä valikosta, vähän niin kuin vaihtaisin vaikka telkkarin puolelta Xboxille inputin. Näkyy sitten siellä yläkulmassa, missä näkyy resoluutiot ja muut. Se ei vaan tosin kauaa pysy näkyvissä, eli sitä saa olla jatkuvasti painelemassa, jos haluaa lukua seurailla. En siis todellakaan tiedä, kuinka luotettava ja tarkka tuo on, mutta ainakin se menee yksi yhteen droppien kanssa aina kun tippuu matalammalle luvut.

e: Löytyi tällainen LG CX:lle
 
Viimeksi muokattu:
Saamarin ärsyttävää. Tulee niin paljon selattua YouTubea, ja nyt ei tiedä uskaltaako sinne ihan hevillä mennä. Luin että porukka tekee kilpaa mitä spoilaavampia thumbnaileja, jotta jengi spoilaantuisi, vaikka ei edes klikkaa videota. :mad:

Onneksi oon katellu vaan tälle foorumille laitettuja videoita ja kuvia, toivottavasti pystyy jatkossakin tämä käyttäjiin luottaa.
 
Miten telkkariin saa FreeSync-mittarin? Sellaista olen toivonut mielenkiinnosta. Itsellä telkkarina Sampan 65 Q70R.

Tämähän tulee Samsungissa (Q60R) näkösälle vain painamalla One Remoten "keskinappia" (kunhan Freesync on konsolissa määritetty päälle) Oletan, että data kyllä pitää paikkaansa. Mutta tosiaan vaikea sitä on seurata samalla kun pelaa. Näkee kuitenkin hieman suuntia missä mennään. Olisi aika nättiä kun toiminnossa olisi logitus mahdollisuus kiinnostuneille.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210731_123900_hdr.jpg
    IMG_20210731_123900_hdr.jpg
    6,9 MB · Lukukerrat: 11
Viimeksi muokattu:
Tämähän tulee Samsungissa (Q60R) näkösälle vain painamalla One Remoten "keskinappia" (kinhan Freesync on konsolissa määritetty päälle) Oletan, että data kyllä pitää paikkaansa. Mutta tosiaan vaikea sitä on seurata samalla kun pelaa. Näkee kuitenkin hieman suuntia missä mennään. Olisi aika nättiä kun toiminnossa olisi logitus mahdollisuus kiinnostuneille.
Höh, mulla ei tule keskinapista muuta kuin telkkaria katsellessa. Täytyy painella koti + keskinappi, jos Xboxia pelailee. Epäreilua. :)
 
Harmittava möhläys nuo spoilerit tähän hyvän pöhinän päälle. Julkaisuun on niin paljon aikaa, että spoilaantumisen mahdollisuuksia on paljon.
 
Harmittava möhläys nuo spoilerit tähän hyvän pöhinän päälle. Julkaisuun on niin paljon aikaa, että spoilaantumisen mahdollisuuksia on paljon.

Niimpä, varsinkin Halon suhteen tarinat ovat olleet mukaansa tempaavia joten spoilereita olisi kiva välttää.
 
Niimpä, varsinkin Halon suhteen tarinat ovat olleet mukaansa tempaavia joten spoilereita olisi kiva välttää.
Isoin ongelma on "Luke, I am your father" -tyyppiset spoilerit. Tarinan pääpiirteet eivät edes niin haittaa, mutta esim. tuo trailereissa näkynyt uusi AI ja sen yhteydet Cortanaan, Master Chiefiin ja Halo 5:n tapahtumiin. Kaikki tällainen olisi kiva kokea itse. Se että joku kertoisi, että Halo Infinitessä Master Chief menee planeetalle X pelastamaan henkilöä Y ja niin edelleen, niin tuo on kuin lukisi pelikotelon takakantta. Tuollainen ei minua niin haittaa. Vaikka tietystikään en haluaisi tietää edes sitä. :)

Tämä spoilerongelma oli vahvasti läsnä Last of Us 2:n julkaisussa. En erityisesti katsonut Last of Us 2:een liittyviä videoita, enkä seuraa niin tarkkaan pleikkariuutisia kuin vaikkapa Xbox uutisia ja silti spoilaannuin Last of Us 2:n tapahtumista. Niitä spoilereita vaan tuli ihan joka puolelta ja nyt Halon kanssa riski on ihan sama, kun on niin isosta pelistä kyse.
 
Pääsin kokeilemaan @Ode_ :lla peliä ja ai että kun tuntuu hyvälle ja näyttää jopa 1440p 120hz tilassa, mitä se on sitten 4k120 tilassa,huh. Halo3/reach/5 sekoitus, tykkään erittäin paljon tosta, että ukko liikkuu nopeampaa näin Cod pelurina.

Meikä jopa osu tosi hyvin botteja vastaan, oikea haaste vastakun pvp aukeaa, mutta kyllä kontrollit tuntu todella hyvälle kun sai senssit ja deadzonet säädettyä. Tulispa syksyllä ulos, ei malta. Tässä on kyllä codkiller.
 
Ylös Bottom