Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

No kyllä tässä (pari lisämatsia) tietää sen, että pelin täytyy tarjota jokin jättiyllätys että maistuu pidemmän aikaa. Esimerkiksi Overwatch kaappasi aikanaan mukaansa heti. Toki siihen menikin sitten maku pelituntien kertyessä. Mielestäni ensifiiliksien kertomiseen ei tarvitse 10h pelikokemusta. Tätähän odotettiin kuin kuuta nousevaa, eikä siinä vaiheessa kukaan ollut pelannut tätä. Ainakaan omalla kohdallani hype ei vaikuta perustellulta tässä vaiheessa. Porukalla pelaamiseen minulla ei ole mahdollisuutta, joten näkökulma on sen yksinäisen random-pelaajan, jonka pärjääminen on arvasta kiinni.

Se on sitten sinun mielipide, mutta jotta voisit tulla tänne kommentoimaan edes vähänkin uskottavasti täytyy olla enemmän kokemusta kuin muutamia matseja. Muutoin kanssafoorumistit ansaitusti kuittaa sinut viheltelijäksi. Vaaditaan perusteluja ja muuta kuin pari riviä perstuntumafiilistelyä kolmen matsin perusteella. On olemassa tietty raja, milloin kannattaa tai ei kannata tulla käymään täällä järkevää keskustelua videopeleistä. Tässä tapauksessa tuota rajaa ei vielä lähennellä.

Mielenkiintoista kun mainitsit tuon Overwatch. Meinasinkin jo edelliseen viestiin kirjoittaa, että oma kokemus on vähän sama kuin musiikissa. Jos jokin biisi radiossa kuulostaa ykkösellä aika hyvältä, osottautuu se myöhemmin huonoksi. Sitten sama päinvastoin usein joku lopulta ihan lemppari musiikki kuulostikin aluksi oikeastaan aika huonolta...myöhemmin siitä tulee ihan PARAS! Tämä on tietty aika subjektiivista, mutta omalla kohdalla toteutunut useasti tämä musiikissa JA videopeleissä. Usein kaikkein parhaimmat videopelit "ei näytä korttejaan" heti ensipuraisussa.
 
Se on sitten sinun mielipide, mutta jotta voisit tulla tänne kommentoimaan edes vähänkin uskottavasti täytyy olla enemmän kokemusta kuin muutamia matseja. Muutoin kanssafoorumistit ansaitusti kuittaa sinut viheltelijäksi. Vaaditaan perusteluja ja muuta kuin pari riviä perstuntumafiilistelyä kolmen matsin perusteella. On olemassa tietty raja, milloin kannattaa tai ei kannata tulla käymään täällä järkevää keskustelua videopeleistä. Tässä tapauksessa tuota rajaa ei vielä lähennellä.

Mielenkiintoista kun mainitsit tuon Overwatch. Meinasinkin jo edelliseen viestiin kirjoittaa, että oma kokemus on vähän sama kuin musiikissa. Jos jokin biisi radiossa kuulostaa ykkösellä aika hyvältä, osottautuu se myöhemmin huonoksi. Sitten sama päinvastoin usein joku lopulta ihan lemppari musiikki kuulostikin aluksi oikeastaan aika huonolta...myöhemmin siitä tulee ihan PARAS! Tämä on tietty aika subjektiivista, mutta omalla kohdalla toteutunut useasti tämä musiikissa JA videopeleissä. Usein kaikkein parhaimmat videopelit "ei näytä korttejaan" heti ensipuraisussa.

No olkoon kirjoituksesi sitten oma mielipiteesi. En ollut hakemassa hyväksyntää omalle ensifiilikselleni nyt tai jatkossa. Niitä perstuntumafiiliksiä on tästäkin pelistä annettu jo aiemmin, mutta erona niissä on positiivinen sävy. Se ei varmaankaan ole kriteeri "järkevälle keskustelulle". No, joka tapauksessa tätä peliä tulee pelattua vielä sen ajan mitä huvittaa, samoin kommentoinnin osalta.
 
Laskeskelin tossa kun dailyt nollautu että ekasta 18 matsista saa 1050 expaa ja seuraavasta 27 matsista 900 expaa, nämä siis vain niillä "pelaa tämä määrä matseja" challengeilla.

Ekat 3 matsia on tärkeimmät niistä saa 300 expaa.

