Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Saatiin kolmas kenttä. Tämä on parin matsin perusteella ehkä oma lemppari näistä. Löytyy avointakin aluetta. Myös visuaalisesti tykkään tästä.

Pääsin testaamaan Grappleshotiakin tänään. Niitä saa aina 3x käyttöön yhdellä poimintakerralla. Se on mukava vekotin, ei pettänyt odotuksia. Kävi hauska tilanne, kun olin menossa hakemaan Hammeria, jonka luo täytyy hypätä sellaisen kuilun yli, niin oman puolulainen vetäiseekin sen köydellä nenän edestä.

On tämä kyllä uskomattoman hauskaa jopa botteja vastaan, ei malttais nukkumaankaan mennä. :D
 

Liitetiedostot

  • IMG_01082021_050158_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_01082021_050158_(3840_x_2160_pixel).jpg
    2,1 MB · Lukukerrat: 32
  • IMG_01082021_045707_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_01082021_045707_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 33
  • IMG_01082021_045656_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_01082021_045656_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,6 MB · Lukukerrat: 26
  • IMG_01082021_045745_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_01082021_045745_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,5 MB · Lukukerrat: 26
  • IMG_01082021_050147_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_01082021_050147_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,8 MB · Lukukerrat: 24
  • IMG_01082021_045721_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_01082021_045721_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 32
Pääsin kokeilemaan @Ode_ :lla peliä ja ai että kun tuntuu hyvälle ja näyttää jopa 1440p 120hz tilassa, mitä se on sitten 4k120 tilassa,huh.

Hyvä kuulla, että 120 moodi on samettia. Nyt kun on Siegessä, Warzonessa ja Black Opsissa tottunut ultimate-pehmeyteen on vaikea ajatella pelaavansa nopeatempoista first person räiskintää 60 fps.

Onkos muuten tietoa pelin sisäisestä renderöinti-resosta? Ei kai se nyt voi millään 4K@120 natiivi olla Series X kanssakaan vai? Koitin vähän katsoa löytyisikö jostain infoa huonolla menestyksellä. Jos tässä ei nyt mitään taikatemppuja ole tehty, niin veikkaisin että jokin dynaaminen reso homma ehkä? Ja että ei se tuosta 1440p@120 fps tasosta juurikaan voisi nousta. Voisin veikata target tasoksi ja peli näyttää varmaankin aika tasan samalta 4k@120 tilassa kuin 1440p@120.

Saatiin kolmas kenttä. Tämä on parin matsin perusteella ehkä oma lemppari näistä. Löytyy avointakin aluetta. Myös visuaalisesti tykkään tästä.

Hyvä juttu tuo näyttääkin paremmalta, tämä karttahomma tässä ehkäpä päällimäisenä arveluttaa. Näkemäni perusteella ollaan minusta aika kaukana vaikka Halo 2 tai Halo 3 karttojen tasosta.
 
Onkos muuten tietoa pelin sisäisestä renderöinti-resosta? Ei kai se nyt voi millään 4K@120 natiivi olla Series X kanssakaan vai? Koitin vähän katsoa löytyisikö jostain infoa huonolla menestyksellä. Jos tässä ei nyt mitään taikatemppuja ole tehty, niin veikkaisin että jokin dynaaminen reso homma ehkä? Ja että ei se tuosta 1440p@120 fps tasosta juurikaan voisi nousta. Voisin veikata target tasoksi ja peli näyttää varmaankin aika tasan samalta 4k@120 tilassa kuin 1440p@120.
Noita Oden kuvia syynäämällä ei vaikuta että olisi natiivia 4K:ta, sen verran sahalaitaa ja suttuisuutta on havaittavissa. Jo Halo 5:ssä oli muistaakseni erinomaisesti toteutettu dynaaminen resoluutio, joten eiköhän tässäkin jotain sellaista hyödynnetä, vaikka moottori onkin uusi.
 
Noita Oden kuvia syynäämällä ei vaikuta että olisi natiivia 4K:ta, sen verran sahalaitaa ja suttuisuutta on havaittavissa. Jo Halo 5:ssä oli muistaakseni erinomaisesti toteutettu dynaaminen resoluutio, joten eiköhän tässäkin jotain sellaista hyödynnetä, vaikka moottori onkin uusi.

