Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Jollain perverssillä tavalla olen jopa alkanut tykkäämään noista haasteista nyt kun ne eivät ole niin vaikeita. Nyt kun pelilistoja on enemmän, niin peli pysyy tuoreempana, kun haasteiden perässä tulee välillä vaihdeltua pelilistaa. Toki tämäkin voi muuttua negatiiviseksi, jos "joutuu" pelaamaan jotain mitä ei halua, mutta toistaiseksi on oikeastaan kaikki maistunut ja vaihtelu virkistää. Toki peli kovasti huutaa jotain toista progressiosysteemiä, mutta nykyiselläänkin haasteiden pahimmat viat on jo hyvin tilkitty.
 
Jollain perverssillä tavalla olen jopa alkanut tykkäämään noista haasteista nyt kun ne eivät ole niin vaikeita. Nyt kun pelilistoja on enemmän, niin peli pysyy tuoreempana, kun haasteiden perässä tulee välillä vaihdeltua pelilistaa. Toki tämäkin voi muuttua negatiiviseksi, jos "joutuu" pelaamaan jotain mitä ei halua, mutta toistaiseksi on oikeastaan kaikki maistunut ja vaihtelu virkistää. Toki peli kovasti huutaa jotain toista progressiosysteemiä, mutta nykyiselläänkin haasteiden pahimmat viat on jo hyvin tilkitty.
Huomannut vähän samaa. Tulee kuitenkin pelattua aika paljon, joten nuo tuovat vaihtelua omaan peliin. Ainoa oli Fiesta Killing Spree -haaste, josta en pitänyt.

Ensi viikolla alkaa Winter Contingency event, jossa jokaisena päivänä loggaamalla sisään saa pienen palkinnon. Vähän kuin joulukalenterityyppisesti. Kestää 21.12.-4.1.
 
Viimeksi muokattu:
Ensi viikolla alkaa Winter Contingency event, jossa jokaisena päivänä loggaamalla sisään saa pienen palkinnon. Vähän kuin joulukalenterityyppisesti. Kestää 21.12.-4.1.
Muistaakseni Tenrai-eventti jatkuu 4.1., joten onhan tässä pöhinää. Halon markkinointiheppulin mukaan Tenrai-eventtiä on muokattu siten, että boostit ja swapit on korvattu swagillä:
IMG_20211216_095822.jpg
 
Tuo Mjölnir-bugi varmaan selittääkin, miksi multiplayer-varusteiden kirjasto on tuntunut karttuvan aika nihkeästi, vaikka niihin laatikoihin kompastuu kampanjassa melkein joka toisella askeleella. Pistin homman ensin oman puusilmäisyyden piikkiin, koska esineen nimi vilahtaa ruudussa nopeasti, eikä sitä enää siinä vaiheessa muista kun sitä yrittää customivalikosta etsiä.

Oma kritiikkinsä toki siitäkin, että menu on ihan uskomattoman kankea käyttää. Olisivat voineet tässä ottaa vähän oppia Bungielta ja Destinyltä.
 
Eilen meni peli läpi Heroicilla, aikaan 24h 37min. Jäi about 20 audio logia ja pari Skullia keräämättä vielä. Onneksi nuo collectiblet kantaa yli tallennusten. Käyn hakemassa loput Skullit ja sitten lähtee Legendary LASO. Uudelleenpeluuarvohan tässä on valtava.

Tippa tuli jopa linssiin lopussa. Lopetus jätti pelin auki laajennuksia varten, mutta silti tarina oli kokonainen. Kannattaa muuten katsoa lopputekstit loppuun asti.

Halo 5:n jälkeen olo oli helpottunut. Halo on taas Halo. Oma GOTY tämä on ihan helposti.

Lisään spoilerilla vielä tarinasta:
Endless-kuvio jäi hieman kesken ja jäi epäselväksi mitä ne ovat. "Pahempaa kuin Flood" ja joku Forerunnerien pimeä salaisuus, jota pelkäsivät. Forerunner artifacteja skannaamalla hieman syvensi, mutta toivottavasti laajennuksissa saadaan tietää enemmän.

Cortana-tarinaan olin tyytyväinen. Atriox on loistava pahis, joten vähän harmitti kun Escharum oli pääosassa. Lopussa onneksi myös Atriox oli taas mukana hologrammina/muistona. Lopputekstien jälkeen Atriox näkyy vielä elävänä, joten jäin hämilleen.

Itse olen tyytyväinen kun tarina ei jatkunut Halo 5:n hunt the truth bullshitistä ja Locke loisti poissaolollaan. Jatkui kuitenkin sen verran, että tiedettiin olevan samaa jatkumoa.

