Vai olisiko kuitenkin niin, että kauneus on katsojan silmässä?
Tähtitaivas on upea. Avaruusalukset siellä täällä, lintuparvet, pienet eliöt. Illasta yöhön kaunista kaunista... MUTTA kaikkialla on todella kivikkoista ja tavaraa on ahdettu pieneen tilaan niin paljon että on vaikea jopa liikkua. Maailmaa on hyvin vaikea hahmottaa verrattuna esim. Destiny-sarja.
Ei tuota nykyistä olemassa olevaa maailmaa varmastikaan lähdetä muuttamaan. Kampanjan lisäosat voivat silti sijouttua ihan toisiin maisemiin. Toiselle puolelle Zeta-renkasta, jossa on eri biomi. Tai vaikka renkaan lähellä lentelevälle avaruusalukselle. Tai jopa tyystin toiselle planeetalle. Odotellaan ja katsotaan.
On kyllä erittäin mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Halo: Infinite lähtee kehittymään. Yrittääkö jopa rakentaa sen Zelda maailman mikä alunperin oli visiona.
Niin ja miksi siellä on ylipäänsä mitään? Eikö kyse ole joukkotuhoaseista?
Niin miksi on metsää, vuoria ja järviä? Kun ekaa kertaa Halo: CE tein pakkolaskun planeetan pinnalle, niin vain suu auki ihailin se kauneutta, muotoa, niitä säteitä jotka pitivät jännään ääntä, vihujen baseissa. Säde lähti suoraan kohti taivasta, kauas toiselle puolelle rengasta.
Ei minulle olisi iki päivänä tullut mieleen että se rengas-planeetta onkin ase ja että niitä on jopa useampia. Tulee mieleen Star Wars jossa kapinalliset luulivat Kuoleman tähteä kuuksi... eivät avaruusasemaksi, jolla oli valtava tuhovoima.
No tuossa on kyse vaan sun huonosta muistista sillä tuollaista maisemaa oli lähinnä kahdessa ykkös halon kentässä ja sama peli tarjosi myös lunta ja hieman viidakon tapaistakin ja päästiinhän siinä myös covenantin aluksen sisuksiin.
Kiitos.
Infinite on lähinnä isoksi venytetty silent cartographer kenttä.
Ja vielä kerran kiitos. Tämän paremmin asiaa ei voi sanoa. Pelatkaa rauhassa Silent Cartographer tehtävä läpi. Halo: CE. Jopa tekijät ovat myöntäneet ottaneensa siitä kaiken Infiniteen.
Kamppiksessa sormus on halki ja siinä ollaan vain pienellä palasella rinkulaa.
Äärimmäisen tärkeä pointti! ... joka on itseltäni mennyt täysin ohi. Tosiaan kampanjassa ollaan juuri siinä kohtaa Zeta Haloa josta rengas-planeetta on mennyt rikki ja nyt planeetta, Halo yrittää korjata itse itseään.
Siksi kaikki on niin rikkinäistä, epäselvää ja rumaa. Se kauneus on näissä osissa planeettaa joka on vielä ehjä. Siksi on muodostunut ikään kuin pieniä "saaria" koska "sormus" on sirpaleina tuosta kohtaan. Itseasiassa tämän tajuaminen hieman helpotti omia fiiliksiä. Tekijät halusivat pelaajan juuri tuohon rikkinäiseen kohtaan.
Todella toivon että tulevaisuudessa saadaan ehjempää ja rauhallisempaa maastoa. Pilarit ovat edelleen hirveän näköisiä ja tekevät maailmasta rauhattoman näköisen.