Oden shotithan on lainaamani viestin mukaan 1440p...mutta siis en minä silti usko, että paljon tuon tason yli mennään 120 fps tilassa. Se on varmaankin fixed 1440p taikka sitten dynaaminen reso jonka yläraja on tuota tasoa taikka vähäsen yli. Tuskin lähellekään 4K resoja mennään 120 tilassa, ellei ole jotakin taikuutta enginessä. 60 fps tilassa varmaankin lupa odottaa jopa natiivia 4K, tai vähintäänkin dynaamista joka huitelee aika lähellä natiivin pikselimääriä pääpiirteittäin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä juttu tuo näyttääkin paremmalta, tämä karttahomma tässä ehkäpä päällimäisenä arveluttaa. Näkemäni perusteella ollaan minusta aika kaukana vaikka Halo 2 tai Halo 3 karttojen tasosta.

334i:n pelien kartat ei ole minusta koskaan yltäneet sinne Bungien klassikoiden Lockout, Midship, Guardian, The Pit jne. tasollle. Nämä Infiniten kartat vaikuttaa silti paremmilta kuin yksikään esim. Halo 5:stä mieleen jäänyt mappi. Varsinkin tästä kolmannesta tykkään.



Hänen mukaansa on 4K/120fps Series X:llä.


Ainakin tuossa aiemmassa analyysissä väitettiin olevan natiivi 4K, mutta hänkin YouTuben videossaan arvelee lopullisen version olevan dynaaminen 4K, jotta framerate pysyy tasaisempana 120fps. Quality modessa sitten varmaan natiivi 4K. Ei oo itsellä tosiaan mitään valittamista ainakaan ulkonäön suhteen, liikkuva kuva näyttää oikein kivalta, varsinkin kun art stylestäkin tykkään. Ja muistakaa että tämä on 2kk vanha build ja peli ei kai vielä ole edes varsinaisessa Beta-vaiheessa.

Pelin Video-asetuksissa on muutes CAS Sharpening, joka on kai joku kuvanparannustekniikka? Koitin sitä laitella täysille välillä, mutta en huomannut oikein eroja. En tiedä siitä tekniikasta, että huonontaako se laatua, jos sitä on liikaa laitettu. Joissakin noista mun kuvista saattaa olla se täysillä, en ole varma.
Nuo kuvat on myös pienennetty, koska ei antanut lisätä alkup. koossa. Olivat yli 10mb kooltaan ja pienennyksen jälkeen vain 1,5-2mb. Se "Image Size"-sovellus väittää, ettei huononna kuvien laatua, mutta niinhän ne taitaa aina tehdä.

Joka tapauksessa tämän pelin myötä tullut melko iso motivaatio päivittää HDMI 2.1 telkkariin.
 
Kyllä se tuntuu jokapuolella olevan tieto että Natiivi 4K 120 FPS, en kyllä ihmettele sitä koska pelin kartat nyt ei mitään massiivisia ole ja niissä ei ole mitään kentän muokkautumista kuten Bäfässä on, joten natiivi 4K se varmasti on. Kampanjahan on varmistettu että se pyörii "up to 4K resolution at 60 FPS" joten siellä ei tällaista herkkua nähdä mutta onhan ne pelialueetkin paljon isompia ja varmasti enemmän yksityiskohtia.

 
Kyllä se tuntuu jokapuolella olevan tieto että Natiivi 4K 120 FPS, en kyllä ihmettele sitä koska pelin kartat nyt ei mitään massiivisia ole ja niissä ei ole mitään kentän muokkautumista kuten Bäfässä on, joten natiivi 4K se varmasti on...

Nin missä sellainen "tieto" seisoo? Katoisn tuon linkkaamasi jutun, en huomannut olinko puusilmä? Vaikka kartat ova pieniä jne. 120 fps vaatii niin paljon virtaa, että pitäisi näyttää todella ripulilta jos halutaan 4K resolla 120 fps tauluun. En todellakaan usko, että on natiivi 4K ainakaan. Olisi ihan poikkeuksellista.
 
Viimeksi muokattu:
Nin missä sellainen "tieto" seisoo? Katoisn tuon linkkaamasi jutun, en huomannut olinko puusilmä? Vaikka kartat ova pieniä jne. 120 fps vaatii niin paljon virtaa, että pitäisi näyttää todella ripulilta jos halutaan 4K resolla 120 fps tauluun. En todellakaan usko, että on natiivi 4K ainakaan. Olisi ihan poikkeuksellista.

