Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tekstuurit ja valaistus parantuneet selvästi. Näyttää paljon paremmalta.

Esitelty Zeta Halo näyttää maailmana aikas hyvältä. Kyllä tässä pystyy näkemään sen, että peliin tuodaan lisää sisältöä vuosien saatossa, kun leikkikenttänä on "koko" rinkula. Pieni huolenaihe tuossa tietysti on se, että sisältö toistaa liikaa itseään. Tähän auttaa Halon monipuolinen pelattavuus, mutta ei sekään kanna loputtomiin. Tosin uudet pomomatsit näyttävät tuovan vaihtelua jo heti kättelyssä. Hahmon kehittäminen tietysti myös panostaa tekemään asioita. Tällaista hahmonkehitys ei olla aikaisemmin Haloissa nähty, joten mielenkiintoista nähdä miten se on toteutettu.

Sitten on tietysti moninpeli. Sehän on näyttänyt hyvältä jo pidempään. Ei muuta kuin taistelukentälle.

Edelleen se tärkein: peli näyttää ihan superhauskalta pelata pelasi sitten kampanjaa tai moninpeliä.

Kyllähän tässä itselläkin toivo nousee että 343 on vihdoin onnistunut tekemään Halo pelin joka näyttää siltä että voi olla haastaja ihan sarjan parhaimmille, kunhan tarina puoli ei ole kärsinyt tuosta avoimemmasta tyylistä. Mutta ei tätä nyt enää tarvitse odotella pelonsekaisin tuntein kun jotain sentäs nyt näytetty.
 
Melko hyvin on yksityiskohtia saanut Mestari johtajan haarniska, vaikka edellinen Demo näytti myös omaan silmään hyvältä niin kyllä parempaan suuntaan on menty.
 
Kyllähän tässä itselläkin toivo nousee että 343 on vihdoin onnistunut tekemään Halo pelin joka näyttää siltä että voi olla haastaja ihan sarjan parhaimmille, kunhan tarina puoli ei ole kärsinyt tuosta avoimemmasta tyylistä. Mutta ei tätä nyt enää tarvitse odotella pelonsekaisin tuntein kun jotain sentäs nyt näytetty.
Pieni riski siinä on. Omaan makuun tarina saisi edelleen olla valokeilassa. Avoin tai edes avoimempi maailma on aina riski tälle, kun pelaajan toimia ei voi täysin ohjailla. Ihan mielenkiintoiset lähtökohdat nyt kuitenkin annettiin.
 
Samaa mieltä, että tarina on enää se juttu, joka tässä jännittää. En oikeen tiedä mitä mieltä tuosta avoimemmasta maailmasta olen. ODST:ssä tykkäsin kun oli avoimempaa, mutta siinä pelissä ei sen kummempia sivutehtäviä ollut. Vanhoissa Haloissa tykkäsin myös avoimista ulkoilmakentistä. Se oli tosin vielä sitä aikaa kun open world oli siisti asia, eikä ollut vielä "väsymystä" sen suhteen.

Nykyään otan ehkä mielummin putkijuoksumaisen, kuin avoimen maailman pelin. Varsinkin, jos maailma on toteutettu jonkunlaiseen copy-paste -tyyliin, kuten esim. Ubisoftin peleissä tuntuu olevan. Infinitessä tuo gameplay on selkeästi tosi laajaa. Voit tehdä sandboxissa vaikka mitä ja periaate "30 seconds of fun" näkyy hyvin selvänä. Hauskan pelattavuuden vuoksi uskoisin perus outpostin/keepin tyhjennyksen olevan hauskempaa, kuin Far Cryssä. Halon loren koen myös paljon mielenkiintoisemmaksi, kuin vaikka Far Cryn, joka heijastuu todennäköisesti myös motivaatioon tutkia maailmaa.
 
