Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kyllä tykkäsin thruster packin tuomista lisämahdollisuuksista pl. Spartan Charge, toivottavasti tämä on mukana pelissä edes varusteen muodossa. En myös ihan suoriltaan ole vakuuttunut pistoolin nerffaamisesta, aiemmin taitavat pelaajat saivat tällä edun aivottomiin AR:n kanssa juoksijoihin. No pitää testata pislaa onko se todellakin noin huono mitä videon perusteella vaikuttaisi olevan.
Minä taas en tykännyt Thrusterista, sillä se oli sitä jatkuvaa edes takas lentelyä. Ei tuntunut enää Halolta samanlailla. Tuosta oon samaa mieltä, että etu pitää olla heihin, jotka vaan räiskivät Assault Riflellä minne sattuu. Pistoolin tehokkuus taas johti siihen, ettei porukkaa niin enää kiinnostanut esim. Battle Riflen saaminen käsiinsä. Meni vähän yksitoikkoisemmaksi matsit.
 
Minä taas en tykännyt Thrusterista, sillä se oli sitä jatkuvaa edes takas lentelyä. Ei tuntunut enää Halolta samanlailla. Tuosta oon samaa mieltä, että etu pitää olla heihin, jotka vaan räiskivät Assault Riflellä minne sattuu. Pistoolin tehokkuus taas johti siihen, ettei porukkaa niin enää kiinnostanut esim. Battle Riflen saaminen käsiinsä. Meni vähän yksitoikkoisemmaksi matsit.

Jaa, minusta oli hyvinkin tyydyttävää voittaa 1 vs 1 matsi oikein ajoitetulla väistöllä ja yhtäaikaisella pistoolin pääosumalla. H5 pisla oli ihan balanssissa, BR sen sijaan oli liian heikko, ellet ollut ihan iholla. Tällöin kaksi sarjaa + melee riitti tappoon. Olisivat saaneet buffata hieman Battle Rifleä, jotta sille olisi ollut käyttöä H2 BR:n tapaan.
 
Jaa, minusta oli hyvinkin tyydyttävää voittaa 1 vs 1 matsi oikein ajoitetulla väistöllä ja yhtäaikaisella pistoolin pääosumalla. H5 pisla oli ihan balanssissa, BR sen sijaan oli liian heikko, ellet ollut ihan iholla. Tällöin kaksi sarjaa + melee riitti tappoon. Olisivat saaneet buffata hieman Battle Rifleä, jotta sille olisi ollut käyttöä H2 BR:n tapaan.
Ihan hyviä pointteja, vaikka vähän eri mieltä asiasta olenkin. Laitahan kokemuksia sitten kun olet päässyt peliä testaamaan.

Nyt sitten odotellaan, että moneltako päästään pelin kimppuun. Veikkaisin illalle menevän. Muistakaahan räiskiä paljon niitä botteja, niin saadaan mahdollisesti 4vs4 PvP loppupäivinä.
 
Pelikuvan perusteella AR näyttää aika hyvältä mid-range -aseeltakin kun ampuu purskeina. Pistooli vaikutti omaan silmään aika tehokkaalta myös. BR oli selvästi pidemmän rangen ase, ja tähtäinruudukko on sillä niin pieni, että siitä tullee ehkä enemmän taitoa vaativa taitoase peliin. Mielenkiintoista nähdä mihin rakoon se uusi kivääri sitten asettuu.
 
Ilmeisesti perus One versio on lukittu 30 FPS, ainakaan ei ole tehokonsoli ja PC versiota rampautettu sen takia että haettaisiin 60 FPS heikoimmalla koneella.



Eli yhtään vakavammin pelinsä ottavan kannattaa unohtaa competitive-pelit vanhoilla laitteilla. Sinällään harmi kun H5 rullasi myös peruskonsoleilla 60 fps, vaikka ulkoasu olikin varsin karseaa katsottavaa.
 
Ilmeisesti perus One versio on lukittu 30 FPS, ainakaan ei ole tehokonsoli ja PC versiota rampautettu sen takia että haettaisiin 60 FPS heikoimmalla koneella.



Varmaan aika turhaa lähteä vetelemään tuollaisia johtopäätöksiä jostain "TechnicalPreview Steamistä" joka on jostain Alpha version alpha versiosta vaikka joku noobie Twitterissä niin sanookin. En oikein jaksa uskoa. Pakko se "lippulaivatuote" on 60 FPS saada rullaamaan kaikilla koneilla, vaikka sitten ripuligraffoilla. (Toki voisi olla optio, että voisi valita myös 30 FPS paremmilla puitteilla)

Eli yhtään vakavammin pelinsä ottavan kannattaa unohtaa competitive-pelit vanhoilla laitteilla. Sinällään harmi kun H5 rullasi myös peruskonsoleilla 60 fps, vaikka ulkoasu olikin varsin karseaa katsottavaa.

...ei ehkä kannata tosiaan purematta niellä kaikkea mikä lukee internetissä.
 
Varmaan aika turhaa lähteä vetelemään tuollaisia johtopäätöksiä jostain "TechnicalPreview Steamistä" joka on jostain Alpha version alpha versiosta vaikka joku noobie Twitterissä niin sanookin. En oikein jaksa uskoa. Pakko se "lippulaivatuote" on 60 FPS saada rullaamaan kaikilla koneilla, vaikka sitten ripuligraffoilla. (Toki voisi olla optio, että voisi valita myös 30 FPS paremmilla puitteilla)



...ei ehkä kannata tosiaan purematta niellä kaikkea mikä lukee internetissä.

Tuskinpa DF:n Battaglia olisi alkanut moisella edes spekuloimaan ellei hänellä olisi asiasta kättä pidempää. Toki aika näyttää mikä tilanne todellisuudessa on. Ainakin tämän pohjalta peli on 60 fps myös peruskonsoleilla:



Kummallista jos 343i:llä ei ole parempaa tapaa demota peliä kuin Xboxin omalla capture-työkalullaan, josta koko juttu sai ilmeisesti alkunsa.
 
Varmaan aika turhaa lähteä vetelemään tuollaisia johtopäätöksiä jostain "TechnicalPreview Steamistä" joka on jostain Alpha version alpha versiosta vaikka joku noobie Twitterissä niin sanookin. En oikein jaksa uskoa. Pakko se "lippulaivatuote" on 60 FPS saada rullaamaan kaikilla koneilla, vaikka sitten ripuligraffoilla. (Toki voisi olla optio, että voisi valita myös 30 FPS paremmilla puitteilla)

...ei ehkä kannata tosiaan purematta niellä kaikkea mikä lukee internetissä.
Vaikka olenkin samaa mieltä liikojen johtopäätösten tekemisestä, niin ei myöskään kannata odottaa liikoja 8 vuotta vanhan konsolin tuesta. Lippulaivatuotteen pitää nimittäin vakuuttaa ensisijaisesti lippulaivakonsolilla.
 
Halohan oli Reachiin asti 30fps, joten sinänsä tuo ei mitään uutta sarjan osalta ole. Lisäksi myös Series-konsolin omistavana on ihan ns "mieluinenkin" tieto, että One ei pysty pyörittämään peliä 60fps. En tietenkään haluaisi, että Onen pelaajat joutuvat pelaamaan Infiniteä 30fps, mutta pääpaino pitää mielestäni olla nyt uudessa sukupolvessa, eikä karsia vanhan sukupolven vuoksi peliä.
Halo 5 kohdalla jouduttiin poistamaan split screen ja muutenkin riisumaan peliä melko paljon, jotta se saatiin pyörimään 60fps Onella.