Linkki oli tuohon ykisnpelin tietoon.
 
Ensimmäiset matsit Spartan botteja vastaan ja kuten arvata saikin niin nämähän oli vielä tyhmempiä kuin ODST-botit. Nämä yrittävät nakella kranaatteja vielä ODST-botteja typerimmistä paikoista, joka johtaa hupaisiin tilanteisiin. Toivottavasti saadaan vielä kunnon PVP-mätöt previewin lopuksi.

Muutamia ajatuksia itse pelistä aiempien lisäksi noin 15 pelitunnin jälkeen:

Aseet ja ampuminen:

- Battle Rifle on pelin paras ase, hands down. Rekyyli käytännössä olematon niin hipfirellä kuin ADS.
- Aim Assistin määrä on todella vähäistä, joten perfect-sarjoihin joutuu ihan oikeasti tähtäämään
- Plasma pistoolin rooli 4vs4 osalta on hieman epäselvä, kun Burst Carbine tekee saman yhdellä sarjalla.
- Gravity Hammer tarvitsee nopeamman iskuanimaation, ellei tässä ole haettu tarkoituksellista heikkoutta aseeseen.

Liikkuminen ja suojat:

- Suojat latautuvat H5 poikkeavasti myös sprintatessa, joten tämä tuo reilusti lisää tempoa peliin
- Sen sijaan sprint itsessään on hyvin pieni nopeuslisä ja tällöin pelaaja näkyy myös vihollisen tutkassa, joten nykyisellään se on hieman turha
- Slide hieman kömpelö, vauhti hidastuu liikaa ja kuljettu matkakin jää lyhyeksi. Tarvinnee hieman uudelleenmietintää mitä tällä haetaan.

Kartat

- Bazaar on aivan kuin joku CoDin kartta, missä on pelisarjalle omat uniikit kartat? Muutenkin kartan flow on käytännössä olematon kun molemmat powerupit keskellä karttaa
- Recharge selvästi previewin paras kartta ja tarjoaa Grapplella valtavasti mahdollisuuksia nopeaan siirtymään paikasta toiseen
- Live Fire taas kaipaisi hieman mietintää powerupin sijoittelun osalta, nykyisellään on aivan liian helppo napata saarekkeen takaa pelaaja kranaateilla pois pelistä. Voin vain kuvitella mikä nadespämmi PVP-matseissa tulee sniper spawnin osalta.

Powerupit ja Varusteet:

- Active Camo on selvästi nerffattu, pitää olla kohtuullisen sokea jos tuon käyttäjää ei erota maastosta vrt. H5 camo joka mahdollisti kunnon flankit
- Poweruppien käyttöönotto vielä sen verran paljon aikaa, että nämä joutuu pakostikin käyttämään ennakoivasti
- Wall on hyvä yhdistelmä sniperin kanssa, joilloin saa himpun verran lisää aikaa tähtäämiseen descopen vuoksi
- Grapple on henkilökohtainen suosikkini, voi sitä onnistumisen tunnetta kun osut tällä pelaajaan ja vedät meleellä sitten kaveria vastapalloon. :)
- Sensor käytännössä wall hack, jolla saat kyseisen sensorin skannaamalta alueelta tiedon vihuista.

Toivottavasti peliin saadaan alusta alkaen kunnon ranked-pelitilat, sandboxin aihio on kyllä kunnossa.

Pelin Esports-skene tulee olemaan todella mielenkiintoinen, kun pelit ovat niin cross-platform kuin cross-input, eli hiiri+näppis -pelaajat tulevat samaan pooliin pädipelaajien kanssa.


Hyvä kuulla, että 120 moodi on samettia. Nyt kun on Siegessä, Warzonessa ja Black Opsissa tottunut ultimate-pehmeyteen on vaikea ajatella pelaavansa nopeatempoista first person räiskintää 60 fps.

