Ensimmäiset matsit Spartan botteja vastaan ja kuten arvata saikin niin nämähän oli vielä tyhmempiä kuin ODST-botit. Nämä yrittävät nakella kranaatteja vielä ODST-botteja typerimmistä paikoista, joka johtaa hupaisiin tilanteisiin. Toivottavasti saadaan vielä kunnon PVP-mätöt previewin lopuksi.
Muutamia ajatuksia itse pelistä aiempien lisäksi noin 15 pelitunnin jälkeen:
Aseet ja ampuminen:
- Battle Rifle on pelin paras ase, hands down. Rekyyli käytännössä olematon niin hipfirellä kuin ADS.
- Aim Assistin määrä on todella vähäistä, joten perfect-sarjoihin joutuu ihan oikeasti tähtäämään
- Plasma pistoolin rooli 4vs4 osalta on hieman epäselvä, kun Burst Carbine tekee saman yhdellä sarjalla.
- Gravity Hammer tarvitsee nopeamman iskuanimaation, ellei tässä ole haettu tarkoituksellista heikkoutta aseeseen.
Liikkuminen ja suojat:
- Suojat latautuvat H5 poikkeavasti myös sprintatessa, joten tämä tuo reilusti lisää tempoa peliin
- Sen sijaan sprint itsessään on hyvin pieni nopeuslisä ja tällöin pelaaja näkyy myös vihollisen tutkassa, joten nykyisellään se on hieman turha
- Slide hieman kömpelö, vauhti hidastuu liikaa ja kuljettu matkakin jää lyhyeksi. Tarvinnee hieman uudelleenmietintää mitä tällä haetaan.
Kartat
- Bazaar on aivan kuin joku CoDin kartta, missä on pelisarjalle omat uniikit kartat? Muutenkin kartan flow on käytännössä olematon kun molemmat powerupit keskellä karttaa
- Recharge selvästi previewin paras kartta ja tarjoaa Grapplella valtavasti mahdollisuuksia nopeaan siirtymään paikasta toiseen
- Live Fire taas kaipaisi hieman mietintää powerupin sijoittelun osalta, nykyisellään on aivan liian helppo napata saarekkeen takaa pelaaja kranaateilla pois pelistä. Voin vain kuvitella mikä nadespämmi PVP-matseissa tulee sniper spawnin osalta.
Powerupit ja Varusteet:
- Active Camo on selvästi nerffattu, pitää olla kohtuullisen sokea jos tuon käyttäjää ei erota maastosta vrt. H5 camo joka mahdollisti kunnon flankit
- Poweruppien käyttöönotto vielä sen verran paljon aikaa, että nämä joutuu pakostikin käyttämään ennakoivasti
- Wall on hyvä yhdistelmä sniperin kanssa, joilloin saa himpun verran lisää aikaa tähtäämiseen descopen vuoksi
- Grapple on henkilökohtainen suosikkini, voi sitä onnistumisen tunnetta kun osut tällä pelaajaan ja vedät meleellä sitten kaveria vastapalloon.

- Sensor käytännössä wall hack, jolla saat kyseisen sensorin skannaamalta alueelta tiedon vihuista.
Toivottavasti peliin saadaan alusta alkaen kunnon ranked-pelitilat, sandboxin aihio on kyllä kunnossa.
Pelin Esports-skene tulee olemaan todella mielenkiintoinen, kun pelit ovat niin cross-platform kuin cross-input, eli hiiri+näppis -pelaajat tulevat samaan pooliin pädipelaajien kanssa.
Hyvä kuulla, että 120 moodi on samettia. Nyt kun on Siegessä, Warzonessa ja Black Opsissa tottunut ultimate-pehmeyteen on vaikea ajatella pelaavansa nopeatempoista first person räiskintää 60 fps.
Ei tää kyllä vielä mitään samettia todellakaan ole, tosin kyseessä vasta technical preview -build. Adaptiivisella resoskaalauksella saataneen riittävästi lisää renderöintibudjettia, joten uskoisin vahvasti että näillä grafiikoilla lopputuote tulee olemaan locked 120 fps Series -konsoleilla ainakin 4vs4 osalta.