Halo 1 on sarjan paras peli juuri siksi että se tarjoaa vähän tuollaista avoimempaa tehtävää ja sitten tarvittaessa mennään putkessa ja hyvä tarina siihen saatiin, joten toivotaan 343 löytäneen myös hyvän balanssin näiden kahden välillä. Toisaalta Halo 2 otti ison harppauksen eteenpäin tarinan kerronnassa mutta sitten kentät oli putkeakin putkimaisempia, toisaalta tämä ei ollut sen tarinan vika vaan että studiolta loppui aika kesken ja konsolista tehot liiallisen kunnianhimon takia.

Se on taitoa vaativa työ saada nuo osa-alueet balansoitua oikein, uskotan että näin on nyt onnistuttu.
 
Halo 1 on sarjan paras peli juuri siksi että se tarjoaa vähän tuollaista avoimempaa tehtävää ja sitten tarvittaessa mennään putkessa ja hyvä tarina siihen saatiin, joten toivotaan 343 löytäneen myös hyvän balanssin näiden kahden välillä. Toisaalta Halo 2 otti ison harppauksen eteenpäin tarinan kerronnassa mutta sitten kentät oli putkeakin putkimaisempia, toisaalta tämä ei ollut sen tarinan vika vaan että studiolta loppui aika kesken ja konsolista tehot liiallisen kunnianhimon takia.

Se on taitoa vaativa työ saada nuo osa-alueet balansoitua oikein, uskotan että näin on nyt onnistuttu.
Loistava pointti. Olisi mukava tietää, millainen H2 olisi ollut ilman crunchia, joka on kai yksi pelihistorian pahimpia ollut. Halo 2 oli silti mielestäni mahtava peli aikoinaan, vaikkei samanlaista avoimuutta maailmassa ollutkaan. Täytyy muistaa, että Halo 2 uudisti ja paransi pelattavuutta todella paljon ja paino oli selkeästi enemmän multiplayerissä, verrattuna CE:hen. Olihan se kuitenkin peli joka toi Xbox Liven ja konsolinettipelaamisen ns. mainstreamiksi. Mutta nyt olikin puhe yksinpelistä ja jos puhtaasti siltä kannalta mietitään, niin sanoitit lähes kuin omat ajatukseni (fiksummin tosin).

Siellä on muutes Craigin serkku heti löydetty. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tuon videon tarkoitus oli? Aivan onneton pelivideodemo näytettiin vuonna 2020. Silloin sitä kritisoitiin, fanit itkivät aaa mahtavinta ikinä. Nyt kritisoidaan vuoden 2021 pelikuvaa että ei edelleenkään graafisesti mitään next gen materiaalia. Tämä laittaa miettimään. Valaistus on selkeästi muutettu, mutta teknisesti lopullisen version on oltava vielä paljon parempi.
Miten se pitäisi olla parempi
 
Kannattaa kiinnittää huomio siihen, kuinka paljon liikkuvaa tavaraa on samanaikaisesti ruudulla. Se on tuossa Halon videossa aika merkittävä tekijä. On helppoa tehdä hienompaa jälkeä, jos ruudulla pyörii vain yksi örkki ja muuten on staattista.
 
Haloa pelannut joskus originaalilla boxilla moninpelinä. Ajattelin kuitenkin sivistää itseäni ja pelata ainakin yhden kampanjan lävitse. Onko joku osa ylitse muiden joka kannattaisi pelata?
 
Haloa pelannut joskus originaalilla boxilla moninpelinä. Ajattelin kuitenkin sivistää itseäni ja pelata ainakin yhden kampanjan lävitse. Onko joku osa ylitse muiden joka kannattaisi pelata?
Kakkosta ehkä suosittelisin, koska remasteroituna komea. Mutta kannattaa ykkönen kyllä pelata alle ihan tarinan takia ja sivistykseksikin. Ykkösen remasterissa joitakin kohtia muutettu taidetyyliltään ja sitä kautta tunnelmaltaan, mutta suurimman osan peliä on hyvin sekin tehty. Kolmosessa ja Reachissäkin on hyvä kampanja, mutta noita @Miika_- n sanomia ensiksi suosittelisin. Pelaa loput sitten jos maistuu.
Reach kertoo ajasta ennen Halo ykköstä, mutta sitä ei minusta kannata ekaksi pelata. Tarinasta ymmärtää paljon enemmän jos on Halot 1-3 pelattuna.
 