Ei tää kyllä vielä mitään samettia todellakaan ole, tosin kyseessä vasta technical preview -build. Adaptiivisella resoskaalauksella saataneen riittävästi lisää renderöintibudjettia, joten uskoisin vahvasti että näillä grafiikoilla lopputuote tulee olemaan locked 120 fps Series -konsoleilla ainakin 4vs4 osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Muutamia ajatuksia itse pelistä aiempien lisäksi noin 15 pelitunnin jälkeen:
- Aim Assistin määrä on todella vähäistä, joten perfect-sarjoihin joutuu ihan oikeasti tähtäämään

Pelin Esports-skene tulee olemaan todella mielenkiintoinen, kun pelit ovat niin cross-platform kuin cross-input, eli hiiri+näppis -pelaajat tulevat samaan pooliin pädipelaajien kanssa.
Näiden yhdistelmä lupaa kylmää kyytiä kasuaalille sohvapelaajalle. Kun vielä motion tracker toimii vain kun vastustaja sprinttaa, tulee peli olemaan armoton aloittelijalle.

Sinänsä tietysti hyvä että taitokatto on korkealla, mutta Halo on yleensä ollut myös suhteellisen "reilu" alemmankin taitotason pelaajalle.
 
Minusta saisivat lisätä ihan hieman aim assistia, ainakin optiona kytkeä päälle. Tulee olemaan ylivoimaisempaa hiiripelaajille, jos sitä ei yhtään ole. Toisaalta ei sitä liikaakaan saa olla.
Tuossa motion trackerissä oon ehkä vanhan systeemin puolella, jolloin kyykyssä ei näy kartassa, mutta muuten näkyy. Melko paljon näistä jutuista ollut muiltakin kommenttia Halon foorumilla ja Twitterissä.

- Recharge selvästi previewin paras kartta ja tarjoaa Grapplella valtavasti mahdollisuuksia nopeaan siirtymään paikasta toiseen
En tiedä, mulla tuli tosta taas eniten Halo 5 -fiilikset ja omassa järjestyksessä ehkä vähiten mieluinen. Grapplellä siinä oli tosin mukava mennä. Bazaarista oot oikeassa, mähinät keskittyi paljon sinne avoimelle alueelle, mutta ei se tehnyt kartasta epämiellyttävää pelata. Kaikista kartoista tykkäsin, joten hyvältä vaikuttaa.

Nyt siellä on alkanut se tärkein, eli PVP. Testatkaa te onnekkaat ja kommentoikaa.


Tämä kesti vain Suomen aikaa noin klo 5.00-6.45 joten ei päässyt testaamaan. Hieman harmittaa kyllä mutta ensi kerralla sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Näiden yhdistelmä lupaa kylmää kyytiä kasuaalille sohvapelaajalle. Kun vielä motion tracker toimii vain kun vastustaja sprinttaa, tulee peli olemaan armoton aloittelijalle.

Sinänsä tietysti hyvä että taitokatto on korkealla, mutta Halo on yleensä ollut myös suhteellisen "reilu" alemmankin taitotason pelaajalle.
Aikamoista selkäsaunaa saa noissa vanhemmissa Haloissa, mutta Halo 5 saa sentään tappoja itsekkin.

Ehkä kaikki Halo veteraanit pelailee sitä kolmosta vielä, niin tämmöinen noob pärjää vitosessa edes jotenkin :D
 
Pelin Esports-skene tulee olemaan todella mielenkiintoinen, kun pelit ovat niin cross-platform kuin cross-input, eli hiiri+näppis -pelaajat tulevat samaan pooliin pädipelaajien kanssa.



Meniköhän tässä ketjussa vähän puurot ja vellit sekasi? Onhan tuo vähän tulkinnanvaraisesti sanottu, mutta kun pari kertaa luin annoin kyllä itseni ymmärtää tuon sillä tavalla, että:

A) Pädipelaajat pelaavat keskenään, riippumatta siitä onko alla PC vai Xbox.
B) Hiiripelaajat pelaavat keskenään, riippumatta siitä onko alla PC vai Xbox.

...eli siis nimenomaan silleen "reilulla tavalla" eli hiiri+näppis -pelaajat eivät siis tulisi samaan pooliin pädipelaajien kanssa. Eihän tuota muutoin voisi kuunaan kutsua sanoilla " most open and accessible ecosystem to-date, allowing anyone to play!"

Se että ei ole liimaa lainkaan tai sitä on todella minimi määrä tyyliin Xbox 360 Counter Strike kuulostaa erittäin lupaavalta.
 
Viimeksi muokattu:
Meniköhän tässä ketjussa vähän puurot ja vellit sekasi? Onhan tuo vähän tulkinnanvaraisesti sanottu, mutta kun pari kertaa luin annoin kyllä itseni ymmärtää tuon sillä tavalla, että:

A) Pädipelaajat pelaavat keskenään, riippumatta siitä onko alla PC vai Xbox.
B) Hiiripelaajat pelaavat keskenään, riippumatta siitä onko alla PC vai Xbox.