Odotin paljon huonompaa tarinaa ja lopetusta, kun jotain kommentteja luin. Yllätyin positiivisesti. Tässä päästiin hyvin Halo 5:n kuopasta ylös ja uuteen nousuun.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ihan komiaa pyssyä tarjolla. Jos on Twitch-tili linkitettynä Waypointiin, ja katsoo viikonloppuna tunnin HCSää, saa oikein mukavan skinipaketin.

IMG_20211218_083632.jpg
 
Nyt on ihan komiaa pyssyä tarjolla. Jos on Twitch-tili linkitettynä Waypointiin, ja katsoo viikonloppuna tunnin HCSää, saa oikein mukavan skinipaketin.

Näytä liitetiedosto 7898
Kävin lunastamassa. Myös armoriin sai värityksen kun katsoi toista kanavaa tunnin. Hienon näköisiä. Maanantaina mahdollisuus saada uusi poseeraus. Hauska systeemi, itselle ihan uusi juttu nämä Twitch dropit, vaikka onhan niitä muissa peleissä ollut jo aiemmin.
 
Nyt on ihan komiaa pyssyä tarjolla. Jos on Twitch-tili linkitettynä Waypointiin, ja katsoo viikonloppuna tunnin HCSää, saa oikein mukavan skinipaketin.
Hmm, linkkasin, mutta mitään claimattavaa ei ilmaannu tuonne Twitchin droppisivulle.
 
Hmm, linkkasin, mutta mitään claimattavaa ei ilmaannu tuonne Twitchin droppisivulle.
Tiedä sitten mistä on kyse. Mielestäni droppien pitäisi tulla Twitchiin vaikkei pelitiliä olisi edes kytketty. Tällöin dropit näkyvät, ja niiden alla lukee "linkitä pelitili". Vika-altista tuo tekniikka taitaa olla. Itselläni ekat dropit menivät avaruuteen, kun waypoint ei ollutkaan kunnolla linkittynyt. Kokeilin uudestaan eri twitch-tilillä ja se toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Tämäkin luikahti kampanjan ja keräiltävien osalta pakettiin. Online saavutukset jää vain puuttumaan kun ei se puoli niin kiinnosta. Kattoo josko joskus juhannuksena jaksais palata co op merkeissä.
 
Nyt se on ohi, Halo Infinite on läpi ja 6 vuoden odotus on ohi. Mutta oliko se sen arvoista.

Halo Infinite on suurin yllätys jonka olen vuosiin kokenut, lopussa en vuodattanut kyyneleitä sen takia että se olisi ollut surullinen tai jotain eeppistä ja hienoa tapahtui, vaan sen takia että Halo on taas niin loistava kun se oli silloin 20 vuotta sitten. Tämä peli on Master Chiefin paluu huipulle.

Aloitetaan grafiikoista. Peli on kauttaaltaan todella upean näköinen, pelin maailma näyttää mahtavalta, viholliset ja aseet on myös viimoisen päälle viilattu huippuunsa. FPS myös pyörii todella sulavasti, quality modella pelasin alusta loppuun ja aika harvoin näki mitään merkittävää frame droppia.
Tässä pelissä ei tule sitä tunnetta kuten Halo 4 ja 5 tuli että tämä ei näytä Halolta tai miltä sen pitäisi näyttää, vaan geneeriseltä tusina räiskinnältä, tämä peli näyttää siltä kuin Halon kuuluu näyttää.

Äänipuoli oli vielä parempi. Aseet ja vihut kuulostaa erinomaisilta mutta open world on se todellinen tähti, kuuntelet lintujen viserrystä tai susien ulvontaa kun ihastelet maisemia ja Halo ei ole koskaan kuulostanut näin hyvältä.

Pelin todellinen supertähti on kuitenkin sen pelattavuus, Päällikön ohjastaminen ei ole pitkään aikaan ollut näin hauskaa, aseella kuin aseella voi vaan tanssia vihujen ympärillä kun olet täydessä kontrollissa jatkuvasti ja koukun avulla leikitellä upeita lopetuksia ja tappoja. Peli on yksinkertaisesti niin hauska pelata oli se sitten open world tai tarina tehtävä että sitä on melkeen mahdoton jättää kesken, Halo ei sitten ensimmäisen osan ollut näin hauska pelata. FOB:it oli myös hyvä keksintö open worldiin koska nyt se takaa sen että se kehitty ja paranee kokoajan, saat uusia leluja millä pelistä muuttuu hauskempi ja hauskempi pelata. Open worldissa liikkuminen on todella vaivatonta ja kun kehität koukkuasi sillä voi kiivetä pystysuoria seiniä ylöspäin joten juuri mikään ei ole esteenä etenemiselle.

Juoni on aluksi sekava, tuntuu kuin jotain olisi jäänyt puuttumaan 5 ja Infiniten välillä. Niinkuin onkin ainakin yksi kirja. Mutta minä olen sitä mieltä että kirja oli ainut oikea keino hoitaa Halo 5 kamala tarina loppuun, näin tuoda Infiniten avulla uusi alku tarinaan mutta kuitenkin pitää Chiefin ja Cortanan suhde vahvasti esillä pelissä. Chiefin, hänen pilottinsa ja mystisen aseen seikkailuita oli todella mukava seurata, se oli mysteerinen mutta lopussa asiat valkenee pelaajalle ja palikat loksahtaa kohdalleen.

Onko Halo Infinite sitten täydellinen peli vailla mitään ongelmia, ei.

Suurin ongelma oli liialliset pomo taistelut jotka oli aivan hirveitä bullet spongeja ja osa niistä oli aivan järkyttävää kurapaskaa, lähinnä 2 ja 3 bossi jotka olisi voinut jättää sinne suunnittelupöydälle. Näiden jälkeen oli sellainen olo että saa olla rautainen loppu pelillä jos tästä suosta nousee ja olin jopa hivenen pettynyt peliin. Muuten bossit oli toimivia ja osa oli hyviäkin, niitä vaan on ihan liikaa. Tämä myös meinaa sitä etten tule tätä koskaan pelaamaan normaalia vaikeimmalla tasolla koska en halua kokea näitä boss battleja Heroic tai Legendary tasolla, ainakaan yksin.

Toinen oli pieni viilaamattomuus siellä sun täällä, peli jäätyi kerran kokonaan niin ettei voinut muuta kuin käynnistää konsolin uusiksi. Omien ukkojen tekoäly on on aika roskaa, ympäristöissä on liikaa copy pastaa. Useita ikonisia aseita puuttuu kampanjasta myös joita jäi ikävä.

Vaikeustaso on aika ailahteleva, open world oli normaali tasolla pelkkää persposkien läpsyttelyä, juoni tehtävät oli myös suurimmaksi osaksi kohtalaisen helppoja mutta sitten bossi taisteluissa vaikesutaso kipuaa välillä ihan jäätävän kovalle tasolle.

Tämän takia Halo Infinite ei ansaitse vuoden toista 5/5 arvostelua meikäläiseltä, mutta se on 90% ajasta niin perkeleen kova peli että lätkästään sille 4.5/5 ja vuoden toiseksi paras peli. Tässä on timanttinen pohja valmiina, seuraavaan osaan vaan hiotaan sitten loppuun asti. Parasta tässä on kuitenkin se että 343 vihdoin teki pelin joka kunnioittaa sarjan lähtöasemaa mutta tuo siihen sopivasti uutta verta mukaan ja onnistuu todella todella hyvin.

Tervetuloa takaisin Master Chief. :)

Onneksi jäi vielä open worldiin rutkasti tekemistä, voin palata takaisin pitämään hauskaa.
 
Hmm, linkkasin, mutta mitään claimattavaa ei ilmaannu tuonne Twitchin droppisivulle.
Piti katsoa sitä live eventtiä tunti. Viralliselta kanavalta tunti ja sitten joltain partnerikanavalta toinen tunti. Tallenteiden katselulla droppeja ei näköjään voinut kartuttaa.

Infiniten sisäisessä storessa on myös saatavilla ilmaiseksi HCS-erikoisväritys.
 
Kova taso jo ensimmäisessä turnauksessa. Tasokatto melkoinen tässä pelissä ja gameplay timanttia. Hyvältä näyttää aloitus, kun tälläkin hetkellä striimillä 127k katsojaa, pelkästään tällä kanavalla. The King is back!

e: droppi näyttäis aukeavan klo 00.
 
Viimeksi muokattu:
Jokunen peli tullut katsottua. Onhan se hienoa! Halo on käytännössä ainoa esports-peli, jota on tullut seurattua muinoin vuonna nakki Halo 3:n aikaan. Hauskaa nähdä, että samat Pistolat ja Snip3downit siellä edelleen painaa vanhoina gubbeina menemään pelisarjan kanssa, aivan kuten itsekin.

Tällä viikolla oli ranked-haasteita, niin tuli sitäkin koitettua. Herran jestas, kun sydän pomppaa jossain 49-50 pelissä tai oddballin toisella kierroksella. Täytynee palata kampanjan pariin lepoa saamaan.
 
Ylös Bottom