Kakkosta ehkä suosittelisin, koska remasteroituna komea. Mutta kannattaa ykkönen kyllä pelata alle ihan tarinan takia ja sivistykseksikin. Ykkösen remasterissa joitakin kohtia muutettu taidetyyliltään ja sitä kautta tunnelmaltaan, mutta suurimman osan peliä on hyvin sekin tehty. Kolmosessa ja Reachissäkin on hyvä kampanja, mutta noita @Miika_- n sanomia ensiksi suosittelisin. Pelaa loput sitten jos maistuu.
Reach kertoo ajasta ennen Halo ykköstä, mutta sitä ei minusta kannata ekaksi pelata. Tarinasta ymmärtää paljon enemmän jos on Halot 1-3 pelattuna.

Ja tosiaan ehdottomasti jos nämä pelit maistuu niin pelata kaikki osat läpi, Reach oli kyllä todellinen yllättäjä.
 
Ykkönen ja kakkonen.
Onhan nuokin toki ihan ok pelejä, vaikka omasta mielestäni eivät kyllä ole edes lähelle parhaita Haloja. Sen verran vaan on kaikki niissä vanhentunut, ja vaikka remasteroituna pelaa, niin ainakin itseäni häiritsevät varsin tönköt pelimekaniikat.

Ykkösessä flood-osiot olivat myöskin superärsyttäviä ja sitten taas kakkosessa tökki itselleni aika geneeriset ympäristöt. Kummankaan tarinakaan ei mitenkään erityisesti minua säväyttänyt, vaikka hetkensä niissä toki on tarinankin puolesta.

Ihan laadukkaita pelejä, mutta silti itselleni varsin ylihypetettyjä. Pidän itse melkeinpä kaikkia noiden jälkeen julkaistuja Halo-pelejä mielekkäämpinä pelattavina. Toki jo yleissivistyksen ja tarinan jatkumonkin kannalta suosittelen itsekin pelaamaan nuo ensimmäisinä.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan nuokin toki ihan ok pelejä, vaikka omasta mielestäni eivät kyllä ole edes lähelle parhaita Haloja. Sen verran vaan on kaikki niissä vanhentunut, ja vaikka remasteroituna pelaa, niin ainakin itseäni häiritsevät varsin tönköt pelimekaniikat.

Ykkösessä flood-osiot olivat myöskin superärsyttäviä ja sitten taas kakkosessa tökki itselleni aika geneeriset ympäristöt. Kummankaan tarinakaan ei mitenkään erityisesti minua säväyttänyt, vaikka hetkensä niissä toki on tarinankin puolesta.

Ihan laadukkaita pelejä, mutta silti itselleni varsin ylihypetettyjä. Pidän itse melkeinpä kaikkia noiden jälkeen julkaistuja Halo-pelejä mielekkäämpinä pelattavina. Toki jo yleissivistyksen ja tarinan jatkumonkin kannalta suosittelen itsekin pelaamaan nuo ensimmäisinä.

Mielipiteitä löytyy monia, mutta tosiaan esim Halo 3 tai Reach eivät myöskään ole huonoja vaihtoehtoja eikä 4.
 
Onhan nuokin toki ihan ok pelejä, vaikka omasta mielestäni eivät kyllä ole edes lähelle parhaita Haloja. Sen verran vaan on kaikki niissä vanhentunut, ja vaikka remasteroituna pelaa, niin ainakin itseäni häiritsevät varsin tönköt pelimekaniikat.

Ykkösessä flood-osiot olivat myöskin superärsyttäviä ja sitten taas kakkosessa tökki itselleni aika geneeriset ympäristöt. Kummankaan tarinakaan ei mitenkään erityisesti minua säväyttänyt, vaikka hetkensä niissä toki on tarinankin puolesta.