Alla oleva kaavio näyttää kuinka monta matsia pitää aina edellisen tason jälkeen pelata. Eli 3 matsia 300 expaa, sitten 6 matsia ja saat 300 expaa jne.

3=300 expaa
6=300 expaa
9=450 expaa

Sitten se jatkuu
12=450 expaa
15=450 expaa


Itsellä on nyt 35 matsia takana ja maistuu kyllä edelleen, vaikka millään mitä teet ei ole mitään merkitystä, voitto tai häviö, 100 tappoa tai 1 tappo saat aina saman määrän expaa. Joten aika rennosti voi ottaa ja tehdä mitä huvittaa.
 
Netissä on alkanut esiintyä paljon soraääniä pelin progressiosysteemiä kohtaan ja pakko olla samaa mieltä, että sitä olisi korjattava ja nopeasti. Nykyisellään expaa saa vain aivottomista haasteista, eikä menestymisellä peleissä tai objektiivin pelaamisella taida olla mitään merkitystä. Sitä ei ilmeisesti edes trackata, sillä esim. waypointissa seurataan vain battlepassia ja haasteita. Tämä on aivan käsittämätöntä ja uhkaa tappaa pelin alkuunsa. Eivät pelaajat kauaa pelaa merkityksettömiä pelejä. Lisäksi on selvää, että "oikein" pelaamisesta tulisi palkita, koska vain se ajaa pelaajia pelaamaan oikealla tavalla.

Pikakorjaus tietysti on, että haasteeksi tuodaan pelattujen pelien lisäksi voitetut pelit. Silti on selvää, että esim. statsien seuranta on saatava mukaan. Kiire on.

Sama vaivasi battlefield ykköstä. Saat seuraavan aseen auki kun tietyllä luokalla teet kranaatti tappoja, kiva katsoa kun oma joukkue vain juoksi kuolemaan kranaatit kädessä.
 
Tästä tulikin ensimmäinen Halo, jota jaksoin alkaa pelaamaan, aikaisemmat eivät vain ole napanneet.

Noin 4-5h tuota tuli hakattua tänään, 250 exp päähän jäin level 3:sta. Haasteita ei tarkoituksella tullut tehtyä sen kummemmin, jos ne onnistui rähinän keskellä niin hienoa, jos ei niin sitten ei. Hidastahan tuo tason nosto kyllä on.

Isompaa joukkomatsia tuli enemmän pelattua, siinä muutaman mapin pyörittäminen alkoi hieman jo loppuvaiheessa kyllästyttämään. Menoa ja vilskettä kyllä riitti, välillä tuli oltua k/d tilastossa kärjessä, välillä sitten taas aivan pohjalukemissa :D

4vs4 matseja tuli pari kokeiltua, se ei jollain tavalla itselle vaan kolahtanut.

Muutama mappi lisää vielä, ja vähä tuota tason nostoa paremmaksi niin hyvä peli tuo on.
 
Viimeksi muokattu:
Pelissä on erinomaiset ääniefektit (kuten myös Halo 5:ssa). Tykkään ettei thruster pack ole oletuksena joten meno vaikuttaa enemmän alkuperäistä trilogiaa, jota arvostan paljon. Tykkään että moninpelissä oma pelihahmo ei käytä oletuksena sinistä/punaista väriä, vaan se on juuri sellainen miten olit sen valinnut. Tykkään myös tuosta AI kumppanin kustomoinnista äänien suhteen. Pelihahmon kustomointi vaihtoehdot vaikuttaa aika minimaalisilta verrattuna edellisiin Halo peleihin. Erityisesti värivaihtoehdot ei oikein säväyttänyt. Parhaimman näköiset värivaihtoehdot näyttävät olevan Halo championship kategoriassa, jotka ovat maksullisia. Tosin nyt on Season 1 niin luultavasti lisää värejä tai armoreita tulee lisää ajan mittaan.
 
Eipä tässä lvl niin kiinnosta kun saa pelkästään erivärisiä hanskoja yms joka on vain hyvä juttu
 
Viimeksi muokattu:
Kolmen matsin kokeilun perusteella on vaikea käsittää, miksi tämä peli on aiheuttanut niin paljon kuhinaa ennakkoon. Ainakin näillä kilometreillä vaikuttaa ihan samanlaiselta räiskyttelyltä kuin monet muut nettipelit. Yhden CTF-matsin onnistuin voittamaan, kun ilmeisesti satuin juuri sille oikealle puolelle, missä kaveriporukka oli kolmestaan mukana. Sinänsä ihan sujuvasti toimii, mutta ei erotu jo valmiiksi liian täydestä nettiräiskintöjen joukosta mitenkään. Onko tässä nyt joku juju, mitä en ymmärrä?
En nyt puhu Halosta koska en sitä ole pelannut mutta Apex Legendsiin hurahtaneena en muista pelin tarjonneen vielä kolmen matsin perusteella mitään infoa tai etukäteistietoa siitä millä innolla sitä tulisin joskus pelaamaan. Itse asiassa välissä peli oli pidempään tauollakin kunnes lopullisesti hurahdin sitä pelaamaan ja sitä on sitten "joutunut" päivittäisinä annoksina nauttimaan.

En siis väheksy mielipidettäsi mutta yhdyn kritiikkiin siinä että ei ne alkufiilikset aina ole se totuus. Tämän vuoksi pyrin omiakin kokemuksia peleistä kertomaan vasta kun peli on läpi tai loppupuolella, kuten voi kirjoituksistani pääosin tuolta Game Pass -ketjusta lukea.

Toki niitä ensifiiliksiäkin tulee joskus availtua ja se on ihan ok sekin. Ehkä siinä tosin saa kritiikkiäkin sitten. Osin aiheesta ja toisaalta aiheetta. Onhan ne fiilikset totta siinä missä mikä tahansa muukin mielipide mutta toisaalta onhan enemmän pelaavilla "tukevampi" pohja omalleen. En minä Steamissäkään antaisin niin paljon arvoa "arvostelijalle" joka on pelannut tunnin jos toinen on pelannut 10 tuntia.

Mutta joka tapauksessa, on nuo ensifiiliksesi silti täysin valideja, jos sitä nyt erikseen täytyy edes mainita.
No kyllä tässä (pari lisämatsia) tietää sen, että pelin täytyy tarjota jokin jättiyllätys että maistuu pidemmän aikaa. Esimerkiksi Overwatch kaappasi aikanaan mukaansa heti. Toki siihen menikin sitten maku pelituntien kertyessä. Mielestäni ensifiiliksien kertomiseen ei tarvitse 10h pelikokemusta. Tätähän odotettiin kuin kuuta nousevaa, eikä siinä vaiheessa kukaan ollut pelannut tätä. Ainakaan omalla kohdallani hype ei vaikuta perustellulta tässä vaiheessa. Porukalla pelaamiseen minulla ei ole mahdollisuutta, joten näkökulma on sen yksinäisen random-pelaajan, jonka pärjääminen on arvasta kiinni.
Vähän erikoisesti toisaalta kritisoit tässä yleisesti hypeä ("tätä odotettiin" eli monikossa kaikkien puolesta?) sillä perusteella että et itse lämmennyt. Oliko kyse siis omasta mielipiteestä vai siitä että ihmettelet sitä miksi joku muu tälle on lämmennyt?

En itse ole jaksanut tätä edes testata mutta ymmärrän jos joku tästä pitää. Onhan Halot aina Haloa ja varsin viihdyttävää pelattavaa. Jokin viimeinen juttu on aina itseltäni näistä silti puuttunut mutta jos joku tykkää niin en minä sitä jaksa erityisemmin ihmetellä. Sitten ehkä jos peli oikeasti olisi selvästi jotenkin huono tai viallinen mutta yleensä en kyllä jaksa silloinkaan ihmetellä kun porukkaa takoo jotain vuosittaisia änäreitä ja muita vaikka minkälaisia arvosteluita saisivat.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin otin ensimmäiset erät eilen botteja vastaan ja sehän oli ihan sitä tuttua Haloa tämän pikaisen tutustumisen perusteella. Tyyli ja fiilis on varmasti niiden mieleen, jotka sarjasta pitivät ennenkin, hyvinkin tyylipuhdasta Haloa tuo oli.