Kylläpäs kestää Flightilla alkaa, ollaan jo 3½h jäljessä arvioidusta aikataulusta. Pelailen tässä Halo 3:sta odotellessa. Huomenna sitten herätessä varmaan serverit auki.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka olenkin samaa mieltä liikojen johtopäätösten tekemisestä, niin ei myöskään kannata odottaa liikoja 8 vuotta vanhan konsolin tuesta. Lippulaivatuotteen pitää nimittäin vakuuttaa ensisijaisesti lippulaivakonsolilla.

Yksinpeli saattaa olla 30 FPS, mutta minusta 60 FPS kaikilla Xbox konsoleilla moninpelissä on aika selvää ja varmaa. Turha tätä nyt on tämän enempää jankata, varmaankin selviää aika pian.
 
Jep juuri lueskelin reddittiä ja näin siellä monet sanoo, pelissä on performance modi mutta se ei nosta peliä 60 FPS vaan on todennäköisesti vakaampi 30 FPS tai sitten se voi julkaisussa olla 60, mutta ei kannata tuudittautua siihen että se siitä mihinkään välttis nousee.
 



Hänen mukaansa on 4K/120fps Series X:llä.

Peli tuntuu ihan uskomattoman hyvältä ja sulavalta. Ja upean näköinen on. Löytyy Quality- ja Performance -moodit. Mulla telkkarin reso yltää vain 1440p/120fps ja ainakin FreeSync päällä on todella sulavaa menoa.
Pieniä teknisiä ongelmia, välillä kaatunut matsi jne. Varsinkin alussa oli, mutta nyt pitemmällä päivää on jo vakaampaa. Academy-moodissa outoa välkkymistä välillä, mutta itse multiplayer (Bot Slayer)-matseissa ei ollenkaan samaa ongelmaa. PC-puolella on ilmeisesti aika paljon ongelmia performancen kanssa.

Nyt on vasta Marine (normal)-tason botteja vastassa, joten kaikki pelit päättyy 50vs10-20 pistettä. Haastavampia botteja tarvisi pikaisesti, kiitos. Ja yksi kenttä vasta tässä. Huomenna varmaan tulee uusi kenttä ja ODST-tason botteja vastaan. Lisäksi on tuo Academy, joka on harjoitteluampumarata eri aseilla. Uudet aseet tuntuu hyviltä ja onnistuneilta. Ylipäätänsä kaikki aseet tuntuu ja näyttää mahtavilta.
Tekisi mieli päästä pelaamaan PvP, toivottavasti saadaan se vielä tämän Flightin aikana.

Kuten voi ehkä tekstistä huomatakin, olen todella innoissani! Peli tuntuu classic Halolta, mutta tuoreelta ja hauskalta pelata. Time to Kill on samaa luokkaa kuin vanhoissakin Haloissa. Ihan hieman taitaa jotkut aseet ampua nopeammin, sekä ne toimivat myös melko kaukaa. Tällainen tunne ainakin mulla verrattuna vaikka Halo 3:seen. Fiilikset mahtavat ja tulee melko samanlainen olo kuin aikoinaan Halo 3 Betasta. :)

Lisäsin kuvia, joita napsin. Kokoa pienennetty puhelinsovelluksen avulla.
 

Liitetiedostot

  • IMG_30072021_193417_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_30072021_193417_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,2 MB · Lukukerrat: 38
  • IMG_30072021_193527_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_30072021_193527_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,9 MB · Lukukerrat: 39
  • IMG_30072021_193516_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_30072021_193516_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,9 MB · Lukukerrat: 36
Viimeksi muokattu:
Peli tuntuu ihan uskomattoman hyvältä ja sulavalta. Ja upean näköinen on. Löytyy Quality- ja Performance -moodit. Mulla telkkarin reso yltää vain 1440p/120fps ja ainakin FreeSync päällä on todella sulavaa menoa.
Pieniä teknisiä ongelmia, välillä kaatunut matsi jne. Varsinkin alussa oli, mutta nyt pitemmällä päivää on jo vakaampaa. Academy-moodissa outoa välkkymistä välillä, mutta itse multiplayer (Bot Slayer)-matseissa ei ollenkaan samaa ongelmaa. PC-puolella on ilmeisesti aika paljon ongelmia performancen kanssa.

