Infinite maistui ensimmäiset 100h. Multiplayeriä tietty suurin osa tästä. Kampanja oli onnistunut ja tarkoituksena oli vetää se heti uudestaan läpi. Jäin kuitenkin odottelemaan co-opia, jonka piti keväällä tulla.
Edelleen odotellaan, eikä moninpeliinkään ole tullut millään mittarilla tarpeeksi uutta sisältöä. Alkanut ns. kyynistymään, eikä tulevat päivitykset varmaankaan voi enää nostaa fiilistä sille samalle tasolle joka aluksi oli. Multiplayerin shadow dropin ja kampanjan julkkarin aikaa mietin että vihdoin 343 onnistui, mutta viimeistään battle passin täyttyessä vuodenvaihteessa aloin olla jo huolissaan. Aluksi oli avointa ja aktiivista keskustelua studion suunnalta, mutta melko pian sekin alkoi hiljenemään, kun kritiikki yltyi.
Season 2:n tullessa pelit maistui taas ihan ok, kun oli pitänyt tauon. Ykkös seasonilta ja Game Pass-eduista oli kerääntynyt double xp-lippusia melkein 30kpl, joten leveli nousi nopeaa. Muutamassa viikossa melko löyhällä pelailulla oli battle pass jo yli 80lvl ja +20 double xp:tä edelleen. Todella nopeaa se täyttyy, kun uusien dailyjen tullessa double xp tunniksi päälle ja muutama peli. Ei siis mikään iso homma ja passin täytyttyä mitään progressiota ei enää ole. Oon ollut nyt 3kk käynnistämättä Haloa kertaakaan, kun alkoi samat kentät ja vaihtelun puute maistumaan niin puulta. Muutamassa päivässä passikin tulis jo täyteen, sitten odotella maaliskuuhun asti Season 3:sta.
Jos Forge saadaan tämän vuoden aikana julkaistua, voi se piristää peliä jonkun verran. Sitä on ainakin kaipailtu, kun 343 ei itse julkaise uusia kenttiä, joita oli todella vähän alunperinkin.
Pelattavuus ja perusrunko olisi rautainen, art style toimii, hyvä tarina, musiikit ja äänimaailma saatu taas kuntoon. Moni asia olisi hyvin, jonka päälle rakentaa, mutta onko se tämä Slipspace engine, joka hidastaa näin paljon.
Johtoporrasta 343:lta pitäisi ainakin laittaa uusiksi, se on selvä. Oma mielipiteeni on pitkään ollut, että Frank O'Connor pitäisi laittaa pihalle, tai pienempään rooliin. Hän on "Franchise Development Director" ollut kai studion alkuajoista asti ja ei ainakaan minusta ole onnistunut.
Joseph Stateniin luotan edelleen. Toivottavasti hän pysyy Infiniten parissa ja saa tarpeeksi valtuuksia kampanja DLC:n suhteen, jota ei myöskään tarvisi odotella ikuisuutta.
Project Tatanka (Battle royale) voi myös herättää pelin henkiin uudella tavalla, jota ainakin itse odottelen mielenkiinnolla. Taitaa olla isoin valttikortti tällä hetkellä. Tekeehän sitä eri studiokin.