...eli siis nimenomaan silleen "reilulla tavalla" eli hiiri+näppis -pelaajat eivät siis tulisi samaan pooliin pädipelaajien kanssa. Eihän tuota muutoin voisi kuunaan kutsua sanoilla " most open and accessible ecosystem to-date, allowing anyone to play!"

Se että ei ole liimaa lainkaan tai sitä on todella minimi määrä tyyliin Xbox 360 Counter Strike kuulostaa erittäin lupaavalta.
Linkin takaa: "Because of that, we are going to allow players to compete on controller or mouse and keyboard regardless of platform. This means you might see entire teams on controller, entire teams on MKB, or teams with mixed MKB and controller players."

Eli kyllä itse käsitän, että pädi ja hiirinäppis pelaajat ovat sekaisin. Tämä siis esportsissa. Ei välttämättä kertone siitä, minkälaisia fillttereitä tai asetuksia perus matchmakingissä on.
 
Linkin takaa: "Because of that, we are going to allow players to compete on controller or mouse and keyboard regardless of platform. This means you might see entire teams on controller, entire teams on MKB, or teams with mixed MKB and controller players."

Eli kyllä itse käsitän, että pädi ja hiirinäppis pelaajat ovat sekaisin. Tämä siis esportsissa. Ei välttämättä kertone siitä, minkälaisia fillttereitä tai asetuksia perus matchmakingissä on.

Minä käsitän eri tavalla. "Me aiomme sallia pelaajien kilpailla ohjaimella tai hiirellä riippumatta alustasta" Eli siis nimenomaan kuten edellisessä viestissä laitoin kohdat A & B.

Toki sekapeluukin tulee varmaankin olemaan mahdollista, mutta tod. näk. sitten pelaajien valinta eikä pakotettuna. Kuten vaikkapa Warzonessa, siinähän asiaa sitten kompensoidaan valtavalla liimalla ohjaimella pelatessa. Mutta jos ja kun tässä ei liimaa ole lainkaan/marginaalisesti olisi täysin järjenvastaista pakottaa pädipelaajat hiiren kanssa samaan laariin.
 
Linkin takaa: "Because of that, we are going to allow players to compete on controller or mouse and keyboard regardless of platform. This means you might see entire teams on controller, entire teams on MKB, or teams with mixed MKB and controller players."
Tuon mukaan minäkin ymmärrän, että olisi sekaisin :D
 
Minäkin ymmärsin, että samassa ovat kaikki. Kyllä tarvitaan aim assistia ohjaimelle hieman, jos meinaa hiirelle tuossa pärjätä. Mutta ei liikaa tai etu voi kallistua ohjainpelaajien puolelle. Esim. Halo 3:ssa sitä on todella paljon, joten ei mitään sellasta. Halollahan on perinteet kilpapelaamisen (MLG) suhteen pädillä. On tosiaan mielenkiintoista, miten saavat tuon systeemin tasapainoon.

Näyttää suoraan sanottuna melko kamalalta tuo PC performance nyt viikonlopun jälkeen, kun vähän videoita katselin. Toivottavasti saavat optimoitua kuntoon. Series X:llä oli samettia tuohon verrattuna. :D Ei lukittu 120 fps, mutta VRR:n kanssa oikein pelattava. Ja 99% varmasti paranee tuosta vielä. Uskoisin julkaisussa olevan hyvässä jamassa.

Toivottavasti saadaan pian seuraavat testit. Jäi vähän haikea olo kun piti lopettaa pari h sitten. Palautteet laitettu Waypointin foorumille ja hyvä mieli tästä jäi. Aiemmin vähän huoletti miten 343 onnistuu tämän pelin kanssa, mutta ainakaan multiplayerin suhteen ei enää.
 
Social playlists and custom matches are open to all, you can play on any platform and any device with anyone you like! For ranked matches, we plan to restrict competitive playlists based on input type, not console versus PC. That’s because we believe the input is the biggest differentiator in gameplay ability (with things like aim assist on the controller or the precision of sniping with a mouse). You can play with a controller on your PC to play ranked with your console friends, or even mouse and keyboard on your console to play ranked with your PC friends.
 
Ylös Bottom