En itse ole koskaan verkossa juurikaan mitään räiskintää pelaillut, enkä muutenkaan mikään FPS-fani ole, joten tuskin tämä moninpeli kovaan peluuseen jää. Kyllä sitä ainakin muutama erä pitää käydä ottamassa oikeita ihmisiä vastaan ja selvittää kuinka huono FPS-pelaaja sitä onkaan vuonna 2021. Ja kuka tietää, ehkä sitä vielä innostuu.

Odotan kyllä mielenkiinnolla kampanjaa edelleen. Harmillista tosiaan, että se co-op vielä jää saamatta joulukuussa, se kun on itselle ollut se sarjan isoin juttu, mutta kyllähän soolonakin tämä tulee menemään peluuseen. Bungien jälkeen ei ole näitä tullut pelattua, niin annetaan nyt pitkästä aikaa mahdollisuus.
 
Kyssäriä PC-pelaajille: Jos laittaa ohjaimen gines ja pelaa sillä tuleeko vastaavat aim-assist hommelit tulille kuin konsolilla pelattuna? Eli siis kuten Warzonessa tietsikalla ja ohjaimella esimerkiksi.
 
Kyssäriä PC-pelaajille: Jos laittaa ohjaimen gines ja pelaa sillä tuleeko vastaavat aim-assist hommelit tulille kuin konsolilla pelattuna? Eli siis kuten Warzonessa tietsikalla ja ohjaimella esimerkiksi.

Pitäisi tulla, mutta kuulin ettei autoaim toimi bugin takia PC:llä.
 
...

Vähän erikoisesti toisaalta kritisoit tässä yleisesti hypeä ("tätä odotettiin" eli monikossa kaikkien puolesta?) sillä perusteella että et itse lämmennyt. Oliko kyse siis omasta mielipiteestä vai siitä että ihmettelet sitä miksi joku muu tälle on lämmennyt?

En itse ole jaksanut tätä edes testata mutta ymmärrän jos joku tästä pitää. Onhan Halot aina Haloa ja varsin viihdyttävää pelattavaa. Jokin viimeinen juttu on aina itseltäni näistä silti puuttunut mutta jos joku tykkää niin en minä sitä jaksa erityisemmin ihmetellä. Sitten ehkä jos peli oikeasti olisi selvästi jotenkin huono tai viallinen mutta yleensä en kyllä jaksa silloinkaan ihmetellä kun porukkaa takoo jotain vuosittaisia änäreitä ja muita vaikka minkälaisia arvosteluita saisivat.

Niin siis kyseessä oli tosiaan se ihmetys, kun tätä yleisesti ottaen rummutettiin kovasti. Itse en vain saa sitä muiden intoa kohtaamaan omia ensifiiliksiä. Sen takia alkuperäiseen viestiinkin kirjoitin, että kuinka monen matsin pohjalta fiilikset ovat syntyneet, että mielipide pysyy kontekstissa. Voihan se olla, että jos jauhaa 50 matsia niin tämä onkin yllättäen paras peli ikinä, kuka tietää.

Yksinpeli kiinnostaa tässä vaiheessa paljon enemmän, vaikkei Haloa tule pelattua kuin "yleissivistyksen" vuoksi :D
 
En itse ole mitään eriryistä rummutusta huomannut. Lähinnä on ihmetelty kampanjan pilareita.

Hyväähän tässä on se, että suunnittelussa on yhdistetty Halo 5:n moderni ja sulava liikkuvuus Halo 3:n maanäheisyyteen (poimittavat equipmentit, ei loadoutseja tai thrustereita). Pelituntuma ja mapit ovat loistavia. Perusrakennuspalat parhaimpaan Halo-moninpeliin ovat siis käsillä. Nyt vielä tarvitsisi rakentaa siihen päälle.
 
Weekly challenget tehty. Sai kultaisen visiirin, (mutta vain toiseen Armor Coreen) ja Achievementin. Lopussa oli jo aika vaikeita challengejä: "10 tappoa Shock Riflellä", "15 tappoa Hogin turretilla". Nyt pelkkiä daily challengejä maanantaihin asti. Lisää noita tarvis kyllä. Level on 9 ja battle passin maksimi 100. Tulee sitä melko nopeaa siis jos melkein puoli vuotta olisi aikaa vetää läpi.

Rankediä mennyt yhden matsin vasta. BR-startti olisi siinä, Big Teamiin sopisi myös yhdeksi pelimuodoksi Slayer BR.
 
Ylös Bottom