Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaahas, eli osalle tämä syy tosiaan on uponnut...

Muistaakseni tiimi lupasi juuri jotain tällaista, moninpeli 120fps / 4K. Avoimenmaailman Halo? Voit mennä rengasplaneetalla pitkin ja poikin. Päätehtäviä ja sivutehtäviä. Voit kaverin kanssa sohvalla pelata kampanjaa CO-Oppina... niin ikään 4 kaverusta netin puolella...

Sitten on näitä uutisia pelimoottorin vaihtumisesta, irtisanotuihin työntekijöihin ja siihen kuinka talon ulkopuolisia konsultteja palkataan tekemään ns. "vakkareiden" työtä. Geneerisesti vailla ymmärrystä siitä punaisesta langasta.

343 Industries ei ole luvannut missään vaiheessa, että moninpeli pyörisi 120 fps / 4k, vain ainoastaan 120 fps on luvattu. Tietääkseni missään vaiheessa ei ole puhuttu avoimen maailman Halosta, vaan minulle tämä on ollut alusta alkaen tyypillinen Halo-peli suuremmilla kentillä.

Pelimoottorin vaihdos on tullut varmasti yllätyksenä 343 Industriesille. Silloin on varmasti jouduttu tekemään ikäviä päätöksiä ja aloittaa ns. alusta. Tämäkin on ymmärrettävä päätös jos pelimoottori ei kyennyt Halo Infiniten ominaisuuksiin. Ulkopuolisia konsultteja palkataan aina suurille AAA-peleille, että peli saadaan tietyssä ajassa julkaistua. Tilanne on varsinkin nyt ymmärrettävä, kun on koronavirus -tilanne ja kaikki joutuvat etätyöskentelemään.

@Dragonfly Joo tuli poistettua alkuperäinen viesti, koska halusin tarkistaa vielä muutaman asian viestistäni. Nyt kirjoitin viestin suunnilleen samanlaisena takaisin!
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä:

2015: Halo: Infinite, uusi pelimoottori työ alkaa...
2020: julkaisu lykkääntyy

Tuossa kohtaan puhuttiin 5 vuotta kehitystä ja sitten 10 vuotta eteenpäin lisää kehitystä... Koronalla on varmasti ollut vaikutusta tässä vuoden varrella, mutta ei se nyt mitenkään voi olla ainut syy että pelille annetaan epämääräinen julkaistaan joskus 2021 leima.

"Infinite has had 6 years, 2 restarts, 1 build scrapping, and $500M. They’ve lost key employees and now we get a delay. Normally I’d say delays are good, but this looks like development hell and I don’t understand how more people don’t come to this conclusion."

lähde: Internet
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä:

2015: Halo: Infinite, uusi pelimoottori työ alkaa...
2020: julkaisu lykkääntyy

Tuossa kohtaan puhuttiin 5 vuotta kehitystä ja sitten 10 vuotta eteenpäin lisää kehitystä... Koronalla on varmasti ollut vaikutusta tässä vuoden varrella, mutta ei se nyt mitenkään voi olla ainut syy että pelille annetaan epämääräinen julkaistaan joskus 2021 leima.

"Epämääräinen" julkaisupäivä on annettu varmaan sen takia, että peliin voidaan panostaa nyt rauhassa ilman mitään aikataulullista stressiä. Sitähän monet halusivat, että peliä lykättäisiin ja tämän pitäisi olla sinulle ilouutinen, että voidaan tehdä muutoksia mahdollisesti myös pilareihin.

343 Industriesin lupaus 10 vuoden kehityksestä tarkoittaa todennäköisesti sitä, että moninpeliin voi lisätä pelimuotoja, kuten Warzonessa. Moninpeli -pelit tuppaavat nykyään olemaan sellaisia, että kehitetään yhtä ainoaa peliä monta vuotta, kuten Fortnite.
 
"Epämääräinen" julkaisupäivä on annettu varmaan sen takia, että peliin voidaan panostaa nyt rauhassa ilman mitään aikataulullista stressiä. Sitähän monet halusivat, että peliä lykättäisiin ja tämän pitäisi olla sinulle ilouutinen, että voidaan tehdä muutoksia mahdollisesti myös pilareihin.
Niin, aika jännä. Ensin kaveri huohottaa siitä kuinka keskeneräiseltä ja rumalta peli hänen mielestään näyttää ja että eihän tällaista voi julkaista.