Nyt on vasta Marine (normal)-tason botteja vastassa, joten kaikki pelit päättyy 50vs10-20 pistettä. Haastavampia botteja tarvisi pikaisesti, kiitos. Ja yksi kenttä vasta tässä. Huomenna varmaan tulee uusi kenttä ja ODST-tason botteja vastaan. Lisäksi on tuo Academy, joka on harjoitteluampumarata eri aseilla. Uudet aseet tuntuu hyviltä ja onnistuneilta. Ylipäätänsä kaikki aseet tuntuu ja näyttää mahtavilta.
Tekisi mieli päästä pelaamaan PvP, toivottavasti saadaan se vielä tämän Flightin aikana.

Kuten voi ehkä tekstistä huomatakin, olen todella innoissani! Peli tuntuu classic Halolta, mutta tuoreelta ja hauskalta pelata. Time to Kill on samaa luokkaa kuin vanhoissakin Haloissa. Fiilikset mahtavat ja tulee melko samanlainen olo kuin aikoinaan Halo 3 Betasta. :)

Lisäsin kuvia, joita napsin. Kokoa pienennetty puhelinsovelluksen avulla.
Tämä taisi olla eka kerta, kun saatiin boksiversiosta screenshotteja ja hyvältä näyttää :D
 
Itsekin pääsiin mukaan testeihin ja näin 2-3h jälkeen kyllä hyvät fiilikset.

Plussat:
- Aseet ovat hyviä kaikinpuolin (äänet, tuntuma jne.)
- Liikkuminen modernia, mutta silti tuntuu Halolta
- Musiikki jälleen kerran hyvää
- Yleisesti parasta Halo-gameplayta hetkeen, ainakin omaan makuuni paras 343-Halo

Miinukset:
- Tiimikavereista voi kävellä läpi, jonka näen miinuksena Forgea ajatellen
- Armor Hallissa hahmon pyörittäminen hieman kankeaa
- Muutama bugi, mitä voi nyt Technical Previewistä odottaakin
 
Plussat:
- Aseet ovat hyviä kaikinpuolin (äänet, tuntuma jne.)
- Liikkuminen modernia, mutta silti tuntuu Halolta
- Musiikki jälleen kerran hyvää
- Yleisesti parasta Halo-gameplayta hetkeen, ainakin omaan makuuni paras 343-Halo
Samaa mieltä kaikista. Helposti paras 343:n Halo.

Musiikki on loistavaa. Matseissa on alussa ja loppuhetkillä tunnelmamusiikkia taustalla ja sitten pelin loppuessa vielä sama musiikki, joka oli siinä Multiplayer-trailerin alussa. Myös Menu-musat on parhaat sitten Reachin.

Miinukset:
- Tiimikavereista voi kävellä läpi, jonka näen miinuksena Forgea ajatellen
Tämän voisi korjata. Toisaalta kun miettii, niin melko usein sitä aikoinaan kävi niin, että oma blokkasi reitin tai työnsi suoraan tulitukseen, kranaattiin yms. Tuo voi ehkä olla asetuksista tarvittaessa muutettava juttu sitten valmiissa pelissä.

Tullut myös tosi hyvä muutos, että friendly fireä ei enää ole. Montakohan tuhatta kertaa kuolin oman kranaattiin Halo-urallani. :D

Muutama kuva vielä:
 

Liitetiedostot

  • IMG_30072021_214408_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_30072021_214408_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,4 MB · Lukukerrat: 28
  • IMG_30072021_214425_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_30072021_214425_(3840_x_2160_pixel).jpg
    1,7 MB · Lukukerrat: 25
  • IMG_30072021_214450_(3840_x_2160_pixel).jpg
    IMG_30072021_214450_(3840_x_2160_pixel).jpg
    2,1 MB · Lukukerrat: 26
Ylös Bottom