Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On se nyt jollain tasolla aika koomista, että ollaan menossa kohti uutta sukupolvea, hypeä pitäisi kasvattaa ja saada alustalle uusia asiakkaita ja tuo on se mitä halutaan näyttää. Jos itse pohtisin tällä hetken kumpaa ostaa, PS5 vai XSX, ei siitä tulisi kovinkaan pitkää pohdintaa. Toisella mennään suoraan uutta sukupolvea kohden ja toisella himmaillaan pari vuotta nyky genin tasolla..
 
On se nyt jollain tasolla aika koomista, että ollaan menossa kohti uutta sukupolvea, hypeä pitäisi kasvattaa ja saada alustalle uusia asiakkaita ja tuo on se mitä halutaan näyttää. Jos itse pohtisin tällä hetken kumpaa ostaa, PS5 vai XSX, ei siitä tulisi kovinkaan pitkää pohdintaa. Toisella mennään suoraan uutta sukupolvea kohden ja toisella himmaillaan pari vuotta nyky genin tasolla..

Uskon, että next gen meininkiä saadaan, kuhan tuo Halo Infinite saisi ray tracing -tuen (toivottavasti jo heti julkaisussa). Näin Halo-fanina ei tarvitse kauan pohtia kumman ostaa heti julkaisussa, PS5 vai XSX. Eihän tuo peli nyt kovin rumalta edes näytä, kun katsoi Youtubesta gameplayn 4k:na HDR-televisiolla. Parannuksia varmasti nyt tehdään, kun palautetta on annettu, mutta minulle grafiikat eivät ole kaikki kaikessa, koska arvostan shoottereissa enemmän nopeaa ruudunpäivitystä kuin turhaa tilpehööriä.
 
On se nyt jollain tasolla aika koomista, että ollaan menossa kohti uutta sukupolvea, hypeä pitäisi kasvattaa ja saada alustalle uusia asiakkaita ja tuo on se mitä halutaan näyttää. Jos itse pohtisin tällä hetken kumpaa ostaa, PS5 vai XSX, ei siitä tulisi kovinkaan pitkää pohdintaa. Toisella mennään suoraan uutta sukupolvea kohden ja toisella himmaillaan pari vuotta nyky genin tasolla..
Xsx esittelyssä oli aika kovaa settiä mitä tulossa pelkästään xsx konsolille :)
 
On se nyt jollain tasolla aika koomista, että ollaan menossa kohti uutta sukupolvea, hypeä pitäisi kasvattaa ja saada alustalle uusia asiakkaita ja tuo on se mitä halutaan näyttää. Jos itse pohtisin tällä hetken kumpaa ostaa, PS5 vai XSX, ei siitä tulisi kovinkaan pitkää pohdintaa. Toisella mennään suoraan uutta sukupolvea kohden ja toisella himmaillaan pari vuotta nyky genin tasolla..

Kuten monet pelidevaajat ovat jo todenneet, he ovat jo vuosia tehneet pelejä pc-alustoille joissa skaala eroavaisuuksia on ääretön, joten miten yht'äkkiä muutama erilainen konsoli olisi jotenkin pelikehitystä rajoittava? Pelimoottorit on juuri tätä varten, että pelialustojen eroavaisuudet voidaan ottaa huomioon. Pelimoottorit ovat muutoinkin striimanneet tekstuurit, pelipropsit ja maailmat, joten ssd ei tuo tähän mitään muuta, kuin että lodit saadaan välimuistitettua paremmin, kun nykyään on tarjolla a) paljon tallennustilaa ja b) nopeat tiedonsiirrot ssd-asemista. Tulevissa pelimoottoreissa voidaan siis antaa tasapainotella paljon paremmin sen kanssa, mitä täytyy laskea reaaliajassa ja mitä voidaan tallentaa väliaikaistiedostoiksi, koska median lataaminen on tulevissa laitteissa nopeaa.

Otetaas nyt tähänkin palsta veijari Lebe80 kommentti toisaalta, kun sopii nyt tännekin :) Noinhan se on :)
 
Otetaas nyt tähänkin palsta veijari Lebe80 kommentti toisaalta, kun sopii nyt tännekin :) Noinhan se on :)

Jep. Sitä välillä ihmettelee, että ovatko konsolipelaajat oikeasti näin pihalla asioista, kun eivät tiedä, että pelejä tehdään myös tietokoneiden puolella heikomman raudan ehdoilla? Se tehokkaampi malli saa sitten ylimääräistä tilpehööriä, kuten ray tracing -tuen.
 
Jep. Sitä välillä ihmettelee, että ovatko konsolipelaajat oikeasti näin pihalla asioista, kun eivät tiedä, että pelejä tehdään myös tietokoneiden puolella heikomman raudan ehdoilla? Se tehokkaampi malli saa sitten ylimääräistä tilpehööriä, kuten ray tracing -tuen.
Kyse ei ole tuosta, vaan siitä, että ne eroavaisuudet ja pullonkaulat näkyy mm. pelimaailman geometriassa ja muissa ominaisuuksissa jotka eivät ole liitoksissa grafiikkaslidereihin.

Tää on ehkä väärä ketju jatkaa tätä aihetta mutta luin tuossa yhden artikkelin (ja linkkasin sen toiseen ketjuun) xboxin Medium-pelistä. Se oli loistava esimerkki siitä miten vanha rauta rajoittaa uuden sukupolven peliä, toimittaja hämmästeli miten jumalattoman hienon cgi trailerin jälkeen peli näytti hyvin keskinkertaiselta eikä tuonut pelimekaniikan suhteen mitään uutta mukaan mikä nostaisi sen uuden sukupolven peliksi, kaikki se oli jo toteutettu vanhoissa peleissä. Syy, koska vanhalla raudalla ei voi tehdä uusia juttuja vaikka miten haluaisi, tällöin myös vaikka peli olisi optimoitu uudelle koneelle ei sielläkään voida toteuttaa uutta pelimekaniikan suhteen, silloin pelit olisivat liian erilaiset. Joten jäljelle jää graafiset parannukset.

Tämä on se pointti, ei graafisten sliderien asetukset. Mutta, tämä on Halo-ketju, jatkukoon tää juttu jossain muualla.
 
ResetEran puolella huhuilevat jo, että pelissä ei olisi alkuun multiplayeria vaan tämä lisättäisiin vasta myöhemmin.

Tuo olisi varmaan aika iso takaisku monelle Halo-fanille, mutta ei varmaan mahdoton skenaario ottaen huomioon kuinka peliin on puhuttu ilmestyvän pelattavaa julkaisunkin jälkeen ja nyt kun COVID on varmaankin myös haitannut multiplayerin kehitystä niin turhahan se mielestäni olisi julkaista keskeneräisenä.

EDIT:
 
Viimeksi muokattu:
ResetEran puolella huhuilevat jo, että pelissä ei olisi alkuun multiplayeria vaan tämä lisättäisiin vasta myöhemmin.

Tuo olisi varmaan aika iso takaisku monelle Halo-fanille, mutta ei varmaan mahdoton skenaario ottaen huomioon kuinka peliin on puhuttu ilmestyvän pelattavaa julkaisunkin jälkeen ja nyt kun COVID on varmaankin myös haitannut multiplayerin kehitystä niin turhahan se mielestäni olisi julkaista keskeneräisenä.

EDIT:

Mikäli moninpeliä ei saada julkaisuun, olisi parempi jättää peli kokonaan julkaisematta. Halon moninpeli on sen verran tärkeä ainakin minulle, vaikkakin Halo-tarinan jatko kiinnostaa myöskin, mutta ei yhtä paljon kuin MONINPELI.
 
On se nyt jollain tasolla aika koomista, että ollaan menossa kohti uutta sukupolvea, hypeä pitäisi kasvattaa ja saada alustalle uusia asiakkaita ja tuo on se mitä halutaan näyttää. Jos itse pohtisin tällä hetken kumpaa ostaa, PS5 vai XSX, ei siitä tulisi kovinkaan pitkää pohdintaa. Toisella mennään suoraan uutta sukupolvea kohden ja toisella himmaillaan pari vuotta nyky genin tasolla..

Juurikin näin. Pitäisikö tänne laittaa video pleikan tilaisuudesta? Ymmärrän että täällä 90 % boxin fanipoikia, mutta nyt menee kyllä pahasti yli tuo teidän Halon puolustaminen. Graafisesti ja teknisesti täysi raakile ainakin vielä.
 
Juurikin näin. Pitäisikö tänne laittaa video pleikan tilaisuudesta? Ymmärrän että täällä 90 % boxin fanipoikia, mutta nyt menee kyllä pahasti yli tuo teidän Halon puolustaminen. Graafisesti ja teknisesti täysi raakile ainakin vielä.

Ennemmin 10% on ehkä niitä jotka pitävät Xboxia omana ykkösenä tällä foorumilla, kukaan heistä ei siltikään ole Haloa ylipuolustanut millään tapaa, enemmin ottavat kantaa juurikin tohon turhaan irvailuun peliä kohtaa joka on vielä kaukana julkkarista.
 
Uskon, että next gen meininkiä saadaan, kuhan tuo Halo Infinite saisi ray tracing -tuen (toivottavasti jo heti julkaisussa). Näin Halo-fanina ei tarvitse kauan pohtia kumman ostaa heti julkaisussa, PS5 vai XSX. Eihän tuo peli nyt kovin rumalta edes näytä, kun katsoi Youtubesta gameplayn 4k:na HDR-televisiolla. Parannuksia varmasti nyt tehdään, kun palautetta on annettu, mutta minulle grafiikat eivät ole kaikki kaikessa, koska arvostan shoottereissa enemmän nopeaa ruudunpäivitystä kuin turhaa tilpehööriä.

Ja näin...

Kyllä tämä touhu menee nyt liian pitkälle. Tuolla maailmalla käydään hieman kriittisempää keskustelua eilisestä showsta. Muuan peli jota puolet peli maailmaa odotti ei täysin vastannut kovaan hypeen. Tuo pelin puolustaminen ei vie asiaa yhtään eteenpäin. Tekijätiimi toi yleisön eteen täysin keskinkertaisen pelin, jota on hiottu 5 vuotta?
 
Ja näin...

Kyllä tämä touhu menee nyt liian pitkälle. Tuolla maailmalla käydään hieman kriittisempää keskustelua eilisestä showsta. Muuan peli jota puolet peli maailmaa odotti ei täysin vastannut kovaan hypeen. Tuo pelin puolustaminen ei vie asiaa yhtään eteenpäin. Tekijätiimi toi yleisön eteen täysin keskinkertaisen pelin, jota on hiottu 5 vuotta?

Miten peliä voidaan sanoa keskinkertaiseksi, kun pelikuvaa näytettiin vain 8 minuutin verran? Vielä on paljon näyttämättä.
 
Kunnon pelaajat ottavat ilolla vastaan sen mitä tarjottiin ja ovat aidosti iloisia siitä että uusi Halo vaikuttaa todella lupaavalta.

No tavallaan joo vaikuttaa todella lupaavalta verrattuna mihin? Edelliseen Haloon, jos vaikka Halo 5 on rima niin fine... ehkä itsekkin täytyy laskea odotuksia pelin suhteen.
 
Ylös Bottom