No nyt sitten julkaisupäivää lykätään. Niin äänikellossa muuttuukin, että mitäs hittoa pelin julkaisua lykätään! Milloin tämä nyt julkaistaan?!

Ota tästä nyt sitten selvää. :D
 
@Star-Lord Laita nyt oikeesti se lähde noihin. Pelkkä internet ei nyt oikein riitä.. Mielellään sellanen lähde millä on edes hitusen uskottavuutta, youtube heppu millä on 10 seuraajaa ei ole semmoinen.. ;)
Näytti tuo viesti olevan 5 seuraajan Twitter tililtä :D



Tuohon oli joku vastannut, että eikös Halo 2 kärsinyt samanlaisesta tilanteesta, mutta silti sitä pidetään trilogian parhaana. Eli en huolestu vielä.

Halo 2 went through pretty similar development hell with half the game getting scrapped and the non representative E3 trailer, and look how it turned out. It's widely regarded as the best game in the OG trilogy.
 

"Halo: Infinite has had 6 years, 2 restarts, 1 build scrapping, and $500M. They’ve lost key employees and now we get a delay. Normally I’d say delays are good, but this looks like development hell and I don’t understand how more people don’t come to this conclusion."

Mielenkiintoisia päätelmiä teette kirjoituksistani. Elikkä minulla ei ole mitään luottoa ollut 343 Industriesia kohtaan eikä enää Bungietakaan kohtaan. Totta kai on hyvä asia että eivät julkaise raakiletta, mutta mitä sieltä lopulta tulee. Onneksi on Kyperpunkki, toivotaan ettei se myöhästyisi taas.
 
Hämmentävää, etteivät saa noilla resursseilla ja viiden vuoden kehitystyöllä valmista julkaisuun.

Eksyitkö nyt väärään ketjuun? Täällä ei puhuta Last of Us 2:hdesta. Ihmettelen vain kun yleensä sinua ei MS:sän peliketjuissa näe.

Muutama nimimerkki puhuu odotetusta lykkäämisestä, mutta helvetti kaikkea muutahan tämä on. Kaikesta huolimatta tämä on todellinen pommi! Niin pitkään MS on paaluttanut, että tätä pelataan Series X:än julkaisussa.

Se, että tätä(kin) uskallettiin lykätä, valaa minulle vain lisää uskoa MS:sän tekemiseen. Uskalletaan tehdä myös ne kovat ratkaisut. Ja kyllähän Infinitellekkin varmasti lisäaika tekee hyvää. Harmittaa, mutta parempi näin.
 
Viimeksi muokattu:
Eksyitkö nyt väärään ketjuun? Täällä ei puhuta Last of Us 2:hdesta. Ihmettelen vain kun yleensä sinua ei MS:sän peliketjuissa näe.

Muutama nimimerkki puhuu odotetusta lykkäämisestä, mutta helvetti kaikkea muutahan tämä on. Kaikesta huolimatta tämä on todellinen pommi! Niin pitkään MS on paaluttanut, että tätä pelataan Series X:än julkaisussa.

Se, että tätä(kin) uskallettiin lykätä, valaa minulle vain lisää uskoa MS:sän tekemiseen. Uskalletaan tehdä myös ne kovat ratkaisut. Ja kyllähän Infinitellekkin varmasti lisäaika tekee hyvää. Harmittaa, mutta parempi näin.
Itse olen jo tuosta vähän rivien välistä lukemassa, että juuri tuo uusi konsolikin on Microsoftilla siirtymässä ensi vuoteen. Koronahelvetti on kaikkea muuta kuin ohi, vaikka Suomessa sitä saatiin rajoituksilla aika hyvään tilanteeseen. Täälläkin on jo kuitenkin toisen aallon merkit aika vahvasti näkyvissä, kun liian moni ei enää ymmärrä toimia vastuullisesti, joten tauti on alkanut taas leviämään.

Tuo jenkkien tilanne on joka tapauksessa todella paha edelleen, eikä mitään näkymiä parempaan päin ole olemassa siellä. Päinvastoin. Tämä asetelma sitten vaikuttaa kyllä ihan kaikkeen julkistettavaan ja myytävään viihdealalla. Viivästyksiä todellakin on tiedossa edelleen jatkuvalla syötöllä.
 
Korona ei vaikuta millään tavalla tämän pelin julkaisun lykkääntymiseen vaan se, että se näytti paskalta kun esiteltiin sitä. Sitten kun siitä nousi paskamyrsky niin päätettiin siirtää ja saatiin koronasta vissiin hyvä tekosyy.

Täällä on myös aiemmin väitelty koronan vaikutuksista konsoleiden julkaisuiden lykkääntymiseen. En muista kuka käyttäjä sanoi että varmasti siirtyy ja osa väitti että ei varmasti kun on luvattu tämän vuoden loppuun. Tämän pelin kohdalla yllättävän paljon löytyy uskoa että koronan takia siirtyy julkaisu mutta että eihän nyt konsolit sentään siirry kun monesti sanottu että tulee tänä vuonna.

Minusta tuntuu että hinnan panttaus konsoleissa johtuu pelkästään siitä että molemmat firmat miettii tällä hetkellä mihinkä summaan tässä taloustilanteessa on varaa ihmisillä panostaa uuteen konsoliin. Halon lykkääntyminen on paha takaisku jo nyt microsoftille. Joutuvat jo ennestään pudottamaan hintaa siitä mitä ajattelivat jos haluavat hyvän launchin.
 
Itse olen jo tuosta vähän rivien välistä lukemassa, että juuri tuo uusi konsolikin on Microsoftilla siirtymässä ensi vuoteen. Koronahelvetti on kaikkea muuta kuin ohi, vaikka Suomessa sitä saatiin rajoituksilla aika hyvään tilanteeseen. Täälläkin on jo kuitenkin toisen aallon merkit aika vahvasti näkyvissä, kun liian moni ei enää ymmärrä toimia vastuullisesti, joten tauti on alkanut taas leviämään.

Tuo jenkkien tilanne on joka tapauksessa todella paha edelleen, eikä mitään näkymiä parempaan päin ole olemassa siellä. Päinvastoin. Tämä asetelma sitten vaikuttaa kyllä ihan kaikkeen julkistettavaan ja myytävään viihdealalla. Viivästyksiä todellakin on tiedossa edelleen jatkuvalla syötöllä.
Xbox series X julkaistaan luultavasti marraskuun 6 päivä ja ei tarvita haloa julkaisuun pääasia et saadaan valmis peli. Sieltä on tulossa niin paljon hyvää pelattavaa uudelle boxille ja vanhoihin peleihin niin hyviä parannuksia :)

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Korona ei vaikuta millään tavalla tämän pelin julkaisun lykkääntymiseen vaan se, että se näytti paskalta kun esiteltiin sitä. Sitten kun siitä nousi paskamyrsky niin päätettiin siirtää ja saatiin koronasta vissiin hyvä tekosyy.

Kiitos.

Joku muukin täällä tajuaa asian.

Xbox series X julkaistaan luultavasti marraskuun 6 päivä ja ei tarvita haloa julkaisuun pääasia et saadaan valmis peli. Sieltä on tulossa niin paljon hyvää pelattavaa uudelle boxille ja vanhoihin peleihin niin hyviä parannuksia :)

Eli sinua ei oikeasti haittaa että Halo: Infinite julkaistaan joskus 2021?

Onhan se totta että hyvä kun tekevät valmiiksi, mutta miksi tämä kuulostaa niin tutulta... pelejä lykätään ja lykätään, mikä on surkea asia. Ilmoittaisivat uudesta julkaisusta vaikka 6 kk ennen, ei 2-3 vuotta... Sairaaksi mennyt maailma ja kuinka porukka hyväksyy näitä asioita kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ainiin... unohdin... se Korona. Onkohan minulla muutama jääkapissa, limellä höystettynä, mmmm... slurps!
 
Kiitos.

Joku muukin täällä tajuaa asian.



Eli sinua ei oikeasti haittaa että Halo: Infinite julkaistaan joskus 2021?

Onhan se totta että hyvä kun tekevät valmiiksi, mutta miksi tämä kuulostaa niin tutulta... pelejä lykätään ja lykätään, mikä on surkea asia. Ilmoittaisivat uudesta julkaisusta vaikka 6 kk ennen, ei 2-3 vuotta... Sairaaksi mennyt maailma ja kuinka porukka hyväksyy näitä asioita kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ainiin... unohdin... se Korona. Onkohan minulla muutama jääkapissa, limellä höystettynä, mmmm... slurps!
Miksi pitäisi haitata, jos joku peli viivästyy? Minua ei ole ainakaan koskaan aidosti haitannut minkään pelin viivästyminen ikinä. Tärkeintä on, että pelit julkaistaan sitten kun ne ovat aidosti riittävän valmiita. Mikään AAA-pelihän ei nykypeliskenessä ole toki sinänsä koskaan julkaistaessa oikeasti täysin valmis, vaan kaikki isojen tuotantoarvojen pelit ovat enemmän tai vähemmän bugipökäleitä, mikä on sinänsä ymmärrettävää, koska AAA-pelien ohjelmallinen koko on paisunut jo niin valtavaksi, että huomioon otettavia muuttujia ja ristiriitaisuuksia on aivan liikaa, jotta peleistä saataisiin kaikilta osin virheettömiä. Sitten niistä bugeistakin jaksetaan kitistä aina urakalla, ja kuitenkin samaan aikaan odotetaan isojen AAA-pelien julkaisua aina luvattuna ajankohtana, ja kun se ei toteudu, niin sitten sitä itketään kilpaa.

Tämä nyt on tätä nykyajan ”kaikki mulle heti nyt”-ilmiötä, joka naurattaisi, jollei olisi myös niin pirun ärsyttävää ja rasittavaa.
 
Miksi pitäisi haitata, jos joku peli viivästyy? Minua ei ole ainakaan koskaan aidosti haitannut minkään pelin viivästyminen ikinä.
...

Tämä nyt on tätä nykyajan ”kaikki mulle heti nyt”-ilmiötä, joka naurattaisi, jollei olisi myös niin pirun ärsyttävää ja rasittavaa.

Huh huijaa...

Tehdään nyt päätös tässä samantien. Palataan aiheeseen Halo: Infinite vuoden päästä, joskus 2021... ei minua haittaa yhtään... jeee raight... :/
 
Huh huijaa...

Tehdään nyt päätös tässä samantien. Palataan aiheeseen Halo: Infinite vuoden päästä, joskus 2021... ei minua haittaa yhtään... jeee raight... :/
Ei todellakaan haittaa. Ei se Halokaan ole kuin yksi peli monien muiden kiinnostavien pelien joukossa. Ja nämä nyt muutenkin ovat ihan vaan pelejä. Mukavaa ajanvietettä toki, ja itselleni rakas harrastus, mutta en edelleenkään ymmärrä sitä, että yksittäisen pelin viivästyminen vuodella tai ylikin on joillekin jotain aivan kamalaa. Minulle se on vain merkki keskittyä muihin peleihin tai muihin asioihin. Voisi tehdä itsellesikin hyvää edellisessä lauseessa todettu lähestymistapa...
 
Nyt suurin osa peleistä tuntuu myöhästyvän ja nyt halo tuntuu olevan ainoa mikä haittaa huom niiden mielestä ketkä sitä ei edes pelaa ja oikeasti Cyberpunk 2077 on lykätty jo niin pitkään että julkaisu olisi ollut ikävästi sen kanssa.
 
Nyt kysyn ihan rehellisesti, mitä tällaisen toisten pettymykselle naureskelevan videon pitäisi tuoda tähän keskusteluun? Lähinnä siis millaisia vastauksia tällaisiin viesteihin haet? Haluatko oikeasti keskustella pelistä vai onko tämä vain konsolisodan lietsontaa?

Et sitten jaksanut katsoa videota?

Siinä tulee kaikki oleellinen. Te puhutte Koronasta ja siitä kuinka teitä ei haittaa kun peli myöhästyy. Nyt se myöhästyminen on jopa HYVÄ asia.
 
Ylös Bottom