Ihan laadukkaita pelejä, mutta silti itselleni varsin ylihypetettyjä. Pidän itse melkeinpä kaikkia noiden jälkeen julkaistuja Halo-pelejä mielekkäämpinä pelattavina. Toki jo yleissivistyksen ja tarinan jatkumonkin kannalta suosittelen itsekin pelaamaan nuo ensimmäisinä.
Oletko pelannut pelit julkkarissa vai sitten vuosia myöhemmin? Eihän ne tänä päivänä tietenkään enää mitään teknisesti hienoja ole. Paremmin vaikka Reach on kestänyt aikaa, onhan se melkein 10v uudempi peli kuin ykkönen.
Katselen näitä pelejä varmasti ihan erilaisilla laseilla, kuin joku nyt ne läpi pelaava. Halo CE oli aikoinaan ehkä se peli, joka teki minusta "gamerin", eikä vain kasuaalipelaajan. Siitä voi sitten päätellä, kuinka objektiivinen olen pelisarjan suhteen.

Samaa mieltä noista Flood-osioista, ainakin Library-kenttä oli ärsyttävä aluksi. Lisäksi Anniversary-versioissa muistaakseni juuri tuo Flood-kenttien ulkonäkö on muutettu tyyliltään todella erilaiseksi kuin alkuperäinen.
 
Jos katsotte kohtaa jossa Marine on jeepin takaosassa isomman tykin kanssa tekemisissä, niin ei tuo A.I. hahmon animaatio ole kovin erikoista... ylipäätään verrattuna vuoden 2001 Haloon, näin 20 vuotta myöhemmin, kehitys on hyvin vaatimatonta. En sano tätä pahalla mutta en näe tässä edelleenkään next gen peliä.

Tämä on huolestuttavaa. Varsinkin kun tiedämme että peli on ollut kehitys helvetissä. Bungie osasi tehdä Halo-pelejä, 343 Industries minusta ei,,, siksi pilvet ovat todella synkät tämän yllä. Paljon hyvää, mutta suuria kysymysmerkkejä ilmassa. Jotta ette jälleen kerran pety, niin olisiko jo korkea aika olla kriittinen, hieman madaltaa odotuksia.

Ehkä siellä ei ole kaikki kunnossa pelin kehityksessä, en näe next gen peliä, eikö tämä ole XSX yksinoikeus?
 
Oletko pelannut pelit julkkarissa vai sitten vuosia myöhemmin? Eihän ne tänä päivänä tietenkään enää mitään teknisesti hienoja ole. Paremmin vaikka Reach on kestänyt aikaa, onhan se melkein 10v uudempi peli kuin ykkönen.
Katselen näitä pelejä varmasti ihan erilaisilla laseilla, kuin joku nyt ne läpi pelaava. Halo CE oli aikoinaan ehkä se peli, joka teki minusta "gamerin", eikä vain kasuaalipelaajan. Siitä voi sitten päätellä, kuinka objektiivinen olen pelisarjan suhteen.

Samaa mieltä noista Flood-osioista, ainakin Library-kenttä oli ärsyttävä aluksi. Lisäksi Anniversary-versioissa muistaakseni juuri tuo Flood-kenttien ulkonäkö on muutettu tyyliltään todella erilaiseksi kuin alkuperäinen.
PC:llä pelasin nuo aikoinaan läpi, eli ei ihan julkkarissa tainnut olla, kun eikös kumpikin noista ensimmäisistä Haloista tullut PC:lle sitten hiukan myöhemmin? Ja nyt sitten pelasin varmaan kolme vuotta sitten remasteroidun ykkösen läpi kummipoikani kanssa. Aloiteltiin sitten myös kakkosta pelaamaan, mutta jäi kesken, kun ei mitenkään erityisesti vaan innostanut itseäni, ja teini-ikäistä kummipoikaani tuntuu enemmän myös muut pelit kiinnostavan.

Omalla kohdallani siis ei vain ollut niin kova kokemus silloin alunperinkään pelatessa ja kun hype pelien ympärillä oli kuitenkin aika kova, niin kai voi puhua ainakin lievästä pettymyksestä. Varsin lievästä kylläkin.

Ja kummipojan kohdalla oli sitten varmasti kyse siitä, että näkee vaan niin paljon näyttävämpiä pelejä nykyaikana, joten tuollaiset vanhemmat pelit eivät välttämättä erityisesti innosta edes ehostettuina.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom