Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Graafisesti aika ruma peli, mutta maailman hiekkalaatikkomaisuus tuo mieleen Halo 1 pelin tehtävän "Halo". Siinä käytiin pelastamassa solttuja, jotka olivat tehneet pakkolaskun sormus-planeetalle. Toisaalta tässä pelivideossa meno näytti jotenkin täysin aivottomalta. Mene, tuhoa, räjäytyä ja sellainen taktisuus puuttui täysin.

Ristiriitainen fiilis. Paljon hyvää, mutta suuria kysymysmerkkejä ilmassa. Pelin ruma ulkoasu yllätti.
No aika kaukana tuo rumasta oli omasta mielestä mutta kai se on sitte katsojan silmässä…

Näytti kyllä ennen kaikkea hauskalta ja hyvällä tavalla tuli eka Halo mieleen. Onkohan tämä nyt sitte kokonaan open world vai onkohan tässä vain laajempia kenttiä? Tuosta sai ehkä kuvan, että ihan open worldia olisi.
 
Kyllähän tuo nyt graafisesti jo ihan ihan hyvältä näyttää. Tietenkään mitään kummankaan Horizon-pelin tasoista graafista loistoa ei nähdä pelissä, mutta eipä se taida olla mikään maailmanloppu kun ei ne grafiikat ikinä Haloissa ole ollut alan terävintä kärkeä muutenkaan.

Tarina varmaan on tässä pelissä tärkeä monelle, joten jos sekin on hyvällä tasolla, niin kyllähän tästä pelistä sitten uskaltaa jo sanoa, että 343 on tehnyt hyvää tämän pelin kanssa. Hieno juttu pelisarjan faneille.
 
Grafiikka oli juuri sellaista mitä Halolta voidaan odottaa. En odottanukkaan, että grafiikka olisi esim. God of Warin tasoa, mutta huikea parannus viime vuoden traileriin. Kyllähän tuo tarina lisäsi hypeä entisestään. Voi olla, että tämä on paras Halo -peli 365 Industriesilta.

Pelattavuus näytti oikein hauskalta ja hienoa, että alueet ovat hieman suuremmat, vaikka tästä ei voida puhua open world -tasoista peliä tai mistä sitä vielä tietää? Eiköhän tämäkin selviää marraskuussa.

Nyt on kova hype päällä itselläni!
 
Graafisesti aika ruma peli, mutta maailman hiekkalaatikkomaisuus tuo mieleen Halo 1 pelin tehtävän "Halo". Siinä käytiin pelastamassa solttuja, jotka olivat tehneet pakkolaskun sormus-planeetalle. Toisaalta tässä pelivideossa meno näytti jotenkin täysin aivottomalta. Mene, tuhoa, räjäytyä ja sellainen taktisuus puuttui täysin.

Ristiriitainen fiilis. Paljon hyvää, mutta suuria kysymysmerkkejä ilmassa. Pelin ruma ulkoasu yllätti.
Kannattaa kattoa millä laatuasetuksella se sielä tuubissa on. Näytti meinaan ihan hyvältä 1440p asetuksella jo. ;)
 
No aika kaukana tuo rumasta oli omasta mielestä mutta kai se on sitte katsojan silmässä…

Näytti kyllä ennen kaikkea hauskalta ja hyvällä tavalla tuli eka Halo mieleen. Onkohan tämä nyt sitte kokonaan open world vai onkohan tässä vain laajempia kenttiä? Tuosta sai ehkä kuvan, että ihan open worldia olisi.
Ei pitäisi olla open world sanan varsinaisessa merkityksessä.

No, Halo Infinite will not be an open-world game akin to Grand Theft Auto, Assassin's Creed, or the like.

Rather, Halo Infinite is trying to recapture some of Halo fans' favorite aspects of the original game. 343 mentions the original Halo's Silent Cartographer level as an example. The Silent Cartographer is a linear level, but it's large, open, with explorable facilities, and layers of verticality. But perhaps the bigger concept is that the level is cohesive. Despite being so open and linear, it feels like a part of a bigger open world.

343 describes how there's a linear thread driven by Halo Infinite's story --players have a lot of freedom to explore beyond that. For example, players could take a banshee and "stray from the path" to do objectives outside of the story. The world will still be contained by story progression, on some levels more than others, but that freedom to explore is always available and often encouraged. In other words, it's a classic Halo experience.
 
Jotenki arvasin ton grafiikka nillityksen mikä oli luvassa, Halot ei oo tähdännyt graafiseen tykitykseen ellei lasketa Halo 5:sta.
 
Graafisesti aika ruma peli, mutta maailman hiekkalaatikkomaisuus tuo mieleen Halo 1 pelin tehtävän "Halo". Siinä käytiin pelastamassa solttuja, jotka olivat tehneet pakkolaskun sormus-planeetalle. Toisaalta tässä pelivideossa meno näytti jotenkin täysin aivottomalta. Mene, tuhoa, räjäytyä ja sellainen taktisuus puuttui täysin.

Ristiriitainen fiilis. Paljon hyvää, mutta suuria kysymysmerkkejä ilmassa. Pelin ruma ulkoasu yllätti.
Mites pilarit?
 
No aika kaukana tuo rumasta oli omasta mielestä mutta kai se on sitte katsojan silmässä…

Näytti kyllä ennen kaikkea hauskalta ja hyvällä tavalla tuli eka Halo mieleen. Onkohan tämä nyt sitte kokonaan open world vai onkohan tässä vain laajempia kenttiä? Tuosta sai ehkä kuvan, että ihan open worldia olisi.
God of War tasoa olisi mahdoton tehdä myös PS5 alustalla jos haluaisi open world pelin
 
Minusta tuo video, jonka katsoin 1080p-tasolla, oli kyllä visuaalisesti ihan huipputasoa, enkä usko, että se pyörii noin hyvin konsolilla kaikki karkit kaakossa. Odotukset ovat siis todella korkealla. Aika paljon tuli uudet Doomit mieleen. Makuasia, pitääkö tuollaisesta tyylistä vai ei.
 
God of War tasoa olisi mahdoton tehdä myös PS5 alustalla jos haluaisi open world pelin
Ei se nyt ihan näinkään ole. Mielestäni Sonyn open world pelit eivät juurikaan graafisesti eroa vaikkapa God of Warista joka on pikemminkin lineäärinen semi-open world, vähän niin kuin tämä Halo tai viimeisin Gears. Tietenkin joitain trade-offeja joutuu tekemään graafisesti kun suunnittelee open world peliä verrattuna esimerkiksi lineäärisempään peliin kuten vaikkapa ukkojen kasvojen piirteet voivat olla heikommat open worldissa.

Mutta kyllähän jo esimerkiksi vuonna 2017 Horizon Zero Dawnin kanssa pelaava kansa ihmetteli miten voi open world peli näyttää paremmalta kuin yksikään singleplayer peli siihen mennessä PS4:n kaltaisella nuhapumpulla (no okei poislukien Uncharted 4 tai The Order 1886). Ja tietenkin myös Xboxilla on esimerkiksi Forza-pelisarjan toimesta näytetty, että kyllä God of Warin kaltaista graafista ilotulitusta voi open world pelissä myös saada aikaan.

Sori offtopic.
 
hyvältä näytti kun katto 1440p resolla, ei nyt mitään graaffista tykitystä mutta tarpeeksi. gameplay taas oli täyttä timanttia.
 
Jotenki arvasin ton grafiikka nillityksen mikä oli luvassa, Halot ei oo tähdännyt graafiseen tykitykseen ellei lasketa Halo 5:sta.
No tästä täytyy olla vähän eri mieltä, Halo 5 nimittäin oli eka 60fps Halo ja teki merkittäviä uhrauksia grafiikoiden laadussa tämän saavuttamiseksi (mm. animaatiot, efektit ja tekstuurit). Näitä kompromisseja kuitenkin One X -päivityksellä korjailtu.

Halo Reach ja varsinkin Halo 4 myös puskivat alustansa aika lailla suorituskyvyn rajoille grafiikoillaan, vaikka olivat 30fps pelejä. Molemmat ovat kestäneet hyvin aikaa ja näyttävät edelleen hyvältä. Ja olihan Halo 1 myös aikanaan konsolirintamalla aika huippua grafiikoiltaan.

Infinite näyttää myös hyvältä. Moninpelimateriaali on näyttänyt jopa paremmalta kuin tämä kampanjamateriaali, mutta lopullinen laatu kampanjassa näkyy vasta suoraan pelaajan ruudulla, näiden videoiden perusteella en tekisi kuvanlaadusta lopullisia päätelmiä. Parannus ekaan demoon on silti tässä uudessa videossa merkittävä kaikilla osa-alueilla.
 
No tästä täytyy olla vähän eri mieltä, Halo 5 nimittäin oli eka 60fps Halo ja teki merkittäviä uhrauksia grafiikoiden laadussa tämän saavuttamiseksi (mm. animaatiot, efektit ja tekstuurit). Näitä kompromisseja kuitenkin One X -päivityksellä korjailtu.

Halo Reach ja varsinkin Halo 4 myös puskivat alustansa aika lailla suorituskyvyn rajoille grafiikoillaan, vaikka olivat 30fps pelejä. Molemmat ovat kestäneet hyvin aikaa ja näyttävät edelleen hyvältä. Ja olihan Halo 1 myös aikanaan konsolirintamalla aika huippua grafiikoiltaan.

Infinite näyttää myös hyvältä. Moninpelimateriaali on näyttänyt jopa paremmalta kuin tämä kampanjamateriaali, mutta lopullinen laatu kampanjassa näkyy vasta suoraan pelaajan ruudulla, näiden videoiden perusteella en tekisi kuvanlaadusta lopullisia päätelmiä. Parannus ekaan demoon on silti tässä uudessa videossa merkittävä kaikilla osa-alueilla.

Ja itse olen taas eri meiltä, siittä olen samaa mieltä että Halo 1 näytti kyllä sillä sukupolvella kaapin paikkaa mutta ei sitä muut Halot ole tehneet.
 
Pääsin nyt katsomaan kunnon ruudulta ja äänentoistolla videon. Äänisuunnittelijoille paljon kiitosta. Munakkaat äänet ja hyvät musat. Lopussa soiva musiikki (esim. 5.35) tuntuu erittäin onnistuneelta lisäykseltä, kuten muutkin. Samoin Betassa soineet musiikit vakuutti.

Havahduin suu auki useamman kerran videota katsoessa, äänimaailman, uusien gameplay-elementtien ja ihan grafiikankin takia. Melkoinen parannus viime vuoden esitykseen verrattuna, ihan jo fiiliksen perusteella, joka videosta välittyi.

Hahmomallit näyttää hyvältä ja ei pitäisi tulla ikävä Prometheaneita ja harmaahkoa art styleä. Monta hyvää kohtaa videossa, jotka toi esille uudistuksia mekaniikoihin ja korostivat sandboxin huikeutta. Mini-bossit ja kevyet upgradet, kelpaa myös.

Gameplay timanttia todellakin ja varsinkin taitava pelaaja voi tehdä mielettömiä juttuja. Joku sanoi tämän olevan kuin Halo 3.5, mutta tähän päivään tuotuna, joka on minusta ihan osuva. Niin gameplayn, kuin art stylenkin suhteen.

Oon koittanut hillitä hypettymistä pelien suhteen viime vuosina, jottei pety niin pahasti. Mutta täytyy sanoa, että oon todella hypeissä tästä pelistä.
Hullua ajatella, että periaatteessa yli 10 vuotta oon odottanut uutta hyvää Haloa ja enää reilu kuukausi, niin pääsen vihdoin sellaista pelaamaan. Multiplayerin osalta homma on jo varma ja kampanjankin suhteen näyttää lupaavalta.

E: Harmi kun tästä ei tule mitään keräilyversiota, nimittäin voisin kerrankin ostaa. Ulkomailta pitää varmaan laittaa steelbook tulemaan, että edes jotain spesiaalia.
 
Viimeksi muokattu:
Mites pilarit?

No itseasiassa jos vertaat pilareita siihen 1.pelivideoon joka tuli, jota mm. tälläkin foorumilla monet lähes itkivät samalla ylistäen sitä jotenkin aivan uskomattomaksi... niin niihin pilareihin verrattuna näihin uusiin on selvästi panostettu.

Pinta näyttää metalliselta, niihin osuu hienosti valon heijastukset, ne eivät häiritse vaan päinvastoin ovat ihan jees.

Vertaan pelikuvaa Halo 1 pelin tehtävään Halo, jossa tosiaan pelastetaan Warthogin avulla näitä marineita. Niitä saa sitten kyytiin ja siinäkin ollaan sormus-planeetalla. Tekijät ovat niin ikään myöntäneet että palataan juurille. Joltain kohdilta pelivideo näyttää kuitenkin visuaalisesti todella karulta. Vertaan esim. Gears 5 peliin. Taikka tulevaan Horizon Forbidden West peliin.
 
Mikä tuon videon tarkoitus oli? Aivan onneton pelivideodemo näytettiin vuonna 2020. Silloin sitä kritisoitiin, fanit itkivät aaa mahtavinta ikinä. Nyt kritisoidaan vuoden 2021 pelikuvaa että ei edelleenkään graafisesti mitään next gen materiaalia. Tämä laittaa miettimään. Valaistus on selkeästi muutettu, mutta teknisesti lopullisen version on oltava vielä paljon parempi.
 
Kyllähän tästä voi katsella että parannusta on tapahtunut melkeen joka asiassa, mutta omaan silmään varsinkin valaistus ja Master Chief on saaneet isoimman päivityksen.
Tekstuurit ja valaistus parantuneet selvästi. Näyttää paljon paremmalta.

Esitelty Zeta Halo näyttää maailmana aikas hyvältä. Kyllä tässä pystyy näkemään sen, että peliin tuodaan lisää sisältöä vuosien saatossa, kun leikkikenttänä on "koko" rinkula. Pieni huolenaihe tuossa tietysti on se, että sisältö toistaa liikaa itseään. Tähän auttaa Halon monipuolinen pelattavuus, mutta ei sekään kanna loputtomiin. Tosin uudet pomomatsit näyttävät tuovan vaihtelua jo heti kättelyssä. Hahmon kehittäminen tietysti myös panostaa tekemään asioita. Tällaista hahmonkehitystä ei olla aikaisemmin Haloissa nähty, joten mielenkiintoista nähdä miten se on toteutettu.

Sitten on tietysti moninpeli. Sehän on näyttänyt hyvältä jo pidempään. Ei muuta kuin taistelukentälle.

Edelleen se tärkein: peli näyttää ihan superhauskalta pelata pelasi sitten kampanjaa tai moninpeliä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom